Hoe oud was je toen je begon te bassen?

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!

hoe oud was je toen je begon te bassen?

<10 jaar
10
3%
10-15 jaar
95
29%
16-20 jaar
127
39%
21-25 jaar
33
10%
26-30 jaar
11
3%
31-35 jaar
7
2%
36-40 jaar
14
4%
41-45 jaar
10
3%
46-50 jaar
14
4%
>50jaar
4
1%
 
Totaal aantal stemmen: 325

Gebruikersavatar
robinh00d
Berichten: 604
Lid geworden op: 27 jun 2007, 13:31

Bericht door robinh00d »

Als ik niet in een band speel heb ik geen motivatie. Daarvoor vind ik basgitaar toch teveel een begeleidingsinstrument.

Wat kinderen 'pushen' betreft: ik vind het wel logisch, want anders is het geld voor de lessen weggegooid geld.
Gebruikersavatar
ChkChkChk
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 aug 2007, 11:34

Bericht door ChkChkChk »

Spectorbass schreef:Ik ben na 5 jaar verplicht* pianoles, vlak voor m'n 13e verjaardag gaan bassen.



*doodsaai vond ik het toen, maar achteraf zoveel nut gehad joh!! en nog steeds!
ik heb ook eerst een paar jaar verplicht piano moeten spelen, en ben op mn 14de begonnen met bassen
Gebruikersavatar
m@rk
Berichten: 36
Lid geworden op: 12 jun 2005, 14:04

Bericht door m@rk »

ik was 24 toen ik begon. ben ooit begonnen met keyboard toen ik een jaar of 15 was denk ik. ik vond dat het eerst helemaal, maar ben daar uiteindelijk toch mee gestopt. de basgitaar trok al langer mijn aandacht en nu sinds twee jaartjes écht aan het bassen. te gek echt 8)
Gebruikersavatar
andy
Berichten: 938
Lid geworden op: 12 feb 2005, 17:56

Bericht door andy »

toen ik 12 was, aan het einde van de bassischool.
zo'n liedje van The rasmus heeft me aan het bassen gebracht (in the shadows)
Gebruikersavatar
ritz
Berichten: 6066
Lid geworden op: 23 okt 2008, 18:26

Bericht door ritz »

RonC schreef:Na het zien van Mark King bij Wedden Dat (samen met mijn ouders op de bank) werd ik gegrepen door al dat basgeweld, mijn moeder heeft me toen overtuigd dat ik mijn spaargeld veel beter in een basgitaar kon steken en die zelfde week heb ik een Aria proII gekocht met een klein 30W versterkertje. Dat is nu 19 jaar geleden... 8)
Een oud topic van stal gehaald...
Waarom?
Ik zag vandaag dit filmpje voor het eerst op YT en ik kan me het ook nog herinneren dit 'live' op TV te hebben gezien (1988?). En uiteraard grappig dat RonC dit al jaren geleden noemde.

Visaton Atlas DSM MK II
Sphinx Project Fourteen & Project Four

https://www.funkblog.nl/dj-ritz/
Gebruikersavatar
Hagen
Berichten: 4592
Lid geworden op: 25 dec 2011, 18:40

Hoe oud was je toen je begon te bassen?

Bericht door Hagen »

Ik speel bas vanaf mijn 47 jaar. Met een noodgedwongen pauze van anderhalf jaar. Ik ben nu 53.

Edit: ik had wat drieakkoordenliedjesgitaar gespeeld ik rond mijn 15e jaar, maar had niet de fijne motoriek om te leren spelen wat ik wilde. Toen ik 29 was heb ik mezelf een bluesharp kado gedaan en heb met behulp van een videocursus wat leren spelen. Ik wilde net zo scheuren als bij The J.Geilsband enzo. Een paar jaar later heb ik met groot plezier in een band gespeeld en nog wat les erbij gehad.
Laatst gewijzigd door Hagen op 26 mar 2016, 20:27, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
yawl6
Berichten: 201
Lid geworden op: 12 jan 2008, 18:22

Hoe oud was je toen je begon te bassen?

Bericht door yawl6 »

Ik ben ook zo rond die leeftijd begonnen.
Onze dochters wilden een bandje en papa trad op als sponsor van resp. gitaar, keyboard, zanginstallatie.
Toen ik dacht dat ze 'alles' hadden, moesten ze een basgitaar.
Die kwam er ook, onder de voorwaarde: " die wordt van mij"
Hoongelach werd mijn deel, jij kan niet spelen, enz.
Maar ik heb les genomen en bas nog steeds, 10 jaar later.
Chowny SWB Pro Walnut; PJB Double 4; Beat Buddy; Korg Pitchblack

Oost west, bas best.
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Hoe oud was je toen je begon te bassen?

