De Bassist: nieuw tijdschrift

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
Freak
Berichten: 608
Lid geworden op: 30 nov 2012, 17:15

Bericht door Freak »

Dat denk ik ja, hij staat ook nog niet op de site
Squier VM P '07 - TI JF344
Squier CV 50s P '10 with Hendrix upgraded pickup - LaBella 760FS
Gebruikersavatar
Mach1
passantenhaven
Berichten: 8205
Lid geworden op: 31 aug 2010, 18:13

Bericht door Mach1 »

Vandaag in onze boekhandel gescoord.
1955 Fender Precisionbass
2022 Fender Roadworn Flea Sig Jazzbass
2023 Squier Sonic CAB Precisionbass


1969 Dynacord Bassking T -->
Koch LB120 Loadbox -->
Sumo Baby poweramp -->
Euphonic Audio NL210.
madmic
Berichten: 448
Lid geworden op: 09 jan 2007, 23:27

Bericht door madmic »

Ik snap dat het blad een hobby is, en ik ben blij dat er een bas-blad is, maar een stuk over een gitaar (dus geen bas) bouwer, en bijbehorende recensie van een bas dat niet overeenkomt met de bijgeplaatste foto's vind ik zwak.
De bas wordt afgekraakt, maar plaats dan foto's erbij die er toe doen.
Nu ik toch bezig ben, de op zich zeer aangename stukjes van Kerkhof missen nogal eens informatie over de prijs. Waar hebben we het over?
Over de Warwick zeg ik niets, oeps, sorry.
Het stukje van Rutten is heerlijk, maar dat van Kraaijeveld is net zo pijnlijk als dat eeuwige gedweep met die Danelectro.
Het interview met Squire, verhaal over Rikkers, en het fret-loze panel zijn dan weer helemaal top.
Fotografie is inmiddels weer een aandachtspuntje, was een tijdje wel goed.
Laatst gewijzigd door madmic op 12 jan 2014, 10:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
saf
Berichten: 6341
Lid geworden op: 14 okt 2005, 15:23

Bericht door saf »

we tigers schreef:En er wordt een van jouw bassen besproken. Leuk!

inmiddels niet meer van mij :) werd er helaas geen vriendjes mee vind het een ongelooflijke toffe bas maar ben te vergroeid met shorties. Dus die bas is gebleven bij de schrijver van het artikel
Vraag jij aan een filatelist ook hoe vaak hij die zeldzame postzegels nou daadwerkelijk opplakt?
Gebruikersavatar
Basvarken
Berichten: 7385
Lid geworden op: 01 dec 2005, 22:49

Bericht door Basvarken »

madmic schreef:Ik snap dat het blad een hobby is, en ik ben blij dat er een bas-blad is, maar een stuk over een gitaar (dus geen bas) bouwer, en bijbehorende recensie van een bas dat niet overeenkomt met de bijgeplaatste foto's vind ik zwak.
De bas wordt afgekraakt, maar plaats dan foto's erbij die er toe doen..

Absoluut terechte opmerkingen.
De foto's zijn per abuis erbij geplaatst (door de lay-out afdeling?). Ik had foto's van de bas in kwestie gemaakt en details met de manco's duidelijk in beeld.

Ik had dezelfde twijfels om een achtergrondartikel te schrijven over een merk dat feitelijk nooit een basbouwer is geweest. Maar omdat er nu een bas van dit merk werd aangeboden die zwaar leunt op het erfgoed van D'Angelico vonden we het toch de moeite waard om het stuk op te nemen. Het onderschrijft wat mij betreft de discrepantie tussen de legendarische handgebouwde topstukken van weleer en de slordige fabrieksproducten van vandaag.
Proost!

The Gibson Bass Book bestellen?
https://www.thegibsonbassbook.com
madmic
Berichten: 448
Lid geworden op: 09 jan 2007, 23:27

Bericht door madmic »

Duidelijk, en plaatst geheel in ander (beter) perspectief. Blijft idd vreemd dat ze je foto's niet hebben gebruikt.
Vraag me af wat de reden daar voor is geweest. Foto's onbruikbaar, invloed van buiten af, of gewoon geen idee hebben waar het artikel over gaat.
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Bericht door basloze fret »

madmic schreef:Het stukje van Rutten is heerlijk, maar dat van Kraaijeveld is net zo pijnlijk als dat eeuwige gedweep met die Danelectro.
Het interview met Squier, verhaal over Rikkers, en het fret-loze panel zijn dan weer helemaal top.
Ik ben het met al je punten eens met name met bovenstaande punten. Ik snapte de column ook niet echt. Ik vind het ook raar dat ze de ene Danelectro-man voor de andere hebben 'ingeruild'. Niets tegen Danelectro overigens, maar ze hebben er nu wel meer dan genoeg artikelen over geschreven naar mijn mening.

Mijn favoriete artikelen zijn de interviews, de testen en de workshops
Minst favoriete: De Tandem en Hier komt....

