Versterker GAS

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
yhcmarc
Berichten: 3490
Lid geworden op: 20 apr 2005, 10:43

Bericht door yhcmarc »

ja, er zit een veel zwaardere eindtrap in, de svt3pro = 450 watt @4Ohm, en de svt4pro is 1600 watt @4Ohm mono bridged, daarnaast zitten er veel meer mogelijkheden op zoals stereo / bi-amping etc etc etc maar dat gebruik ik allemaal niet.
https://perimeteraudio.bandcamp.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.reverbnation.com/herder/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://feast.bandcamp.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Jetsetbasje
Berichten: 495
Lid geworden op: 29 mar 2006, 11:57

Bericht door Jetsetbasje »

dat ding is geloof ik 1600 watt ofzo :S
Fender precision / ibanez ATK ->sansamp di -> Ampeg svt classic -> ampeg 8x10 ->party!
Gebruikersavatar
RANURA
Berichten: 680
Lid geworden op: 03 jan 2006, 21:04

Bericht door RANURA »

kleine markbass en dan een 6*10 glockenklang eronder!

ass kicking.. meer kan ik niet zeggen

Fender J-Bass USA, MarkBass LM II, FAD, BAG END

https://www.myspace.com/AutoPilotSwalmen" onclick="window.open(this.href);return false; (coverband)
Gebruikersavatar
FC Spoiler
Freak space cadet
Berichten: 4433
Lid geworden op: 24 jul 2006, 12:12

Bericht door FC Spoiler »

De SVT 3 pro heeft weer buisjes vlak voor de eindversterker,volgens Ampeg komt dat het dichst in de buurt van een klassieke SVT.
Dat heeft de 4 pro niet., die heeft alleen een buizen preamp.
Ik heb het niet zo op de 4 pro, 1600 watt is belachelijk en ik heb me laten vertellen dat een 400 watt buizen versterker op een kwart al veel luider is dan 1600 watt mosfet vol open...
Er zullen weinig/geen situaties zijn waarbij je niet genoeg hebt aan de 3 pro.
I say: go for it! :jam:
You say you're a doctor of minds, don't stick that syringe in my arm.
"It's just medication to help you calm down, it really won't do any harm".


Damaged Justice, Dutch 'tallica tribute: Website, Facebook, Youtube

Alembic en Mesa junkie
Gebruikersavatar
Beks
Berichten: 735
Lid geworden op: 14 feb 2006, 23:07

Bericht door Beks »

Ja maar wa wilt dat eigenlijk zeggen, 450 watt @ 5 oom en 1600 watt @ 4 oom? Ik heb het aan mijne nonkel gevraagd en dien weet het ook nie.
Poundin' the toms
Slappin' the strings
Amps to the max
And an ape that sings
Gebruikersavatar
FC Spoiler
Freak space cadet
Berichten: 4433
Lid geworden op: 24 jul 2006, 12:12

Bericht door FC Spoiler »

De meeste speakerkasten zijn 8 ohm (kijk maar naar de specs van de kasten)
Als je versterker minimaal 4 ohm kan hebben, betekent dat, dat je er maximaal twee 8 ohm kasten aan kunt hangen.
Een 2 ohm versterker kan er maximaal 4 hebben van 8 ohm, of 2 kasten van 4 ohm.
You say you're a doctor of minds, don't stick that syringe in my arm.
"It's just medication to help you calm down, it really won't do any harm".


Damaged Justice, Dutch 'tallica tribute: Website, Facebook, Youtube

Alembic en Mesa junkie
Gebruikersavatar
FC Spoiler
Freak space cadet
Berichten: 4433
Lid geworden op: 24 jul 2006, 12:12

Bericht door FC Spoiler »

You say you're a doctor of minds, don't stick that syringe in my arm.
"It's just medication to help you calm down, it really won't do any harm".


Damaged Justice, Dutch 'tallica tribute: Website, Facebook, Youtube

Alembic en Mesa junkie
Gebruikersavatar
yhcmarc
Berichten: 3490
Lid geworden op: 20 apr 2005, 10:43

Bericht door yhcmarc »

FC Spoiler schreef:De SVT 3 pro heeft weer buisjes vlak voor de eindversterker,volgens Ampeg komt dat het dichst in de buurt van een klassieke SVT.
Dat heeft de 4 pro niet., die heeft alleen een buizen preamp.
Ik heb het niet zo op de 4 pro, 1600 watt is belachelijk en ik heb me laten vertellen dat een 400 watt buizen versterker op een kwart al veel luider is dan 1600 watt mosfet vol open...
Er zullen weinig/geen situaties zijn waarbij je niet genoeg hebt aan de 3 pro.
I say: go for it! :jam:
Ik heb een paar keeer op en 3pro gespeeld in de DB's te utrecht, moest het ding helemaal voluit draaien om er een enigszins acceptabel volume uit te krijgen (was wel op een 8Ohm 4x10) .. maar mijn 4pro wordt ook ooit nog vervangen door een 70's svt of een sunn 300T ..
https://perimeteraudio.bandcamp.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.reverbnation.com/herder/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://feast.bandcamp.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Jerry
Berichten: 2766
Lid geworden op: 17 nov 2006, 11:49

Bericht door Jerry »

