Versterker GAS

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
deevit
Berichten: 16583
Lid geworden op: 21 okt 2006, 12:14

Bericht door deevit »

wat je met die wattjes moet? blazen natuurlijk..
Gebruikersavatar
Iris Music
Iewris
Berichten: 5384
Lid geworden op: 25 jun 2006, 14:34

Bericht door Iris Music »

Watten blazen
Je hebt nodig: Een paar bolletjes watten, punaises en een touw of draad wol.


Span een draad over het midden van de tafel en maak de draad met punaises aan de onderkant van de tafel vast. Zo heb je twee speelhelften. Aan elke kant van de tafel staat of zit een kind.


In het midden leg je de dot watten. De kinderen blazen aan weerszijden tegen de watten, net zo lang tot het plukje de andere kant van de tafel bereikt heeft.

:mrgreen:
Vanzelfsprekend!
"We don't want to learn, but we hate what we don't understand"

Progbitch!

Een !
Gebruikersavatar
Funky Monk
Berichten: 405
Lid geworden op: 26 okt 2006, 17:50

Bericht door Funky Monk »

Iris Music schreef:Watten blazen
Je hebt nodig: Een paar bolletjes watten, punaises en een touw of draad wol.


Span een draad over het midden van de tafel en maak de draad met punaises aan de onderkant van de tafel vast. Zo heb je twee speelhelften. Aan elke kant van de tafel staat of zit een kind.


In het midden leg je de dot watten. De kinderen blazen aan weerszijden tegen de watten, net zo lang tot het plukje de andere kant van de tafel bereikt heeft.

:mrgreen:
:mrgreen:

deevit schreef:wat je met die wattjes moet? blazen natuurlijk..
das waar :roll:
maarja ik bedoel gewoon dat ik met minder ook niets tekortkom :wink:
Gebruikersavatar
Hillie
Berichten: 460
Lid geworden op: 13 jun 2006, 19:25

Bericht door Hillie »

Och ja, de gemiddelde bassist denkt toch dat hard gaan vooral van het aantal wattjes afhangt, terwijl je met goede speakers vaak meer bereikt.
Gebruikersavatar
Funky Monk
Berichten: 405
Lid geworden op: 26 okt 2006, 17:50

Bericht door Funky Monk »

@ Hillie: haha nee het is niet dat ik denk dat het hard gaan aan de wattjes ligt hoor... Maar ik zou niet echt weten of ik nou wel zoveel aan die wattjes zou hebben.. achja
Gebruikersavatar
Hillie
Berichten: 460
Lid geworden op: 13 jun 2006, 19:25

Bericht door Hillie »

Tja, aan de andere kant zegt het spreekwoord "Beter mee verlegen dan om verlegen", dus wat dat betreft... ;)
Gebruikersavatar
Jerry
Berichten: 2766
Lid geworden op: 17 nov 2006, 11:49

Bericht door Jerry »

Funky Monk schreef:
Haico schreef: OVERKILL!


overkill in het kwadraat, maar wel vet.. ik zou niet weten wat ik met al die wattjes moet :lol:
als het voor mij ooit een GK wordt, zal het een 700 of 1001 zijn...
Toch maar ergens zo'n ding zien te vinden, ben erg benieuwd. En ach, wat is overkill? Die nieuwe eindversterker van Ampeg is ook redelijk overkill :D

Ben het trouwens met hillie eens, goede cabs zijn key... maar ach, als je zoveel wattjes onder de knop hebt maakt dat ook weer wat minder uit
Gebruikersavatar
Funky Monk
Berichten: 405
Lid geworden op: 26 okt 2006, 17:50

Bericht door Funky Monk »

mocht ik ooit de loterij winnen en een 2001RB'tje aanschaffen zal mijn cabje er wel onder passen denk ik
markbass 6x10 1200W 6ohm
en volgens markbass een gevoeligheid van 104 db, maar ik weet niet in hoeverre zulke gegevens betrouwbaar zijn
Gebruikersavatar
Jerry
Berichten: 2766
Lid geworden op: 17 nov 2006, 11:49