Verder lees ik het altijd met veel plezier en vind ik het bewonderenswaardig dat ze nog steeds als fysiek blad bestaan. Ik vind het toch een stuk fijner om iets 'echts' in mijn handen te hebben in plaats van een online blad te lezen (iets wat ik nooit doe).
Laatst gewijzigd door basloze fret op 30 dec 2013, 13:20, 2 keer totaal gewijzigd.
madmic
Berichten: 448
Lid geworden op: 09 jan 2007, 23:27

Bericht door madmic »

basloze fret schreef: Verder lees ik het altijd met veel plezier en vind ik bewonderenswaardig dat ze nog steeds als fysiek blad bestaan. Ik vind het toch een stuk fijner om iets 'echts' in mijn handen te hebben in plaats van een online blad te lezen (iets wat ik nooit doe).
Zo is het maar net!
Gebruikersavatar
vincent136
Berichten: 2488
Lid geworden op: 22 jun 2008, 18:58

Bericht door vincent136 »

basloze fret schreef:
madmic schreef:Het stukje van Rutten is heerlijk, maar dat van Kraaijeveld is net zo pijnlijk als dat eeuwige gedweep met die Danelectro.
Het interview met Squier, verhaal over Rikkers, en het fret-loze panel zijn dan weer helemaal top.
Ik ben het met al je punten eens met name met bovenstaande punten. Ik snapte de column ook niet echt. Ik vind het ook raar dat ze de ene Danelectro-man voor de andere hebben 'ingeruild'. Niets tegen Danelectro overigens, maar ze hebben er nu wel meer dan genoeg artikelen over geschreven naar mijn mening.

Mijn favoriete artikelen zijn de interviews, de testen en de workshops
Minst favoriete: De Tandem en Hier komt....

Verder lees ik het altijd met veel plezier en vind ik het bewonderenswaardig dat ze nog steeds als fysiek blad bestaan. Ik vind het toch een stuk fijner om iets 'echts' in mijn handen te hebben in plaats van een online blad te lezen (iets wat ik nooit doe).
Ietwat late reactie, maar bedankt voor je complimenten aangaande Rikkers en het panel. Het is fijn om te horen wat mensen van de verhalen vinden die ik zelf schrijf, of het nou positief of negatief is.

Over Opgebast/Hier komt, wat is je probleem daarmee? Is het alleen deze editie die je niet sterk vind of is het de gehele rubriek? Ben ik wel benieuwd naar. Heb zelf zo'n twee jaar lang de rubriek Opgebast geschreven (sinds deze editie niet meer).
Haico: Moraal van het verhaal. Vinnie heeft (bijna) altijd gelijk! :D :D
-
'Vintage' jazz (gepimpt) - Yamaha BB350 fretless
Eden WT550 - Glockenklang 2x10
-
Website
Persoonlijk
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Bericht door basloze fret »

Hoi Vincent, er is niks mis mee hoor en het is ook goed geschreven. Ik vind het gewoon zelf niet zo interessant om over onbekende bassisten te lezen, dat heeft verder niets met kwaliteit van het artikel op zich te maken.
Gebruikersavatar
Berend
Berichten: 1220
Lid geworden op: 22 jun 2011, 21:07

Bericht door Berend »

Ik ben het helemaal met basloze fret eens. Ik lees liever een interview met een bassist uit een min of meer bekende band dan met iemand die het misschien later we eens zou kunnen gaan maken.
Ik wil bijvoorbeeld weten wat grote bands meenemen als ze op tour gaan, welke bassen en waarom. Daar kun je dan een interactie met de site mee maken: artikelen aanvullen met video's op de site.
De tandem ontgaat me ook een beetje. Ik ken de mensen niet en vind het verhaal een hoog "kijk-ons-eens-een-hecht-stel-zijn"-gehalte hebben.
Het Rikkers-verhaal en de testen zijn daarintegen weer erg goed.
Ik had verwacht (en gehoopt) dat er meer over de BGF-meet in zou staan. Ik heb daar verhalen gehoord (Saf!) waar je wel 4 bladen mee kunt vullen. Maar helaas...
En kan er eens uitgelegd worden waarom de ene cd wel wordt besproken en een andere niet ? De cd van Paul McCartney, dat snap ik. Maar de motivatie voor de andere cd's ontgaat me volkomen.

Ik heb het blad een keer of 4 los gekocht en ik weet niet of ik het volgende nummer weer ga halen.
Fernandes "the Revival" Precision (1982)
Fremont BW-4CE (2016)
Samick Greg Bennette RLB-2 (2008)
madmic
Berichten: 448
Lid geworden op: 09 jan 2007, 23:27

Bericht door madmic »

Is het overigens Squier (ik twijfel nogal eens) of Squire? Als het Squire is, dan is de vetgedrukte kop bij het interview nogal een blunder van letterlijk stevig formaat :D
Gebruikersavatar
Buster
Berichten: 1509
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:22

Bericht door Buster »

't Is een blunder van formaat
waar ik overheen gelezen had
Cort >>(ZOOM B3) Nemesis/TC electronic+FMC/Eden.. Novation Bass Station II .... AKG-K&M-Klotz-Neutrik
Gebruikersavatar
rich13
Rijk aan effecten
Berichten: 23265
Lid geworden op: 21 apr 2005, 10:57

Bericht door rich13 »

Chris Squire is de goedkopere broer van Fendre.
SYLVIUM

There is still no cure for stupidity

'~~~~nutteloze info~~~~'
Gebruikersavatar
Maarten_E
Berichten: 7631
Lid geworden op: 23 mei 2010, 00:38

Bericht door Maarten_E »

Fendre, dat is toch van die Cutsome Shope?
Your corporate villainy should not extend so far as to ignore the existence of serif fonts.


Of het leuk is om op een fretless te spelen? Mwaaaah.
Plaats reactie