Hoe oud was je toen je begon te bassen?

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!

hoe oud was je toen je begon te bassen?

<10 jaar
10
3%
10-15 jaar
95
29%
16-20 jaar
127
39%
21-25 jaar
33
10%
26-30 jaar
11
3%
31-35 jaar
7
2%
36-40 jaar
14
4%
41-45 jaar
10
3%
46-50 jaar
14
4%
>50jaar
4
1%
 
Totaal aantal stemmen: 325

Gebruikersavatar
JelleHC
Berichten: 170
Lid geworden op: 08 mar 2007, 18:33

Bericht door JelleHC »

ben zo rond me 15e begonnen dus das nou ook alweer zo'n 3 jaar maar dat is der ook niet echt aan af te horen, maar hardcore toch niet zo moeilijk om te spelen dus dat maakt niet uit
Trace Elliot heerscht :yes:
Gebruikersavatar
Danthaman
Berichten: 3936
Lid geworden op: 31 mei 2006, 18:19

Bericht door Danthaman »

Ik zat in dienst, verveeld eme dood en dacht; Waarom niet?...

Ik was twintig...

Oh ja, Jelle!:
Danthaman schreef:
jelle customized schreef:hahahaha :lol: ,
had ik niet gezien, mijn excuses dan... :wink:
En hebbes.........

Lijstje?...
Alles Is Simpel...
Gebruikersavatar
Jaycobi Bass
Berichten: 360
Lid geworden op: 30 mei 2005, 17:24

Bericht door Jaycobi Bass »

Dit is een andere Jelle, Dan.
Putting the 'ass' in Bass since '91
rich13 schreef:Return to Fender
Adress unknown
no such volume
no such tone
Gebruikersavatar
Danthaman
Berichten: 3936
Lid geworden op: 31 mei 2006, 18:19

Bericht door Danthaman »

Ach, dat geeft niet...
Alles Is Simpel...
Gebruikersavatar
Jaycobi Bass
Berichten: 360
Lid geworden op: 30 mei 2005, 17:24

Bericht door Jaycobi Bass »

:lol:
Putting the 'ass' in Bass since '91
rich13 schreef:Return to Fender
Adress unknown
no such volume
no such tone
Gebruikersavatar
Robbie
Java Guru
Berichten: 2213
Lid geworden op: 15 okt 2004, 11:50

Bericht door Robbie »

Ik was 35 toen ik mijn bas kocht. Maar ik kocht 'm niet om erop te spelen, maar omdat-ie mooi bij de meubels paste en ik mooi kon zeggen dat ik een basgitaar had. Op mijn 38e ben ik gaan spelen. Wel heel mondjesmaat overigens, want er komt gewoon niet zoveel van. Kijkend naar hoe vaak/hoe veel ik speel heb ik in die drie jaar in totaal misschien 100 uur gebast. Sommige bezoekers hier doen dat in een maand... of nog minder dan een maand.
The proof of the coffee is in the drinking
Don't judge the coffee by its cup
Gebruikersavatar
Lize
Berichten: 1578
Lid geworden op: 09 nov 2005, 16:17

Bericht door Lize »

:lol: @ Dan

Ik denk dat ik 16 of 17 was toen ik voor het eerst een bas vasthield, na een paar jaar onvruchtbaar gekloot op een gitaar. Toen na een zomerbaantje mijn eerste bas gekocht, een Samick. Dus even terugrekenende heb ik alweer dik 10 jaar een bas in mijn bezit. Maar het spelen is altijd erg af en aan gegaan.

Even overigens een vraagje aan degenen die zo onwijs jong zijn begonnen: Hoe kom je op die leeftijd op het idee dat je bas wilt spelen!? Ik weet dat ik een beetje achterlijk opgevoed ben hier en daar, dat scheelt al, maar als jochie van 9 zijn toch de enige instrumenten in een band met een duidelijk hoorbare functie leadgitaar, zang en drums, lijkt mij? Ik wist tot mijn 16de bij god niet wat een bas was, geloof ik :oops:
Tok*i J*zzsoun*
Tok*i J*zzsoun* fretless
Tok*i H*r*puncher
Winner pimpj*zz

www.mysp*ce.com/styrophone
Gebruikersavatar
Jaycobi Bass
Berichten: 360
Lid geworden op: 30 mei 2005, 17:24

Bericht door Jaycobi Bass »

Lize schreef:lIk weet dat ik een beetje achterlijk opgevoed ben hier en daar,
vertel?
Putting the 'ass' in Bass since '91
rich13 schreef:Return to Fender
Adress unknown
no such volume
no such tone
Niels
Berichten: 3576
Lid geworden op: 02 okt 2003, 21:37

Bericht door Niels »

Lize schreef:Even overigens een vraagje aan degenen die zo onwijs jong zijn begonnen: Hoe kom je op die leeftijd op het idee dat je bas wilt spelen!? Ik weet dat ik een beetje achterlijk opgevoed ben hier en daar, dat scheelt al, maar als jochie van 9 zijn toch de enige instrumenten in een band met een duidelijk hoorbare functie leadgitaar, zang en drums, lijkt mij? Ik wist tot mijn 16de bij god niet wat een bas was, geloof ik :oops:
Ik eigenlijk ook niet ;)

