kopen in Duitsland

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Fieldy
Berichten: 141
Lid geworden op: 28 jan 2004, 10:52

kopen in Duitsland

Bericht door Fieldy »

Ik zou een nieuwe versterker en cabinet willen kopen in Duitsland, omdat de prijzen daar een stuk lager liggen.
Maar welke winkels zijn betrouwbaar om via het internet te bestellen ?
Als het niet té ver is kan ik zelf naar Duitsland rijden, maar als dat niet het geval is zou ik het willen laten afkomen.

www.musik-produktiv.de en www.musicstore.de ken ik reeds.
Gebruikersavatar
astar
Berichten: 321
Lid geworden op: 03 dec 2003, 10:41

Bericht door astar »

https://www.thomann.de wou hier een skyline Joe Osborn vandaan halen en werd uitermate goed geholpen (bas in NL getest totaal niet mijn bas) en geen wanklank toen ik bedankte.
Gebruikersavatar
Surferboy
Bas-Hobbit
Berichten: 1835
Lid geworden op: 17 dec 2003, 20:28

Bericht door Surferboy »

Gear:
Jazz 4
Gumika '70 Jazz (Fretless-proj.)

Peavey T-Max!!!
Eden NSP 410

Korg G5
Nobels ODRB
Thijzema
Berichten: 581
Lid geworden op: 07 okt 2003, 19:59

Bericht door Thijzema »

Ik heb er nog geen ervaring mee, maar ik ben van plan om bij musik produktiv te gaan kopen (www.musikproduktiv.de)
Gebruikersavatar
simon
Berichten: 228
Lid geworden op: 13 nov 2003, 19:42

Bericht door simon »

ik heb pas geleden een nieuwe top besteld bij music-store (een markbass little mark 450 watt). hij werd verzonden via UPS en ik had hem binnen 48 uur binnen, alles stevig verpakt en keurig in orde. de verzendkosten bedroegen ook maar 8 euro. ik had wel via creditcard betaald, dat is sowieso makkelijker aangezien je anders weer moet gaan klooien met die internationale overschrijvingen. met de andere winkels heb ik geen ervaring, maar music-store is mijns inziens wel te vertrouwen
Gebruikersavatar
Q.
moddergegeten
Berichten: 2547
Lid geworden op: 30 nov 2003, 18:17

Bericht door Q. »

Ik heb ook eens wat bestelt bij musik produktiv, 2 pedaaltjes van ebs onder rembours laten komen. Werkte gewoon goed, niets mis mee. Ik zou het zo weer vertrouwen.
Maar ik kan me voorstellen dat een cabinet meer kost voor verzendkosten....
Gebruikersavatar
Surferboy
Bas-Hobbit
Berichten: 1835
Lid geworden op: 17 dec 2003, 20:28

Bericht door Surferboy »

Nope, ik heb een Behringer top besteld bij Musik-Produktiv, en dat was even duur als de Mini Q-tron die ik ook daar besteld had...
Gear:
Jazz 4
Gumika '70 Jazz (Fretless-proj.)

Peavey T-Max!!!
Eden NSP 410

Korg G5
Nobels ODRB
Gebruikersavatar
ropstop
Berichten: 621
Lid geworden op: 26 jul 2004, 16:30

Bericht door ropstop »

Ik heb wel eens per ebay spullen gekocht in Duitsland. Ging prima. Fijn hoor, dat vrije verkeer van goederen binnen de EU! Lang leve de EU.

Off-topic:
surferboy...
Die Q-tron.... is dat iets? Hoe klinkt dat met bas?
Ja toch?
Gebruikersavatar
Surferboy
Bas-Hobbit
Berichten: 1835
Lid geworden op: 17 dec 2003, 20:28

Bericht door Surferboy »

Klinkt erg goed, lekker funky....maar ik gebruikte hem niet echt veel...dus nu heeft Sander (De Mod.) hem! :wink:
Gear:
Jazz 4
Gumika '70 Jazz (Fretless-proj.)

Peavey T-Max!!!
Eden NSP 410

Korg G5
Nobels ODRB
Gebruikersavatar
double-e
Berichten: 26
Lid geworden op: 10 apr 2004, 08:35

Bericht door double-e »

ik heb ooit een Fender strat (ja idd, een gitaar) telef. besteld bij Beyers, ging prima, was goed verpakt en binnen enkle dagen thuis. Het was een super-aanbieding die ik hier weer met winst heb doorverkocht....... :D
Silent G
Berichten: 150
Lid geworden op: 31 mei 2004, 10:32

Bericht door Silent G »

iemand al welleens iets bij 'musik produktiv' of bij 'thomann' gekocht ?
ik las op de site man 'musicstore' dat er bij de duitste prijs nog iets van 2,6 % bij moet ivm BTW die daar lager is ofzo. Ik kan op die andere sites namelijk niet zoveel vinden hoe het gaat met verzending naar buitenland etc.
**BTB 405 & RockMaster Full Tube Amp**
christophe
Berichten: 37
Lid geworden op: 15 mar 2005, 15:09

Bericht door christophe »

zover ik weet moeten ze de taks van het bestemmings land aanrekenen.
Duitsland heeft 16% btw, maar als je op de Nederlandse pagina's ziet, staat onderaan:
because of the different sales taxes within Europe, our prices have to be different for shipments to England and other countries. The prices listed in our Dutch Tourist Information have been calculated including 19% NL sales tax and rounded - for Sweden, England and other countries please add your local tax difference or ask our experts for a quote.
Vigier Passion II custom 6-string | F-bass BN5 Custom | SWR Mo'Bass | SWR Goliath II | SWR Son of Bertha | www.subliminal.be |
Gezocht: SWR Mo'Control footswitch
christophe
Berichten: 37
Lid geworden op: 15 mar 2005, 15:09

Bericht door christophe »

Vigier Passion II custom 6-string | F-bass BN5 Custom | SWR Mo'Bass | SWR Goliath II | SWR Son of Bertha | www.subliminal.be |
Gezocht: SWR Mo'Control footswitch
Gebruikersavatar
AmericanIdiot
Berichten: 6250
Lid geworden op: 12 feb 2005, 10:41

Bericht door AmericanIdiot »

simon schreef:... ik had wel via creditcard betaald, dat is sowieso makkelijker aangezien je anders weer moet gaan klooien met die internationale overschrijvingen...
Als je het IBAN-nummer van de winkel opvraagt geen enkel probleem, dan kun je het kosteloos overboeken. Ik ben niet zo gecharmeerd van creditcard's.
Marleaux JB-5 DiMarzio's Hotwire Funky 77 5str Fender US Jazz '83 EMG's Fender Dimension Deluxe V Eden D410XST D210XLT EBS 112 Neo
Crown XTi1000 MarkBass F1
BOOMER
Berichten: 357
Lid geworden op: 12 mei 2005, 17:20

Bericht door BOOMER »

Ik heb net een bestelling gemaakt bij musik-produktiv maar nou vraag ik me af hoe ik de betaling kan rondmaken, liefst met visa.
Ik heb meteen een mail gekregen van hen met een duits verhaal waar ik geen jota van snap. Weet er trouwens iemand wat "Nachnahmekostenpauschale" betekent?

alvast bedankt voor de hulp
Plaats reactie