Master/slave .. hoe werkt dat?

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
jurado
Berichten: 41
Lid geworden op: 04 mar 2006, 12:05

Re: Master/slave .. hoe werkt dat?

Bericht door jurado »

Goose schreef: 20 mei 2019, 18:43 Idd, over welke Peavey hebben we het?
Maar vooral ook: je wilt het buizen geluid van de Peavey in je GK krijgen. MAAR....dat zal dan alleen de preamp buis zijn en niet de poweramp buis. Dan moet je iig de uitgang van je Peavey belasten om opblazen te voorkomen. Dus een cab eraan of wat hier boven al is gezegt.
Maar om nu alleen voor een preamp buis een hele amp mee te nemen.....dan zou je toch beter eens gaan kijken wat hier boven ook al is gezegt naar een pedal met preamp buis. Het is een beetje onzinnig, moet je horen wie het zegt met het hele zachter willen met cabs en ohms verhaal, om een eindversterker mee te nemen die je niet gebruikt. Want je mag ook never nooit de poweramp van je Peavey op je GK aansluiten!!!!
Dus het buizen geluid van Peavey eindversterker kan je alleen via een speaker direct te horen krijgen, nooit via je GK.
Duidelijk verhaal. Ik ben technisch niet zo best onderlegd helaas vandaar de vraag. Ik ben benieuwd of je twee amps kan blenden als het ware, blijkt dus niet zo eenvoudig te zijn. Dat wordt een aparte cab scoren voor de Peavey en een y-kabel met een amp selector......of zo..
Gibson G3 <--1978
Gallien-Krueger 800RB
Fender 810pro
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2828
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Re: Master/slave .. hoe werkt dat?

Bericht door Sjtevel 1984 »

Sjtevel 1984 schreef: 19 mei 2019, 14:02 Belangrijk is om sowieso NOOIT die buizenamp onbelast te laten draaien. Ik zou er dan voor kiezen om een torpedo captor (kies de juiste weerstand!) aan de speaker out van de Peavey te hangen. Vervolgens hang je een (patch) kabel van je effects send van de Peavey naar de effects return van de GK. Aan de GK hang je dan je 8x10.

Zo gebruik je de preamp van de Peavey (zonder hem op te blazen) en de poweramp van de GK.
Mocht je ook het geluid van je eindbuizen willen, kan je de line out van de captor in de effect return van de GK prikken.

Wat voor amp en cab hebben we het eigenlijk over?
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Gebruikersavatar
Bolobass
Berichten: 2528
Lid geworden op: 13 aug 2011, 12:39

Re: Master/slave .. hoe werkt dat?

Bericht door Bolobass »

Met een Boss LS-2 en je 810 splitsen in 2 x 410 ben je een heel eind.
We willen graag namen en rugnummers van de Peavey :P
Fire is one of my favourite colours. Along with black and camo.
jurado
Berichten: 41
Lid geworden op: 04 mar 2006, 12:05

Re: Master/slave .. hoe werkt dat?

Bericht door jurado »

Bolobass schreef: 21 mei 2019, 03:24 Met een Boss LS-2 en je 810 splitsen in 2 x 410 ben je een heel eind.
We willen graag namen en rugnummers van de Peavey :P
Rock Master
Gibson G3 <--1978
Gallien-Krueger 800RB
Fender 810pro
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2828
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Re: Master/slave .. hoe werkt dat?

Bericht door Sjtevel 1984 »

En die Fender 8x10 uit je onderschrift?
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
jurado
Berichten: 41
Lid geworden op: 04 mar 2006, 12:05

Re: Master/slave .. hoe werkt dat?

Bericht door jurado »

Sjtevel 1984 schreef: 21 mei 2019, 08:01 En die Fender 8x10 uit je onderschrift?
Zeker! Zo'n zwarte kast met stalen grill.
Gibson G3 <--1978
Gallien-Krueger 800RB
Fender 810pro
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2828
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Re: Master/slave .. hoe werkt dat?

Bericht door Sjtevel 1984 »

Hmmm, die valt niet naar 2x 4x10 te schakelen. Op mijn oude markbass 8x10 kon dit wel. Als dit op je Fender kon elk 4x10 gedeelte aansturen met een andere versterker, boss ls-2 ervoor en kon je deze ‘twee’ cabinetten apart regelen met twee versterkers.
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Gebruikersavatar
Bertjefred
Berichten: 3065
Lid geworden op: 20 aug 2007, 22:18

Re: Master/slave .. hoe werkt dat?

