Versterker GAS

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5220
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Bericht door SpcMnk »

Hmm, stiekem een beetje gas voor deze belofte:
Aguilar Amplification is pleased to announce the SL 410x bass cabinet. The SL 410x joins the massively popular SL 112 as part of Aguilar’s SL line of cabinets; the first super lightweight bass cabinets with no compromise in tone.

The SL 410x offers an unprecedented balance of performance and weight. In fact, at only 49 lbs. (22.23 kg), this compact cabinet is almost half the weight of a traditional 410 bass cabinet! This cabinet is available in 4 or 8 ohm configurations and can handle 800 watts RMS. It also features four custom-voiced woofers with Neodymium magnets and a phenolic tweeter with variable level control. With a frequency response of 44 Hz–16 kHz, the SL 410x provides the deep lows, articulate midrange and smooth treble for which Aguilar is known for.

The SL 410x will be released in late-March 2016.
Afbeelding
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
Lonnystingray
Berichten: 2864
Lid geworden op: 18 nov 2006, 18:21

Bericht door Lonnystingray »

Wel raar dat ze niks zeggen over de SL410 die ze een paar jaar geleden al verkochten.. Die was alleen nauwelijks leverbaar, schijnbaar ivm tekort aan Neo dynium (dat lichtgewicht magneet spul)..

Maar nog steeds erg benieuwd naar, alleen niet naar de prijs..
Ik krab waar het jeukt..

Maarten: Wat een ontzettende Stoere-Mannen Bas!

ikke!
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5220
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Bericht door SpcMnk »

De vorige 410 vond ik wel mooier, met het logo midden boven. Inderdaad bijna onmogelijk om aan te komen.
Denk dat toen de markt nog anders was. Neo speakers werden niet heel warm ontvangen en ze waren duurder dan conventioneel. Dus maar een kleine afzetmarkt. Inmiddels is de sl112 een van de meest verkochte speakers in het segment en zou de afzetmarkt ook groter kunnen zijn voor een 410. Denk wel dat ie de prijs van een 70's fender gaat kosten.... weet niet hoeveel mensen dat er voor over gaan hebben. Ik waarschijnlijk niet... en toch heel nieuwsgierig.
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
GeertdeJonge
Berichten: 2575
Lid geworden op: 13 nov 2008, 10:29

Versterker GAS

Bericht door GeertdeJonge »

Lekker helder! Krijg ik niet echt uit mijn hartke.
Afbeelding

Weet niet of class d iets voor mij is? het is wel licht
Afbeelding
Gebruikersavatar
JoostT
Berichten: 684
Lid geworden op: 22 aug 2010, 00:44

Versterker GAS

Bericht door JoostT »

GeertdeJonge schreef:Lekker helder! Krijg ik niet echt uit mijn hartke.
Afbeelding

Weet niet of class d iets voor mij is? het is wel licht
Afbeelding
Onderste heb ik gehad, bovenste heb ik in 700RB versie. Mijn persoonlijke indruk (en de reden waarom ik de 700RB heb) is dat de klasse D iets minder direct is en de RB serie meer gedefinieerd is...

Maar kan met beide leven :-)
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7148
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Versterker GAS

Bericht door HNZ »

Wat JoostT schrijft.

GK vind ik qua transistor versterkers het lekkerst. Maar de klasse D eindversterkers hebben wat minder dynamiek, vlakken wat meer af. Dat ligt niet aan GK, dat is mijn ervaring met alle klasse D versterkers van de merken die ik heb bespeeld: Markbass, Ampeg, TC Electronic, Genz Benz, Ibanez, etc.
Gebruikersavatar
AmericanIdiot
Berichten: 6226
Lid geworden op: 12 feb 2005, 10:41

Versterker GAS

Bericht door AmericanIdiot »

Mijn ervaring nu ik sinds kort een class D amp heb is dat deze amps vooral minder headroom hebben. Als ik op mijn gewone set hard aansla komt er een orkaan uit de speakers, met de class D lijkt alles iets meer compressie te hebben. Verder prima bruikbaar, ik moet er alleen aan wennen.
Marleaux JB-5 DiMarzio's Hotwire Funky 77 5str Fender US Jazz '83 EMG's Fender Dimension Deluxe V Eden D410XST D210XLT EBS 112 Neo
Crown XTi1000 MarkBass F1
Gebruikersavatar
we tigers
Berichten: 2229
Lid geworden op: 31 jan 2010, 15:54

Re: Versterker GAS

Bericht door we tigers »

