De Bassist: nieuw tijdschrift

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
en Adriaan
Berichten: 4083
Lid geworden op: 02 jan 2004, 19:44

Bericht door en Adriaan »

gilles schreef:
Hans58 schreef: Jaja. Ik had uiteraard nog lang niet alles gelezen maar ben bezig en heb ook al de eervolle vermelding van berth gezien. :wink:
En Marcel (en Adriaan), William Sanders, en ondergetekende! :cheer:
Inderdaad ook tof dat Peter en David er zo uitgebreid instaan! Het is ze gegund!! :jaaaaa:
Luuk van der Veer, die ook tweemaal geciteerd wordt, zit ook op dit forum.
Gebruikersavatar
gilles
Domesticus
Berichten: 14250
Lid geworden op: 06 jun 2004, 22:15

Bericht door gilles »

Oh! Wat is zijn forumnaam dan?

edit: luukfeather lijkt mij een logisch antwoord!
de grote storthoop heeft gesproken
Gebruikersavatar
Sanders
Bas-cyclo-pedie
Berichten: 19301
Lid geworden op: 27 okt 2007, 19:35

Bericht door Sanders »

gilles schreef:William Sanders
Ik heb me weer misdragen blijkbaar...
rich13 schreef:Sanders is gek op kinderen!!! Gebakken dan...
dejohan schreef:Een hamer is nutteloos als je begonia's wil kweken.
Gebruikersavatar
PeterR
Berichten: 2232
Lid geworden op: 17 mei 2008, 16:51

Bericht door PeterR »

Sanders schreef:
gilles schreef:William Sanders
Ik heb me weer misdragen blijkbaar...
Als ik in belgie ben en ik zie allemaal hitsige hommels dan weet ik dat ik dicht bij jou in de buurt ben in ieder geval :lol:
Gear: Sandberg California PM4 : Sandberg California Vs4 : TC electronic rh450
Gebruikersavatar
Sanders
Bas-cyclo-pedie
Berichten: 19301
Lid geworden op: 27 okt 2007, 19:35

Bericht door Sanders »

Mijn signature is blijkbaar ook een "vette kop" in het artikel geworden... Ik ga nog een vedette worden verdorie :lol:
rich13 schreef:Sanders is gek op kinderen!!! Gebakken dan...
dejohan schreef:Een hamer is nutteloos als je begonia's wil kweken.
madmic
Berichten: 448
Lid geworden op: 09 jan 2007, 23:27

Bericht door madmic »

Hans58 schreef:Vanmiddag lag de nieuwste editie op de mat. Met van wat ik in de gauwigheid zag weer veel leuke dingen: maar liefst 2 BGF-ers (niet alleen mr Peterbuilt maar ook onze Deevit), en een artikel over Aram Kersbergen, die ik tot een van mijn favoriete Nederbassisten reken. Genoeg interessants voor mij. 8)

Aram is echt top inderdaad. Toen hij nog studeerde aan het conservatorium, heeft hij in mijn (Rotterdams) bandje gespeeld op de sax! notabene. Aantal leuke demo's/optredens mee gedaan in Rotterdam en omstreken. Was toen al een heel goede bassist in wording. Super aardige gast, en hij lijkt op mijn andere held....Stan Laurel...Goede foto's (Rotterdam uiteraard) trouwens!

Jammer dat Willem.H er mee stopt, ben benieuwd naar de opvolging. Het blad heeft onder zijn "bewind" m.i. een aantal flinke kwaliteits stappen gemaakt gedurende met name de laatste paar edities. Als je het vergelijkt met bv een jaar (en langer) geleden vind ik de interviews en fotografie van een stuk hoger niveau als voorheen.
Gebruikersavatar
vincent136
Berichten: 2488
Lid geworden op: 22 jun 2008, 18:58

Bericht door vincent136 »

Als auteur van het interview met Aram ben ik dan benieuwd hoe jullie het vonden!
Haico: Moraal van het verhaal. Vinnie heeft (bijna) altijd gelijk! :D :D
-
'Vintage' jazz (gepimpt) - Yamaha BB350 fretless
Eden WT550 - Glockenklang 2x10
-
Website
Persoonlijk
madmic
Berichten: 448
Lid geworden op: 09 jan 2007, 23:27

Bericht door madmic »

vincent136 schreef:Als auteur van het interview met Aram ben ik dan benieuwd hoe jullie het vonden!

