Warwick Hellborg in de uitverkoop bij Thomann

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
Dommel'd
Berichten: 987
Lid geworden op: 26 feb 2009, 21:15

Re: Warwick Hellborg in de uitverkoop bij Thomann

Bericht door Dommel'd »

Even een vraag, hoe zijn de 2x12 en de 1x15 te combineren ? Ik zag dat de 212 4 OHM is en de 15 8ohm .

Ik zoek twee goede cabs voor onder mijn glockenklang maar weet zo niet hoe ik ze aan zou moeten sluiten
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2828
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Re: Warwick Hellborg in de uitverkoop bij Thomann

Bericht door Sjtevel 1984 »

Niet doen! Dan kom je onder de 4 Ohm uit en kan het je top kosten. Tevens zal de ene cab meer trekken dan de ander. Kies óf 1 4 Ohm cab, of 2 8 Ohm cabs. Of een enkele 8 Ohm cab met de gedachte dat je er later nog een 8 Ohm cab kan aan hangen....
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Gebruikersavatar
Dommel'd
Berichten: 987
Lid geworden op: 26 feb 2009, 21:15

Re: Warwick Hellborg in de uitverkoop bij Thomann

Bericht door Dommel'd »

Hmm daar was ik al bang voor, iemand bevindingen met de 2x15 toren ? Ik ben zelf 2x10 en een 1x12 gewend . Geeft de 215 genoeg hoog door ect ?
Gebruikersavatar
rsint
Berichten: 291
Lid geworden op: 29 mar 2006, 19:39

Re: Warwick Hellborg in de uitverkoop bij Thomann

Bericht door rsint »

Dommel'd schreef: 14 mar 2019, 11:19 Hmm daar was ik al bang voor, iemand bevindingen met de 2x15 toren ? Ik ben zelf 2x10 en een 1x12 gewend . Geeft de 215 genoeg hoog door ect ?
Hier staat een vergelijk met wat soundsamples
https://forum.warwickforum.com/threads/ ... -a-b.6999/
"Ik ben nu echt G.A.S. vrij......... :roll: "
Haico

Re: Warwick Hellborg in de uitverkoop bij Thomann

Bericht door Haico »

Dommel'd schreef: 14 mar 2019, 11:19 Geeft de 215 genoeg hoog door ect ?
Een van de twee 15" is coaxiaal. Met andere woorden: er zit een tweeter in verwerkt. :)
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2828
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Re: Warwick Hellborg in de uitverkoop bij Thomann

Bericht door Sjtevel 1984 »

Oh? Vergelijkbaar dus met de TC electronic RS cabs?
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Haico

Re: Warwick Hellborg in de uitverkoop bij Thomann

Bericht door Haico »

Yups. Volgens mij heeft TC dat ook. Net als Bag End 4x10... en uiteraard Tannoy PA speakers.
Gebruikersavatar
HaveBlue
Berichten: 234
Lid geworden op: 02 okt 2012, 16:10

Re: Warwick Hellborg in de uitverkoop bij Thomann

Bericht door HaveBlue »

Dommel'd schreef: 14 mar 2019, 08:28 Even een vraag, hoe zijn de 2x12 en de 1x15 te combineren ? Ik zag dat de 212 4 OHM is en de 15 8ohm .

Ik zoek twee goede cabs voor onder mijn glockenklang maar weet zo niet hoe ik ze aan zou moeten sluiten
De 2x12 is zeker niet hifi. Als je een goede, breed toepasbare fullrange set zoekt die goed tophoog doorgeeft (inderdaad vanwege de coaxiale driver) is de combi van Club- en Lo Cab een goede. Ik ben er erg tevreden over, zowel met mijn Tecamp als i.c.m. m'n Hellborg amp :jaaaaa: En 'gewoon' 2x8= 4 Ohm totale weerstand dus met iedere amp te gebruiken.
"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous
Gebruikersavatar
Dommel'd
Berichten: 987
Lid geworden op: 26 feb 2009, 21:15

Re: Warwick Hellborg in de uitverkoop bij Thomann

Bericht door Dommel'd »

Hmm , misschien toch maar bestellen gezien hun retour policy. Ik ben benieuwd hoe hij zich gaat verhouden icm glockenklang .

Ik heb eigenlijk altijd alleen over vanderkley cabs gespeeld maar die zijn door financiële redenen het huis uit moeten gaan. Zijn de JH cabs in vergelijkbare kwaliteit/sound ?(dat laatste is niet identiek natuurlijk maar ik bedoel de kwaliteit van het geluid zelf).

Ik zoek iets goeds voor optredens , de peavey waarop ik nu speel begint kuren te krijgen en vanderkley is even tever in de toekomst kwa budget
Gebruikersavatar
HaveBlue
Berichten: 234
Lid geworden op: 02 okt 2012, 16:10

Re: Warwick Hellborg in de uitverkoop bij Thomann

Bericht door HaveBlue »

Dommel'd schreef: 15 mar 2019, 13:05 Hmm , misschien toch maar bestellen gezien hun retour policy. Ik ben benieuwd hoe hij zich gaat verhouden icm glockenklang .

