Drum beats en stuff

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dozo
Berichten: 123
Lid geworden op: 18 okt 2003, 16:17

Drum beats en stuff

Bericht door Dozo »

Misschien weten jullie dit al maar ik vermeld het toch maar even.
Dit is wel grappig, en voor mij zeer leerzaam.
check https://www.cyberfretbass.com/jam-zone/
Gebruikersavatar
astar
Berichten: 321
Lid geworden op: 03 dec 2003, 10:41

Bericht door astar »

Kijk dis nou handig, ik zit al een tijdje met het idee te spelen om een programma zoals fasttracker te gaan gebruiken voor meespeel beats, maar dit scheelt me de tijd om dat programma te gaan leren en levert dus weer meer bastijd op...Mijn dank is groot.

Mochten mensen meer van dit soort sites kennen, effe online zetten(?)
Gebruikersavatar
roberto
Berichten: 496
Lid geworden op: 09 okt 2003, 13:07

Bericht door roberto »

supertip dozo! welbedankt. speel nu al een aardig poosje bas en anders dan het reportoire en een paar toonladdertjes oefenen een paar x in de week ben ik het vrij snel alweer zat. maar met dit kan ik lekker in me eentje jammen.

groeto
'Let Beavis & Butthead preach to our youth about fire'
Thijzema
Berichten: 581
Lid geworden op: 07 okt 2003, 19:59

Bericht door Thijzema »

opperhandige site, bedankt voor de tip
Niels
Berichten: 3576
Lid geworden op: 02 okt 2003, 21:37

Bericht door Niels »

Een ander handig programmaatje is FruityLoops. Werkt heel eenvoudig en je kan zelf je drumloopjes maken. Je kan er nog veel meer mee, maar daar heb ik nog niet echt naar gekeken.

Groeten Niels.
Gebruikersavatar
RobertoEDB605
BassWeed
Berichten: 1040
Lid geworden op: 14 nov 2003, 19:21

Bericht door RobertoEDB605 »

Maargoed dat dat soort programma's in princiepe altijd "gratis" zijn.... :?
//DUMPWEED.NL\\ Punkrock since 2001
Gebruikersavatar
Equalizer
Berichten: 967
Lid geworden op: 25 dec 2003, 17:27

Bericht door Equalizer »

He dat drumgeluid is precies hetzelfde als bij Band-in-a-box (beetje jammer van die open hi-hat). Band-in-a-box is trouwens ook wel een handig programmaatje, je typt een akkoordenschema, kiest een stijl en drukt op play, kun je mooi je eigen basloopjes maken enzo. Da's allemaal te downloaden van Kazaa of Imesh of wat je ook maar hebt.
Æ

Bericht door Æ »

Wat ook heel handig is (je moet er iets meer moeite voor doen, maar dan heb je ook niet van die standaard beats): Skale Tracker. Daar heb je samples voor nodig (die je hier kunt downloaden) en dan met Skale (hier downloadbaar) daar een ritme mee maken.

Resultaat zou kunnen klinken als dit (let wel: dit is een onafgemaakte song, en dus niet geheel compleet).
Gebruikersavatar
RobertoEDB605
BassWeed
Berichten: 1040
Lid geworden op: 14 nov 2003, 19:21

Bericht door RobertoEDB605 »

een (oud) keyboard is ook altijd handig. daar zitten al gauw ritmes in in 15 stijlen en je kunt op de meeste (serieuze, dus niet Intertoys Casio's) ook je accoorden schema's opnemen, incl. drumfills, intro's, outro's etc.
//DUMPWEED.NL\\ Punkrock since 2001
Gebruikersavatar
J!
Berichten: 870
Lid geworden op: 11 jan 2004, 15:12

Bericht door J! »

iemand ooit van "Band In The Box" gehoord? Da's cool joh

daar kies je gewoon een muziekstijl, zet een akoordenschema neer en spelen met die handel. Dan zet je gewoon de bas uit en kan je zelf meebassen.

J! 8)
netjes?

TWITTERRRRRRRRRR

netjes!
Thijzema
Berichten: 581
Lid geworden op: 07 okt 2003, 19:59

Bericht door Thijzema »

basssssplayer schreef:iemand ooit van "Band In The Box" gehoord? Da's cool joh

daar kies je gewoon een muziekstijl, zet een akoordenschema neer en spelen met die handel. Dan zet je gewoon de bas uit en kan je zelf meebassen.

J! 8)
hmmm, naam komt me bekend voor *kijkt een paar posts hoger*
Equalizer schreef:He dat drumgeluid is precies hetzelfde als bij Band-in-a-box (beetje jammer van die open hi-hat). Band-in-a-box is trouwens ook wel een handig programmaatje, je typt een akkoordenschema, kiest een stijl en drukt op play, kun je mooi je eigen basloopjes maken enzo. Da's allemaal te downloaden van Kazaa of Imesh of wat je ook maar hebt.
Gebruikersavatar
Sander
Berichten: 180
Lid geworden op: 18 okt 2003, 20:33

Bericht door Sander »

Ik heb een Zoom drumcomputer Rytmhnogwat 234 ofzo. Best handig, en mooi geluid!!
„Het ergste moet nog komen."

"Het publiek is zo onnozel, dat het liever het nieuwe dan het goede leest."

Arthur Schopenhauer
Fieldy
Berichten: 141
Lid geworden op: 28 jan 2004, 10:52

Bericht door Fieldy »

Een vriend van mij gebruikt Hammerhead; een gratis programma, soort van virtuele groovebox.

https://download.com.com/3000-2170-90606 ... ag=lst-0-3
Plaats reactie