De Bassist: nieuw tijdschrift
Ik snap dat het blad een hobby is, en ik ben blij dat er een bas-blad is, maar een stuk over een gitaar (dus geen bas) bouwer, en bijbehorende recensie van een bas dat niet overeenkomt met de bijgeplaatste foto's vind ik zwak.
De bas wordt afgekraakt, maar plaats dan foto's erbij die er toe doen.
Nu ik toch bezig ben, de op zich zeer aangename stukjes van Kerkhof missen nogal eens informatie over de prijs. Waar hebben we het over?
Over de Warwick zeg ik niets, oeps, sorry.
Het stukje van Rutten is heerlijk, maar dat van Kraaijeveld is net zo pijnlijk als dat eeuwige gedweep met die Danelectro.
Het interview met Squire, verhaal over Rikkers, en het fret-loze panel zijn dan weer helemaal top.
Fotografie is inmiddels weer een aandachtspuntje, was een tijdje wel goed.
De bas wordt afgekraakt, maar plaats dan foto's erbij die er toe doen.
Nu ik toch bezig ben, de op zich zeer aangename stukjes van Kerkhof missen nogal eens informatie over de prijs. Waar hebben we het over?
Over de Warwick zeg ik niets, oeps, sorry.
Het stukje van Rutten is heerlijk, maar dat van Kraaijeveld is net zo pijnlijk als dat eeuwige gedweep met die Danelectro.
Het interview met Squire, verhaal over Rikkers, en het fret-loze panel zijn dan weer helemaal top.
Fotografie is inmiddels weer een aandachtspuntje, was een tijdje wel goed.
Laatst gewijzigd door madmic op 12 jan 2014, 10:49, 1 keer totaal gewijzigd.
we tigers schreef:En er wordt een van jouw bassen besproken. Leuk!
inmiddels niet meer van mij werd er helaas geen vriendjes mee vind het een ongelooflijke toffe bas maar ben te vergroeid met shorties. Dus die bas is gebleven bij de schrijver van het artikel
Vraag jij aan een filatelist ook hoe vaak hij die zeldzame postzegels nou daadwerkelijk opplakt?
madmic schreef:Ik snap dat het blad een hobby is, en ik ben blij dat er een bas-blad is, maar een stuk over een gitaar (dus geen bas) bouwer, en bijbehorende recensie van een bas dat niet overeenkomt met de bijgeplaatste foto's vind ik zwak.
De bas wordt afgekraakt, maar plaats dan foto's erbij die er toe doen..
Absoluut terechte opmerkingen.
De foto's zijn per abuis erbij geplaatst (door de lay-out afdeling?). Ik had foto's van de bas in kwestie gemaakt en details met de manco's duidelijk in beeld.
Ik had dezelfde twijfels om een achtergrondartikel te schrijven over een merk dat feitelijk nooit een basbouwer is geweest. Maar omdat er nu een bas van dit merk werd aangeboden die zwaar leunt op het erfgoed van D'Angelico vonden we het toch de moeite waard om het stuk op te nemen. Het onderschrijft wat mij betreft de discrepantie tussen de legendarische handgebouwde topstukken van weleer en de slordige fabrieksproducten van vandaag.
- basloze fret
- Berichten: 4578
- Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32
Ik ben het met al je punten eens met name met bovenstaande punten. Ik snapte de column ook niet echt. Ik vind het ook raar dat ze de ene Danelectro-man voor de andere hebben 'ingeruild'. Niets tegen Danelectro overigens, maar ze hebben er nu wel meer dan genoeg artikelen over geschreven naar mijn mening.madmic schreef:Het stukje van Rutten is heerlijk, maar dat van Kraaijeveld is net zo pijnlijk als dat eeuwige gedweep met die Danelectro.
Het interview met Squier, verhaal over Rikkers, en het fret-loze panel zijn dan weer helemaal top.
Mijn favoriete artikelen zijn de interviews, de testen en de workshops
Minst favoriete: De Tandem en Hier komt....
Verder lees ik het altijd met veel plezier en vind ik het bewonderenswaardig dat ze nog steeds als fysiek blad bestaan. Ik vind het toch een stuk fijner om iets 'echts' in mijn handen te hebben in plaats van een online blad te lezen (iets wat ik nooit doe).
Laatst gewijzigd door basloze fret op 30 dec 2013, 13:20, 2 keer totaal gewijzigd.
