Warwick Hellborg in de uitverkoop bij Thomann

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
Brinkmeister
Berichten: 4274
Lid geworden op: 01 feb 2013, 22:16

Re: Warwick Hellborg in de uitverkoop bij Thomann

Bericht door Brinkmeister »

Concorde schreef: 06 mar 2019, 19:46 Mee eens, maar dan schuift 'ie over m'n achterbumper... En aangezien ik nogal zuinig ben op m'n auto... (V60) :wink:
Kleedje over de bumper, glijdt zo mee naar binnen.
Green Goblin schreef: 06 nov 2019, 18:02 Kopen. Morgen loop je onder een bus of zo.
Gebruikersavatar
CaptainSlow
CaptainTitanium
Berichten: 1909
Lid geworden op: 27 nov 2017, 22:55

Re: Warwick Hellborg in de uitverkoop bij Thomann

Bericht door CaptainSlow »

Ach, zeur toch niet zo over het sjouwen van een enkele BigCab :lol:

Afbeelding

P-Nut van 311.

Heeft hij nou alle amps op 10 staan? :shock:

Afbeelding
strooiveldvrij Titanium versterkt botstelsel

De Basgitaarforum afspeellijst 2020 op spotify. Klik hier om je vetste basnummers toe te voegen!
Gebruikersavatar
Spaghettihout
pastaplank
Berichten: 2897
Lid geworden op: 15 jan 2018, 18:33

Re: Warwick Hellborg in de uitverkoop bij Thomann

Bericht door Spaghettihout »

Ja, voor het geval het niet ging waaien denk ik.....
Sodeknetter wat een geluid moet dat produceren......
Gebruikersavatar
Brinkmeister
Berichten: 4274
Lid geworden op: 01 feb 2013, 22:16

Re: Warwick Hellborg in de uitverkoop bij Thomann

Bericht door Brinkmeister »

11
Green Goblin schreef: 06 nov 2019, 18:02 Kopen. Morgen loop je onder een bus of zo.
Gebruikersavatar
Spaghettihout
pastaplank
Berichten: 2897
Lid geworden op: 15 jan 2018, 18:33

Re: Warwick Hellborg in de uitverkoop bij Thomann

Bericht door Spaghettihout »

Ik doe het wat kalmer aan dan pinda
Afbeelding
Gebruikersavatar
rsint
Berichten: 291
Lid geworden op: 29 mar 2006, 19:39

Re: Warwick Hellborg in de uitverkoop bij Thomann

Bericht door rsint »

Mooi! Die combo zou ik wel eens aan de tand willen voelen. 🤔
"Ik ben nu echt G.A.S. vrij......... :roll: "
Gebruikersavatar
Nieltse
Berichten: 540
Lid geworden op: 14 apr 2010, 10:39

Re: Warwick Hellborg in de uitverkoop bij Thomann

Bericht door Nieltse »

zeker! :mrgreen:
Afbeelding
:facepalm:
Gebruikersavatar
HaveBlue
Berichten: 234
Lid geworden op: 02 okt 2012, 16:10

Re: Warwick Hellborg in de uitverkoop bij Thomann

Bericht door HaveBlue »

CaptainSlow schreef: 06 mar 2019, 22:51 Heeft hij nou alle amps op 10 staan? :shock:
Je kunt een versterker prima op 10 zetten en het geluidsniveau regelen met de gain (of in dit geval de 'master' van de preamp). Als tiener deed ik dat op aanraden van mijn leraar ik met de SVT die de muziekschool in de oefenruimte had staan. Ik moet overigens zeggen dat de 500 watt mono niet overdreven luid is. Tuurlijk: er komt een hoop herrie uit (voldoende voor elk podium waar ik ooit op heb gestaan) maar het is het mooi, vol, rond en warm in plaats van 'bloedende-oren'-hard. Mijn ouwe trouwe 250 watt Trace Elliot top lijkt op 4 Ohm een luidere keel op te zetten en klinkt bij lange na niet zo mooi als de Hellborg.
Spaghettihout schreef: 07 mar 2019, 22:53 Ik doe het wat kalmer aan dan pinda
Wat vind je ervan?
"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous
StingRay85
Berichten: 424
Lid geworden op: 10 apr 2012, 00:42

Re: Warwick Hellborg in de uitverkoop bij Thomann

Bericht door StingRay85 »

