Warwick Hellborg in de uitverkoop bij Thomann

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
Brinkmeister
Berichten: 4275
Lid geworden op: 01 feb 2013, 22:16

Re: Warwick Hellborg in de uitverkoop bij Thomann

Bericht door Brinkmeister »

Dus je komt naar de ouwe zakken meeting?
Green Goblin schreef: 06 nov 2019, 18:02 Kopen. Morgen loop je onder een bus of zo.
Gebruikersavatar
Spaghettihout
pastaplank
Berichten: 2898
Lid geworden op: 15 jan 2018, 18:33

Re: Warwick Hellborg in de uitverkoop bij Thomann

Bericht door Spaghettihout »

Brinkmeister schreef: 02 mar 2019, 23:52 Dus je komt naar de ouwe zakken meeting?
Was het maar waar, een zaterdag is voor mij geen optie om niet op de zaak aanwezig te zijn helaas, wel jammer, had jullie en de frisse wind die het met zich meebrengt graag willen meemaken.
Gebruikersavatar
Brinkmeister
Berichten: 4275
Lid geworden op: 01 feb 2013, 22:16

Re: Warwick Hellborg in de uitverkoop bij Thomann

Bericht door Brinkmeister »

Spaghettihout schreef: 02 mar 2019, 23:59
Brinkmeister schreef: 02 mar 2019, 23:52 Dus je komt naar de ouwe zakken meeting?
Was het maar waar, een zaterdag is voor mij geen optie om niet op de zaak aanwezig te zijn helaas, wel jammer, had jullie en de frisse wind die het met zich meebrengt graag willen meemaken.
Als je een keer de Hartke HA 3500 wil proberen ben je van harte welkom.
Green Goblin schreef: 06 nov 2019, 18:02 Kopen. Morgen loop je onder een bus of zo.
Gebruikersavatar
Spaghettihout
pastaplank
Berichten: 2898
Lid geworden op: 15 jan 2018, 18:33

Re: Warwick Hellborg in de uitverkoop bij Thomann

Bericht door Spaghettihout »

Brinkmeister schreef: 03 mar 2019, 00:01 Als je een keer de Hartke HA 3500 wil proberen ben je van harte welkom.
Hartelijk bedankuwel! Wie weet ga ik nog eens op dat aanbod in ook. :jaaaaa:
Gebruikersavatar
HaveBlue
Berichten: 234
Lid geworden op: 02 okt 2012, 16:10

Re: Warwick Hellborg in de uitverkoop bij Thomann

Bericht door HaveBlue »

Spaghettihout schreef: 02 mar 2019, 23:26 Volgens mij zou zo'n Ampeg PF350 er ook prima bij kunnen...keuzes, ik zou ze allemaal naast elkaar moeten proberen..
Ik vind Ampeg bij uitstek het merk om niet op een Club Cab te gebruiken (of op welke hifi cab dan ook). De coaxiale driver in de Club Cab waarvan het volume niet regelbaar is is een matige match met 'vuile' sounds en drive.

Ik heb jaren geleden een SVT-7PRO op mijn Vanderkley gehad en wat in eerste instantie best lekker klonk kwam op het podium en bij repetities niet lekker uit de verf en werd eigenlijk alleen acceptabel als de tweeter volledig uit ging - iets wat bij de Club Cab niet mogelijk is. Los daarvan doen de Made in PRC Ampegs op z'n zachtst gezegd niet mee in de voorhoede van betrouwbare amps.
Laatst gewijzigd door HaveBlue op 03 mar 2019, 21:15, 1 keer totaal gewijzigd.
"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous
Gebruikersavatar
Spaghettihout
pastaplank
Berichten: 2898
Lid geworden op: 15 jan 2018, 18:33

Re: Warwick Hellborg in de uitverkoop bij Thomann

Bericht door Spaghettihout »

HaveBlue schreef: 03 mar 2019, 20:54
Spaghettihout schreef: 02 mar 2019, 23:26 Volgens mij zou zo'n Ampeg PF350 er ook prima bij kunnen...keuzes, ik zou ze allemaal naast elkaar moeten proberen..
Ik vind Ampeg bij uitstek het merk om niet op een Club Cab te gebruiken (of op welke hifi cab dan ook). De coaxiale driver in de Club Cab waarvan het volume niet regelbaar is is een matige match met 'vuile' sounds en drive.

Ik heb jaren geleden een SVT-7PRO op mijn Vanderkley gehad en wat in eerste instantie best lekker klonk kwam op het podium en bij repetities niet lekker uit de verf en werd eigenlijk alleen acceptabel als de tweeter volledig uit ging - iets wat bij de Club Cab niet nodig is. Los daarvan doen de Made in PRC Ampegs op z'n zachtst gezegd niet mee in de voorhoede van betrouwbare amps.
:facepalm: Heb ik net een goede deal gemaakt via MP......misschien kan ik er nog onderuit...en dan puur om de sound, de betrouwbaarheid kan ik natuurlijk met vele amps tegenkomen
Gebruikersavatar
HaveBlue
Berichten: 234
Lid geworden op: 02 okt 2012, 16:10

Re: Warwick Hellborg in de uitverkoop bij Thomann

Bericht door HaveBlue »

Spaghettihout schreef: 03 mar 2019, 21:09 :facepalm: Heb ik net een goede deal gemaakt via MP......misschien kan ik er nog onderuit...en dan puur om de sound, de betrouwbaarheid kan ik natuurlijk met vele amps tegenkomen
Wellicht is het jouw cup of tea. Moderne transistor-Ampegs zijn niet mijn smaak, in ieder geval niet op een modern, hifi cabinet. Ik heb uiteindelijk best lol gehad van mijn 7PRO toen 'ie bovenop mijn SVT-410HEN en SVT210-HEN stond (en voordat de 7PRO drie keer de geest gaf op momenten die er toe deden). Maar die beide Ampeg cabs zijn niet vergelijkbaar met de cabs uit de Hellborg-lijn.

