Traynor YBA-200

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
basswasp
Berichten: 760
Lid geworden op: 08 mei 2004, 14:14

Traynor YBA-200

Bericht door basswasp »

Na wat rondneuzen voor een rackvoorversterker voor een vies buizengeluid, kwam ik erachter dat Yorkville onder de naam Traynor een complete basversterker maakt voor minder geld dan een rackvoorversterker.

Wat gegevens over dit ding:

-Volledig buizen (2x12AX7, 1x12AU7, 4x6550)
-200 watt
-20 kg
-List Price $829
-Retail Price $600 (internetdealer)
-https://www.yorkville.com/products.asp?t ... =40&id=263

Verder nog wat handige dingen als een tuner-out, mute en een effectsloop.

De eerste exemplaren werden ongeveer in mei/juni gemaakt en natuurlijk is eerst Canada/Amerika aan de beurt... maar weet iemand of deze dingen ook naar Nederland worden geïmporteerd?
In Muziekhuis Westerhaven zag ik al wel een serie combo's van Yorkville staan, morgen ga ik maar eens vragen of ze ook deze versterker gaan bestellen.


Iemand anders nog ideeën, opvattingen, meningen, roddels of andere gedachten over deze versterker? :)



Afbeelding
Gebruikersavatar
simon
Berichten: 228
Lid geworden op: 13 nov 2003, 19:42

Bericht door simon »

ik heb zelf geen ervaring met deze versterkers, maar op talkbass (https://www.talkbass.com) zijn er heel veel onderwerpen die over traynor gaan, misschien dat je daar wat kan vinden
Gebruikersavatar
basswasp
Berichten: 760
Lid geworden op: 08 mei 2004, 14:14

Bericht door basswasp »

Talkbass heb ik al helemaal uitgeplozen :)
Alleen gaf iemand daar ook ergens voorbeelden van hoe dat ding ongeveer klonk (oude Entwistle, John Paul Jones en nog een nummer in 't bijzonder), maar die post kan ik niet meer terugvinden.

Vanmiddag in Westerhaven nog even een praatje gemaakt met de verkoper daar. Hij vond de prijs wat verdacht en dacht niet dat je met 4 eindbuizen de 200 watt kon halen (alhoewel 6550-buizen al weer meer konden dan de 6L6 waar hij eerst aan dacht). Verder zal het ding niet uit topklasse componenten bestaan, maar da's logisch voor het geld. Hij gaat waarschijnlijk tegen de €1000 kosten, maar dat lijkt me iets overschat.

Westerhaven bestelt 'm niet uitzichzelf, omdat de markt voor volledig-buizen-basversterkers niet zo groot is en 't volgens de verkoper niet zoveel uitmaakte of je een buizen- of transistoreindtrap hebt :? Maar als er een vertegenwoordiger langskwam met dat ding, en 't bleek een leuke en betrouwbare versterker te zijn, dan wilde hij 'm misschien in de winkel zetten :)

Hij wist wel zeker dat hij de nieuwe Fender TBP-1 (buizenvoorversterker) binnen kreeg, al gaat dat nog een paar maandjes duren.


Als iemand de Traynor ergens anders is Nederland ziet, wil die het dan even melden? M'n OV-kaart werkt inmiddels namelijk :mrgreen:
Gebruikersavatar
RobertoEDB605
BassWeed
Berichten: 1040
Lid geworden op: 14 nov 2003, 19:21

Bericht door RobertoEDB605 »

basswasp schreef:Talkbass heb ik al helemaal uitgeplozen :)
Alleen gaf iemand daar ook ergens voorbeelden van hoe dat ding ongeveer klonk (oude Entwistle, John Paul Jones en nog een nummer in 't bijzonder), maar die post kan ik niet meer terugvinden.

Vanmiddag in Westerhaven nog even een praatje gemaakt met de verkoper daar. Hij vond de prijs wat verdacht en dacht niet dat je met 4 eindbuizen de 200 watt kon halen (alhoewel 6550-buizen al weer meer konden dan de 6L6 waar hij eerst aan dacht). Verder zal het ding niet uit topklasse componenten bestaan, maar da's logisch voor het geld. Hij gaat waarschijnlijk tegen de €1000 kosten, maar dat lijkt me iets overschat.

Westerhaven bestelt 'm niet uitzichzelf, omdat de markt voor volledig-buizen-basversterkers niet zo groot is en 't volgens de verkoper niet zoveel uitmaakte of je een buizen- of transistoreindtrap hebt :? Maar als er een vertegenwoordiger langskwam met dat ding, en 't bleek een leuke en betrouwbare versterker te zijn, dan wilde hij 'm misschien in de winkel zetten :)

Hij wist wel zeker dat hij de nieuwe Fender TBP-1 (buizenvoorversterker) binnen kreeg, al gaat dat nog een paar maandjes duren.


Als iemand de Traynor ergens anders is Nederland ziet, wil die het dan even melden? M'n OV-kaart werkt inmiddels namelijk :mrgreen:
ok, ik zal er op letten, kom in vrij veel verschillende muziekwinkels (oa omdat ik eigenlijk op 2 plaatsen woon). Ennuh... Hou ons op de hoogte 8)
//DUMPWEED.NL\\ Punkrock since 2001
Gebruikersavatar
HALFWITT
Berichten: 93
Lid geworden op: 04 jul 2004, 22:02

Bericht door HALFWITT »

hm, ik wil ook wel graag weten of er mensen ervaring mee hebben, misschien mensen ervaring met andere versterkers van dit merk?

en dan vooral de BassMaster XS400H - Bass Head - 400w

basswasp: als je er meer van weet, zou je't ff willen posten?
-- infant -- Give me a chance to shine and I'll blind the world! -- Halfwitt --
Gebruikersavatar
gilles
Domesticus
Berichten: 14303
Lid geworden op: 06 jun 2004, 22:15

Bericht door gilles »

misschien op https://www.harmony-central.com
Daar staat heel veel commentaar van mensen die dingen gebruiken enzo.
de grote storthoop heeft gesproken
Plaats reactie