De Bassist: nieuw tijdschrift

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
Gerben van Nazareth
Berichten: 308
Lid geworden op: 31 okt 2003, 22:57

Bericht door Gerben van Nazareth »

klaasvaak schreef:Het zou fijn zijn als de toekomstig redacteur ons ook op de hoogte houdt van de voortgang van de het bestaansrecht van het blad, wanneer dat ie uitkomt etc...

Alvast dank :worship: :worship:
Eind juni bij elke Musicmakerabonnee gratis eenmalig bijgeleverd. Een week later te koop in alle kiosken. Viermaal per jaar, en altijd op tijd!
Fat Time check cd Fox Farm Fusion
kijk voor Fat Time & andere muziek op https://www.martenschulp.nl * https://www.twitter.com/martensc * https://www.linkedin.com/in/martenschulp
Gebruikersavatar
RUIS
uitgesmurft
Berichten: 22171
Lid geworden op: 26 mar 2005, 15:39

Bericht door RUIS »

Is viermaal per jaar niet een beetje laagfrequent?
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

Ok, echt een goed initiatief lijkt me dit!

Die Amerikaanse bladen zijn leuk idd, maar Neerlands trots is er over het algemeen niet echt goed vertegenwoordigd en dat is gewoon jammer. Tuurlijk is het leuk om het zoveelste interview met Marcus Miller te lezen (die man wordt toch nooit moe van zichzelf), maar hier in NL loopt ook genoeg rond wat de moeite waard is :)

Daarbij...al die veel te dure bassen reviewen is leuk voor degene die de reviews doet, maar als ik naar de gemiddelde bassist kijk zijn dat niet mensen met een basgitaar van een x-aantal duizenden euro's. Dat ze dan tof klinken is natuurlijk hartstikke mooi meegenomen, maar des te frustrerender als je er toch nooit in het echt op kunt spelen :P

En wat dat testpanel betreft, ik houd mezelf warm aanbevolen :yes:
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20938
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Bericht door BassAgent »

Rieno schreef:En wat dat testpanel betreft, ik houd mezelf warm aanbevolen :yes:
Hier nog één!
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
Unlord
Berichten: 4341
Lid geworden op: 31 jul 2005, 19:36

Bericht door Unlord »

Ideetje voor een rubriek? Laat lezers iets over hun speciale bas vertellen. Beetje een combi van Bass Players's idee om steeds een paar lezers uit te lichten én Dave Pomeroy's "ouwe bassen topic". Ofzo.
Gebruikersavatar
uji-tiger
Berichten: 325
Lid geworden op: 26 dec 2005, 22:09

Bericht door uji-tiger »

Het moet wel een uitgebalanceerd blad zijn, of een redelijk neutraal maar misschien toch nét een tikkeltje modern. En daarmee bedoel ik vooral mee dat het niet de meest duurste woordjes hoeft te gebruiken die wij in de Nederlandse taal kennen. Iets wat zowel jong als oud weet te boeien. Het hoeft dus geen *absoluut niet zelfs* jongerentaal te gebruiken, maar het moet wel te volgen zijn voor mensen die zelf geen hoog-consevatorium-opleiding achter de rug hebben, als je snapt wat ik bedoel. En een beetje vlotte praat leest ook lekkerder weg, althans, dat vind ik dan.

En interviews met Bassisten zijn altijd wel leuk, maar ik denk dat het ook wel leuk zou zijn dat je als lezer ook wat uit kunt winnen. Dus niet alleen informatie puur over de bassist zelf en zijn nieuwe album die uitkomt, maar ook over hoe hij/zij bijvoorbeeld speelt, of wat hij vaak luisterde of naspeelde, techniekjes, aanpassingen op de bas, de hoe, wat en waarom erachter.

En wat ook wel zo handig is, indien mogelijk, is een Buyer's Guide. Zeg maar een lijstje met prijsvergelijkingen van gear bij een aantal *grote* muziekwinkels.
Gebruikersavatar
Vincent
Berichten: 1464
Lid geworden op: 20 feb 2006, 16:17

Bericht door Vincent »

RUIS schreef:Is viermaal per jaar niet een beetje laagfrequent?
Lijkt me heel verstandig om zo te beginnen!
Telefoon uit de handen slaan en dan die gek gewoon in elkaar rammen. Dat is de beste oplossing. - Gnermo

I'leaevin this country.. - Jack

Ik haat de maatschappij, en gelukkig maak ik er geen deel van uit. - Iris Music
HJvK
Berichten: 867
Lid geworden op: 24 sep 2006, 08:06

Bericht door HJvK »

Gerben van Nazareth schreef:
klaasvaak schreef:Het zou fijn zijn als de toekomstig redacteur ons ook op de hoogte houdt van de voortgang van de het bestaansrecht van het blad, wanneer dat ie uitkomt etc...

