Warwick Hellborg in de uitverkoop bij Thomann

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
rsint
Berichten: 291
Lid geworden op: 29 mar 2006, 19:39

Re: Warwick Hellborg in de uitverkoop bij Thomann

Bericht door rsint »

HaveBlue schreef: 24 feb 2019, 21:19
Sjtevel 1984 schreef: 24 feb 2019, 13:53 En? Al geprobeerd?
Nee. En die houd je tegoed - mijn poweramp is retour Thomann vanwege het feit dat 'ie niet zo stil is als je mag verwachten. Een 50hz hum die de versterker zelf maakt en via de terminals over de speakers gooit. Met name bij de Club Cab vervelend. Het ging gedurende de avonden dat ik ermee speelde meer en meer tegen staan :?

Een nieuwe stereo amp is onderweg :)
Ai, dat is vervelend.
Ik heb nog niks gemerkt tot nog toe. Dat is niet iets dat je kan missen lijkt me? Zou het uitmaken dat ik draadloos speel?
"Ik ben nu echt G.A.S. vrij......... :roll: "
Gebruikersavatar
HaveBlue
Berichten: 234
Lid geworden op: 02 okt 2012, 16:10

Re: Warwick Hellborg in de uitverkoop bij Thomann

Bericht door HaveBlue »

rsint schreef: 24 feb 2019, 22:40 Dat is niet iets dat je kan missen lijkt me? Zou het uitmaken dat ik draadloos speel?
Het is voor mij niet te missen maar ik heb de amp tot dusver alleen in mijn thuisstudio (ook wel: kelder) gebruikt. Bedraad of draadloos zou geen fluit uit mogen maken. Het gaat om een geluid wat uit de eindversterker zelf komt (en voor zover ik kan beoordelen uit de voedingstrafo). Ground lift, betere bekabeling, andere groep, power conditioner: het is er en het blijft. En het is niet volume afhankelijk; volume op 0, 5 of 10 maakt niet uit. Met het opendraaien van het volume krijg je de lichte hiss die je mag verwachten.
"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous
Gebruikersavatar
HaveBlue
Berichten: 234
Lid geworden op: 02 okt 2012, 16:10

Re: Warwick Hellborg in de uitverkoop bij Thomann

Bericht door HaveBlue »

Zo. Nieuwe mono poweramp binnen. Uiteindelijk de order voor een stereo geannuleerd en gekozen voor een mono omdat ik de meerwaarde van stereo voor mijn stack toch niet zie. De balans tussen Club en Lo is van zichzelf goed - de Tecamp en mijn nieuwe mono bevestigen dat :jaaaaa:

Mooie is dat, daar waar de stereo behoorlijke hum had door de Club Cab, de mono echt volledig stil is. Niet 'minder geluid' maar 'helemaal geen geluid' totdat de poweramp over 15:00 gaat. Komend weekend tijd vinden om de boel in te bouwen in het rack en dan de boel uitgebreider de sporen te geven :dance:
"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous
Gebruikersavatar
rsint
Berichten: 291
Lid geworden op: 29 mar 2006, 19:39

Re: Warwick Hellborg in de uitverkoop bij Thomann

Bericht door rsint »

HaveBlue schreef: 01 mar 2019, 19:29 Zo. Nieuwe mono poweramp binnen. Uiteindelijk de order voor een stereo geannuleerd en gekozen voor een mono omdat ik de meerwaarde van stereo voor mijn stack toch niet zie. De balans tussen Club en Lo is van zichzelf goed - de Tecamp en mijn nieuwe mono bevestigen dat :jaaaaa:

