Versterker GAS

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7184
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Bericht door HNZ »

Australië?
Gebruikersavatar
Joey
Berichten: 10781
Lid geworden op: 27 jul 2009, 11:58

Bericht door Joey »

Haha, nee hij staat in Zuid-Duitsland.
Voor mij al ver genoeg om het de andere kant van de wereld te noemen.

Ik moet het nu met 2x15 doen, of een 1x15 en 2x10. Met dit cab zou ik 2x15 en 2x10 kunnen gebruiken, en daar wordt zou ik heel blij van worden... :mrgreen:
"Only cowboys stay in tune anyways."
"Je moet dus eigenlijk al gaan oppassen dat je niet té goed wordt op je instrument want blijkbaar is dan de enige uitdaging nog om weer zo te gaan klinken alsof je niet kunt spelen... " -Stinky
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7184
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Bericht door HNZ »

PA cab als in PA? Of is dat een serie aanduiding?
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13376
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Bericht door LeftyJ »

Nee, dat zie je goed. Er zit ook een gat bovenin om er een stang in te zetten als stand voor nog een kleinere PA-speaker erbovenop.
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7184
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Bericht door HNZ »

Aha! Wist niet dat Warwick daar ook in deed...
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20938
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Bericht door BassAgent »

Ik dacht dat ik het nooit zou zeggen... Ik heb nooit iets met Ampeg gehad, tot ik dinsdag op deze dame speelde. Wat een VET ding.
Afbeelding
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Bericht door Erelid »

Aardig basje ook om zo'n kast uit te proberen..
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7184
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Bericht door HNZ »

BassAgent schreef:Ik dacht dat ik het nooit zou zeggen... Ik heb nooit iets met Ampeg gehad, tot ik dinsdag op deze dame speelde. Wat een VET ding.
Ik ben na vele (versterker) omzwervingen ook weer helemaal back-to-Ampeg…

Maar jij had in Aguilar toch je ultieme dingen gevonden?

Zou je kunnen omschrijven wat de meest in het oog (oor) springende verschillen zijn en wat je aan de sound van de Ampeg zo bevallen is?

Alstublieft!?
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20938
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Bericht door BassAgent »

Laat er geen misverstand over verstaan: Aguilar is (vooralsnog) helemaal mijn sound. Voorlopig geen ander merk als hoofdversterker voor mij.

Dinsdag repeteerde ik echter met mijn nieuwe rockband en de logge, vuige en ietwat onduidelijke rocksound die zo'n Ampeg produceert i.s.m. m'n Precision en Bassscreamer is voor dat soort bands echt perféct. Ik zal nooit een SVT als enige versterker hebben, laat staan 'm meenemen naar gigs met m'n coverband, maar voor "erbij"... :kwijl:
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Haico

Bericht door Haico »

Tuurlijk! Een SVT "voor erbij".

Sorry Hidde, maar soms klink je echt als een over het paard getild kuttekind. :D :) ;) ;) ;) ;)
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7184
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Bericht door HNZ »

BassAgent schreef:...en de logge, vuige en ietwat onduidelijke rocksound die zo'n Ampeg produceert i.s.m. m'n Precision en Bassscreamer is voor dat soort bands echt perféct. ...
Kun je met zo'n Tech 21 SansAmp Character VT Bass pedaal en je Aguilar die sound niet benaderen?
Of misschien straks wel met een Ampeg SCR DI zodra die geleverd kunnen worden.
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7184
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Bericht door HNZ »

Nu we het toch over Ampeg en zompig enzo hebben; Ik heb gemerkt dat dat zompige, vuige, onduidelijke van de Ampeg sound of weet ik hoe je die verder nog (negatief?) zou kunnen omschrijven, nog wel heel erg meevalt als je een van hun sealed kabinetten kiest. Ik heb nu diverse Ampeg cabs en combo's geprobeerd en het lekkerst klinken voor mij dus die gesloten kasten. Met de front-ported op de tweede plaats en de back ported ver achteraan.

Ik ben er nu op gaan letten, maar of een cab sealed, back- of front ported is vind je in de specificatielijst van vrijwel alle fabrikanten dus niet terug. Terwijl het dus van wezenlijk belang voor de sound is!? Ook bij Ampeg niet. Als je het weet zou de letter 'E' in de productnaam moeten staan voor 'enclosed'. Zo is de SVT 410HLF front ported en de SVT 410 HE dus enclosed. Dus ga ik er van uit dat de SVT 810 E ook een gesloten kast is, maar de SVT 810 AV dan? De SVT 210AV is ook gesloten, maar heeft geen 'E' in de productnaam!? Waar staat 'AV' dan voor?

I'm confused! :?
Gebruikersavatar
tieleman
Berichten: 3373
Lid geworden op: 14 jan 2012, 12:19

Bericht door tieleman »

Haha, de logica is ver te zoeken. Ik heb namelijk nog een oudere Ampeg SVT-210HE, en die is rear-ported. De SVT-15E is front-ported. Dus de "E" staat niet voor sealed. Kwestie van googlen/de manuals erop naslaan om erachter te komen uiteindelijk helaas. De AV staat voor Anniversary dacht ik, en is net een andere serie qua looks/specs. Het lijstje is dan uiteindelijk:

SVT-15E: front-ported
SVT-210HE: rear-ported
SVT-410HE: sealed
SVT-410HLF: front-ported
SVT-610HLF: front-ported
SVT-810HE: sealed

SVT-210AV: sealed
SVT-112AV/SVT-212AV: front-ported
SVT-810AV: sealed

:roll:
Gebruikersavatar
dr. Bassvibes
Berichten: 11910
Lid geworden op: 06 sep 2008, 12:59

Bericht door dr. Bassvibes »

Hidde wil gewoon buizen, omdat ze veel lekkerder klinken. :mrgreen:
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7184
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Bericht door HNZ »

tieleman schreef:Haha, de logica is ver te zoeken. Ik heb namelijk nog een oudere Ampeg SVT-210HE, en die is rear-ported. De SVT-15E is front-ported. Dus de "E" staat niet voor sealed. Kwestie van googlen/de manuals erop naslaan om erachter te komen uiteindelijk helaas. De AV staat voor Anniversary dacht ik, en is net een andere serie qua looks/specs. Het lijstje is dan uiteindelijk:

SVT-15E: front-ported
SVT-210HE: rear-ported
SVT-410HE: sealed
SVT-410HLF: front-ported
SVT-610HLF: front-ported
SVT-810HE: sealed

SVT-210AV: sealed
SVT-112AV/SVT-212AV: front-ported
SVT-810AV: sealed

:roll:
HA! Thanks for enlightening me!
Plaats reactie