Warwick Hellborg in de uitverkoop bij Thomann

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
rsint
Berichten: 291
Lid geworden op: 29 mar 2006, 19:39

Warwick Hellborg in de uitverkoop bij Thomann

Bericht door rsint »

Voor de fijnproevers onder ons:
https://www.thomann.de/intl/search_dir. ... 10ff5_2591

Mijn pre en stereo power amp zijn inmiddels ingepakt en klaar om te verschepen vanuit Thomann HQ :jam: .
Ik ben heel benieuwd, ik hoop dat het een beetje op dit geluid gaat lijken :dance:

https://www.youtube.com/watch?v=CuN6EcoKvX4
"Ik ben nu echt G.A.S. vrij......... :roll: "
Gebruikersavatar
Nieltse
Berichten: 540
Lid geworden op: 14 apr 2010, 10:39

Re: Warwick Hellborg in de uitverkoop bij Thomann

Bericht door Nieltse »

Oeh, zo! Ben jeje rug zat? ;)

Heb de 2x12 ook al in mijn mandje gehad, maar mijn amp doet teveel watts uitsturen voor die HiCab, bang dat ik em sloop :D
:facepalm:
Gebruikersavatar
rsint
Berichten: 291
Lid geworden op: 29 mar 2006, 19:39

Re: Warwick Hellborg in de uitverkoop bij Thomann

Bericht door rsint »

Ja dat wordt wel even wennen na klasse D.
Ik denk dat mijn Barefaced Big Twin 2 de versterker wel kan hebben. :lol:
"Ik ben nu echt G.A.S. vrij......... :roll: "
Gebruikersavatar
Barrybarian
Berichten: 65
Lid geworden op: 25 jan 2013, 09:57

Re: Warwick Hellborg in de uitverkoop bij Thomann

Bericht door Barrybarian »

De prijzen zien er wel zeer interessant uit. Heeft iemand toevallig ervaring met de 215 Bigcab? Zou een dergelijke constructie een beetje lekker uit de verf komen in een rockband?
Het hoeft niet mooi... als het maar hard gaat
Gebruikersavatar
rsint
Berichten: 291
Lid geworden op: 29 mar 2006, 19:39

Re: Warwick Hellborg in de uitverkoop bij Thomann

Bericht door rsint »

Chris P (krispy :wink: ) Dekker heeft ooit de stack gehad, misschien nog wel.
Kan me niet herrineren er verder ooit iets over gelezen te hebben op dit forum.
https://forum.warwickforum.com/threads/ ... 2x12.9781/
"Ik ben nu echt G.A.S. vrij......... :roll: "
StingRay85
Berichten: 424
Lid geworden op: 10 apr 2012, 00:42

Re: Warwick Hellborg in de uitverkoop bij Thomann

Bericht door StingRay85 »

Barrybarian schreef: 01 feb 2019, 14:41 De prijzen zien er wel zeer interessant uit. Heeft iemand toevallig ervaring met de 215 Bigcab? Zou een dergelijke constructie een beetje lekker uit de verf komen in een rockband?
Een 215 komt er ALTIJD lekker uit
Gebruikersavatar
CaptainSlow
CaptainTitanium
Berichten: 1909
Lid geworden op: 27 nov 2017, 22:55

Re: Warwick Hellborg in de uitverkoop bij Thomann

Bericht door CaptainSlow »

Ik ben begonnen met voorzichtig rondkijken naar amp en cabs voor in een bandje, nu komt dit voorbij. Interessant!
Weet iemand de reden van de prijsverlaging? De definitieve uitverkoop van de laatste voorraad?

Maar ik kan het toch niet zo goed plaatsen. Wat is dit nu voor een serie, en is het dan iets voor mij.

Is dit nu het beste spul ooit? Sommige reviewers willen het me graag doen geloven.
Want op dit moment heb ik echt nog geen top-amp nodig voor mijn geklungel, maar ooit ga ik iets goed willen. (Snel hoop ik)
Is dit dan een serie van "koop nu alvast maar, tis een berg geld maar je hebt nooooit meer iets anders nodig". Als het inderdaad de laatse voorraad is dan is het nu of nooit meer.

Of is deze serie vooral een kwestie van smaak? High end smaak?
Het geluid van Travis Carlton in het filmpje hierboven is prachtig, maar ik heb nog weinig vergelijk met andere amps. Ik weet dat de amps en cabs het geluid kleuren/karakter geven, geen idee welk karakter dan bij mij past. Ik heb een beperkt beeld vanuit de cab simulaties in mijn zoom, maar misschien doen de toevallige settings in de zoom wel meer dan de amps zelf. Ik heb wat dat betreft nog veel te ontdekken. En dan komt dit gewoon iets te vroeg op mijn pad.

