naar welk concert ga jij?

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Hans58
Nestor Magnificus

Re: naar welk concert ga jij?

Bericht door Hans58 » 24 dec 2017, 23:59

Dat komt behoorlijk overeen met mijn gevoel. Op 1 of andere manier moest het ook een beetje eh, indalen, om dat rotwoord maar te gebruiken. De opening na de pauze met After The Goldrush door Jelle Paulusma begeleid door Diederik Nomden op de piano vond ik bijvoorbeeld huiveringwekkend mooi. Maar dat realiseerde ik me later pas omdat ik op de avond zelf al zo ingepakt werd door vooral Wooden Ships en Guinnevere. En Bertolf is een alleskunner.
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Bassman 135 is zeker the bomb... samen met je P kan het niet stoerder" - Dr Teng

gilles
Domesticus

Bericht door gilles » 12 jan 2018, 20:39

naar Johan in Tivoli :dance:
de grote storthoop heeft gesproken

BassAgent
de baswâht

Bericht door BassAgent » 12 jan 2018, 20:44

Leuk! Ben benieuwd naar die nieuwe plaat.

Ik ga zo naar Rob Scheepers in 't Delamar, niet echt een concert maar ben wel heel benieuwd.
Weg
Ondergetekende
Sugar & Spice
Twitter
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde

Hans58
Nestor Magnificus

Bericht door Hans58 » 13 jan 2018, 12:24

Volgende week vrijdag hier in Gigant naar de Zeppelin tribute Physical Graffity.
Hans

"Bassman 135 is zeker the bomb... samen met je P kan het niet stoerder" - Dr Teng

we tigers

Bericht door we tigers » 13 jan 2018, 12:34

Vanavond ga ik naar Julian Lage in Lantaren het Venster in Rotterdam.
bandje: Motorboat ukuleleduo: We Tigers
| Rickenbacker 4003 Midnight Blue | Peterbuilt Precision Burgundy Mist | Squier BassVI Burgundy Mist | Kala UBass | Orange 4 Stroke 500 | Fender PA135 | Aguilar DB 410 | Eden D215XL

didi

Bericht door didi » 13 jan 2018, 17:06

Heb ik ook even overwogen. Komt niet vaak voor dat jazzgitaristen op een telecaster spelen. Goed muzikant die Lage.
Veel plezier iig.

Pedullist
palingsoundpurist

Bericht door Pedullist » 13 jan 2018, 17:28

Link

Moet aan dit filmpje denken

didi

Bericht door didi » 13 jan 2018, 19:04

Ik zag net dat Julian Lage vanavond is afgelast wegens gezondheidsredenen.

we tigers

Bericht door we tigers » 14 jan 2018, 00:51

Klopt. Hij is ziek. Jammer. We zijn maar naar de film gegaan (we vonden het lullig om de oppas af te zeggen). Ik meen dat komende week gekeken wordt of er een nieuwe datum komt of niet. Ik hoop van wel. Ik vind hem erg goed en hij laat die tele echt heerlijk klinken.
bandje: Motorboat ukuleleduo: We Tigers
| Rickenbacker 4003 Midnight Blue | Peterbuilt Precision Burgundy Mist | Squier BassVI Burgundy Mist | Kala UBass | Orange 4 Stroke 500 | Fender PA135 | Aguilar DB 410 | Eden D215XL