HaveBlue schreef: 08 mar 2019, 09:36
CaptainSlow schreef: 06 mar 2019, 22:51 Heeft hij nou alle amps op 10 staan? :shock:
Je kunt een versterker prima op 10 zetten en het geluidsniveau regelen met de gain (of in dit geval de 'master' van de preamp). Als tiener deed ik dat op aanraden van mijn leraar ik met de SVT die de muziekschool in de oefenruimte had staan. Ik moet overigens zeggen dat de 500 watt mono niet overdreven luid is. Tuurlijk: er komt een hoop herrie uit (voldoende voor elk podium waar ik ooit op heb gestaan) maar het is het mooi, vol, rond en warm in plaats van 'bloedende-oren'-hard. Mijn ouwe trouwe 250 watt Trace Elliot top lijkt op 4 Ohm een luidere keel op te zetten en klinkt bij lange na niet zo mooi als de Hellborg.
Spaghettihout schreef: 07 mar 2019, 22:53 Ik doe het wat kalmer aan dan pinda
Wat vind je ervan?
Het wattage van oude transistor amps werd dikwijls nogal conservatief weergegeven. Iets waar men precies vanaf gestapt is. Ook, de efficiëntie van de speakers in de cab doet er ook toe. Oude amps hadden efficiënte speakers in grote kasten, tegenwoordig is het andersom omdat klasse D watts gemakkelijk en goedkoop beschikbaar zijn, en de moderne bassist blijkbaar zijn rug wil sparen. Appelen met appelen vergelijken dus.
Gebruikersavatar
HaveBlue
Berichten: 234
Lid geworden op: 02 okt 2012, 16:10

Re: Warwick Hellborg in de uitverkoop bij Thomann

Bericht door HaveBlue »

DominicMaertens schreef: 08 mar 2019, 13:14 Het wattage van oude transistor amps werd dikwijls nogal conservatief weergegeven. Iets waar men precies vanaf gestapt is. Ook, de efficiëntie van de speakers in de cab doet er ook toe. Oude amps hadden efficiënte speakers in grote kasten, tegenwoordig is het andersom omdat klasse D watts gemakkelijk en goedkoop beschikbaar zijn, en de moderne bassist blijkbaar zijn rug wil sparen. Appelen met appelen vergelijken dus.
Ik begrijp je niet. Waar vind je dat ik appels met peren vergelijk?

Waaruit blijkt volgens jou dat vroeger de efficiëntie van speakers hoger was? Er werden meer speakers in één cabinet gebruikt om een hogere maximale geluidsdruk te bewerkstelligen. De SPL ligt bij moderne cabs bij eenzelfde hoeveelheid speakers in de regel hoger dan bij oude bij (vaak) een (veel) lager gewicht. Met als ongekroonde koning de producten van Barefaced die met een handjevol watts het behang van de muren blazen en door mijn dochter van acht het podium opgedragen worden.
Laatst gewijzigd door HaveBlue op 08 mar 2019, 17:33, 1 keer totaal gewijzigd.
"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous
StingRay85
Berichten: 424
Lid geworden op: 10 apr 2012, 00:42

Re: Warwick Hellborg in de uitverkoop bij Thomann

Bericht door StingRay85 »

SPL in functie van de frequentie
Gebruikersavatar
Concorde
Berichten: 1148
Lid geworden op: 18 mar 2010, 21:08

Re: Warwick Hellborg in de uitverkoop bij Thomann

Bericht door Concorde »

Mooie set Nieltse!
Waar wat heb je daar een waaaaanzinnig lekkere Warwick 5-snaar staan zeg! :kwijl:
Musicman Stingray5 LE2008 Sequoia Gold, HB PB-50 project, Warwick Tubepath 10.1, Warwick 611 PRO, Taurus Neo 210, TC Electronic BQ250, Zoom B3
Gebruikersavatar
Spaghettihout
pastaplank
Berichten: 2897
Lid geworden op: 15 jan 2018, 18:33

Re: Warwick Hellborg in de uitverkoop bij Thomann

Bericht door Spaghettihout »

Nieltse schreef: 08 mar 2019, 09:34 zeker! :mrgreen:
Afbeelding
Baas boven bas :kwijl: Mooie bas ook zeg :jam:
Gebruikersavatar
Spaghettihout
pastaplank
Berichten: 2897
Lid geworden op: 15 jan 2018, 18:33

Re: Warwick Hellborg in de uitverkoop bij Thomann

Bericht door Spaghettihout »

[/quote]
Wat vind je ervan?
[/quote]

Ben er nog niet echt aan toegekomen, maar tot nu toe een heel groot verschil met de combo die ik gewend was natuurlijk.Ik zal van het weekend eens een beetje gaan uitvogelen hoe alles werkt en doet, dan laat ik zeker iets weten!
Gebruikersavatar
Nieltse
Berichten: 540
Lid geworden op: 14 apr 2010, 10:39

Re: Warwick Hellborg in de uitverkoop bij Thomann

Bericht door Nieltse »

danku!

Ook erg blij met de set nu zeg :)
tot nu toe als ik het aanzet in de oefenruimte is het geluid 'gelijk goed' normaliter begin ik gelijk te draaien, maar sinds de Club cab is dat gewoon over! (pas 2-3 keer in de oefenruimte geweest, maargoed!)

De bas is een Corvette LTD uit 2010, of je het gelooft of niet, verkregen door een ruildeal!

nog even een smakelijk plaatje van de bas :P
Bijlagen
EDkjO3j.jpg
:facepalm:
Plaats reactie