Van Hartke naar?

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Clunk
Berichten: 1363
Lid geworden op: 26 dec 2003, 19:06

Bericht door Clunk »

damn, ik heet ook lex :)

Wat lief :lol:
Gebruikersavatar
Dr Teng
Paardenvoeler
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 jan 2004, 17:28

Bericht door Dr Teng »

wim schreef:Ik geloof je meteen De Teng :wink: Moet binnekort mn USA CG ophalen uit Groningen en denk dat ik ook even bij Westerhaven langsga om zo'n Boerjes uit te proberen......Als jij zegt dat ie niet onderdoet voor een sadowsky maak je me wel heel erg nieuwschierig. :?
Btw: heb je ze beide bespeeld ???

Ik zou dat maar zeker doen ja...hehe... dat ding heeft echt zoveel soul en 'houtklank' in zich. Echt supergeluid, ik kan me amper indenken dat er beter te krijgen is. Maar.......zelf bespeeld heb ik een Sadowsky niet moet ik er eerlijk bij zeggen (al doet de post dat wel geloven...excuus) maar ik heb wel een aantal van dichtbij gehoord. On stage zowel als in een muziekwinkel bijvoorbeeld. Ik vond het natuurlijk niet slecht, maar wel heel netjes als je begrijpt wat ik bedoel. De Boerjes had dat juist wel als je dat wilde.

Die medewerker van Westerhaven vond Boerjes ook niets minder, alsook een prof die ik aan de mail heb voor de Warwick (die hij dinsdag gaat proberen...pray for me, will ya?) die zowiezo de Sadowsky's niet zo'n warm hart toedraagt.

Je komt ook op Talkbass immers, ik heb een beetje het idee dat het ook een beetje een USA hype is hoor... net zoals ze daar alles zo gevlamd mogelijk op de bas willen hebben. Kom je daar met een natural of sunburst aan...heu.. das ook wel mooi eigenlijk. 8)
'.. and you keep a foot in his ass!' Reggie Washington aan de bar met ons in Amersfoort.

Hans58 schreef: Ik heb zo'n hekel aan dat modieuze "stack". Vroegâh had je het eigenlijk gewoon over je "installatie".
Gebruikersavatar
Q.
moddergegeten
Berichten: 2547
Lid geworden op: 30 nov 2003, 18:17

Bericht door Q. »

Wim, is het verschil in 'punch' groot tussen die gs 210 en 212? Ik heb zelf namelijk 2 gs112's en ben er ook uiterst tevreden mee maar vraag me af of het nog beter zou zijn als ik een gs112 inruil voor een gs210.

edit: om ook niet geheel offtopic te gaan :), goedkoop is meestal wel duurkoop bij dit soort dingen. 100 watt is vaak wel het minimum zeker als er ook nog een blazer bij zit, je kan beter voor safe gaan en een leuk 2ehands ding met meer vermogen kopen dat niet de hele tijd zijn uiterste best hoeft te doen om mee te kunnen komen met het volume.
erikjrnk
Berichten: 458
Lid geworden op: 27 nov 2003, 18:32

Bericht door erikjrnk »

Dit is mijn setjuh !!!!!
COOL....

maareh... dan ben ik nog erg "budget"bezig....
met mijn skyline JO, en transistor Aguilar....
erikjrnk
Berichten: 458
Lid geworden op: 27 nov 2003, 18:32

Bericht door erikjrnk »

wim schreef:Dit is mijn setjuh !!!!! :twisted: :twisted:

Afbeelding
vergeleken met het setje van Wim dus...

Zeg Q.: welke top speel jij op de GS112's?

erik
Gebruikersavatar
Q.
moddergegeten
Berichten: 2547
Lid geworden op: 30 nov 2003, 18:17

Bericht door Q. »

Eden vt 40, zeg maar de voorloper van de wt400. Typische eden sound dan ook :). En ik moet zeggen dat eden en aguilar echt goed bijelkaar passen. Elke repetitie zegt een bandlid wel weer hoe ontzettend mooi het geluid uit de kasten is :).
Maar echt, twee gs112's zijn echt (bijna) perfect, voor repetities neem ik er één mee en als ik een optreden heb kan ik nog altijd kiezen of ik er één of twee meeneem, super handzaam en een geweldig mooi warm geluid (met zijn tweeën klinken ze wel beter dan in hun eentje).
Gebruikersavatar
wim
Berichten: 281
Lid geworden op: 21 jan 2004, 14:20

Bericht door wim »

Q. schreef:Wim, is het verschil in 'punch' groot tussen die gs 210 en 212? Ik heb zelf namelijk 2 gs112's en ben er ook uiterst tevreden mee maar vraag me af of het nog beter zou zijn als ik een gs112 inruil voor een gs210.
Q, persoonlijk vind ik het verschil niet zo groot, de gs212 gaat net ff wat dieper dan de gs210. Het enigste wat ik kan zeggen is " ga 't uitproberen"
en bepaal wat jij 't lekkerste vind klinken en of het waard is om daar de extra $$$$ aan uit te geven :wink:














--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Eindelijk.............mn USA Custom Guitars is klaar :D :D

Afbeelding
Gebruikersavatar
jazzywezzy
Berichten: 456
Lid geworden op: 05 jul 2004, 10:56

Bericht door jazzywezzy »

maar om op de vraag Digidesign terug te komen...