Ik heb op mijn 17e mijn eerste bas gekocht. Dat is ondertussen ook al weer een dikke 6 jaar geleden. Pff, de tijd vliegt zeg ;)
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22567
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Bericht door wombatboter »

Ben begonnen toen ik 19 jaar was na heel veel tegenkanting van mijn ouders die dit absoluut niet zagen zitten en alles gedaan hebben om me te dwarsbomen. Ben uiteindelijk gaan werken aan de lopende band in een autofabriek om een bas te kopen waarna dit geld werd gestort, vermits ik er zelf geen had, op de bankrekening van mijn vader die dit vervolgens gebruikte om er een veranda aan ons huis te zetten.. Ik heb een half jaar lang gesmeekt om toch mijn geld te krijgen waarna ik dan toch een Stagg kon kopen. Ik fietste sneller als ik van school kwam omdat ik dan meer tijd had om op mijn bas te spelen :-) Ik speel nu 26 jaar bas en mijn ouders zijn nog nooit naar een optreden komen kijken en vragen er niet naar... Ik ben blij dat ik doorgezet heb want het heeft mijn leven veel meer kleur en intensiteit gegeven.. Tot zover "Alleen op de wereld" :-)
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
Lize
Berichten: 1578
Lid geworden op: 09 nov 2005, 16:17

Bericht door Lize »

Jaycobi Bass schreef:
Lize schreef:lIk weet dat ik een beetje achterlijk opgevoed ben hier en daar,
vertel?
Ach, in een heel klein ggggristelijk dorpje opgroeien waar men sowieso 50 jaar achter loopt, dan is popmuziek nog van den Duivel natuurlijk he. Dan wil je wel een beetje wereldvreemd worden, maar gelukkig hebben mijn middelbare school, muziek-zomerkampen en studententijd dat er vakkundig uitgeramd ;)
Tok*i J*zzsoun*
Tok*i J*zzsoun* fretless
Tok*i H*r*puncher
Winner pimpj*zz

www.mysp*ce.com/styrophone
tankertuig
Berichten: 135
Lid geworden op: 01 jan 2006, 02:52

Bericht door tankertuig »

Ik was 20. heb het op 31 december om 19:15 uur gekocht in Almkerk en moest toen als een gek naar huis om nog op tijd thuis te zijn voor de jaarwisseling.
En ben over 10 daagjes 22 :D
forum.festivalsite.com

This ship cannot be crewed by two men. You'll never make it out of the bay.
Son, I'm Captain Ricardo Duijser. Savvy?
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20938
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Bericht door BassAgent »

Lize schreef:Even overigens een vraagje aan degenen die zo onwijs jong zijn begonnen: Hoe kom je op die leeftijd op het idee dat je bas wilt spelen!? Ik weet dat ik een beetje achterlijk opgevoed ben hier en daar, dat scheelt al, maar als jochie van 9 zijn toch de enige instrumenten in een band met een duidelijk hoorbare functie leadgitaar, zang en drums, lijkt mij? Ik wist tot mijn 16de bij god niet wat een bas was, geloof ik :oops:
Nou, ik was toen ik heel klein was al fan van snaren en laag, dus werd het automatisch cello of iets anders bassigs. Toen ben ik een keertje gaan kijken bij een proefles op de muziekschool in Arnhem, en toen was ik verkocht.
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
The Mule
Alembic arbeider
Berichten: 4178
Lid geworden op: 09 mei 2004, 10:10

Bericht door The Mule »

Ik ben zowiezo een laatbloeier, en dat bloeien moet er nog van komen zullen we maar zeggen... :oops:
Na een paar jaar pielen op gitaar ben ik met mijn 27ste overgestapt op de bas, en nog elke dag blij dat ik het gedaan heb.
"Hij lachte uit de diepte waar de bassen wonen" - Simon Carmiggelt
rael_kid
Berichten: 1731
Lid geworden op: 12 apr 2005, 17:32

Bericht door rael_kid »

wombatboter schreef:Ben begonnen toen ik 19 jaar was na heel veel tegenkanting van mijn ouders die dit absoluut niet zagen zitten en alles gedaan hebben om me te dwarsbomen. Ben uiteindelijk gaan werken aan de lopende band in een autofabriek om een bas te kopen waarna dit geld werd gestort, vermits ik er zelf geen had, op de bankrekening van mijn vader die dit vervolgens gebruikte om er een veranda aan ons huis te zetten.. Ik heb een half jaar lang gesmeekt om toch mijn geld te krijgen waarna ik dan toch een Stagg kon kopen. Ik fietste sneller als ik van school kwam omdat ik dan meer tijd had om op mijn bas te spelen :-) Ik speel nu 26 jaar bas en mijn ouders zijn nog nooit naar een optreden komen kijken en vragen er niet naar... Ik ben blij dat ik doorgezet heb want het heeft mijn leven veel meer kleur en intensiteit gegeven.. Tot zover "Alleen op de wereld" :-)
Wat een naar verhaal!
Ik ben begonnen toen ik een bas kreeg van m'n ouders toen ik m'n VWO diploma haalde. Da's nu bijna 3 jaar terug...
Doodndoodit, dah, dt-dt-dah
Plaats reactie