welke amp+speakers gebruiken de punkrockers hier?

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
punkrockacademyfightsong
Berichten: 91
Lid geworden op: 18 okt 2006, 01:17

Bericht door punkrockacademyfightsong »

yo marc, yo basje!

(en ook hallo aan de rest nog)
'75 Fender Precision / '98 Fender Jazz '75 reissue -> '70's Marquis superbass -> Aguilar DB 810 -> ROCK!
Gebruikersavatar
riotriot
Berichten: 1708
Lid geworden op: 02 jan 2007, 17:18

Bericht door riotriot »

check onderschrift
Riot riot, it doesn't matter who!
Riot riot, what are you gonna do?
Gebruikersavatar
Jerry
Berichten: 2769
Lid geworden op: 17 nov 2006, 11:49

Bericht door Jerry »

Zie onderschrift, set gaat binnenkort nog wel vervangen worden maarja... dat geldschip is ergens aan de ketting gelegd.
Ideale set is natuurlijk een Ampeg SVP-PRO ic. Ampeg SVP1600 en 2x Ampeg SVT 810 koelkasten. Niet omdat het nuttig is om zo bespottelijk veel vermogen op een podium te hebben maar puur omdat het zo heerlijk decadent staat... wel doppies indoen svp, en een broek die niet van je kont waait.

Wat betreft instellingen, laag op 3-uur, mid op iets na 12-en en hoog rond een uur of 2. Mijn Ampeg topje heeft ook nog een potje voor drive, die houd ik rond een uur of 10 à 11 voor een lekker randje.
realeigo
Berichten: 54
Lid geworden op: 01 jan 2007, 19:25

Bericht door realeigo »

Ik speel op een ibanez soundgear en een peavey tnt 130 combo..
Als de grond trilt gaat het goed...
Gebruikersavatar
jelle customized
Berichten: 735
Lid geworden op: 19 dec 2006, 20:32

Bericht door jelle customized »

ik speel op een orange AD200 met een 4x10cabinet eronder
klinkt kei goed!
cheers!
if the kids are united...
GT500
Berichten: 18
Lid geworden op: 04 jan 2007, 11:37

Bericht door GT500 »

Ik gebruik Ampeg SVT-CL en SVT810E. Kost wat, weegt wat.... Had ook 2 koelkasten maar een paar nieuwe buizen (kost wat, hebbie wat...) maakte koelkast nr. 2 overbodig....

Andere punkrock combi's:

- Hiwatt DR-103 met Ampeg cab
- Hiwatt DR-103 met Marshall 1960A (gitaarcab!!!)
- Volledige Marshall gitaarstack; JCM800/900 met 1960A... believe it or not: zo punkrock heb je nog nooit gespeeld! Granddaddy van de punkrock Rob Wright (No Means No) doet het al met deze combinatie sinds het wijnjaar NUL, dus die kan het weten.....



Afbeelding
(links nog net ff de 1960A zichtbaar)
Gebruikersavatar
Jerry
Berichten: 2769
Lid geworden op: 17 nov 2006, 11:49

Bericht door Jerry »

Duff McKagen (Gn'R & VR) heeft ook een Marshall stack aan zn rig hangen, klinkt heerlijk smerig
Gebruikersavatar
eric_wilson_is_fat
Berichten: 880
Lid geworden op: 18 dec 2004, 22:29

Bericht door eric_wilson_is_fat »

Jerry hoe bevalt die Laney cab je? Mij past het goed bij deze stijl (al wil ik inderdaad als dat geldschip weer uit mag varen) een ampeg stack. Of eerder anderes een peavey TVX410
I tell ya 8)
Gebruikersavatar
Jerry
Berichten: 2769
Lid geworden op: 17 nov 2006, 11:49

Bericht door Jerry »

Die Laney bevalt prima, het is wel een oud beestje al maar dat deert me niet. Bekleding ziet er niet uit, enige jammere is dat hij volgens mij van vezelhout gemaakt is. Zitten vier 16 ohm Fane speakers in dus dat is iig dik in orde.
De enige reden dat hij er binnenkort uit gaat is dat ie 240 watt aan 4 ohm aan kan, als ik een zwaardere top ga kopen dan blaas ik er dwars doorheen.

Peavey speakers? Helemaal niks mis mee imho, maar wil toch liever Ampeg. Of GK, die 4x10 kasten die Duff van VR gebruikt zien er zo enorm bruut uit.



Afbeelding
Gebruikersavatar
CHE
Berichten: 33
Lid geworden op: 01 jan 2007, 20:56

Bericht door CHE »

Ik speel ook op een Ampeg een SVT-350, 4x10 inch en 1x15 inch ... ja die klonk het vetst in de winkel. Had eerst mijn bas gehoord op een andere (ik weet niet welke versterker dat het was) maar klonk heel erg metal, en omdat wij de Ramones coveren was dit wel het beste het koste wat (heb wat minder avonden in de kroeg gehangen :P ) maar nu heb ik ook wat.
Wij zijn nog maar een beginnend bandje maar we hebben al wat optredens gedaan in onze stad en daar buiten. Als we een demo hebben zal dat hopelijk wel veranderen.
DUS ...
Gebruikersavatar
Jerry
Berichten: 2769
Lid geworden op: 17 nov 2006, 11:49

Bericht door Jerry »

Heb mijn zinnen gezet op de SVT3 Pro, die vond ik toch lekkerder klinken dan de 350. Volgens mij ontlopen ze elkaar qua prijs ook niet echt
Gebruikersavatar
FC Spoiler
Freak space cadet
Berichten: 4433
Lid geworden op: 24 jul 2006, 12:12

Bericht door FC Spoiler »

Prima keus! :yes:
You say you're a doctor of minds, don't stick that syringe in my arm.
"It's just medication to help you calm down, it really won't do any harm".


Damaged Justice, Dutch 'tallica tribute: Website, Facebook, Youtube

Alembic en Mesa junkie
Gebruikersavatar
Jerry
Berichten: 2769
Lid geworden op: 17 nov 2006, 11:49

Bericht door Jerry »

FC Spoiler schreef:Prima keus! :mrgreen:
Baal nu wel ff dat ik die thunderbird gekocht heb, er staat me iets bij dat ik jou 3 pro voor 700 op marktplaats voorbij heb zien komen, die met het misfits plaatje dr op geloof ik
Gebruikersavatar
FC Spoiler
Freak space cadet
Berichten: 4433
Lid geworden op: 24 jul 2006, 12:12

Bericht door FC Spoiler »

en hij is voor 650 weggegaan...
Er staat nog een SVT 3 op martktplaats, heeft geen driver buisjes in de eindversterker, maar lijkt me ook zeker een heftig apparaat.
You say you're a doctor of minds, don't stick that syringe in my arm.
"It's just medication to help you calm down, it really won't do any harm".


Damaged Justice, Dutch 'tallica tribute: Website, Facebook, Youtube

Alembic en Mesa junkie
Gebruikersavatar
Jerry
Berichten: 2769
Lid geworden op: 17 nov 2006, 11:49

Bericht door Jerry »

Staffhorst hier wil er 1150 voor hebben, wacht mijn beurt wel af tot de volgende ronde. Aangezien die Laney de 450 watt niet kan hebben moet ik ook nog cabs hebben.
Plaats reactie