Hoe oud was je toen je begon te bassen?

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!

hoe oud was je toen je begon te bassen?

<10 jaar
10
3%
10-15 jaar
95
29%
16-20 jaar
127
39%
21-25 jaar
33
10%
26-30 jaar
11
3%
31-35 jaar
7
2%
36-40 jaar
14
4%
41-45 jaar
10
3%
46-50 jaar
14
4%
>50jaar
4
1%
 
Totaal aantal stemmen: 325

Gebruikersavatar
berth
Berichten: 7360
Lid geworden op: 18 jun 2006, 23:30

Bericht door berth »

Ik ben op mn 12e gitaar gaan spelen omdat we een punk band begonnen. OP mn 17e klassiek gitaar gaan spelen om beter gitaar te leren. En op mn 20e in een metal band gaan bassen. Bassen doe ik nu alweer 20 jaar later nog steeds.
Gebruikersavatar
SickPuppy
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 mar 2007, 14:44

Bericht door SickPuppy »

Een paar jaar geleden wou ik beginnen bas spelen, maar ik MOEST beginnen met gitaar van mijn pa. Dus een paar jaar gitaar gespeeld met redelijk wat lange pauzes tussen, en... sinds gisteren heb ik eindelijk mijn basje :lol:
Ik ben 16 jaar jong nu ;)
Gebruikersavatar
koentje_bassist
Berichten: 1684
Lid geworden op: 05 okt 2006, 21:48

Bericht door koentje_bassist »

In het 6de middelbaar, dat zal toen 17 jaar geweest zijn. Ow, al 4.5 jaar aan het bassen.
Little Mark II - Traveler 102 - een hoop effecten - EBMM Stingray 4+5
Gebruikersavatar
Frank
Berichten: 631
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:34

Bericht door Frank »

Ik ben begonnen net voor mijn eindexamen MAVO. En ik was niet de snelste student -> dus bijna 17 toen, een paar weekjes ervoor. Aanleiding was toen the Jam: town called Malice
Gebruikersavatar
Jumpsuit
Berichten: 144
Lid geworden op: 23 jun 2005, 14:43

Bericht door Jumpsuit »

@hans: die blonde del? hahahaha
eigenlijk was ik er al jaaaaaren mee getrouwd... gewoon effe opfrissen.

't is wel leuk: ik voel dat je me begrijpt (en zij ook) :?:
Yamaha BB415
Markbass CMD102P
Markbass Standard 151HF

https://www.chris-hageland.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26347
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

Jumpsuit schreef:@hans: die blonde del? hahahaha
eigenlijk was ik er al jaaaaaren mee getrouwd... gewoon effe opfrissen.
Ik ook, al 26 jaar inmiddels 8) :wink:
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
Rob66
Berichten: 438
Lid geworden op: 05 jul 2006, 22:17

Bericht door Rob66 »

Ik begon op m'n 43e te bassen (overigens voor het eerst op een muziekinstrument) en dat doe ik nu al weer 1 jaar en 3 maanden. Ben nu nog meer fanatiek dan in het begin. 2 x in de week oefenen en jammen met de band. Gisterenavond ook weer van 8 's avonds tot 1 uur 's nachts.
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

Op mn 18e begon een groepje vrienden een bandje en die hadden nog een bassist nodig..en dat leek mij wel wat, dus heb ik er eentje voor mn verjaardag gevraagd. Toen ik een maand later ook daadwerkelijk een versterker kon kopen ging het pas echt goed los :P Toen speelde ik ook wel 3 uur per dag enzo (nog steeds wel es trouwens)..had ik toch eindelijk een hobby gevonden die me langer dan een paar maanden kon boeien...

Inmiddels toch al weer een jaar of 5 dus, nog steeds in hetzelfde bandje met dezelfde bezetting :D
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
bass.player
Berichten: 1484
Lid geworden op: 15 jan 2006, 09:50

Bericht door bass.player »

Ik was 24 en speelde gitaar in een groepje samen met nog een andere gitarist en een drummer. Omdat we geen bassist hadden speelde en componeerde ik de baslijnen in op een goedkoop Yamaha keyboardje. Ontevreden met mijn gitaar sound heb ik in een opwelling al mijn gitaar bazaar (waaronder een crappy jaren '60 VOX AC30) opgepakt en ben samen met de gitarist naar een muziekwinkel in Eindhoven gereden om een bas te gaan kopen.
Ik nam de eerste de beste basgitaar uit de rekken en toen wist ik het.....
DIT WAS HET, het klikte perfect, ik voelde mij thuis, de gitarist zag het ook,......never looked back. :wink:

Stomste ooit gedaan in mijn leven, ben gestopt gedurende 10 jaar... :oops:
Basses by Fender, MusicMan and Höfner
Amplifiers and cabinets by Ampeg
Gebruikersavatar
Boldey
Berichten: 1118
Lid geworden op: 01 jun 2004, 03:23

Bericht door Boldey »

Ik was 16 toen ik in de pauzes op school met vrienden ging spelen, daarvoor een aantal jaar keyboardles gehad. Het instrument vond ik leuk, lessen niet, stomme verplichte liedjes en huiswerk is al nooit mijn sterkste punt geweest. Mijn keyboard heb ik toen ingeruild voor een bas.

Concert- en bandfotografie

::::Soundgear SR3005:::::
::::Richwood Precision + SD SPB-1::::
:::Richwood Jazz + SDQP:::
::Westone Spectrum series II fretless::
:::::Traynor YBA200:::::
:::HH Electronic 215BL:::
Gebruikersavatar
Droombolus
Junior Pensionado
Berichten: 8364
Lid geworden op: 02 mei 2006, 12:33

Bericht door Droombolus »

Hans58 schreef:Moet je eens aan Martin Droombolus vragen, die heeft de oerknal nog meegemaakt!! :P
Hè, wat jongen ? Zei je iets ? :lol:

Begon ook op mijn 15e te bassen. Een schoolbandje zocht een bassist. Bracht ze in kontakt met mijn broer maar die zag het niet zitten met die boys, dus ging ik zelf maar solliciteren........ 8)
Experience is the ultimate teacher
sickpunk

Bericht door sickpunk »

op m'n 17e(2 weken na me verjaardag)... na eerst 2 jaar gekloot te hebben op een gitaar, bandje van wat vrienden hadden een bassist nodig, die eer viel aan mij... en nu 4 jaar verder speel ik nog steeds!
Gebruikersavatar
Essy
Berichten: 491
Lid geworden op: 12 mei 2005, 22:55

Bericht door Essy »

Toen ik 14 was, na een muziekproject op school. Leerde driekwart jaar later pas wat een bas echt inhield, maar ik bleef het leuk vinden.
Tant pis!
Gebruikersavatar
Obelix
Berichten: 89
Lid geworden op: 22 mar 2007, 16:31

Bericht door Obelix »

Op m'n 17e beginnen gitaar spelen, maar toen ik na 2 jaar tot de vaststelling kwam dat ik eigenlijk meer en meer gewoon m'n octaver opzette om baslijntjes te spelen, kwam het besef dat een overschakeling zich opdrong...

En daar heb ik tot op de dag van vandaag nog geen seconde spijt van gehad! :mrgreen:
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20939
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Bericht door BassAgent »

Poe, als ik dit zo lees was ik bijzonder jong! Ik was pas negen toen ik mijn eerste bas kocht :lol:
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Plaats reactie