€1600,- ... wat zou jij er voor kopen?

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
Unlord
Berichten: 4352
Lid geworden op: 31 jul 2005, 19:36

Bericht door Unlord »

Ik zou een MarkBass Little Mark II kopen a 589 euro met een Nemesis NSP210 erbij a 345 euro. Saampjes dus ehm 934. Voor de 664 euro die over blijft ga ik dan een avondje bieren ofzo ;)
Gebruikersavatar
Enfantterrible
Berichten: 229
Lid geworden op: 18 jan 2005, 17:51

Bericht door Enfantterrible »

phoerd schreef:Trace Eliot maakt ook leuke 410 combo's. Ik speel in m'n repetitieruimte over een Trace en dit is echt heel acceptabel.
Over Trace gesproken.... Bij de Feedback in R'dam staat niet alleen (zoals op de site vermeld staat) de nieuwe 715 combo, maar ook de 4x 10" kast (1048-H) uit de nieuwe lijn. Aangezien Feedback ook genoeg spullen heeft staan van Markbass zou het geweldig zijn om daar dat Trace-cabinet tegen een Markbass cabinet te testen.

Helaas was ik bij mijn laatste bezoek niet meer in de gelegenheid om die kast eens uit te proberen, ik moest vanwege een andere afspraak weer snel weg..... :| grmbl
En hoe kun je zeker weten dat het koelkastlampje uitgaat als je de koelkastdeur dicht doet?

Bass Collection SB325, Squier Precision Special V
Trace Elliot GP7 Series 6
Boss ODB-3, Aphex 204 Aural Exciter / Big Bottom
Gebruikersavatar
Jurren
Berichten: 1438
Lid geworden op: 28 aug 2006, 19:48

Bericht door Jurren »

Enfantterrible schreef:Over Trace gesproken.... Bij de Feedback in R'dam staat niet alleen (zoals op de site vermeld staat) de nieuwe 715 combo, maar ook de 4x 10" kast (1048-H) uit de nieuwe lijn. Aangezien Feedback ook genoeg spullen heeft staan van Markbass zou het geweldig zijn om daar dat Trace-cabinet tegen een Markbass cabinet te testen.

Helaas was ik bij mijn laatste bezoek niet meer in de gelegenheid om die kast eens uit te proberen, ik moest vanwege een andere afspraak weer snel weg..... :| grmbl
Dan ga ik daar morge even langs!
Lijkt me een goed plan om die even te vergelijken.
Weet je ook hoe duur die kast is?

@ unlord:
Ik was van plan om de NSP410 ook te gaan testen (die hadden ze de vorge keer dat ik daar was tijdelijk niet). Maar heb jij hier al meer ervaring mee?
Gebruikersavatar
Enfantterrible
Berichten: 229
Lid geworden op: 18 jan 2005, 17:51

Bericht door Enfantterrible »

Pff, zo uit mijn hoofd iets onder de €800,- (pin me er niet op vast)

Enne... ik ben ontzettend benieuwd naar je ervaring met die Trace!
En hoe kun je zeker weten dat het koelkastlampje uitgaat als je de koelkastdeur dicht doet?

Bass Collection SB325, Squier Precision Special V
Trace Elliot GP7 Series 6
Boss ODB-3, Aphex 204 Aural Exciter / Big Bottom
Gebruikersavatar
Unlord
Berichten: 4352
Lid geworden op: 31 jul 2005, 19:36

Bericht door Unlord »

Jurren schreef:@ unlord:
Ik was van plan om de NSP410 ook te gaan testen (die hadden ze de vorge keer dat ik daar was tijdelijk niet). Maar heb jij hier al meer ervaring mee?
Bere goeie kast voor een lage prijs en nog lekker licht ook. Ik zou niet eens twijfelen.
Gebruikersavatar
Jurren
Berichten: 1438
Lid geworden op: 28 aug 2006, 19:48

Bericht door Jurren »

Zo.. vandaag lekker lang bij feedback gezeten en het één en ander uitgetest.
Ik heb de Little Mark II op de volgende cabs aan laten sluiten:
- Markbass standard 104HF
- Trace Elliot 1048H
- Quantum QS 410 pro
- Eden D410XLT

Allereerst met de Markbass; Fender USA Jazz erbij en alle toonregelling op 12 uur (de de filters uit). Ik had een beter beeld voor me, van de laatste keer dat ik over deze opstelling had gespeelt. Ik had hem nog niet zo hard staan en hij klonk een beetje rommelig.

Toen maar doorgeschoven naar de Trace; deze klonk een stuk meer 'open' en had meer definitie. Het deed mij gelijk denken aan een Trace combo waar ik een keer op heb gespeelt (ook met 4*10). En dat vond ik wel vet klinken, maar gewoon niet echt mijn sound...

Als 3e de Quantum; ik begrijp niet waarom deze duurder is dan de vorge 2... Hij heeft gewoon niks bijzonders. Je zou het ook positief kunnen bekijken dat hij geen grote nadelen heeft en daarom wel geschikt is. Maar in m'n nieuwe band zijn we behoorlijk met soundvorming bezig, dus ik zou niet meer gaan betalen voor dit cabinet.

