Hoe oud was je toen je begon te bassen?

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!

hoe oud was je toen je begon te bassen?

<10 jaar
10
3%
10-15 jaar
95
29%
16-20 jaar
127
39%
21-25 jaar
33
10%
26-30 jaar
11
3%
31-35 jaar
7
2%
36-40 jaar
14
4%
41-45 jaar
10
3%
46-50 jaar
14
4%
>50jaar
4
1%
 
Totaal aantal stemmen: 325

Gebruikersavatar
Droombolus
Junior Pensionado
Berichten: 8364
Lid geworden op: 02 mei 2006, 12:33

Bericht door Droombolus »

Morrison3000 schreef:Ik was 8 :oops:
Fok, op die leeftijd kon ik van m'n ouders nog niet eens een blokfluit loskrijgen .......
Experience is the ultimate teacher
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20938
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Bericht door BassAgent »

Ik was ook pas 9, en dat heeft me best wel voordeel gedaan :)
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
berth
Berichten: 7351
Lid geworden op: 18 jun 2006, 23:30

Bericht door berth »

BassAgent schreef:Ik was ook pas 9, en dat heeft me best wel voordeel gedaan :)
Ben je op je 9e al echt bezig met muziek? Hier thuis zitten we namelijk met een jongen van 10 die op gitaarles zit. Hij zegt dat ie het heel leuk vind. Maar we moeten hem iedere dag weer aanporren om te oefenen en dat gaat dan met de wekker ernaast zodat ie exact zn kwartier oefenen volmaakt en niets meer. Hem loslaten en niet aansporen leidt tot regelmatig 5 dagen achter elkaar niet oefenen. We geven hem nog een jaar het voordeel van de twijvel maar toen ik begon met gitaarles hoefden ze me echt niet aan te sporen. Ik wou zelf. Maar ik was toen al wel 13.
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20938
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Bericht door BassAgent »

Sterker nog, toen ik 6 was deed ik Muziek & Beweging op de muziekschool in Arnhem (een soort van voorloper van AMV, als je dat kent), en ik ben écht niet de enige :) Ik was wel echt heel vroeg, in vergelijking met mijn leeftijdsgenoten, die over het algemeen net een jaar of 3 à 4 bezig zijn.

Ik heb ook wel periodes gehad dat ik niet aan het oefenen te krijgen was, maar dat was zeker niet in het begin!

Het is me wel met de paplepel ingegoten trouwens, allebei mijn ouders zitten in de muziek ;)
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Bram80
Berichten: 370
Lid geworden op: 23 mar 2005, 10:58

Bericht door Bram80 »

Ik ben op mijn 10de met dwarsfluit begonnen en heb dat vijf jaar zonder veel spelvreugde afgehaspeld. Rondhangen in de muziekschool met andere studenten was erg leuk, maar die fluit heb ik meermaals vervloekt. Ze ligt hier ergens nog, maar ik doe er echt niets meer mee. Vanaf mijn 15de was ik echter heel erg met muziek bezig, en bij een tweedehands platenboer waar ik regelmatig kwam stond plots een Prince J-bass kopie voor 4000 frank. Een rampzalig slecht ding (al kon ik dat toen niet beoordelen), waarvan slechts 1 PU werkte... Toch ben ik sindsdien ben blijven pielen op die planken, al zijn er gelukkig enkele beter exemplaren in de plaats gekomen.
Gebruikersavatar
OttovanZanten
Berichten: 687
Lid geworden op: 01 mar 2007, 00:26

Bericht door OttovanZanten »

ik met bassen, een maand of 3 terug :P na ong. een jaar gitaar spelen.
(contrabas nu ong. 2 dagen :P)

"Het is me wel met de paplepel ingegoten trouwens, allebei mijn ouders zitten in de muziek "
Idem, dit hele huis draait om muziek :P
alleen k was altijd te lui om ermee te beginnen, wou al veel eerder gitaar spelen, maar nooit er van gekomen om m op te pakken, tot een kerstvakantie waar ik me heel erg verveelde.

ohja, k heb ooit blokfluit gespeeld, in groep 6? maar dat was nix:P
(mary had a little lamb gaat vervelen :P)
Gebruikersavatar
aap
Berichten: 3683
Lid geworden op: 06 mar 2007, 19:52

Bericht door aap »

Ik nu ongeveer 1 jaar denk ik. Eerst een half jaar acoutisch gespeeld les gehad van iemand die meer blowde dan les gaf....... Bandje gestart. Ik als zang we hadden nog geen bas en omdat ik niet kan zingen ben ik maar gaan bassen. en nou doe ik allebei totdat we een goeie zanger hebben. oh ben 24
Gebruikersavatar
phoerd
Berichten: 2831
Lid geworden op: 27 okt 2005, 15:03

Bericht door phoerd »

Ik was ongeveer 19 a 20 jaar toen ik begon, daarvoor ruim 10 jaar vioollessen gehad en gezongen bij koren.
Gebruikersavatar
robinh00d
Berichten: 604
Lid geworden op: 27 jun 2007, 13:31

Bericht door robinh00d »

17 8)
Jazzor
Berichten: 606
Lid geworden op: 20 mar 2006, 16:55

Bericht door Jazzor »

