Versterker GAS

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Hendry
Berichten: 3515
Lid geworden op: 30 aug 2006, 17:11

Bericht door Hendry »

Een svt classic is wel even wat anders van geluid dan de svt III pro.
De III is veel cleaner van geluid en heeft meer mogelijkheden om het geluid naar jou smaak af te stellen, ook het geluid van een buisenbak is te benaderen.

De svt classic is wel regelbaar maar het is en blijft een buisenbeest, maar als je dat te gek vind KOPEN dat ding!!

Duss
Gebruikersavatar
Jerry
Berichten: 2769
Lid geworden op: 17 nov 2006, 11:49

Bericht door Jerry »

Hendry schreef:Een svt classic is wel even wat anders van geluid dan de svt III pro.
De III is veel cleaner van geluid en heeft meer mogelijkheden om het geluid naar jou smaak af te stellen, ook het geluid van een buisenbak is te benaderen.

De svt classic is wel regelbaar maar het is en blijft een buisenbeest, maar als je dat te gek vind KOPEN dat ding!!

Duss
Het blijft een beetje een financiele overweging, de III heeft gelukkig wel de mogelijkheid om de hoeveelheid drive in te draaien. Mijn SVT 150 heeft dat ook maar die mist schaamteloos vermogen, ik neem hem nu eigenlijk altijd mee als voorversterker en DI. Voor het podiumgeluid gebruik ik dan de versterker die in de zaal aanwezig is.

Die classic gaat er wel komen!! ooit...
Gebruikersavatar
Funky Monk
Berichten: 405
Lid geworden op: 26 okt 2006, 17:50

Bericht door Funky Monk »

Yum Yum

Afbeelding
Gebruikersavatar
Jerry
Berichten: 2769
Lid geworden op: 17 nov 2006, 11:49

Bericht door Jerry »

Funky Monk schreef:Yum Yum

Afbeelding
Iemand ervaring mee? Ben benieuwd, daar speelt die kerel van Velvet Revolver toch op? Het ziet er in iedergeval uit als een duidelijk geval van "Die moet ik ook hebben"
Hendry
Berichten: 3515
Lid geworden op: 30 aug 2006, 17:11

Bericht door Hendry »

Nou Jerry dat wordt sparen geblazen,
zelf heb ik geen ervaring met de Gallien-Krueger top maar deze moet wel heeeeeel erg goed zijn wil ik m naast mn svt classic willen hebben.

Nouja willen is niet zo moeilijk natuurlijk, maar dan nog afwegen of je m gaat kopen of wat anders leuks met je geld gaat doen tja...
Gebruikersavatar
Funky Monk
Berichten: 405
Lid geworden op: 26 okt 2006, 17:50

Bericht door Funky Monk »

ja precies het blijft een heleboel geld..
en ja klopt de bij velvet revolver wordt er ook op een 2001RB gebast :)
Gebruikersavatar
Beks
Berichten: 735
Lid geworden op: 14 feb 2006, 23:07

Bericht door Beks »

Sorry mannen, ik ben vandaag naar Keulen geweest en ik heb ullieje raad in de wind geslagen. Natuurlijk heb ik, hoe zou ik anders durven, zowel de Ampeg SVT3 en 4 geprobeerd, allebei over ene fatsoenlijke box van Fame, en ik heb ook eens gejengeld op ne Mesa, maar uiteindelijk zag ik daar ne wondermooie Marshall VBA400 + bijbehorende box staan... Ik geprobeerd, en na luttele minuten kwam ik tot de constatatie dat dit echt wel (zoals men mij op voorhand vertelde) een geluid gaf waar ik naar op zoek was. Besteld dien Händel! En Chopin was ook tevreden.

Nu nog wachten tot januari en in den tussentijd spelen op mijne ouwe Laney...
Poundin' the toms
Slappin' the strings
Amps to the max
And an ape that sings
Hendry
Berichten: 3515
Lid geworden op: 30 aug 2006, 17:11

Bericht door Hendry »

Gefeliciteerd Beks!!

