Hoe oud was je toen je begon te bassen?

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!

hoe oud was je toen je begon te bassen?

<10 jaar
10
3%
10-15 jaar
95
29%
16-20 jaar
127
39%
21-25 jaar
33
10%
26-30 jaar
11
3%
31-35 jaar
7
2%
36-40 jaar
14
4%
41-45 jaar
10
3%
46-50 jaar
14
4%
>50jaar
4
1%
 
Totaal aantal stemmen: 325

Gebruikersavatar
RonC
Berichten: 3275
Lid geworden op: 20 jan 2005, 12:55

Bericht door RonC »

wombatboter schreef:Ben begonnen toen ik 19 jaar was na heel veel tegenkanting van mijn ouders die dit absoluut niet zagen zitten en alles gedaan hebben om me te dwarsbomen. Ben uiteindelijk gaan werken aan de lopende band in een autofabriek om een bas te kopen waarna dit geld werd gestort, vermits ik er zelf geen had, op de bankrekening van mijn vader die dit vervolgens gebruikte om er een veranda aan ons huis te zetten.. Ik heb een half jaar lang gesmeekt om toch mijn geld te krijgen waarna ik dan toch een Stagg kon kopen. Ik fietste sneller als ik van school kwam omdat ik dan meer tijd had om op mijn bas te spelen :-) Ik speel nu 26 jaar bas en mijn ouders zijn nog nooit naar een optreden komen kijken en vragen er niet naar... Ik ben blij dat ik doorgezet heb want het heeft mijn leven veel meer kleur en intensiteit gegeven.. Tot zover "Alleen op de wereld" :-)
Vervelend dat je ouders er niet achter stonden, ik had op mijn 16e geld gespaard om een brommer te kopen, mijn ouders en vooral mijn moeder zagen dit totaal niet zitten aangezien ik vrij roekeloos was op die leeftijd en mijn ouders wisten al dat het niet lang zou duren voordat die brommer de originele snelheid ver zou overschrijden....
Na het zien van Mark King bij Wedden Dat (samen met mijn ouders op de bank) werd ik gegrepen door al dat basgeweld, mijn moeder heeft me toen overtuigd dat ik mijn spaargeld veel beter in een basgitaar kon steken en die zelfde week heb ik een Aria proII gekocht met een klein 30W versterkertje. Dat is nu 19 jaar geleden... 8)
Gebruikersavatar
Bassfreak
Berichten: 1247
Lid geworden op: 09 okt 2003, 21:58

Bericht door Bassfreak »

Ik was 9 :D

Mijn oom speelde bas.. hoorde dat ding.. en was verkocht!
Gebruikersavatar
Stinky
Berichten: 6728
Lid geworden op: 15 sep 2005, 19:00

Bericht door Stinky »

Na het zien van Mark King bij Wedden Dat (samen met mijn ouders op de bank)
ik kan me die uitzending ook nog precies voor de geest halen: ik lag met mn toenmalige vriendin in bed wat te flikflooien toen haar zusje plots binnen komt gerend (zonder kloppen.... :roll: ) en begint te schreeuwen dat mijn held op tv is en dat ik meteen moet komen kijken....
nou, mn vriendin bleef dus boven maar ik niet! :mrgreen:

de beste uitzending van Wedden Dat ooit imho.......hehe.
jammer dat die gast ze niet allemaal wist trouwens.
Hendry
Berichten: 3515
Lid geworden op: 30 aug 2006, 17:11

Bericht door Hendry »

Ik was 26 toen de bassist van de Loenetix ermee stopte, de loenetix was/is een vriendenbandje en de jongens kende ik goed. Nog geen week later werdt ik door de zanger gevraagd of dat bassen wat voor mij was, dat leek me wel wat en 2 dagen later was mijn eerste repetitie op de bas van de ex-bassist.
Dat is inmiddels 8 jaar geleden en ben nog steeds aan het leren, dus als iemand aan mij vraagt of ik ook hobby's heb antwoord ik steevast dat ik basgitaar probeer te bespelen. :lol:
Maar ik ben dan ook niet al te snugger hé!
Gebruikersavatar
RonC
Berichten: 3275
Lid geworden op: 20 jan 2005, 12:55

Bericht door RonC »