Bericht door Jerry »

Funky Monk schreef:mocht ik ooit de loterij winnen en een 2001RB'tje aanschaffen zal mijn cabje er wel onder passen denk ik
markbass 6x10 1200W 6ohm
en volgens markbass een gevoeligheid van 104 db, maar ik weet niet in hoeverre zulke gegevens betrouwbaar zijn
Weet dat ze 'gevoeliger' zijn dan de meeste kasten, denk dat het redelijk betrouwbaar zal zijn. Zit een beetje rond te kijken, de 'bijbehorende' 4x10" kast alleen ligt al rond de 1000 euro. Wel een heel vet ding :D
Gebruikersavatar
Madmac
geen ondernaamdinges
Berichten: 5674
Lid geworden op: 21 nov 2006, 22:04

Bericht door Madmac »

Aan mij is Ampeg absoluut niet besteed ! Een 6-tal jaar geleden kon ik in mijn muziekhandel plots een SVT II pro kopen voor 875 Euro tweedehands...
Ik zo fier als een gieter ! Ik had DE basversterker gekocht... het voorbeeld, vele malen nagedaan, nooit geevenaard...

En drie weken laten verkocht voor 1250 Euro ! Nooit meer Ampeg voor mij ! Er is niks mee aan te vangen, geen veelzijdigheid, enkel die typische Ampeg sound... you love it or you hate it, I hate it.

Dus, die Marchall... goede zaak, kerel.
Bijna terug actief op muzikaal gebied.
Haico

Bericht door Haico »

Jerry schreef:Toch maar ergens zo'n ding zien te vinden, ben erg benieuwd. En ach, wat is overkill? Die nieuwe eindversterker van Ampeg is ook redelijk overkill :D

Ben het trouwens met hillie eens, goede cabs zijn key... maar ach, als je zoveel wattjes onder de knop hebt maakt dat ook weer wat minder uit
Wedden dat die GK net iets harder gaat als die Ampeg? :D Sinds dat ik GK ben gaan spelen ben ik nog iets anders gaan denken over hoe belangrijk cabs zijn t.o.v. het vermogen van de versterker. Het piek vermogen van de versterker, daarmee is het ook veel te halen. Die Galliens hebben een overgedimensioneerd stroombron waardoor ze pieken netjes kunnen weergeven i.p.v. het inslikken wat de meeste andere versterkers doen. Ideaal als je een duidelijke aanslag in je spel hebt.

Dat (en de voicing) is volgens mij de reden waarom ik met mijn 280 watt GK de complete band kan overstemmen terwijl ik moeilijk te horen was met een 1200 watt Crest eindtrap!! Yep, hetzelfde cabinet.... go figure.

(((Nee, ik word niet betaald door GK. :D)))
NURZE
basflatulent
Berichten: 8644
Lid geworden op: 19 jul 2005, 16:11

Bericht door NURZE »

NOG niet Haico :wink:

nee nee, even serieus, ik heb vandaag even getokkeld over een GK top. Dezelfde als flea gebruikt op tour (volgens de zaakvoerder) en dat klonk enorm goed. spijtig genoeg is het niets voor mij.
2 black Musicman stingrays 3eq - 1 natural Musicman stingray 3eq - boss effects - Ampeg svt classic - Ampeg 810

www.instagram.com/xhakonx
Gebruikersavatar
berth
Berichten: 7343
Lid geworden op: 18 jun 2006, 23:30

Bericht door berth »

NURZE schreef:en dat klonk enorm goed. spijtig genoeg is het niets voor mij.
/me vraagt zich af hoe nurze dan zou willen klinken. Niet goed lees ik hier in ieder geval. ;-)
Spectorbass
Berichten: 1765
Lid geworden op: 22 jan 2006, 21:24

Bericht door Spectorbass »

Afbeelding
:jam: :jam: :jam:
Gebruikersavatar
Bassfreak
Berichten: 1247
Lid geworden op: 09 okt 2003, 21:58

Bericht door Bassfreak »

+1... zucht
Plaats reactie