Nieuwe Amp + cab tips?

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
Bassfreak
Berichten: 1247
Lid geworden op: 09 okt 2003, 21:58

Bericht door Bassfreak »

hmm ik vond de top juist wel zwaar, maar de kastten licht!

Ik heb een nieuw plan... ik koop gewoon de fafner voor 1500,- + een 2e hands eden cab! voor 895 bij marktplaats!
Gebruikersavatar
Dirk
a.k.a. Paul
Berichten: 2246
Lid geworden op: 08 jan 2004, 19:16

Bericht door Dirk »

Jah met de fafner heb ik ook wel ervaring, maar het gaat me meer om die 6 of 8 x 10...

Die Markbass (Little mark ofzo heet ie volgens mij) lijkt me ook best OK, bij de zomerfeesten in Bladel had de bassist van de voorlaatste band een EBS fafner met die 4x10 van Markbass... klonk niet verkeerd...
En met 450 watt kun je ook nog wel een optredentje hier en daar geven volgens mij.... Maar toch denk ik dat ik voor de fafner ga als ik m'n centjes bijeen heb...
Music is Endless

https://www.sqy.nl
Gebruikersavatar
Trigger
Berichten: 659
Lid geworden op: 10 dec 2003, 16:04

Bericht door Trigger »

Bassfreak schreef:de fafner voor 1500,- + een 2e hands eden cab! voor 895 bij marktplaats!
Alhoewel ik er persoonlijk geen ervaringen mee heb, moet die Fafner wel hele vette shit zijn aangezien iedereen er hier op kickt... Moek toch maar es een keertje horen denk ik zo.
Overigens is een cab 2e hands kopen bijna altijd een beter plan dan nieuwe kopen. Kan weinig aan kapot (en anders is het makkelijk verholpen meestal) en scheelt toch flink in de kosten! Doen man.

Alhoewel, je moet er natuurlijk wel wat aan afknibbelen, zo´n cab was een tijd geleden aangeboden voor 700 euro meen ik.
https://www.blackbottleriot.com" onclick="window.open(this.href);return false; (guitar)
https://www.myspace.com/mellotones" onclick="window.open(this.href);return false; (bass)
Gebruikersavatar
Dirk
a.k.a. Paul
Berichten: 2246
Lid geworden op: 08 jan 2004, 19:16

Bericht door Dirk »

Bassfreak schreef:Ik heb een nieuw plan... ik koop gewoon de fafner voor 1500,- + een 2e hands eden cab! voor 895 bij marktplaats!
Als je dan toch 1500 uit wilt geven;
op marktplaats staat de EBS td650 ook voor 1500 euri

Aangeboden: EBS basshead
Prijs: € 1.500,00
Beschrijving: Wegens omstandigheden. EBS TD 650, professional tube definition bass head. Top of the line 650 watt basversterker, anderhalf jaar oud en nauwelijks gebruikt (misschien 20 uur). Check EBS website voor features. Vraagprijs 1500 Euro.

Foto: Klik hier om de foto te bekijken
Datum: 04-08-2004, 11:40
Gezien: 52 keer bekeken.

Adverteerder
Naam: Norwin (E-mail de adverteerder) (Alle advertenties)
Telefoonnummer: 06 18774546
Woonplaats: Hoorn
Regio: Noord-Holland
Afbeelding
Music is Endless

https://www.sqy.nl
Clunk
Berichten: 1363
Lid geworden op: 26 dec 2003, 19:06

Bericht door Clunk »

daaaaaiiiiiiiiimn.... da's natuurlijk helemaal bruut :D ehehe :shock:
Gebruikersavatar
Bassfreak
Berichten: 1247
Lid geworden op: 09 okt 2003, 21:58

Bericht door Bassfreak »

ja heb ik gezien... Ik denk dat de kland van td 650 vergelijkbaar is met de hd 350... en ik vond de klank van de fafner 10 x beter dan de hd 350, aan de fafner zit meer buizenrandje vind ik... en daar houk dus wel van! :D hoeveel kost die td 650 nieuw dan?