Bericht door Muziekschuur »

Op mijn 26e begonnen. Toen ik een trace elliot commando en een zwarte Samick Valley Arts Precision met maple hals kocht. Voor duizend gulden. Wat een deal. Wat een sound.

Ik speelde al gitaar vanaf mijn 15e. Op mijn 30e kocht ik een digitale roland stage piano erbij.
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
Mach1
passantenhaven
Berichten: 8208
Lid geworden op: 31 aug 2010, 18:13

Hoe oud was je toen je begon te bassen?

Bericht door Mach1 »

Van mijn 8ste tot 14de klassiek orgel gespeeld. Toen op bas overgestapt. Na 31 jaar ben ik les gaan nemen...
Laatst gewijzigd door Mach1 op 29 mar 2016, 20:40, 1 keer totaal gewijzigd.
1955 Fender Precisionbass
2022 Fender Roadworn Flea Sig Jazzbass
2023 Squier Sonic CAB Precisionbass


1969 Dynacord Bassking T -->
Koch LB120 Loadbox -->
Sumo Baby poweramp -->
Euphonic Audio NL210.
Gebruikersavatar
Siepel
Berichten: 1028
Lid geworden op: 06 jan 2010, 10:57

Hoe oud was je toen je begon te bassen?

Bericht door Siepel »

Ik begon toen ik 35 was, nu dus 8 jaar geleden. Daarvoor nooit een instrument bespeeld. Was ik maar eerder begonnen dan kostte het nu niet zo'n moeite :oudezak:
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18580
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Hoe oud was je toen je begon te bassen?

Bericht door Pedullist »

Ik speelde op mijn achtste al baspartijen op mijn gitaar, waardoor mijn vader op mijn tiende vroeg of ik geen contrabas wilde spelen. Ik had geen idee wat dat betekende, en daarom zat ik op mijn elfde op contrabasles (formaat half). Basgitaar kocht ik drie jaar later.
Gebruikersavatar
Peachabell
Berichten: 8162
Lid geworden op: 31 mar 2009, 11:38

Hoe oud was je toen je begon te bassen?

Bericht door Peachabell »

Ik was 19 toen ik een basgitaar cadeau kreeg, omdat ik een een bandje zat en die hollowbody toch maar in een fietsenschuurtje opgeslagen stond.
De gever was soort van oude hippie trafo, die de bas bespeeld en verbouwd had, maar er geen plannen meer mee had.
(wat gezien de staat van het instrument weinig verbazing opwekte)

Eigenlijk was ik toen gemotiveerder om mijn synthesizervaardigheden te verbeteren, maar uiteindelijk heb ik toch enigszins op het ding leren spelen.
De smaak kreeg ik pas te pakken nadat ik voor een ander bandje gevraagd was te gaan bassen, bij het aanbod was een Tokai Jazz met een dikke buizenversterker inbegrepen.

Toendertijd werd me meermaals verteld dat ik een jaar of 5 te laat was begonnen, 14-15 vond men toen een betere leeftijd om te beginnen met bassen.
Gebruikersavatar
baskruit
Berichten: 1199
Lid geworden op: 14 jul 2011, 13:55

Hoe oud was je toen je begon te bassen?

Bericht door baskruit »

10 dagen voor mijn 18e verjaardag.
Druk op CTRL-W voor de advanced options
Gebruikersavatar
didi
Berichten: 1992
Lid geworden op: 14 dec 2014, 16:22

Hoe oud was je toen je begon te bassen?

Bericht door didi »

Ik was 15 jaar toen ik mijn eerste bas kocht van geld bijeen gespaard met plees reinigen in een hotel. Tot mijn 19e gespeeld op verschillende bassen. Daarna ruim twintig jaar geen bas aangeraakt en pas na mijn veertigste weer heringetreden.
Gebruikersavatar
A-lex
Berichten: 4167
Lid geworden op: 10 dec 2009, 19:49

Hoe oud was je toen je begon te bassen?

Bericht door A-lex »

vanaf m'n 9 jaar op contrabas nu een jaar of 6 basgitaar
"Your inability to invalidate my hypothesis is not at all the same thing as proving it true."
persoonlijk topic...
een goede groove kan je niet kopen...
Plaats reactie