Ik ervaar versterker GAS voor een dikke Aguilar DB 750 of 751. Ik heb sinds een tijdje een DB 410 en ik ben benieuwd hoe die combi zal klinken. Ik betrap mezelf erop dat ik om me heen kijk welke gear ik kan verkopen...
| Rickenbacker | Höfner | Peterbuilt | BassVI
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19762
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Re: Versterker GAS

Bericht door Rieno »

De oudere klasse-D versterkers hebben vaak wat ingebouwde compressie idd..reageren wat trager op piekbelastingen dacht ik me te herinneren. Het nieuwere spul schijnt daar veel beter mee te zijn, die ontwikkeling heeft zeker niet stil gestaan.
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
Lonnystingray
Berichten: 2864
Lid geworden op: 18 nov 2006, 18:21

Re: Versterker GAS

Bericht door Lonnystingray »

we tigers schreef: 03 jun 2017, 19:38 Ik ervaar versterker GAS voor een dikke Aguilar DB 750 of 751. Ik heb sinds een tijdje een DB 410 en ik ben benieuwd hoe die combi zal klinken. Ik betrap mezelf erop dat ik om me heen kijk welke gear ik kan verkopen...
Ik kan het heel erg aanraden, ik heb hem zelf ook. Regelmatig aan gedacht om te verkopen ivm het gewicht, maar zodra die blauwe lampjes beginnen te gloeien is alles weer vergeven. Het mooiste geluid dat ik ooit gehad heb!
Ik krab waar het jeukt..

Maarten: Wat een ontzettende Stoere-Mannen Bas!

ikke!
Gebruikersavatar
we tigers
Berichten: 2229
Lid geworden op: 31 jan 2010, 15:54

Re: Versterker GAS

Bericht door we tigers »

Ik heb nu een full tube ouwe Fender, dus dat gewicht is niet zo'n probleem. Ik denk dat die buizenbak nog wat zwaarder is. Er staat een 750 op marktplaats en ik heb al even contact gelegd met de verkoper. Er zal echter wat uit moeten hier in huis...
| Rickenbacker | Höfner | Peterbuilt | BassVI
Marcus62
TAFKACBFKAQ
Berichten: 4488
Lid geworden op: 21 mar 2011, 21:58

Re: Versterker GAS

Bericht door Marcus62 »

Yamaha BB604 (modified)
Harley Benton PB20-SBK
Harley Benton MB-4 SB Deluxe

Harley Benton HBW20
Vox Amplug bass
Clarence
Berichten: 20
Lid geworden op: 04 nov 2017, 09:02

Re: Versterker GAS

Bericht door Clarence »

Heb een GAS voor de Fender Bassman 500 Head (hybride) niet kunnen onderdrukken, maar dat mocht ook wel omdat mijn oude amp, een Eden WT600 nu echt is overleden.
Was eerder aangenaam verrast door de Fender budget-versterker Rumble 500 bij een repetitieruimte waar deze stond, maar wilde toch wat meer high-end met buizen pre-amp. Het is dus deze geworden:
https://shop.fender.com/en-NL/bass-ampli ... ml#start=1
Beschikt over dezelfde voorversterker als de Super Bassman en Bassman 100t

een mooie review hier (in het Duits):
https://www.musiker-board.de/threads/fe ... 00.617026/

Hopelijk komt deze vandaag binnen!
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26190
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Re: Versterker GAS

Bericht door Hans58 »

Ik heb een tijdje teug op een forum-meeting bij Hi Gain eens keer over zo'n nieuwe Bassman met een 410 cabinet gespeeld. Klonk indrukwekkend goed en op het 1e (no nonsense-)kanaal had ik eigenlijk meteen het geluid zoals ik het graag hoor. Het 2e kanaal met toeters en bellen is voor mij overbodig. Ik vond het een lekkere versterker.
Maar ook ik heb een âhwe Bassman Buizenbak en ik hoef zelf niks anders :D
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Clarence
Berichten: 20
Lid geworden op: 04 nov 2017, 09:02

Re: Versterker GAS

Bericht door Clarence »

Die oude buizenbakken zijn inderdaad geweldig! De Blackface pre-amp heeft mij overtuigd van de bassman 500. Licht in gewicht met een prima sound.
Jaren geleden een oefenruimte gedeeld waar iemand een bassman 100 uit de 70s had staan. Super amp was dat, veel over gespeeld...
Vandaar mijn blinde vertrouwen in de 500, uiteraard ook afgegaan op reviews, hoewel er daar verrassend weinig van zijn te vinden.
Plaats reactie