Ik was 17. Daarvoor 2 jaar gedrumd, maar daar was het volume niet van te reguleren, dus die kit moest eruit...
Toen vrijwel direct in een band gaan spelen. Na 3 jaar en toch een redelijk succes, de band opgedoekt. Heb het toen nog een paar weekjes volgehouden maar daarna is de bas niet meer aangeraakt tot zo'n 4 jaar geleden weer opnieuw begonnen. Tot nu autodidact dus laten we het niet over niveau hebben :lol:
https://www.myspace.com/coyotebutts" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
rich13
Rijk aan effecten
Berichten: 23284
Lid geworden op: 21 apr 2005, 10:57

Bericht door rich13 »

berth schreef:
BassAgent schreef:Ik was ook pas 9, en dat heeft me best wel voordeel gedaan :)
Ben je op je 9e al echt bezig met muziek? Hier thuis zitten we namelijk met een jongen van 10 die op gitaarles zit. Hij zegt dat ie het heel leuk vind. Maar we moeten hem iedere dag weer aanporren om te oefenen en dat gaat dan met de wekker ernaast zodat ie exact zn kwartier oefenen volmaakt en niets meer. Hem loslaten en niet aansporen leidt tot regelmatig 5 dagen achter elkaar niet oefenen. We geven hem nog een jaar het voordeel van de twijvel maar toen ik begon met gitaarles hoefden ze me echt niet aan te sporen. Ik wou zelf. Maar ik was toen al wel 13.
Pas er mee op, mijn oudste zoon is gaan spelen met 11 jaar, en die was in t begin superenthousiast, maar gaf er ook op een X moment de brui aan. Zn moeder pushte hem nogal om vooral te spelen enzenz (de lessen waren duur, weggegooid geld ed) maar ik heb me er hard voor gemaakt dat hij zn eigen weg moest zoeken, en na een aantal maanden pakte hij de gitaar weer zelf op. Als stimulans heb ik m voor zn verjaardag een dikke Torque versterker gegeven.... Inmiddels wordt hij over 2 maanden 14 jaar, en krijgt hij een Yamaha Powerstrat voor zn verjaardag (dat weet hij nog niet........), en speelt hij elke dag, en heeft hij zn eerste optreden met zn band al gehad.

Wat ik voor hem gheb gedaan om m te stimuleren:
-NIET naar een muziekschool om akoestisch kerstliedjes te leren, maar gelijk electrisch spelen bij een leraar die hem aanspreekt (een verdomd goede en bekende gitarist)
-niet teveel pushen
- een distortionpedaal gegeven
-zlef lekker thuis spelen en dan hopen dat hij zn spullen ook pakt
-alle muziekinstrumenten en versterkers in de huiskamer, voor t grijpen (werkt drempelverlagend)
-zorgen dat hij PLEZIER houdt want dat is t allerbelangrijkst!!

Inmiddels speelt hij nu ook graag af en toe akoestisch en is zn broer op pianoles. En ik geniet van mn mannen!
SYLVIUM

There is still no cure for stupidity

'~~~~nutteloze info~~~~'
Niels
Berichten: 3576
Lid geworden op: 02 okt 2003, 21:37

Bericht door Niels »

@rich13: Dat is inderdaad het beste wat je kan doen! Zelf tekende ik toen ik een jaar of 10 was als hobby vrij veel en m'n ouders hebben me toen op tekenles bij zo'n centrum voor 'kunst, cultuur en kunstzinnige vorming' gedaan en een jaar later tekende ik nooit meer :lol:

Op bas ben ik zelf maar gaan oefenen en echt alleen maar gedaan wat ik leuk vond. Lekker hardrock raggen en me verder niet druk maken over theorie enzo. Heeft prima gewerkt voor mij. Ik zou nu (7 jaar later) wel op les willen bij een goede docent trouwens.

Ohja, mijn 4e distortion/overdrive pedaaltje komt als het goed is vandaag binnen 8)
Gebruikersavatar
dr.nonzero
Berichten: 3257
Lid geworden op: 31 jul 2007, 10:47

Bericht door dr.nonzero »

Op mijn 17e begonnen met bassen, of in elk geval wat ervoor door moest gaan.
Ik heb na een ongeval een aantal weken niet kunnen lopen.Op enig moment ging de deurbel. Een vroegere maat van mijn broer, hij was drummer, stond aan de deur met een basgitaar.
Hij had gehoord dat ik daar lag en dacht dat het wel een goed plan was als ik iets te doen had.
De betreffende basgitaar was een rickenbacker, helaas begreep ik toen nog niet wat ik in handen had en heb hem dan ook uiteindelijk terug gegeven.
Maar wel besmet geraakt met het basvirus.
Tot mijn 20e ofzo in een band gespeeld. Daarna heel erg lang helemaal niets gedaan met het instrument.
Nu een jaar of 7 geleden weer opnieuw begonnen, remissie heet dat als een virus opnieuw oplaait.
Gebruikersavatar
XXL
Berichten: 151
Lid geworden op: 15 aug 2006, 13:18

Bericht door XXL »

Vorig jaar toen ik 40 werd (MIDLIFECRISIS !)
Washburn Status S1000 Copy
Gebruikersavatar
WouterN
Berichten: 1959
Lid geworden op: 13 jun 2005, 10:43

Bericht door WouterN »

Ik kreeg mijn eerste bas (een squier p-bas) voor mijn 16e verjaardag. :)
Paper Motion
Pian0maN schreef:Ik zat te twijfelen of ik voor of tegen zou zijn, maar WouterN heeft me toch wel overtuigd :wink: ...
Plaats reactie