Misschien dat de overname door Yamaha in de toekomst weer iets moois brengt. Tot die tijd heeft Ampeg mij weinig te bieden.
"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous
Gebruikersavatar
Spaghettihout
pastaplank
Berichten: 2898
Lid geworden op: 15 jan 2018, 18:33

Re: Warwick Hellborg in de uitverkoop bij Thomann

Bericht door Spaghettihout »

Ik heb 'm vervangen voor de Warwick LWA500, ik ga op jouw kennis af HaveBlue, dank je voor de hulp :worship:
Gebruikersavatar
Concorde
Berichten: 1148
Lid geworden op: 18 mar 2010, 21:08

Re: Warwick Hellborg in de uitverkoop bij Thomann

Bericht door Concorde »

HaveBlue schreef: 02 mar 2019, 21:14
Spaghettihout schreef: 02 mar 2019, 20:17 En de WA 600? Is dat wat? Staat er eentje op B stock bij Thomann...
Lijkt mij een WA300 met een zwaardere eindtrap en een sleeve eromheen. Eén ding heeft 'ie gemeen met de Hellborg en dat is het feit dat 'ie met 18kg niet te huffen is :shock:

Maar blijft mooi in een tijd van SMPS en class-D, zo'n knoepert van een ringkerntrafo :worship:
Afbeelding
De Ringkerntrafo van mijn Warwick Tubepath 10.1
Weegt ook wel wat.... :wink:

Afbeelding
Musicman Stingray5 LE2008 Sequoia Gold, HB PB-50 project, Warwick Tubepath 10.1, Warwick 611 PRO, Taurus Neo 210, TC Electronic BQ250, Zoom B3
Gebruikersavatar
Concorde
Berichten: 1148
Lid geworden op: 18 mar 2010, 21:08

Re: Warwick Hellborg in de uitverkoop bij Thomann

Bericht door Concorde »

En die big cab! :kwijl: Beste korting ook!
En die 44Kg... Ach, mijn Warwick 611Pro weegt 55Kg... Maar met die wielen en beugel valt 't nog wel mee.
Wél met 2 man in de auto tillen. :wink:
Musicman Stingray5 LE2008 Sequoia Gold, HB PB-50 project, Warwick Tubepath 10.1, Warwick 611 PRO, Taurus Neo 210, TC Electronic BQ250, Zoom B3
Gebruikersavatar
Spaghettihout
pastaplank
Berichten: 2898
Lid geworden op: 15 jan 2018, 18:33

Re: Warwick Hellborg in de uitverkoop bij Thomann

Bericht door Spaghettihout »

Concorde schreef: 05 mar 2019, 20:49 En die big cab! :kwijl: Beste korting ook!
En die 44Kg... Ach, mijn Warwick 611Pro weegt 55Kg... Maar met die wielen en beugel valt 't nog wel mee.
Wél met 2 man in de auto tillen. :wink:
Misschien een rolstoelliftje er in bouwen....
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2827
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Re: Warwick Hellborg in de uitverkoop bij Thomann

Bericht door Sjtevel 1984 »

Niet nodig. Tegen de auto zetten, kantelen en erin schuiven. Is alleen goed te doen!
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Gebruikersavatar
rsint
Berichten: 291
Lid geworden op: 29 mar 2006, 19:39

Re: Warwick Hellborg in de uitverkoop bij Thomann

Bericht door rsint »

Deed ik ook altijd met mijn 6x10 genz Benz xb2 van 65 kilo. Mijn huidige 2x12 kan ik met 1 hand optillen......mijn Hellborg versterker niet 😁
"Ik ben nu echt G.A.S. vrij......... :roll: "
Gebruikersavatar
Concorde
Berichten: 1148
Lid geworden op: 18 mar 2010, 21:08

Re: Warwick Hellborg in de uitverkoop bij Thomann

Bericht door Concorde »

Mee eens, maar dan schuift 'ie over m'n achterbumper... En aangezien ik nogal zuinig ben op m'n auto... (V60) :wink:
Musicman Stingray5 LE2008 Sequoia Gold, HB PB-50 project, Warwick Tubepath 10.1, Warwick 611 PRO, Taurus Neo 210, TC Electronic BQ250, Zoom B3
Gebruikersavatar
Spaghettihout
pastaplank
Berichten: 2898
Lid geworden op: 15 jan 2018, 18:33

Re: Warwick Hellborg in de uitverkoop bij Thomann

Bericht door Spaghettihout »

Ik ga er gewoon de deur niet mee uit.....nog niet....
Plaats reactie