wat voor versterker zou ik moeten gebruiken?

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Plaats reactie
dave
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 jul 2004, 18:48

wat voor versterker zou ik moeten gebruiken?

Bericht door dave »

ik ben pas begonnen met bas spelen speel nu ongeveer 4 maanden
ik wil een versterker kopen maar zou niet weten wat.
ik zoek iets waar ik mee ken optrede maar ook thuis mee ken spelen
ik speel veel eigen muziek wat een kruising is tussen messhuggah en stevige rock

metal met veel tempo/maat wisselingen en combinatie met rock loopjes

is er iemand die me een versterker ken aanraden?
muziek als gezonde verslaving
Gebruikersavatar
Q.
moddergegeten
Berichten: 2547
Lid geworden op: 30 nov 2003, 18:17

Bericht door Q. »

Wat is je bestedingslimiet?
Wil je een combo of een stack of maakt dat weinig uit?
In principe heb je minimaal 100 watt nodig om enigszins mee te kunnen komen met een band. Afhankelijk van het type muziek dat je speelt, hoe hard je drummer mept en over wat voor amps je gitaristen spelen kan je weleens (veel meer) dan het dubbele nodig hebben...
Live gebruik je je versterker vaak meer als monitor omdat je bas vaak via de pa gaat, en dan heb je in veel gevallen wel aan 100-150 watt voldoende (geluidsmannen hebben liefst een zacht geluid op het podium).
Voor thuis gebruik om te oefenen is eigenlijk alles wel goed (thuis heb ik een 15 watt amp, in de band heb ik 400 watt).
Tip: zoek tweedehands wat moois uit, iig iets van boven de 100 watt als je het enigszins in een band wilt gaan gebruiken.
Het merk maakt niet al te veel uit, elk merk geeft een ander geluid, dat wel. Maar of het ashdown, swr, trace elliot, hartke, ampeg etc. is in principe meer een kwestie van smaak dan muziekstijl. Kijk eens waar je favoriete bassisten over spelen.
Gebruikersavatar
superbas42
Berichten: 1255
Lid geworden op: 06 okt 2003, 16:49

Bericht door superbas42 »

tja daar valt niets meer aan toe te voegen, zo is het....kijk alleen voor een "goed/ degelijk "merk, dan heb je jaren plezier van de amp zonder gezeur.
Gebruikersavatar
dhrpeter
Berichten: 36
Lid geworden op: 03 sep 2004, 07:48

Bericht door dhrpeter »

je komt uit dordrecht, daar zit the house of music, daar kan je het beste die adonis versterker kopen, hij is niet zo duur, en het is een goeie versterker.
De bal is rond
Gebruikersavatar
Dr Teng
Paardenvoeler
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 jan 2004, 17:28

Bericht door Dr Teng »

Je kunt idd beter tweedehands kopen. De reden is dat mensen iets nieuws kopen is vaak dat ze het oude geluid niet meer mooi vinden, terwijl er niets mis mee is. Je krijgt dus een tweedehands prijsje...en soms wordt er hardstikke goed spul aangeboden. Van een goed merk tweedehands iets kopen is toch meestal (behalve de afgeragde rommel) al veel waardevoller op de lange termijn dan hetzelfde geld een nieuw, maar dan een flutmerkje... goed vantevoren uitzoeken wat er te halen is.

Misschien dat forumleden hier wat tips kunnen geven over goede sounds voor een acceptabele prijs, maar dat hangt er wel vanaf wat je te besteden hebt. Tweedehands heb je voor 400 a 500 echt wel iets goeds. Daaronder zal vaak wat moeilijk blijken...

Zelf heb ik de T-Max Head van Peavey. Iets duurder dan ik zei, 400 euro incl flightcase, maar wel een topgeluid. Zonder speaker dus, maar dit was bij Feedback. Ik denk dat je wel eentje kunt regelen voor 350. Om maar iets te noemen... en dat kun je nieuw nooit krijgen. Slechts om het verschil maar aan te geven.
'.. and you keep a foot in his ass!' Reggie Washington aan de bar met ons in Amersfoort.

Hans58 schreef: Ik heb zo'n hekel aan dat modieuze "stack". Vroegâh had je het eigenlijk gewoon over je "installatie".
Gebruikersavatar
ropstop
Berichten: 621
Lid geworden op: 26 jul 2004, 16:30

Bericht door ropstop »

De T-max is een superversterker... wie had dat verwacht van peavey? ;)

Ik heb 'm voor 275 E in flightcase op de kop getikt.
Ja toch?
Gebruikersavatar
Dr Teng
Paardenvoeler
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 jan 2004, 17:28

Bericht door Dr Teng »

Praise yourself... wat een flutbedrag zeg, ik voel me bijna genaaid. :lol:
'.. and you keep a foot in his ass!' Reggie Washington aan de bar met ons in Amersfoort.

Hans58 schreef: Ik heb zo'n hekel aan dat modieuze "stack". Vroegâh had je het eigenlijk gewoon over je "installatie".
Plaats reactie