Zoals ik al schreef is de kwaliteit van het blad inhoudelijk er op veel fronten vooruit gegaan (vind alleen alle columns iedere keer weer tranentrekkend slecht).

Het interview van Aram is een goed voorbeeld van (m.i) een interessant en compleet interview. Hij stelt zich kwetsbaar op, geeft inzicht in wat hem drijft en maakt duidelijk waar het in de essentie bij bassen om gaat. De foto's met de mooiste skyline van Nederland doen het altijd goed :) , en die Alfa...nice!

Dus...goed gedaan!
Gebruikersavatar
rich13
Rijk aan effecten
Berichten: 23265
Lid geworden op: 21 apr 2005, 10:57

Bericht door rich13 »

Mee eens. Het is een goed interview.
SYLVIUM

There is still no cure for stupidity

'~~~~nutteloze info~~~~'
Gebruikersavatar
vincent136
Berichten: 2488
Lid geworden op: 22 jun 2008, 18:58

Bericht door vincent136 »

Dank! Twee erg mooie complimenten. Ik ben zelf ook blij met het interview
Haico: Moraal van het verhaal. Vinnie heeft (bijna) altijd gelijk! :D :D
-
'Vintage' jazz (gepimpt) - Yamaha BB350 fretless
Eden WT550 - Glockenklang 2x10
-
Website
Persoonlijk
Gebruikersavatar
Mach1
passantenhaven
Berichten: 8205
Lid geworden op: 31 aug 2010, 18:13

Bericht door Mach1 »

Ik sta in de rubriek "Gecoverd".

Net het blad gehaald, lekker voor op vakantie!
1955 Fender Precisionbass
2022 Fender Roadworn Flea Sig Jazzbass
2023 Squier Sonic CAB Precisionbass


1969 Dynacord Bassking T -->
Koch LB120 Loadbox -->
Sumo Baby poweramp -->
Euphonic Audio NL210.
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26190
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

Ik vond het met name leuk om in het interview met Aram datgene bevestigd te zien waardoor ik hem vooral waardeer als bassist: zoals hij het zelf ook zegt "het creeëren van rust en overzicht in de muziek", en het oordeel van zijn bendeleden dat hij daardoor een band nog beter maakt.
Ik vond het om dezelfde inhoudelijke redenen als madmic een goed en prettig leesbaar interview. :thumbsup:

@Erwin Mach1: dat zag ik ook later, leuk!
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
Chris P
Berichten: 2254
Lid geworden op: 28 mei 2007, 22:57

Bericht door Chris P »

Ik ben voor abonnementen uit steunbetuiging;) Het is tenslotte maar 25 euro:) Natuurlijk neemt het internet veel over, zeker qua nieuws, maar we blijven proberen een 'filter' te zijn en we blijven bekende en minder bekende Nederlandse bassisten interviewen. Iets dat ons redelijk uniek maakt.

Willem stopt helaas, maar zal achter de schermen blijven 'opletten'. Hij was vanaf dag één hoofdredacteur, dus eigenlijk zijn alle stappen van zijn hand en niet alleen van de laatste tijd. Ondanks een zeer beperkt budget zullen we ons best blijven doen en af en toe kleine dingen veranderen. Zo kan het fotowerk soms toch nog beter, de foto's bij éénpaginatests zijn mij net effe te klein...

Ik heb de eerste zes columns van Frank gelezen en ik heb er van genoten! :)

En tips, klachten, aanmoedigingen, alles: Blijf ze posten! En thanks voor jullie support!
Gebruikersavatar
Columbo
Berichten: 97
Lid geworden op: 11 nov 2007, 19:08

Bericht door Columbo »

Leuk dat er een interview met Peter van Straten in staat, een van mijn favoriete bassisten van 'vroeger'.
Gebruikersavatar
4snaarinstrument
Berichten: 5275
Lid geworden op: 10 aug 2010, 17:49

Bericht door 4snaarinstrument »

Ik ga toch maar een abonnement nemen. Toch gaaf dat er zo'n blad in Nederland bestaat.
Fender
Plaats reactie