Groeten Erik
Gebruikersavatar
Q.
moddergegeten
Berichten: 2547
Lid geworden op: 30 nov 2003, 18:17

Bericht door Q. »

Mocht je voor 2ehands spul gaan, altijd proberen af te dingen ;). 50 euro of meer lukt vaak wel, als je zegt dat je 14 bent krijg je meestal wel sympathie.
De td650 is bij bassmatters trouwens goedkoper dan de fafner...
Gebruikersavatar
wim
Berichten: 281
Lid geworden op: 21 jan 2004, 14:20

Bericht door wim »

Voor 2140 euri heb je ook een prachtig Aguilar setjuh !!!!!! Think about it :wink:

Voor 849 euro een Aguilar 4x10"
Afbeelding

Aguilar S 410 Specs:

Four 10" cast-frame woofers
Power handling: 500 watts
Impedance: 4 or 8 ohms
Custom crossover with variable tweeter control
One Neutrik Speakon and two 1/4" inputs
Frequency response: 40 Hz to 16 kHz
Covering: Grey carpet
Casters included
Recessed deep-dish handles
Interlocking corners
Dimensions: 24 1/2" H (27" including casters), x 23" W x 17" D
7-ply, void free Philippine mahogany
Three-year limited warranty
Weight: 83 lbs.

Voor 1290 euri de AG-500
Afbeelding


Features:

Dual preamps
Class A gain stages
500-watt MOSFET Class D power section
Channel one provides clean, full tone with t 4-band active EQ
Channel 2 features passive EQ section with Versatile overdrive
Effects loop
Single input
2 Speakon and 2 - 1/4" outputs, with XLR balanced D.I. out plus a pre and post EQ switch
Tuner out
Side handle and removable rack ears. Includes footswitch for channel select and mute
500 watts RMS at 4 ohms
18 lbs.

te koop bij de oosterburen https://www.station-music.de/ :wink:
Gebruikersavatar
Bassfreak
Berichten: 1247
Lid geworden op: 09 okt 2003, 21:58

Bericht door Bassfreak »

Ja ik heb afgedingt, ik kan hem krijgen voor 800 :D Aguilar moet ik zeggen dat ik toen ik het hoorde het wel vet en strak laag vond, maar het hoog iets te "glassy"... Zowieso vind ik de eden kast de beste die mijn oren gehoord hebben, dus die ga ik waarschijnlijk zowiezo halen... over top kan ik dan nog nadenken, maar ik vond de fafner+eden de beste set die ze bij musik produktiv hadden staan! die fafner kan een marcus miller sound leveren, maar ook warme svt trekjes hebben, en kijk dat is precies wat ik zoek :D

Groeten Erik
Gebruikersavatar
Dr Teng
Paardenvoeler
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 jan 2004, 17:28

Bericht door Dr Teng »

Glassy????? Tuby zal je bedoelen.... Aguilar is verre van glassy als je het mij vraagt, maar goed, ieder zijn meug. :mrgreen:
'.. and you keep a foot in his ass!' Reggie Washington aan de bar met ons in Amersfoort.

Hans58 schreef: Ik heb zo'n hekel aan dat modieuze "stack". Vroegâh had je het eigenlijk gewoon over je "installatie".
Clunk
Berichten: 1363
Lid geworden op: 26 dec 2003, 19:06

Bericht door Clunk »

maar dat heb je wel bij die tube amps, dat je ... als je slapt, je wat indirect klinkt, vindt ik.

ik weet niet, zijn er meer mensen die zoiets hebben ondervonden? :shock:
Gebruikersavatar
basswasp
Berichten: 760
Lid geworden op: 08 mei 2004, 14:14

Bericht door basswasp »

Jup... vandaar dat ik ook volledig transistor speel.
Aguilar vond ik niet klinken op één of andere manier, gewoon té warm, té buizig vol. Ashdown vond ik ook erg mooi en is ook iets duurder, maar ook iets veelzijdiger.

