Nieuwe Amp + cab tips?

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
Dirk
a.k.a. Paul
Berichten: 2246
Lid geworden op: 08 jan 2004, 19:16

Bericht door Dirk »

Maar zijn ze daar altijd 1000 euro?? want dan kun je wel naar Rotterdam rijden voor je fafner (Musicstore = 1575,--) Ik gun het de conijn ook wel, maar als een stuk boven de 1000 zitten, ga ik toch naar R'dam...
Music is Endless

https://www.sqy.nl
Bo
Berichten: 82
Lid geworden op: 29 dec 2003, 19:25

Bericht door Bo »

dan moet ik je teleurstellen Dirk, dat was toen 1malig 8)

ze hebben ze nu nog wel hoor, maar dan wel voor 1450

https://www.music-force.nl/
Gebruikersavatar
Bassfreak
Berichten: 1247
Lid geworden op: 09 okt 2003, 21:58

Bericht door Bassfreak »

Bij de gitaarwinkel in enschede is ie 1500 dus haal ik h'm tog lekker daar, + dat dat mijn vaste gitaarwinkel is, die menen daar hebben mij echt helpen zoeken toen ik een nieuwe bas ging kopen en nu dus ook... ech een te gekke gezellige zaak waar ze het doen om de lol en niet om het geld: The American Guitarstore! (en nee, ik heb geen aandelen en ook niet een deal met die lui ofzo :wink: :P) Krijg wel altijd spul flink gekortingd 8)

Groetuhn
Gebruikersavatar
Dr Teng
Paardenvoeler
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 jan 2004, 17:28

Bericht door Dr Teng »

En daar kun je relatief ook een gelijkwaardig cabinet voor krijgen? Je moet geen superhead hebben met bakken vermogen, terwijl je net geen genoeg geld hebt voor een vette cab. Minstens zo belangrijk.
'.. and you keep a foot in his ass!' Reggie Washington aan de bar met ons in Amersfoort.

Hans58 schreef: Ik heb zo'n hekel aan dat modieuze "stack". Vroegâh had je het eigenlijk gewoon over je "installatie".
Gebruikersavatar
Bassfreak
Berichten: 1247
Lid geworden op: 09 okt 2003, 21:58

Bericht door Bassfreak »

Daar is over nagedacht, er komt een gebruikte eden xlt410 bij :D
Gebruikersavatar
Dr Teng
Paardenvoeler
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 jan 2004, 17:28

Bericht door Dr Teng »

Das wel vet! Maar weet je zeker dat het goed combineert, heb je andere versterkers en cabs ertegenover gehad..etc.etc.. ik zou echt lang gaan zoeken totdat je een groot deel uitgeprobeerd hebt. 2000 euro is makkelijk om uit te geven... be patient!
'.. and you keep a foot in his ass!' Reggie Washington aan de bar met ons in Amersfoort.

Hans58 schreef: Ik heb zo'n hekel aan dat modieuze "stack". Vroegâh had je het eigenlijk gewoon over je "installatie".
Gebruikersavatar
Bassfreak
Berichten: 1247
Lid geworden op: 09 okt 2003, 21:58

Bericht door Bassfreak »

hmm ja gelijk heb je... ik ben een hele dag naar music produktiv geweest in duitsland en daar hebben ze zo'n beetje alles dat er verkrijgbaar is... ik heb daar gewoon alles geprobeerd en met elkaar vergeleken en ik heb een aantal tops met alle cabinetten geprobeerd, en concludeerde dat de eden het volste klonk, het meest strak bleef en het meest volume uitkwam... Qua tops vond ik dat alle tops op hoog volume niet strak bleven en gingen grommen op 2 tops na: De SWR 750X en de Fafner... en aangezien ik absoluut niet houd van de klank van swr, en ik een spontane erectie kreeg van de warme sound van de fafner, kon ik concluderen dat ik de beste set de fafner + eden vond... en toen kon ik een gebruikte eden kopen via lokale gitaarwinkel, zodat ik genoeg geld had om ook de fafner te kopen! de fafner komt volgende week aan, en dan ga ik hem nog een keer flink aan de tand voelen, en vergelijken met alles wat er daar staat... en ik kan hem misschien ook een repetitie meenemen zodat ik kan zien wat ie in bandverband doet... da's tog het belangrijkste...
Gebruikersavatar
Dr Teng
Paardenvoeler
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 jan 2004, 17:28

Bericht door Dr Teng »

Ja nogal, de Eden heeft al een mid-eigen geluidje mee. Hij zal niet tegenvallen. Aguilar ook geprobeerd? Paul is deze week op vakantie geloof ik, maar hij heeft er net vijf binnen. Als ik een dergelijk bedrag zou gaan besteden zou ik ook echt wel bij hem kijken, zo duur is ie nl. niet. Meestal wil ie nog wel over de prijs lullen en zo. Op Talkbass jubelen ze die 500 ook de hemel in, als ik een versterker van dat geld kon kopen, zou ik het op zijn minst proberen.
'.. and you keep a foot in his ass!' Reggie Washington aan de bar met ons in Amersfoort.