Stinky schreef:
Na het zien van Mark King bij Wedden Dat (samen met mijn ouders op de bank)
ik kan me die uitzending ook nog precies voor de geest halen: ik lag met mn toenmalige vriendin in bed wat te flikflooien toen haar zusje plots binnen komt gerend (zonder kloppen.... :roll: ) en begint te schreeuwen dat mijn held op tv is en dat ik meteen moet komen kijken....
nou, mn vriendin bleef dus boven maar ik niet! :mrgreen:

de beste uitzending van Wedden Dat ooit imho.......hehe.
jammer dat die gast ze niet allemaal wist trouwens.
Tja, je moet prioriteiten stellen hè! :)
Ik zou die aflevering graag nog eens terug zien!
Gebruikersavatar
Rupert
Berichten: 588
Lid geworden op: 05 dec 2005, 17:59

Bericht door Rupert »

Op mijn 21ste, speelde vanaf mijn 11e gitaar en ging een avondje "even" mee bassen bij mijn huidige bandje om vervolgens niet meer te stoppen. Vervelende verslaving, wordt namelijk met de week een zwaardere verslaving :lol:
Gebruikersavatar
Danthaman
Berichten: 3936
Lid geworden op: 31 mei 2006, 18:19

Bericht door Danthaman »

RonC schreef: Tja, je moet prioriteiten stellen hè! :)
Ik zou die aflevering graag nog eens terug zien!
Ik ook! Zullen we eisen bij de (AVRO? TROS?) dat ze 'm nog eens uitzenden? Of heeft iemand 'm op video?...
Alles Is Simpel...
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22615
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Bericht door wombatboter »

Danthaman schreef:
RonC schreef: Tja, je moet prioriteiten stellen hè! :)
Ik zou die aflevering graag nog eens terug zien!
Ik ook! Zullen we eisen bij de (AVRO? TROS?) dat ze 'm nog eens uitzenden? Of heeft iemand 'm op video?...
Die uitzending was legendarisch (zelfs hier in Belgie) en ik heb ze pas later op video gezien (ik was dolblij toen vrienden van me dat gelukkig hadden opgenomen..) ! Ik kan ze me nog redelijk goed voor de geest halen en Mark King was toen nog een onaantastbare mythe :-) Als ik me niet vergis heeft de kandidaat zich vergist in een Yamaha ? Fantastische herinnering..:-)
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
Jaycobi Bass
Berichten: 360
Lid geworden op: 30 mei 2005, 17:24

Bericht door Jaycobi Bass »

volgens mij ben ik net een fractie te jong om dat gezien te kunnen hebben :(
Putting the 'ass' in Bass since '91
rich13 schreef:Return to Fender
Adress unknown
no such volume
no such tone
Gebruikersavatar
black_label
Berichten: 148
Lid geworden op: 06 mar 2007, 19:58

Bericht door black_label »

ik ben vanaf mijn 13 beginnen bassen en 31 mei word ik 15 , dus dat zal ongeveer anderhalf jaar of 2 jaar zijn da ik al bassgitaar "speel" :) . het begint een beetje te lukke maar je kan nooit goed genoeg zijn eh :)

voor eerlijk te zijn heb ik nog nooit van mark king gehoord :oops:
Gebruikersavatar
Jaycobi Bass
Berichten: 360
Lid geworden op: 30 mei 2005, 17:24

Bericht door Jaycobi Bass »

Schande! Gaat direct aan de Level 42!
Putting the 'ass' in Bass since '91
rich13 schreef:Return to Fender
Adress unknown
no such volume
no such tone
Gebruikersavatar
berth
Berichten: 7360
Lid geworden op: 18 jun 2006, 23:30

Bericht door berth »

black_label schreef:voor eerlijk te zijn heb ik nog nooit van mark king gehoord :oops:
Dat is een van de zeer weinigen waarbij slappen als muziek klinkt in plaats van als een kunstje. ;-)


(Bert bukt en rent hard weg.)
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20939
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Bericht door BassAgent »

berth schreef:Dat is een van de zeer weinigen waarbij slappen als muziek klinkt in plaats van als een kunstje. ;-)
En ik al die jaren denken dat het andersom is :shock:
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
JKP
Berichten: 41
Lid geworden op: 16 nov 2006, 16:09

Bericht door JKP »

Tsja.. Mark King.... Ik zou hem wel eens een simpel bluesje in E willen zien spelen zonder dat hij ook de gitaarsolo voor zijn rekening neemt :mrgreen:

Mijn inschatting is dat hij de weg kwijtraakt 8)
Wat nou, inhoud? Ouwehoeren!
Gebruikersavatar
Beks
Berichten: 735
Lid geworden op: 14 feb 2006, 23:07

Bericht door Beks »

Jongens, leer eens lezen. Ze vragen dat hier wel aan Poll hé, niet aan ons!
Poundin' the toms
Slappin' the strings
Amps to the max
And an ape that sings
Plaats reactie