De Bassist: nieuw tijdschrift

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

basloze fret schreef:Beide bedankt voor de verklaring! Het is duidelijk. @Bernarduur. Het artikel deed voorkomen alsof het om jouw persoonlijke favorieten ging. Ik vond het daarom vreemd dat het in je lijstje staat terwijl je er zelf niet veel mee hebt. Maar dat ligt misschien aan hoe de redactie het artikel heeft opgesteld...(?). Misschien had het geen Top 3 moeten heten.
Haha, duidelijk! Tja, in een persoonlijke eigen top 3 zou die er zeker niet instaan, in een top 3 die anderen zounden moeten hebben / proberen zou die er zeker instaan. Ik vind het geluid van anderen vaak lekker gemaakt worden door dit pedaal en ik zie genoeg mensen die er goed mee overweg kunnen....... ikzelf alleen hou van mn dynamiek en aanslag waardoor ik er niets mee kan....... maar ik snap je punt.
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Bericht door basloze fret »

Ik ook jouw punt! :D bedankt voor de uitleg....
Ik hoop dat ik niet te negatief over kom. Ik ben gewoon een gezond kritische lezer...niet kwaad bedoeld.
Gebruikersavatar
Monkeybassines
Berichten: 179
Lid geworden op: 21 jul 2014, 13:25

Bericht door Monkeybassines »

Oeps , foutje
Laatst gewijzigd door Monkeybassines op 26 dec 2014, 17:23, 1 keer totaal gewijzigd.
If you pay nuts , you'll get monkeys .
Gebruikersavatar
Monkeybassines
Berichten: 179
Lid geworden op: 21 jul 2014, 13:25

Bericht door Monkeybassines »

Het nieuwe nummer (31) zat vandaag in de brievenbus . Staat weer vol met allerlei leuks . O.a. een eerbetoon aan Jack Bruce , intervieuw met Jak van Waarde . Nederlands contrabassist en basbouwer , tests van oa Vanderkley Aurora amp , Fender Rascal bass , Ritter R8 , Hagstrom 'the swedebass' ( abba bas ), ......
Genoeg leesvoer voor de komende dagen .
If you pay nuts , you'll get monkeys .
Gebruikersavatar
Herman
Berichten: 5528
Lid geworden op: 29 mar 2009, 09:38

Bericht door Herman »

die Rascal bas, dat lijkt me nou nog eens een fijn (nieuwjaars) kadootje... :D
Gebruikersavatar
Bumper
Berichten: 777
Lid geworden op: 13 jan 2010, 13:03

Bericht door Bumper »

Ik heb er eentje geprobeerd en ze klinken fantastisch, maar de body is een beetje uit balans dus het is wel even wennen
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Bericht door basloze fret »

Mooi artikel Rob over de zelfbouw Les Paul. Heel erg goed gebouwd die bas! :worship:
Is hij ook zo zwaar als de echte Les Paul bas? Ik heb er ook precies zo eentje gehad, maar ik vond hem veel te zwaar en daarom heb ik hem weg gedaan. Wel een van de weinige shortscale bassen die echt een goede E snaar heeft. Bij de meeste shortscale bassen vind ik de E altijd minder klinken dan de overige snaren qua power en volume.
Gebruikersavatar
Basvarken
Berichten: 7385
Lid geworden op: 01 dec 2005, 22:49

Bericht door Basvarken »

Dank! Ja hij is qua gewicht gelijk aan de echte Les Paul Bass. Vreemd genoeg heb ik dat nooit als vervelend ervaren. De bas hangt perfect in balans en daardoor heb ik tijdens het staand spelen weinig last van het (relatief) hoge gewicht. Zittend is het een ander verhaal. Dan heeft de bas de neiging van je schoot te glijden. Dat vind ik dan weer typisch, aangezien dit model aanvankelijk (in 1969) toch vooral bedoeld was als studiobas. :wink:

Ik zeg altijd dat de Les Paul Bass hét bewijs is dat shortscales bést een goede E-snaar kunnen hebben. Bij de Les Paul Bass komt dat voor een belangrijk deel op conto van de magistrale elementen. Die zijn echt ongeëvenaard wat mij betreft.
Proost!

The Gibson Bass Book bestellen?
https://www.thegibsonbassbook.com
madmic
Berichten: 448
Lid geworden op: 09 jan 2007, 23:27

Bericht door madmic »

Weer met veel plezier gelezen. Ben wel heel nieuwsgierig naar de 2015 Gibson Thuderbird geworden.
Opvallend toch ook dat Trujillo in de studio (wellicht niet altijd maar toch..) een Fender Precision ter hand neemt en live zijn Warwicks.
Gebruikersavatar
Joey
Berichten: 10780
Lid geworden op: 27 jul 2009, 11:58

Bericht door Joey »

Gelukkig maakt het weinig uit wat voor bas hij gebruikt, zijn tone komt toch alleen maar uit alle effecten en crap.
"Only cowboys stay in tune anyways."
"Je moet dus eigenlijk al gaan oppassen dat je niet té goed wordt op je instrument want blijkbaar is dan de enige uitdaging nog om weer zo te gaan klinken alsof je niet kunt spelen... " -Stinky
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26245
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

De bas van Rob Basvarken vond ik een topprestatie!
En Ik vond het vooral leuk dat er een stukje over Guus Willemse in stond. Vlak voordat deze uitgave op de mat plofte was ik toevallig op zoek geweest naar info over de bas(sen) die hij gebruikte in de tijd van het Cordon Bleu album. Het lijkt er op dat dat een Ibarick is geweest als ik het artikeltje zo lees.
En natuurlijk heb ik mijn persoonlijke favoriete Wymanpartij gemaild. :wink:
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26245
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

Net plofte de verse editie op de mat en hij is deze keer nog leuker: ik heb binnenkort als rechtgeaarde Stonesfan een heuse Bill Wyman-Höfner in mijn kolleksie! :D :dance:
Dank u, redaktieleden van dit mooie blad!
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
Galvanized
Berichten: 907
Lid geworden op: 14 okt 2012, 14:35

Bericht door Galvanized »

Volgende uitgave staat de nieuwe Rickenbacker 4003s er in met een testreview! :dance:
MUSIC MAN STINGRAY 5
Gebruikersavatar
we tigers
Berichten: 2229
Lid geworden op: 31 jan 2010, 15:54

Bericht door we tigers »

Gefeliciteerd, Hans!
| Rickenbacker | Höfner | Peterbuilt | BassVI
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26245
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

Dank!
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Plaats reactie