Daarna was het tijd voor de Eden; terecht een veelgebruikt cabinet! Damn wat klonk die goed!! Lekker geluid. Enige 2 nadelen zijn: gewicht (1½ keer zo zwaar als de markbass) en prijs (gelukkig was dit een occaision, dus betaalbaar)

Weer terug naar Markbass; (tijd voor een 2e mening, omdat ik de eerste keer te snel was doorgeschoven. Nu op hoog vollume, net als de rest.) Toch wel heel erg lekker hoor! Wel wat doffer in geluid vergeleken met de Eden, maar het geluid staat als een huis en heeft echt net zoveel boddy als bij de Eden. (Inmiddels 2 toppen aangesloten zodat ik de hele tijd kon wisselen tussen MB en Eden). Ja ik ben toch wel erg blij met Marbass...

Dit is dus wel een hele lastige keuze omdat ik elke week toch wel met die cab moet gaan lopen (van het berginghok de oefenruimte in). Daarom telt gewicht ook wel mee!
Hopelijk staat die Eden cab er nog wel een paar weken zodat ik ze nog eens kan vergelijken en het liefst ook met een Nemesis 4x10 vergelijken! (En de Goliath III hadden ze ook niet.. had ik ook wel willen testen)

ohja ook nog kort gespeelt op een:
- Eden CXC400 (combo met 4 10inch speakers): klonk erg lekker, maar oh wat eerlijk! je hoorde elk bijgeluidje en ik hou niet van rammelende fretten (ik speel zelf behoorlijk netjes hoor! :wink: ). wel een goede compressor erin! Alleen te weinig power denk ik...
- Nemisis 2*10 combo: ik had het niet zo goed verwacht! Ik wil echt die NSP410 onder de Little Mark II proberen!!!
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20939
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Bericht door BassAgent »

Afbeelding
Ashdown ABM500 en ABM414T
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
kluning shandy
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 apr 2006, 12:00

Bericht door kluning shandy »

ik zou de Ashdown/Bentley stack van Tonika in Groningen overwegen (1995 euro nieuw, dus wel iets boven budget)
Rickenbacker 4001 fretless 1973 zwart, en nog wat.
Gebruikersavatar
Spectrious
Berichten: 630
Lid geworden op: 29 mei 2005, 15:29

Bericht door Spectrious »

Genz Benz + Ampeg?
Monolith
Berichten: 1848
Lid geworden op: 06 mar 2005, 12:39

Bericht door Monolith »

SVT-II.
Gebruikersavatar
Jurren
Berichten: 1438
Lid geworden op: 28 aug 2006, 19:48

Bericht door Jurren »

Spectrious schreef:Genz Benz + Ampeg?
Genz Benz is echt gewoon hetzelfde als een BMW rijden terwijl je aan een Clio genoeg heb, toch?
Ik bedoel: ze zien er zo log en breed uit, het doet mij niks
(maar nu moet ik wel eerlijk zeggen dat ik ze nog NOOIT heb gehoord :oops: )
UP-B
Berichten: 1448
Lid geworden op: 11 okt 2004, 18:52

Bericht door UP-B »

er circuleert op 2dehands een EBS box rond serie 311; zo een zoals mij dus een 15inch plus een 10inch in een behuizing, voor 650 euro... moest ik het geld hebbe had ik het direct gedaan want die boxen blazen! en ze blijven ontzettend strak!

Bert
https://www.stereoworx.com - Live & Studio Productions
Gebruikersavatar
deevit
Berichten: 16583
Lid geworden op: 21 okt 2006, 12:14

Bericht door deevit »

Jurren schreef:
Spectrious schreef:Genz Benz + Ampeg?
Genz Benz is echt gewoon hetzelfde als een BMW rijden terwijl je aan een Clio genoeg heb, toch?
Ik bedoel: ze zien er zo log en breed uit, het doet mij niks
(maar nu moet ik wel eerlijk zeggen dat ik ze nog NOOIT heb gehoord :oops: )
de genz benz versterkers schijnen heel helder/transparant te zijn. lijkt me dus een goede optie, als je naar markbass neigt. ze zijn nog eens redelijk te betalen ook :)
Gebruikersavatar
AmericanIdiot
Berichten: 6250
Lid geworden op: 12 feb 2005, 10:41

Bericht door AmericanIdiot »

Ik denk dat ik voor een 21012 Schroeder cab zou gaan met een Crown XLS 402 eindtrap erbij... . Met zo'n set heb je altijd voor elke situatie genoeg. Plus dat die cab ook nog tilbaar is. Ik begin m'n 2 XL's weleens beu te worden (qua gesjouw dan). Of in combinatie met een Crest CPX-900, heb je nog wat over voor een voorversterkertje.
Marleaux JB-5 DiMarzio's Hotwire Funky 77 5str Fender US Jazz '83 EMG's Fender Dimension Deluxe V Eden D410XST D210XLT EBS 112 Neo
Crown XTi1000 MarkBass F1
Gebruikersavatar
Jurren
Berichten: 1438
Lid geworden op: 28 aug 2006, 19:48

Bericht door Jurren »

AmericanIdiot schreef: Ik begin m'n 2 XL's weleens beu te worden (qua gesjouw dan).
Over wat voor XL's heb je het dan?

Waar zijn die Schroeders uit te proberen en hoe duur zijn ze ongeveer?

En die Schroeder cabs zijn misschien wel kleiner... maar ik vind gewicht wel belangrijker dan vollume (afmetingen, hè! niet het geluid!)
Plaats reactie