Mooie is dat, daar waar de stereo behoorlijke hum had door de Club Cab, de mono echt volledig stil is. Niet 'minder geluid' maar 'helemaal geen geluid' totdat de poweramp over 15:00 gaat. Komend weekend tijd vinden om de boel in te bouwen in het rack en dan de boel uitgebreider de sporen te geven :dance:
Nice! :dance:
Klinkt dat lekker he!
Ik had gisteravond even een stressmomentje toen ik continu bij bepaalde noten een soort trillende zoem waarnam. Ik had alles al wel in het rack ingebouwd maar het rack zelf lag bovenop de strap die bovenop mijn cab zit. Besloten om wat pootjes te halen en die er in te draaien...et voila trilling weg.
Het blijft vreemd om telkens mijn bas door de mix heen te horen prikken zonder dat er een frequentie echt piekt of ongelijk klinkt.
"Ik ben nu echt G.A.S. vrij......... :roll: "
Gebruikersavatar
Spaghettihout
pastaplank
Berichten: 2898
Lid geworden op: 15 jan 2018, 18:33

Re: Warwick Hellborg in de uitverkoop bij Thomann

Bericht door Spaghettihout »

Ik ben heel hard aan dit setje aan het denken, dan komt de Lo Cab later nog wel een keer, ben bang dat ik 2 van die bakken er thuis niet doorgeduwd krijg...
https://www.thomann.de/nl/warwick_wa_30 ... ackage.htm

Lijkt mij voorlopig ook wel voldoende, zo hard staan ze (nog) niet te springen dat ik even buiten de deur kom spelen:-)
Gebruikersavatar
HaveBlue
Berichten: 234
Lid geworden op: 02 okt 2012, 16:10

Re: Warwick Hellborg in de uitverkoop bij Thomann

Bericht door HaveBlue »

Spaghettihout schreef: 02 mar 2019, 09:28 Ik ben heel hard aan dit setje aan het denken
De Club Cab is zijn geld (althans wat 'ie nu kost) echt méér dan waard. Ik vind het een heerlijke Hifi cab die met dichtgeknepen tone ook als een 'echte' 15" kan klinken :jaaaaa:

Ik zou over de WA300 nog even goed bijlezen - je leest vaak is dat 'ie underpowered is. Als ik in jouw schoenen zou staan zou ik wellicht in plaats van de WA300 een Warwick LWA500 op de Club Cab zetten. Met 250w bij 8 Ohm een uitstekende match met de Club en weegt slechts een zesde van wat de WA300 weegt :D
"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous
Gebruikersavatar
Spaghettihout
pastaplank
Berichten: 2898
Lid geworden op: 15 jan 2018, 18:33

Re: Warwick Hellborg in de uitverkoop bij Thomann

Bericht door Spaghettihout »

HaveBlue schreef: 02 mar 2019, 17:03
Spaghettihout schreef: 02 mar 2019, 09:28 Ik ben heel hard aan dit setje aan het denken
De Club Cab is zijn geld (althans wat 'ie nu kost) echt méér dan waard. Ik vind het een heerlijke Hifi cab die met dichtgeknepen tone ook als een 'echte' 15" kan klinken :jaaaaa:

Ik zou over de WA300 nog even goed bijlezen - je leest vaak is dat 'ie underpowered is. Als ik in jouw schoenen zou staan zou ik wellicht in plaats van de WA300 een Warwick LWA500 op de Club Cab zetten. Met 250w bij 8 Ohm een uitstekende match met de Club en weegt slechts een zesde van wat de WA300 weegt :D
Ik had dat al een beetje gedacht ja, eventueel zat ik ook aan de Markbass 250 blackline te denken.....
Gebruikersavatar
HaveBlue
Berichten: 234
Lid geworden op: 02 okt 2012, 16:10

Re: Warwick Hellborg in de uitverkoop bij Thomann

Bericht door HaveBlue »

Ik heb de Blackline gehad en vervangen door een Nano Mark 300 en die vervolgens weer vervangen door de Hellborg :lol: :D

Persoonlijk vind ik de VLE/VPF filters van de Black Line niet opwegen tegen het nóg lagere gewicht en de absurd kleine afmetingen van de Nano Mark. Mijn Nano heeft helaas een week geleden al een nieuwe eigenaar gevonden anders had je die voor een BGF prijsje over mogen nemen. Neemt niet weg dat de Black Line een prima amp is en ik voor die 5 tientjes extra voor het dubbele vermogen bij 4 Ohm van de LWA zou gaan :jaaaaa:
"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous
Gebruikersavatar
Spaghettihout
pastaplank
Berichten: 2898
Lid geworden op: 15 jan 2018, 18:33

Re: Warwick Hellborg in de uitverkoop bij Thomann

Bericht door Spaghettihout »

Zit ook wel wat in ja, moet wel oppassen, ik denk nl. ook iedere keer: als ik er 100 euri's bij gooi, heb ik die, en dan weer 100 euri's...etc. kan ik ook net zo goed de Hellborg installatie pakken, lol.