Alvast dank :worship: :worship:
Eind juni bij elke Musicmakerabonnee gratis eenmalig bijgeleverd. Een week later te koop in alle kiosken. Viermaal per jaar, en altijd op tijd!
Helemaal te gek!
Al maken jullie em gelijk ff 400 pagina's dik ;)
Gebruikersavatar
Lize
Berichten: 1578
Lid geworden op: 09 nov 2005, 16:17

Bericht door Lize »

Rieno schreef:Daarbij...al die veel te dure bassen reviewen is leuk voor degene die de reviews doet, maar als ik naar de gemiddelde bassist kijk zijn dat niet mensen met een basgitaar van een x-aantal duizenden euro's.
Toevallig (of eigenlijk helemaal niet toevallig, maar nav dit topic) heb ik me deze maand een MusicMaker kado gedaan, en daarin werden 3 electrische gitaren tot 300 euro vergeleken (door overigens een leuk testpanel met de onvermijdelijke Dany Lademacher d'rin). Nu heb ik geen reet met gitaren, natuurlijk, maar dit zijn volgens mij het soort testen waar vrolijk hobbyend Nederland wel op zit te wachten. Het lijkt mij dat De Bassist dit soort dingen ook wel gaat doen, aangezien het dus uit dezelfde stal komt als de MusicMaker. Goed en dapper initiatief!
Tok*i J*zzsoun*
Tok*i J*zzsoun* fretless
Tok*i H*r*puncher
Winner pimpj*zz

www.mysp*ce.com/styrophone
Gebruikersavatar
naut
stoeipoes
Berichten: 6104
Lid geworden op: 06 dec 2005, 19:57

Bericht door naut »

Ik kan me voorstellen dat ik af en toe een los nummer koop. En dan betaal ik liever €4 met wat meer bassige advertenties dan dat ik €10 moet betalen en minder advertenties te zien krijg. 4x per jaar lijkt me een goede frequentie.

Een abbo zie ik niet zitten: met soapserie van het vorige basblaadje én de soapserie bij musicmaker een aantal jaren terug kijk ik liever eerst de kat een beetje uit de boom :wink: No offense @ Gerben: dat het vorige basblaadje over de kop ging en mensen hun centjes niet terugkregen, daar kon jij destijds helemaal niks aan doen als ik het goed begrepen heb. Naja, geen oude koeien huphup nieuw basblaadje!!! :mrgreen:
And never even ask the reason why
She said so
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

RUIS schreef:Is viermaal per jaar niet een beetje laagfrequent?
Tja, je hebt een muziekinstrument gemaakt voot de lage frequenties :)
Gebruikersavatar
Gerben van Nazareth
Berichten: 308
Lid geworden op: 31 okt 2003, 22:57

Bericht door Gerben van Nazareth »

psychonaut schreef:Ik kan me voorstellen dat ik af en toe een los nummer koop. En dan betaal ik liever €4 met wat meer bassige advertenties dan dat ik €10 moet betalen en minder advertenties te zien krijg. 4x per jaar lijkt me een goede frequentie.

Een abbo zie ik niet zitten: met soapserie van het vorige basblaadje én de soapserie bij musicmaker een aantal jaren terug kijk ik liever eerst de kat een beetje uit de boom :wink: No offense @ Gerben: dat het vorige basblaadje over de kop ging en mensen hun centjes niet terugkregen, daar kon jij destijds helemaal niks aan doen als ik het goed begrepen heb. Naja, geen oude koeien huphup nieuw basblaadje!!! :mrgreen:
Nu moet men weten dat Musicmaker sinds het faillissement en de daaropvolgende overname nooit meer te laat is gekomen. Alleen weten de mensen die voor die tijd zijn afgehaakt dat helemaal niet. Dus ook De Bassist is bij ons in goede handen.... 't is dat u het effe weet.
Fat Time check cd Fox Farm Fusion
kijk voor Fat Time & andere muziek op https://www.martenschulp.nl * https://www.twitter.com/martensc * https://www.linkedin.com/in/martenschulp
Gebruikersavatar
Frank
Berichten: 629
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:34

Bericht door Frank »

Gerben van Nazareth schreef:Eind juni bij elke Musicmakerabonnee gratis eenmalig bijgeleverd. Een week later te koop in alle kiosken. Viermaal per jaar, en altijd op tijd!
:cry: Da's al meteen te laat: ik ben geen MM abonnee, en ik ga eind juni op vakantie. Terwijl dit typisch een blad is dat ik mee zou willen nemen op vakantie.

Maar goed initiatief :thumbsup: , ik zal me gewoon in moeten houden tot ik weer terug ben.
HJvK
Berichten: 867
Lid geworden op: 24 sep 2006, 08:06

Bericht door HJvK »

Frank schreef:
Gerben van Nazareth schreef:Eind juni bij elke Musicmakerabonnee gratis eenmalig bijgeleverd. Een week later te koop in alle kiosken. Viermaal per jaar, en altijd op tijd!
:cry: Da's al meteen te laat: ik ben geen MM abonnee, en ik ga eind juni op vakantie. Terwijl dit typisch een blad is dat ik mee zou willen nemen op vakantie.

Maar goed initiatief :thumbsup: , ik zal me gewoon in moeten houden tot ik weer terug ben.
Ik ben ook geen abonee, en gelukkig ben ik dan nog niet op vakantie :lol: . Maargoed ff down to bussiness... Is er al wat bekend van de indeling en de rubrieken? Zijn er nog kleine helpende handjes hier en daar nodig? Is het al een beetje bekend wat het gaat kosten? (niet dat ik nou zo zuinig ben met mijn geld :lol: ) Kortom hou ons/me op de hoogte ;)
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

Er zit een onderdeel van mij in :)
Plaats reactie