12" of 15"?

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Plaats reactie
spëkman
Berichten: 50
Lid geworden op: 01 jul 2004, 21:22

12" of 15"?

Bericht door spëkman »

k twijfel tssn 2 versterkers (zelfde wattage) maar de ene heeft een 15 inc speaker de andere een 12 inch , de ene kost natuurlijke ietsjes meer, mar is dit de moeite en wat is het verschil ( buite de grote natuurlijk :) )


thnx
Gebruikersavatar
Dr Teng
Paardenvoeler
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 jan 2004, 17:28

Bericht door Dr Teng »

Ik zou toch even meer vermelden. Ik zou nl. graag liever een EBS combo 12" hebben dan een Peavey TKO 15"... om maar een extreem geval te noemen. Hier kunnen we niet zoveel mee. :)
'.. and you keep a foot in his ass!' Reggie Washington aan de bar met ons in Amersfoort.

Hans58 schreef: Ik heb zo'n hekel aan dat modieuze "stack". Vroegâh had je het eigenlijk gewoon over je "installatie".
Gebruikersavatar
Venomer
Berichten: 557
Lid geworden op: 18 jun 2004, 15:15

Bericht door Venomer »

Ze hebben hetzelfde vermogen, maar een 15 inch verplaatst meer lucht dan een 12 inch. Of je ook meer volume krijgt, hangt af van de efficientie van de speaker.

Een 12 inch speaker zal over het algemeen wat sneller reageren en een wat meer "punchy" geluid geven. De 15 inch klinkt waarschijnlijk wat warmer en voller.
We triple check evryhing.
Gebruikersavatar
Venomer
Berichten: 557
Lid geworden op: 18 jun 2004, 15:15

Bericht door Venomer »

Wat ik ook nog even wou zeggen: ga het gewoon zelf uitproberen en kies wat je zelf het best vindt klinken.
We triple check evryhing.
spëkman
Berichten: 50
Lid geworden op: 01 jul 2004, 21:22

Bericht door spëkman »

thnx
Gebruikersavatar
Q.
moddergegeten
Berichten: 2547
Lid geworden op: 30 nov 2003, 18:17

Bericht door Q. »

Gaat het toevallig om de swr workingman combo's?
In een band kan een 12" combootje weleens tegen gaan vallen, voor thuisgebruik zou ik in veel gevallen juist wel voor de 12" gaan, puur omdat het geluid eerder uitontwikkeld is (het is toch wat vervelende als de buren meer genieten dan jijzelf) en je voor thuisgebruik toch niet veel nodig hebt.
spëkman
Berichten: 50
Lid geworden op: 01 jul 2004, 21:22

Bericht door spëkman »

nee het gaat om de ashdown electriblue serie
(geen geld voor swr :? )
maar k vind de "ashdown-sound" al bij al wat appart en eigelijk zeeeer goed

en het is voor thuis maar moet ook kunne dienen in een band
Plaats reactie