Bericht door Bertjefred »

Hoi, ik zit al een tijdje mee te lezen, maar kan toch niet eruit komen wat je nu wilt. Ik heb even wat uitspraken op een rij gelegd.
Mijn idee is, master/slave.
De power van de GK en het buizengeluid van de peavey.
Wat bedoel je hier met power? Of is dit ook een beschrijving van de 800rb sound?
Het gaat niet om hard, het gaat om sound.
Ok dat snap ik. Misschien zou je je rockmaster kunnen aanpassen en de pre van de 800rb in de buizen eindtrap van de peavey hangen. (Zag alleen dat er weinig in en outputs achter op de peavey zitten vandaar aanpassen. Wellicht een andere buizen amp scoren die dat wel kan?) Zo kan je sound van de 800rb wat meer buiziger krijgen. het is ook de poweramp die de typische buizen sound maakt.
Nee zeker niet, ik prefereer de 800RB, in mijn ogen de beste bass amp ooit, in ieder geval de meest veelzijdige.
Mijn normale set up is 800rb en een 810cab
Waarom wil je dan nog een extra iets? Mis je iets in het geluid of als vorm van experiment? Ik zou zeggen gewoon bij de 800rb blijven als die goed bevalt. (Wat ik snap als ex-800rb-er)
Ik ben benieuwd of je twee amps kan blenden als het ware, blijkt dus niet zo eenvoudig te zijn. Dat wordt een aparte cab scoren voor de Peavey en een y-kabel met een amp selector......of zo..
Deze twee amps toevallig niet zo makkelijk lijkt het, zeker in combi met dit cabinet. Hoe dan ook succes!
Gebruikersavatar
AmericanIdiot
Berichten: 6250
Lid geworden op: 12 feb 2005, 10:41

Re: Master/slave .. hoe werkt dat?

Bericht door AmericanIdiot »

AmericanIdiot schreef:
Als sjouwen geen punt is kun je opteren om die 810 elektrisch te delen in 2x 410. Elke amp zijn eigen cab en dan de line out van de Peavey op de GK in.
Marleaux JB-5 DiMarzio's Hotwire Funky 77 5str Fender US Jazz '83 EMG's Fender Dimension Deluxe V Eden D410XST D210XLT EBS 112 Neo
Crown XTi1000 MarkBass F1
jurado
Berichten: 41
Lid geworden op: 04 mar 2006, 12:05

Re: Master/slave .. hoe werkt dat?

Bericht door jurado »

Wat ik eigenlijk bedoel is zoals in deze video:

https://youtu.be/g5pI5Lg2KJs
Gibson G3 <--1978
Gallien-Krueger 800RB
Fender 810pro
Gebruikersavatar
AmericanIdiot
Berichten: 6250
Lid geworden op: 12 feb 2005, 10:41

Re: Master/slave .. hoe werkt dat?

Bericht door AmericanIdiot »

Die doet exact wat ik zeg. Enig verschil is dat die git.cab al in 2-en gedeeld is.
Marleaux JB-5 DiMarzio's Hotwire Funky 77 5str Fender US Jazz '83 EMG's Fender Dimension Deluxe V Eden D410XST D210XLT EBS 112 Neo
Crown XTi1000 MarkBass F1
Gebruikersavatar
Goose
Berichten: 2178
Lid geworden op: 03 aug 2004, 22:59

Re: Master/slave .. hoe werkt dat?

Bericht door Goose »

En dan eigenlijk geen master/slave.
Eigenlijk gewoon 2 amp tegelijk over eigenlijk 2 cabs die dan wel in 1 behuizing zitten.
Bij master/slave deel je de preamp over 2 poweramps en daaraan dan ook weer 2 cabs, al dan niet in 1 behuizing.
-Fender Vintera P
-Gretsch G5442BDC
-Randall RB500
-Dynacord Exquisit
-Eden 212
-Peavey 115 (Eminence Kappa Pro 15)
-en teveel effect pedalen....
jurado
Berichten: 41
Lid geworden op: 04 mar 2006, 12:05

Re: Master/slave .. hoe werkt dat?

Bericht door jurado »

Weer wat geleerd. Bedankt iedereen voor info en uitleg.
Gibson G3 <--1978
Gallien-Krueger 800RB
Fender 810pro
Plaats reactie