Wat denken jullie?
strooiveldvrij Titanium versterkt botstelsel

De Basgitaarforum afspeellijst 2020 op spotify. Klik hier om je vetste basnummers toe te voegen!
StingRay85
Berichten: 424
Lid geworden op: 10 apr 2012, 00:42

Re: Warwick Hellborg in de uitverkoop bij Thomann

Bericht door StingRay85 »

Lijkt mij voor hifi toestanden. In een rock band en op podium verzuipt misschien 95% hiervan. Het is maar waar je zelf belang aan hecht.
Gebruikersavatar
rsint
Berichten: 291
Lid geworden op: 29 mar 2006, 19:39

Re: Warwick Hellborg in de uitverkoop bij Thomann

Bericht door rsint »

CaptainSlow schreef: 02 feb 2019, 00:53 Ik ben begonnen met voorzichtig rondkijken naar amp en cabs voor in een bandje, nu komt dit voorbij. Interessant!
Weet iemand de reden van de prijsverlaging? De definitieve uitverkoop van de laatste voorraad?

Maar ik kan het toch niet zo goed plaatsen. Wat is dit nu voor een serie, en is het dan iets voor mij.

Is dit nu het beste spul ooit? Sommige reviewers willen het me graag doen geloven.
Want op dit moment heb ik echt nog geen top-amp nodig voor mijn geklungel, maar ooit ga ik iets goed willen. (Snel hoop ik)
Is dit dan een serie van "koop nu alvast maar, tis een berg geld maar je hebt nooooit meer iets anders nodig". Als het inderdaad de laatse voorraad is dan is het nu of nooit meer.

Of is deze serie vooral een kwestie van smaak? High end smaak?
Het geluid van Travis Carlton in het filmpje hierboven is prachtig, maar ik heb nog weinig vergelijk met andere amps. Ik weet dat de amps en cabs het geluid kleuren/karakter geven, geen idee welk karakter dan bij mij past. Ik heb een beperkt beeld vanuit de cab simulaties in mijn zoom, maar misschien doen de toevallige settings in de zoom wel meer dan de amps zelf. Ik heb wat dat betreft nog veel te ontdekken. En dan komt dit gewoon iets te vroeg op mijn pad.

Wat denken jullie?
Het is inderdaad het opmaken van de laatste voorraad, ze worden niet meer gemaakt en ik gok dat ze voor de originele prijzen ook niet veel verkocht werden. Of het geschikt voor je is? Geen idee? Ik ben ook ooit goedkoop en simpel begonnen en uiteindelijk slaat altijd de G.A.S. toe :D
Was een paar jaar tevreden en nu dus weer zoekende. :facepalm:
De serie is bedacht door Jonas Hellborg om zijn ultieme stack te vertegenwoordigen. Pre-amp gebasseerd op een channel strip uit de wereldbefaamde Neve mixing boards en de eindamp is klasse A/B met uitgangstrafo’s die je normaal alleen in buizenverstekers vindt het doel is om de meest transparante pre en een solid state snelheid te combineren met de warmte van buizen. Of het gelukt is? Geen idee. Als ik het binnen heb zal ik proberen een review te schrijven. Bevalt het niet dan heb je 30 dagen niet goed geld terug. Kwa logistiek is een geintegreerde klasse D van 5 kilo wel veel prettiger dan een pre-power amp combo van 30 kilo. Ik weet nog niet hoe dat gaat bevallen. Of je het terug gaat horen hangt van je band en het volume af. Tijdens een optreden zal dat waarschijnlijk niet veel uitmaken voor iedereen behalve jij, maar ja jij hebt er ook voor betaald.
"Ik ben nu echt G.A.S. vrij......... :roll: "
Gebruikersavatar
Spaghettihout
pastaplank
Berichten: 2897
Lid geworden op: 15 jan 2018, 18:33

Re: Warwick Hellborg in de uitverkoop bij Thomann

Bericht door Spaghettihout »

Is toch wel interessant hoor, die prijzen liegen er niet om...
Gebruikersavatar
AmericanIdiot
Berichten: 6227
Lid geworden op: 12 feb 2005, 10:41

Re: Warwick Hellborg in de uitverkoop bij Thomann

Bericht door AmericanIdiot »

Lijkt me prachtig spul maar dat gewicht....om dezelfde reden zou ik ook geen SVT fulltube willen.
Marleaux JB-5 DiMarzio's Hotwire Funky 77 5str Fender US Jazz '83 EMG's Fender Dimension Deluxe V Eden D410XST D210XLT EBS 112 Neo
Crown XTi1000 MarkBass F1
Gebruikersavatar
rsint
Berichten: 291
Lid geworden op: 29 mar 2006, 19:39

Re: Warwick Hellborg in de uitverkoop bij Thomann

Bericht door rsint »

Vanavond de eerste keer met de band gespeeld met mijn nieuwe set.
Het is zijn gewicht in goud waard.
"Ik ben nu echt G.A.S. vrij......... :roll: "
StingRay85
Berichten: 424
Lid geworden op: 10 apr 2012, 00:42

Re: Warwick Hellborg in de uitverkoop bij Thomann

Bericht door StingRay85 »

Top :dance:
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Re: Warwick Hellborg in de uitverkoop bij Thomann

Bericht door Muziekschuur »

Ik heb de preamp getest. Dat is een Neve kloon. De speakers zijn/waren top dollar en top range. Dit is top spul.
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
Herman
Berichten: 5528
Lid geworden op: 29 mar 2009, 09:38

Re: Warwick Hellborg in de uitverkoop bij Thomann

Bericht door Herman »

Shit! Ik heb per ongeluk de big cab besteld....
Plaats reactie