Nog wel even mijn rookie modus aanzetten: Symmetrische XLR line uitgang met ground lift - pre/post schakelbaar.. Wat houd dit precies in?
Gebruikersavatar
HaveBlue
Berichten: 234
Lid geworden op: 02 okt 2012, 16:10

Re: Warwick Hellborg in de uitverkoop bij Thomann

Bericht door HaveBlue »

Spaghettihout schreef: 02 mar 2019, 19:01 Nog wel even mijn rookie modus aanzetten: Symmetrische XLR line uitgang met ground lift - pre/post schakelbaar.. Wat houd dit precies in?
XLR is de standaard connector om vanuit de DI van je amp de mixer voor de geluidstechnicus van signaal te voorzien. Op die manier kun je uitversterkt worden zonder het signaal via een microfoon op te pikken uit je cabs. Pre/post betekent dat je kunt kiezen of je het signaal vóór of ná de voorversterker en EQ naar de PA-mixer wilt sturen. Ground lift is een techniek waarmee je aardingsproblemen in je signaal kunt elimineren. Zowel XLR DI, pre/post selectie en ground lift zijn nagenoeg standaard op alle moderne versterkers.
"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2828
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Re: Warwick Hellborg in de uitverkoop bij Thomann

Bericht door Sjtevel 1984 »

XLR gaat direct naar de PA (dus zonder speakerkleuring!). De ground lift kan groundloops (zie derde post in dit topic viewtopic.php?f=8&t=13415) opheffen. De pre/post schakelaar bepaalt welk signaal er naar de PA gaat.
Pre: kompleet droog (je pure basgeluid).
Post: het geluid wat gevormd wordt door de preamp (dus je eq instellingen doen ook mee).
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Gebruikersavatar
Spaghettihout
pastaplank
Berichten: 2898
Lid geworden op: 15 jan 2018, 18:33

Re: Warwick Hellborg in de uitverkoop bij Thomann

Bericht door Spaghettihout »

Compleet en duidelijk heren!
Mijn dank is groot en ik ga weer even puzzelen en uitzoeken wat mij het beste overkomt!
Gebruikersavatar
Spaghettihout
pastaplank
Berichten: 2898
Lid geworden op: 15 jan 2018, 18:33

Re: Warwick Hellborg in de uitverkoop bij Thomann

Bericht door Spaghettihout »

En de WA 600? Is dat wat? Staat er eentje op B stock bij Thomann...
Gebruikersavatar
HaveBlue
Berichten: 234
Lid geworden op: 02 okt 2012, 16:10

Re: Warwick Hellborg in de uitverkoop bij Thomann

Bericht door HaveBlue »

Spaghettihout schreef: 02 mar 2019, 20:17 En de WA 600? Is dat wat? Staat er eentje op B stock bij Thomann...
Lijkt mij een WA300 met een zwaardere eindtrap en een sleeve eromheen. Eén ding heeft 'ie gemeen met de Hellborg en dat is het feit dat 'ie met 18kg niet te huffen is :shock:

Maar blijft mooi in een tijd van SMPS en class-D, zo'n knoepert van een ringkerntrafo :worship:
Afbeelding
"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous
Gebruikersavatar
Spaghettihout
pastaplank
Berichten: 2898
Lid geworden op: 15 jan 2018, 18:33

Re: Warwick Hellborg in de uitverkoop bij Thomann

Bericht door Spaghettihout »

Volgens mij zou zo'n Ampeg PF350 er ook prima bij kunnen...keuzes, ik zou ze allemaal naast elkaar moeten proberen..
Plaats reactie