Hans58 schreef: Ik heb zo'n hekel aan dat modieuze "stack". Vroegâh had je het eigenlijk gewoon over je "installatie".
Gebruikersavatar
Bassfreak
Berichten: 1247
Lid geworden op: 09 okt 2003, 21:58

Bericht door Bassfreak »

Ja, ik ga zeker nog langs paul, waarschijnlijk volgende week... Hij heeft er inderdaad een flinke lading spullen staan... Aguilars die ik eerder heb gehoord bevielen wel mooi, maar ik vond ze nou persoonlijk niets hebben om te denken van waaaauuw weetje... een beetje lastige vergelijking als het 4 maand is geleden dat je zo'n ding hebt gehoord, maar naar mijn indruk vond ik de fafner warmer en mooier in het hoog, maar eigenlijk kun je dat pas horen als je ze naast elkaar hebt...

Groeten
Gebruikersavatar
Dirk
a.k.a. Paul
Berichten: 2246
Lid geworden op: 08 jan 2004, 19:16

Bericht door Dirk »

Dan is de fafner in R'dam nog goedkoper dan in Deutschland (1575,-)
Maar ik denk dat ze bij de Conijn, ook wel een mooi prijsje kunnen maken...
Het wordt trouwens sowieso volgend jaar (minimaal) voordat ik hem wil gaan kopen...
Music is Endless

https://www.sqy.nl
Gebruikersavatar
Bassfreak
Berichten: 1247
Lid geworden op: 09 okt 2003, 21:58

Bericht door Bassfreak »

hmm ik ga hem hoogst waarschijnlijk in enschede kopen voor rond de 1500,-...

P.S. Heeft een van jullie ook wel eens dat ie in z'n wijsvinger én z'n middelvinger word gestoken door een wesp en daardoor niet in staat is te bassen? :(
Bo
Berichten: 82
Lid geworden op: 29 dec 2003, 19:25

Bericht door Bo »

nope, maar dan ben je dus wel vet genaaid! :?
maar hoe krijg je het ook voor elkaar ?!?

aleen slappen dan maar? :wink:
Gebruikersavatar
Bassfreak
Berichten: 1247
Lid geworden op: 09 okt 2003, 21:58

Bericht door Bassfreak »

haha ja ik had een feest van een bevriende drummer,... 2 nachten bij hem geslapen op de boerderij, 5 kratten bier 2 fles apfelkorn, 1 fles passie en een boswandeling voor 8 mensen die drinken voor 2 nachten, dass reicht oder...? dus: aan een stuk door aangeschoten als de neet'n... ik wou een wafel uit een zakje halen, en achter die wafel zat een whasp wat ik dus niet zag -au- ... die steek maakte het killerinstinkt in mij los, en we besloten met plankjes op wespenjacht te gaan... bij mekaar wel iets van 40 wespen gekilled, maar als je als een gek met een plank op zo'n beest begint te meppen wil zo'n diertje nog wel eens boos worden... -au2- ...

dit hoort eigenlijk bij onzin maargoed.... op verzoek maak ik een verslagje, je ligt krom...
Gebruikersavatar
Dr Teng
Paardenvoeler
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 jan 2004, 17:28

Bericht door Dr Teng »

Don't tempt us.... schrijven dat verslagje dus!!!!

(die krengen vliegen ook in je haar als je het niet door hebt. Tsjak!... gelukkig maar een halve dag last van gehad, ik heb daar niet zo'n mega reactie tegen, maar pijn deed het wel!)
'.. and you keep a foot in his ass!' Reggie Washington aan de bar met ons in Amersfoort.

Hans58 schreef: Ik heb zo'n hekel aan dat modieuze "stack". Vroegâh had je het eigenlijk gewoon over je "installatie".
Gebruikersavatar
Bassfreak
Berichten: 1247
Lid geworden op: 09 okt 2003, 21:58

Bericht door Bassfreak »

JAJAJA!!! Gister het spul opgehaald 8) gister al mee gerepeteerd, en echt SUPER set! nadeel: er zitten niet van die handvaten aan de voorkant... ik ben dan ook ik weet niet hoelang bezig geweest dat ding in m'n rack te krijgen, en er weer uit te krijgen toen de schroefjes niet op z'n plek zaten..
Ik wilde jullie nog ff bedanken voor al jullie reacties en tips :D

Heeeeeeeeeeeeeel Blije groeten Erik! :D
Plaats reactie