Heeft SWR niet van die kleine, vette, compacte setjes met veul punch?? Ik heb er niet veel ervaring mee maar volgens mij zit je dan snor!javascript:emoticon(':idea:')

Greetzzz
Where's the 'uhh'?
Gebruikersavatar
Q.
moddergegeten
Berichten: 2547
Lid geworden op: 30 nov 2003, 18:17

Bericht door Q. »

wim schreef:
Eindelijk.............mn USA Custom Guitars is klaar :D :D
Dat doet pijn zo mooi.
Voorlopig laat ik de aguilar set zo (onder het motto 'never change a winning team' plus dat dit fancieel ook het meest gezond is :)).

Maar om ook wat ontopic te posten. Bedoel je de swr workingman combo's? De 12"er vond ik persoonlijk niet hard genoeg voor in een band en echt punch had het ook niet, het was wel transparant. Waarschijnlijk is de 15"er wel genoeg voor in een band, maar dan moet je wel weer fan zijn van 15" speakers. Maar voor het geld is ook die 12" zeker niet slecht.
Gebruikersavatar
Digidesign
Berichten: 718
Lid geworden op: 18 aug 2004, 14:18

Bericht door Digidesign »

Hey dude's,

Ik heb uiteindelijk mijn keuze gemaakt. Het is geworden een Ibanez SW100. 15" met tweetertje.
Ik heb thuis nog een Celestion speaker 12" liggen dan kom ik op op 145watt aan 4 Ohm.
Het is geen super geile sound maar ik kan er wel mijn geluidje mee maken. En er komt genoeg power uit zo'n "klein" combo'tje, ik heb em getest met de band en dit is gewoon genoeg voor mij.

Bedankt voor de goed bedoelde adviezen.
Ik had eerst ook geluisterd naar die Baby Blue van SWR. Klinkt best oke, maar er komt te weinig power uit. Mooi helder.

Markbass gaat enorm hard! Maar vind ik te veel kleuren. Mooi design, en erg ligt.

Hughes & Kettner Quantum vond ik ook mooi, maar erg prijzig...
Niet heel uitgebreid op gespeeld.

Nogmaals bedankt. Ik ben er erg blij mee, ik heb voor het geld van mijn Hartke set een digitale piano, kleinere bas amp. en een motorexamen voor mijn vrouw mee betaald (die ze overigens goed heeft benut :D )

Michel
Gebruikersavatar
Bassfreak
Berichten: 1247
Lid geworden op: 09 okt 2003, 21:58

Bericht door Bassfreak »

Hey digidesign...

Die markbass die je noemde, heb ik ook geprobeerd... en die heeft echt meeer power dan de ibanez, weegt geen fuck (24 kilo) en klinkt gaaf...
en... 1000 euro,..

Groeten Erik
Gebruikersavatar
ropstop
Berichten: 621
Lid geworden op: 26 jul 2004, 16:30

Bericht door ropstop »

Zolang het maar geen aguilar is... Paul Sips praat iedereen aguilar aan, omdat hij de importeur is... Tja, hij moet er toch zijn geld mee verdienen he?

Maar bij aguilar betaal je voor 90% voor het merkje en de blauwe ledjes... Het geluid is echt niet super te noemen. Je kunt beter een wat veelzijdigere set kopen. Ik zeg niet dat Aguilar slecht is, maar de prijs/prestatie verhouding van Aguilar zeker wel. Er zijn zat goedkopere merken die in prestatie niet onderdoen.
Ja toch?
Gebruikersavatar
basswasp
Berichten: 760
Lid geworden op: 08 mei 2004, 14:14

Bericht door basswasp »

ropstop schreef:Zolang het maar geen aguilar is... Paul Sips praat iedereen aguilar aan, omdat hij de importeur is... Tja, hij moet er toch zijn geld mee verdienen he?
Hij speelt toch zelf ook op Aguilar? Waarschijnlijk vind hij het dé basversterker met hét geluid en wil hij in z'n enthousiasme anderen daarvan overtuigen :)

Zou zomaar kunnen...
Gebruikersavatar
wim
Berichten: 281
Lid geworden op: 21 jan 2004, 14:20

Bericht door wim »

ropstop schreef:Zolang het maar geen aguilar is... Paul Sips praat iedereen aguilar aan, omdat hij de importeur is... Tja, hij moet er toch zijn geld mee verdienen he?

Maar bij aguilar betaal je voor 90% voor het merkje en de blauwe ledjes... Het geluid is echt niet super te noemen. Je kunt beter een wat veelzijdigere set kopen. Ik zeg niet dat Aguilar slecht is, maar de prijs/prestatie verhouding van Aguilar zeker wel. Er zijn zat goedkopere merken die in prestatie niet onderdoen.
Wat een ongenuanceerde uitspraken zeg !!! :evil: :evil: ...... Heb je zelf veel ervaring met Aguilar ??? Ooit op de buhne gestaan met een Aguilar stack?? Ooit een Aguilar amp van binnen gezien??? De kwaliteit is gewoon waanzinnig evenals het geluid (is maar een mening). Aguilar is waarschijnlijk de enigste die 10 jaar garantie geeft op zn producten.
Een mening vormen na 5 min spelen in een winkel is wel heel kort door de bocht, net als je uitspraken................
Gebruikersavatar
Q.
moddergegeten
Berichten: 2547
Lid geworden op: 30 nov 2003, 18:17

Bericht door Q. »

Goed, dat is denk ik een persoonlijke mening ropstop. De prijs/kwaliteit verhouding van de cabinets is iig wel heel goed. En het geluid van de versterkers is redelijk uniek en vind je nergens anders. Mocht dit het geluid zijn waarnaar je op zoek bent...
En het mag dan duur zijn, kwaliteit krijg je er idd wel voor.
Plaats reactie