FC Spoiler schreef:De SVT 3 pro heeft weer buisjes vlak voor de eindversterker,volgens Ampeg komt dat het dichst in de buurt van een klassieke SVT.
Dat heeft de 4 pro niet., die heeft alleen een buizen preamp.
Ik heb het niet zo op de 4 pro, 1600 watt is belachelijk en ik heb me laten vertellen dat een 400 watt buizen versterker op een kwart al veel luider is dan 1600 watt mosfet vol open...
Er zullen weinig/geen situaties zijn waarbij je niet genoeg hebt aan de 3 pro.
I say: go for it! :jam:
Ik meende dat dat vermogen verhaal alleen opgaat voor de eindtrap... maar dat weet ik niet zeker... wikipedia iemand? Overigens, die twee laatste buizen voor de eindtrap, dat zijn toch de buizen waar de extra overdrive op gehaald word?

Mijn SVT 150H is ook aan vervanging toe (te weinig vermogen) en ik heb ook al sinds jaar en dag de SVT 3 pro in het vizier. Vind hem lekkerder dan de 4, en praktischer dan de 2.
Gebruikersavatar
Stinky
Berichten: 6725
Lid geworden op: 15 sep 2005, 19:00

Bericht door Stinky »

ik speel al sinds '92 op een SVT3 Pro met 2 4x10's, op kleine én hele grote podia en ik heb nog nooit het idee gehad dat ik te weinig vermogen had....dus ik sluit me van harte bij Flip aan:
Er zullen weinig/geen situaties zijn waarbij je niet genoeg hebt aan de 3 pro
Flip says: go for it! :jam:
Gebruikersavatar
Beks
Berichten: 735
Lid geworden op: 14 feb 2006, 23:07

Bericht door Beks »

Dju, dien SVT3 krijgt hier wel erg goei kritieken... Ik acht de kans dan ook groter en groter dat het deze wordt. Nu nog uitzoeken welke boxen... Ik wil mij nie te pletter huffen, maar ik wil ook gene prul. Dus wordt het zoeken naar één of andere gulden middenweg.

Stinky, klopt het dat gij de bassist van Action In DC zijt? Ik heb u daar in dat geval vorig jaar op Rock Monsieur in Hamont over zien spelen.
Poundin' the toms
Slappin' the strings
Amps to the max
And an ape that sings
Gebruikersavatar
Stinky
Berichten: 6725
Lid geworden op: 15 sep 2005, 19:00

Bericht door Stinky »

awel, dat klopt idd mijnen Belgischen vrind. :D
Gebruikersavatar
Pyroman
Berichten: 1714
Lid geworden op: 19 sep 2006, 16:48

Bericht door Pyroman »

Jerry schreef: Mijn SVT 150H is ook aan vervanging toe (te weinig vermogen) en ik heb ook al sinds jaar en dag de SVT 3 pro in het vizier. Vind hem lekkerder dan de 4, en praktischer dan de 2.
Om daar even op in te gaan de SVT 3 en 4 zijn praktischer dan de 2 maar soundgewijs zullen ze nooit in de buurt komen van een SVT 2. Dat extra wat full tube amps hebben tov andere is wat het de moeite waard maakt om met die zware dingen rond te sleuren.
Gebruikersavatar
Jerry
Berichten: 2766
Lid geworden op: 17 nov 2006, 11:49

Bericht door Jerry »

Pyroman schreef:
Jerry schreef: Mijn SVT 150H is ook aan vervanging toe (te weinig vermogen) en ik heb ook al sinds jaar en dag de SVT 3 pro in het vizier. Vind hem lekkerder dan de 4, en praktischer dan de 2.
Om daar even op in te gaan de SVT 3 en 4 zijn praktischer dan de 2 maar soundgewijs zullen ze nooit in de buurt komen van een SVT 2. Dat extra wat full tube amps hebben tov andere is wat het de moeite waard maakt om met die zware dingen rond te sleuren.
Mee eens, het verschil tussen een buizen of transistor eindtrap hoor je enorm... ze zijn alleen zo zwaar en ik kan niet EN de SVT 2 EN de chiropraktor betalen. Blijf de SVT CL ook een mooi apparaat vinden
Gebruikersavatar
FC Spoiler
Freak space cadet
Berichten: 4433
Lid geworden op: 24 jul 2006, 12:12

Bericht door FC Spoiler »

Bij mij was de overweging om voor de 3 pro te gaan puur financieel. Ik kon destijds ook een Mesa 400+ bestellen/betalen, maar als je vaak speelt en om de 1/2 jaar de buizen moet vervangen... dat mept er ook behoorlijk in. Heb dus bijna 8 jaar lekker "goedkoop" kunnen spelen. Nu is echter de tijd rijp voor volledig buizen 8)
Hoewel ik ook eerlijk moet bekennen dat ik qua sound nooit wat tekortgekomen ben :oops:
Dan moet zo'n lampenbak dus echt wel zwaar okay zijn!
(anders weer snel terug naar de 3 pro) :mrgreen:
You say you're a doctor of minds, don't stick that syringe in my arm.
"It's just medication to help you calm down, it really won't do any harm".


Damaged Justice, Dutch 'tallica tribute: Website, Facebook, Youtube

Alembic en Mesa junkie
Plaats reactie