Hans58
Nestor Magnificus

Bericht door Hans58 » 20 jan 2018, 00:58

Ik schreef: Volgende week vrijdag hier in Gigant naar de Zeppelin tribute Physical Graffity.
Was goeie band; Andrew Elt (vroegâh in de hardrockband Sleez Beez) zette een overtuigende Plant neer, zeker kwa vocalen. Aan het begin was-ie wel wat irritant met het steeds maar aansporen van het publiek om toch vooral naar voren te komen, vlak voor het podium (het is tenslotte Apeldoorn uit, altijd lastig :wink: ) maar men waardeerde de zeer enthousiaste respons van het publiek uiteindelijk toch wel. En de zaal was heus wel vol genoeg.
Was vanaf ongeveer 2/3 van het optreden wel een beetje boel veel (te) HARD (wat zegt u?) waardoor uiteindelijk op het laatst een soort van brij ontstond met vooral gitaar en bassdrum; toetsen nauwelijks hoorbaar, bas alleen in het laag voelbaar en grotendeels verdronken vocalen. Een goeie band zoals zij kan ook goed klinken met het volume een tikje lager. Wel aardig authentiek hier en daar met gitaristiese escapades op de strijkstok, Gibson 6/12 dubbelnek, Danelectro's voor slide en Kashmir en een heuse theremin. Bassist linkshandig op een rechtshandige en normaal besnaarde Precision met extra J-pup, dat was even wennen kwa aanblik :D (deed Gerald Johnson dat niet ook ooit bij Steve Miller?). Al met al wel een toffe avond.
Hans

HansK

Bericht door HansK » 20 jan 2018, 02:14

Absolutely Floyd
Helemaal te gek, aanrader!

BassAgent
de baswâht

Bericht door BassAgent » 20 jan 2018, 13:15

BassAgent schreef:
03 dec 2017, 12:08
Zojuist een kaartje gekocht voor Down The Rabbit Hole! Line-up tot nu toe: Queens of the Stone Age, Nick Cave, Fink, Jon Hopkins, David Byrne, Franz Ferdinand, Nils Frahm, James Holden.
Paar dagen geleden toegevoegd: Anderson.Paak, MGMT, The Breeders, Leon Bridges, St. Vincent, Curtis Harding, De Jeugd... :kwijl: :kwijl: :kwijl: Met name MGMT heb ik zo onwijs veel zin in!
Weg
Ondergetekende
Sugar & Spice
Twitter
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde

Hagen

Bericht door Hagen » 22 jan 2018, 09:29

Hans58 schreef:
20 jan 2018, 00:58
Ik schreef: Volgende week vrijdag hier in Gigant naar de Zeppelin tribute Physical Graffity.
Was goeie band; Andrew Elt (vroegâh in de hardrockband Sleez Beez) zette een overtuigende Plant neer, zeker kwa vocalen. Aan het begin was-ie wel wat irritant met het steeds maar aansporen van het publiek om toch vooral naar voren te komen, vlak voor het podium (het is tenslotte Apeldoorn uit, altijd lastig :wink: ) maar men waardeerde de zeer enthousiaste respons van het publiek uiteindelijk toch wel. En de zaal was heus wel vol genoeg.
Was vanaf ongeveer 2/3 van het optreden wel een beetje boel veel (te) HARD (wat zegt u?) waardoor uiteindelijk op het laatst een soort van brij ontstond met vooral gitaar en bassdrum; toetsen nauwelijks hoorbaar, bas alleen in het laag voelbaar en grotendeels verdronken vocalen. Een goeie band zoals zij kan ook goed klinken met het volume een tikje lager. Wel aardig authentiek hier en daar met gitaristiese escapades op de strijkstok, Gibson 6/12 dubbelnek, Danelectro's voor slide en Kashmir en een heuse theremin. Bassist linkshandig op een rechtshandige en normaal besnaarde Precision met extra J-pup, dat was even wennen kwa aanblik :D (deed Gerald Johnson dat niet ook ooit bij Steve Miller?). Al met al wel een toffe avond.
Wat je zegt Hans. De moeite waard. Deze band 3 weken geleden In het Arnhemse Luxor gezien. Het geluid was gelukkig beter: geen brij maar het bleef een strakke sound. De toegift met oa Kashmir was juist nog een nieuw WOW- moment.

Hans58
Nestor Magnificus

Bericht door Hans58 » 22 jan 2018, 17:15

Kashmir zat hier ook in het toetje. Erg goed gedaan. De kwalificatie "brij" is eigenlijk niet helemaal correct; het werd net niet pijnlijk maar de balans sloeg in negatieve zin door op de wijze zoals ik het schetste.
Hans

viersnaar

Bericht door viersnaar » 22 jan 2018, 17:24

Binnenkort naar Eefje de Visser.
Helaas zonder band. Maar allez....

Plaats reactie