SWR geeft voor mij gewoon het geluid waarvan ik meteen zeg van 'ja!', niet meteen aan knoppen hoeven draaien, gewoon een versterker die meteen klinkt. Alleen werkt die cleane geluid niet in bandsituaties (tenzij je Rocco Prestia heet), daarom zal er in de toekomst een buizenvoorversterker aankomen voor een geluid dat wat beter in de mix zit.


Maar over een indirect geluid gesproken... iemand weleens in grote zaal met allemaal kale muren en een grote stenen vloer gespeeld? Met m'n lange snoer liep ik naar het midden van de ruimte en alle noten kwamen daar een halve seconde later aan, zo leek het. Flink 16-en slappen gaat dan heel raar aanvoelen :)
Gebruikersavatar
Q.
moddergegeten
Berichten: 2547
Lid geworden op: 30 nov 2003, 18:17

Bericht door Q. »

basswasp schreef: Maar over een indirect geluid gesproken... iemand weleens in grote zaal met allemaal kale muren en een grote stenen vloer gespeeld? Met m'n lange snoer liep ik naar het midden van de ruimte en alle noten kwamen daar een halve seconde later aan, zo leek het. Flink 16-en slappen gaat dan heel raar aanvoelen :)
Over een all tube amp moet je rocken en niet gaan slappen. Hybride versterkers blijf ik nog steeds het meest ideaal vinden eigenlijk voor de meeste situaties.
Maar dat met die zalen ken ik, ik speel vaak in kerken en om daarvoor het geluid goed af te stellen kan behoorlijk lastig zijn. Vooral als er idd een stenen vloer is, alles klinkt door, met een beetje pech heb je ook nog veel galm, je kan op het podium je geluid ook niet hard zetten etc. En dan nog het feit dat je je geluid eigenlijk moet afstellen op een volle zaal terwijl de zaal nog leeg is.
Gebruikersavatar
Dr Teng
Paardenvoeler
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 jan 2004, 17:28

Bericht door Dr Teng »

Kerken zijn echt hel ja. (euhm..qua geluid dan..haha)

Ik heb er in gespeeld 'toen ik nog gitarist was', maar het is idd geen pretje. Eigenlijk klinkt het nooit echt goed, gewoon teveel galm, alleen de mensen vreten het geluid op.

Basswasp: Hybrides zijn beter hoor, iets voller geluid, maar niet te wollig. Wel kut eigenlijk dat je nu je centen uitgegeven hebt aan een amp die je niet echt in een band kunt gebruiken. Je kunt overigens als oplossing een licht overdrive instellen op een pedaaltje. Ebs Multidrive bvb?

En hangt het niet van je speelkwaliteit af of je door een buizenbak vet klinkt? De bassist van Jamiroquai speelde door zijn V8 van Trace Elliot en een Warwick waarop die toch vast wel eens slapje ten gehore brengt. Die kerel is echt ontzettend goed. Die toppers hebben vaak superspul, dus op zich... ik ga de uitdaging straks eens ff aan misschien in Staffhorst... die heeft nog een V6 staan, maar wel voor teveel geld. (iets van 1200 euro of zo...doei!)
'.. and you keep a foot in his ass!' Reggie Washington aan de bar met ons in Amersfoort.

Hans58 schreef: Ik heb zo'n hekel aan dat modieuze "stack". Vroegâh had je het eigenlijk gewoon over je "installatie".
Gebruikersavatar
Bassfreak
Berichten: 1247
Lid geworden op: 09 okt 2003, 21:58

Bericht door Bassfreak »

De lokale gitaarwinkel had misschien nog een 2e hands eden world tour 800 staan :D Geprobeerd, te gekke bak! het is nog niet zeker of ie vrij komt en wat ie moet kosten... verwacht word zo'n 13/1400 euro... En ik kan h'm daar binnenkort ook vergelijken met de fafner... wat lijkt jullie gaver? de fafner van 1500 of de eden?

Groeten Erik!
Plaats reactie