- vincent136
- Berichten: 2488
- Lid geworden op: 22 jun 2008, 18:58
Ietwat late reactie, maar bedankt voor je complimenten aangaande Rikkers en het panel. Het is fijn om te horen wat mensen van de verhalen vinden die ik zelf schrijf, of het nou positief of negatief is.basloze fret schreef:Ik ben het met al je punten eens met name met bovenstaande punten. Ik snapte de column ook niet echt. Ik vind het ook raar dat ze de ene Danelectro-man voor de andere hebben 'ingeruild'. Niets tegen Danelectro overigens, maar ze hebben er nu wel meer dan genoeg artikelen over geschreven naar mijn mening.madmic schreef:Het stukje van Rutten is heerlijk, maar dat van Kraaijeveld is net zo pijnlijk als dat eeuwige gedweep met die Danelectro.
Het interview met Squier, verhaal over Rikkers, en het fret-loze panel zijn dan weer helemaal top.
Mijn favoriete artikelen zijn de interviews, de testen en de workshops
Minst favoriete: De Tandem en Hier komt....
Verder lees ik het altijd met veel plezier en vind ik het bewonderenswaardig dat ze nog steeds als fysiek blad bestaan. Ik vind het toch een stuk fijner om iets 'echts' in mijn handen te hebben in plaats van een online blad te lezen (iets wat ik nooit doe).
Over Opgebast/Hier komt, wat is je probleem daarmee? Is het alleen deze editie die je niet sterk vind of is het de gehele rubriek? Ben ik wel benieuwd naar. Heb zelf zo'n twee jaar lang de rubriek Opgebast geschreven (sinds deze editie niet meer).
Haico: Moraal van het verhaal. Vinnie heeft (bijna) altijd gelijk!
-
'Vintage' jazz (gepimpt) - Yamaha BB350 fretless
Eden WT550 - Glockenklang 2x10
-
Website
Persoonlijk
-
'Vintage' jazz (gepimpt) - Yamaha BB350 fretless
Eden WT550 - Glockenklang 2x10
-
Website
Persoonlijk
- basloze fret
- Berichten: 4578
- Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32
Ik ben het helemaal met basloze fret eens. Ik lees liever een interview met een bassist uit een min of meer bekende band dan met iemand die het misschien later we eens zou kunnen gaan maken.
Ik wil bijvoorbeeld weten wat grote bands meenemen als ze op tour gaan, welke bassen en waarom. Daar kun je dan een interactie met de site mee maken: artikelen aanvullen met video's op de site.
De tandem ontgaat me ook een beetje. Ik ken de mensen niet en vind het verhaal een hoog "kijk-ons-eens-een-hecht-stel-zijn"-gehalte hebben.
Het Rikkers-verhaal en de testen zijn daarintegen weer erg goed.
Ik had verwacht (en gehoopt) dat er meer over de BGF-meet in zou staan. Ik heb daar verhalen gehoord (Saf!) waar je wel 4 bladen mee kunt vullen. Maar helaas...
En kan er eens uitgelegd worden waarom de ene cd wel wordt besproken en een andere niet ? De cd van Paul McCartney, dat snap ik. Maar de motivatie voor de andere cd's ontgaat me volkomen.
Ik heb het blad een keer of 4 los gekocht en ik weet niet of ik het volgende nummer weer ga halen.
Ik wil bijvoorbeeld weten wat grote bands meenemen als ze op tour gaan, welke bassen en waarom. Daar kun je dan een interactie met de site mee maken: artikelen aanvullen met video's op de site.
De tandem ontgaat me ook een beetje. Ik ken de mensen niet en vind het verhaal een hoog "kijk-ons-eens-een-hecht-stel-zijn"-gehalte hebben.
Het Rikkers-verhaal en de testen zijn daarintegen weer erg goed.
Ik had verwacht (en gehoopt) dat er meer over de BGF-meet in zou staan. Ik heb daar verhalen gehoord (Saf!) waar je wel 4 bladen mee kunt vullen. Maar helaas...
En kan er eens uitgelegd worden waarom de ene cd wel wordt besproken en een andere niet ? De cd van Paul McCartney, dat snap ik. Maar de motivatie voor de andere cd's ontgaat me volkomen.
Ik heb het blad een keer of 4 los gekocht en ik weet niet of ik het volgende nummer weer ga halen.
Fernandes "the Revival" Precision (1982)
Fremont BW-4CE (2016)
Samick Greg Bennette RLB-2 (2008)
Fremont BW-4CE (2016)
Samick Greg Bennette RLB-2 (2008)