Advies en meningen peilen is leuk en aardig maar zelf moet je een keuze maken, veeeeel plezier met je Marshall. Laat in de toekomst wel even weten hoe het apparaat bevalt want ik blijf wel benieuwd naar meningen en advies.
En ja ikzelf maak dan wel de keuze!
Gebruikersavatar
The Fourth Horsemen
Berichten: 1985
Lid geworden op: 27 apr 2006, 17:43

Bericht door The Fourth Horsemen »

ooooeeeeh, mooi mooi mooi. Ik ben jaloers, maar ook blij (want ik mocht em komen proberen :D )

gefeliciteerd.
Gebruikersavatar
Pyroman
Berichten: 1714
Lid geworden op: 19 sep 2006, 16:48

Bericht door Pyroman »

Beks schreef:Sorry mannen, ik ben vandaag naar Keulen geweest en ik heb ullieje raad in de wind geslagen. Natuurlijk heb ik, hoe zou ik anders durven, zowel de Ampeg SVT3 en 4 geprobeerd, allebei over ene fatsoenlijke box van Fame, en ik heb ook eens gejengeld op ne Mesa, maar uiteindelijk zag ik daar ne wondermooie Marshall VBA400 + bijbehorende box staan... Ik geprobeerd, en na luttele minuten kwam ik tot de constatatie dat dit echt wel (zoals men mij op voorhand vertelde) een geluid gaf waar ik naar op zoek was. Besteld dien Händel! En Chopin was ook tevreden.

Nu nog wachten tot januari en in den tussentijd spelen op mijne ouwe Laney...
Tis misschien een (te) onbekende versterker maar ik denk nie dat hij moet onderdoen voor de rest(ben er zelfs zeker van). Proficiat met uw nieuwe versterker. Welke speakerkast was erbij? De 8x10 of de 4x12? Beide ZEEEER vette speakerkasten!!!
Haico

Bericht door Haico »

Funky Monk schreef:Yum Yum

Afbeelding
OVERKILL!

Jerry, ik heb enige ervaring met GK versterkers, ik heb een 400RB. Hij klinkt waanzinnig, echt mijn geluid. Het is tevens de luidste versterker die ik ooit gehad heb... en we hebben het hier over 240 watt op 4 ohm. High current baby! :D
NURZE
basflatulent
Berichten: 8644
Lid geworden op: 19 jul 2005, 16:11

Bericht door NURZE »

Beks schreef:Sorry mannen, ik ben vandaag naar Keulen geweest en ik heb ullieje raad in de wind geslagen. Natuurlijk heb ik, hoe zou ik anders durven, zowel de Ampeg SVT3 en 4 geprobeerd, allebei over ene fatsoenlijke box van Fame, en ik heb ook eens gejengeld op ne Mesa, maar uiteindelijk zag ik daar ne wondermooie Marshall VBA400 + bijbehorende box staan... Ik geprobeerd, en na luttele minuten kwam ik tot de constatatie dat dit echt wel (zoals men mij op voorhand vertelde) een geluid gaf waar ik naar op zoek was. Besteld dien Händel! En Chopin was ook tevreden.
Nu nog wachten tot januari en in den tussentijd spelen op mijne ouwe Laney...

haha schitterend :D

Ik ben benieuwd hoe het gaat kliken. Btw wanneer speelt ge nog eens ergens? Dan kom ik eens zien met de Pieter.
2 black Musicman stingrays 3eq - 1 natural Musicman stingray 3eq - boss effects - Ampeg svt classic - Ampeg 810

www.instagram.com/xhakonx
Gebruikersavatar
Beks
Berichten: 735
Lid geworden op: 14 feb 2006, 23:07

Bericht door Beks »

@ Nurze: Ik zal ne lijst met optredens op mijne persoonlijke pagina zetten, want anders krijg ik over mijn oren wegens off-topic-toestanden.

@Pyroman: Ik meen 4x12 ma ik ben er nie zeker van. Ik heb eigenlijk gewoon de box genomen die erbij paste, lettend op een combinatie tussen degelijkheid en gebruiksgemak. (want er stond er maar één van marshall)
Laatst gewijzigd door Beks op 24 nov 2006, 12:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Poundin' the toms
Slappin' the strings
Amps to the max
And an ape that sings
Gebruikersavatar
Pedulla
Berichten: 753
Lid geworden op: 29 dec 2003, 14:30

Bericht door Pedulla »

marshall :D wat mij betreft een veel gavere amp dan bijna elke ampeg 8)
Gebruikersavatar
Funky Monk
Berichten: 405
Lid geworden op: 26 okt 2006, 17:50

Bericht door Funky Monk »

Haico schreef:
Funky Monk schreef:Yum Yum

Afbeelding
OVERKILL!


overkill in het kwadraat, maar wel vet.. ik zou niet weten wat ik met al die wattjes moet :lol:
als het voor mij ooit een GK wordt, zal het een 700 of 1001 zijn...
Plaats reactie