Ik heb eigenlijk altijd alleen over vanderkley cabs gespeeld maar die zijn door financiële redenen het huis uit moeten gaan. Zijn de JH cabs in vergelijkbare kwaliteit/sound ?(dat laatste is niet identiek natuurlijk maar ik bedoel de kwaliteit van het geluid zelf).

Ik zoek iets goeds voor optredens , de peavey waarop ik nu speel begint kuren te krijgen en vanderkley is even tever in de toekomst kwa budget
Volgens mij heb ik hier jouw 212LNT staan 8) Ik vind persoonlijk de afwerking in tapijt met een metalen rooster van Vanderkley mooier dan het thermo-plastic van de Hellborgs. Maar los van smaak zitten beiden prima in elkaar. De Hellborg stack (Club bovenop Lo) klinkt door de niet instelbare coaxiale driver wat helderder dan de Vanderkley waardoor ik eigenlijk altijd met iets geknepen treble speel als ik mijn Bongo gebruik. Maar beiden klinken lineair, vol en rond en leveren voldoende volume voor elk podium tenzij het om een stadion gaat :D
"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous
Gebruikersavatar
Dommel'd
Berichten: 987
Lid geworden op: 26 feb 2009, 21:15

Re: Warwick Hellborg in de uitverkoop bij Thomann

Bericht door Dommel'd »

Hmm zijn de 15inch speakers kwa response strak? Of zit daar echt een wezenlijk verschil in in vergelijking met een 12 ?

Ja de vanderkley zou kunnen kloppen, dat was mijn eerste cabinet van hem , heb daarna een 112 en 210 gekocht :) die heb ik helaas alleen verkocht ivm een huis :|

Misschien toch de knoop maar doorhakken , ik lees over het algemeen iig goede reviews en gezien de prijs is het altijd een mooie backup cab

Ik ga dan denk ik voor de 2x15 , mocht die niet bevallen is hij gelukkig zo retour gedaan
Gebruikersavatar
HaveBlue
Berichten: 234
Lid geworden op: 02 okt 2012, 16:10

Re: Warwick Hellborg in de uitverkoop bij Thomann

Bericht door HaveBlue »

Dommel'd schreef: 15 mar 2019, 13:30 Hmm zijn de 15inch speakers kwa response strak? Of zit daar echt een wezenlijk verschil in in vergelijking met een 12 ?

Ja de vanderkley zou kunnen kloppen, dat was mijn eerste cabinet van hem , heb daarna een 112 en 210 gekocht :) die heb ik helaas alleen verkocht ivm een huis :|

Misschien toch de knoop maar doorhakken , ik lees over het algemeen iig goede reviews en gezien de prijs is het altijd een mooie backup cab

Ik ga dan denk ik voor de 2x15 , mocht die niet bevallen is hij gelukkig zo retour gedaan
De driver in de Club Cab is identiek aan de bovenste driver in de Big Cab. Op Talkbass las ik van iemand die zowel de Big Cab als een Club/Lo stack had dat de laatste 'beter' (wat dat voor hem ook maar mag betekenen) en luider klonk. Ik ben specifiek voor twee cabs gegaan vanwege de flexibiliteit - de Lo Cab alleen is goed bruikbaar wanneer je een wat vintage 'vibe' wilt. Leuke extra. Voor mij althans.

En ja: de 15"-ers in de Club en Lo zijn strak, ook op volume. Ik was een beetje terughoudend met de aanschaf vanwege mijn ervaring met een 15" Ampeg in het verleden maar die vergelijken met de Hellborg 15" cabs is totaal niet relevant. Geen 'farting' of geflubber. Strak, vol en rond laag maar er zit natuurlijk wel een grens aan en dat geldt ook voor de 212LNT - hoewel de grens daar nog iets verder weg ligt.
"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous
Gebruikersavatar
Dommel'd
Berichten: 987
Lid geworden op: 26 feb 2009, 21:15

Re: Warwick Hellborg in de uitverkoop bij Thomann

Bericht door Dommel'd »

De Lc en Bc zijn besteld , ik ben benieuwd :D mocht het niets zijn dan staan ze me iig goed in de repetitie ruimte boor dit geld valt er gene bult aan te vallen
Gebruikersavatar
HaveBlue
Berichten: 234
Lid geworden op: 02 okt 2012, 16:10

Re: Warwick Hellborg in de uitverkoop bij Thomann

Bericht door HaveBlue »

Dommel'd schreef: 17 mar 2019, 18:53 De Lc en Bc zijn besteld , ik ben benieuwd :D mocht het niets zijn dan staan ze me iig goed in de repetitie ruimte boor dit geld valt er gene bult aan te vallen
Je zult er ongetwijfeld over nagedacht hebben maar de combi Big Cab en Lo Cab doet 2,7 Ohm. Kan je Glock dat aan?
"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous
Gebruikersavatar
Spaghettihout
pastaplank
Berichten: 2898
Lid geworden op: 15 jan 2018, 18:33

Re: Warwick Hellborg in de uitverkoop bij Thomann

Bericht door Spaghettihout »

Dommel'd schreef: 17 mar 2019, 18:53 De Lc en Bc zijn besteld , ik ben benieuwd :D mocht het niets zijn dan staan ze me iig goed in de repetitie ruimte boor dit geld valt er gene bult aan te vallen
Oeh....dat is een toren zeg...
Plaats reactie