De Bassist: nieuw tijdschrift

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26191
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

Da's zeer spijtig....
En niet om hier te zeuren of de vuile was buiten te hangen, maar ik heb enkele weken na de melding in De Bassist puur uit belangstelling een mailtje naar de reactie gestuurd om te informeren hoe een en ander verder afgehandeld ging worden. En een soort van rappelletje toen ik na enkele weken niets hoorde (kan van alles tussen zitten; vakantie, wie weet). Toen ik andermaal geen respons kreeg heb ik een facebookberichtje naar Chris gestuurd, kreeg terstond antwoord en toen bleek dat hij e.e.a. met Höfner geregeld had (Höfner was wegens vakantie niet bereikbaar geweest). Dus dat ging uiteindelijk heel vlot. Vreemd en vooral heel vervelend dat het in jouw geval zo moeizaam gaat...
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
madmic
Berichten: 448
Lid geworden op: 09 jan 2007, 23:27

Bericht door madmic »

Sanders schreef:Jazeker, maar het is kastje -> muur -> kluitje riet -> terug naar de kast want de lieslaarzen voor in het riet vergeten -> riet -> muur -> ander kastje...


:facepalm:
Wat een afgang van De Bassist, ze hebben natuurlijk geen stuiver in kas om alsnog 1 (of een alternatief) aan te schaffen en naar je op te sturen.
Gebruikersavatar
Hagen
Berichten: 4592
Lid geworden op: 25 dec 2011, 18:40

Bericht door Hagen »

madmic schreef:
Sanders schreef:Jazeker, maar het is kastje -> muur -> kluitje riet -> terug naar de kast want de lieslaarzen voor in het riet vergeten -> riet -> muur -> ander kastje...


:facepalm:
Wat een afgang van De Bassist, ze hebben natuurlijk geen stuiver in kas om alsnog 1 (of een alternatief) aan te schaffen en naar je op te sturen.
Het is eenafgang voor het blad, maar vooral schandalig slecht van de redactie dat ze geen contact met je opnemen en met hun connecties je niet met iets anders kunnen blij maken. Men kan toch in overleg met jou met andere promogear of een backstagepass/ gastjournalistschap bij een uniek event of wat dan ook compenseren?! Iedere keer na dit voorval denk ik bij hun prijsvraag:' Jaja, het zal wel'.
Gebruikersavatar
Chris P
Berichten: 2254
Lid geworden op: 28 mei 2007, 22:57

Bericht door Chris P »

Dag allen,

Even een paar reacties.

Zoals jullie misschien weten zijn we vorig jaar van uitgever veranderd. Rond dezelfde tijd kreeg de website van De Bassist diverse storingen. We hebben er diverse mensen op losgelaten, maar berichten worden n iet geplaatst of komen op de verkeerde plek terecht. Het idee is dat Musicmaker en De Bassist snel een vergelijkbare site krijgen als onze zusterbladen Gitarist, Slagwerkkrant en Interface, samen met iPad/digitale edities. Musicmaker kreeg voorrang. Die site is nu klaar en De Bassist is de volgende! Dus nog heel even geduld:)

Wat betreft de giveaways hebben we het afgelopen jaar geen geluk gehad. Er waren zoveel reacties op de abonnementenacties, dat we twee of drie keer tuners bij moesten bestellen en die moesten op een bepaald moment nieuw uit China komen en dat heeft helaas lang geduurd. De giveaways voor de komende twee edities (twee zeeeeeeeeeeer mooie!!!) liggen al op kantoor in Amsterdam, dus die kunnen snel verstuurd worden. Höfner verstuurde zelf, duurde paar weekjes langer ivm hun zomerstop, maar die is inderdaad verstuurd.

Dan Willam's zaak. Dat is een heel ander verhaal, maar een nachtmerrie. Door samenloop van omstandigheden war ik niets van wist is de TC combo nooit naar William gestuurd en dat is een zeer slechte zaak. Gelukkig trok hij zelf aan de bel. Ik heb TC gebeld en de hele zaak uitgelegd met de vraag of we de amp alsnog mochten hebben en versturen. Helaas waren er nieuwe vertegenwoordigers, nieuwe persmensen en ook nog ens een nieuwe Nederlandse importeur. Ik had snel een 'ja' maar het moest via tig schuiven. De amp is er nu eindelijk en vertrekt zeer snel naar Vlaanderen!

Als er wat is: mail me en ik doe mijn best. Soms is het klote als je afhankelijk bent van andere partijen. Ik probeer nu of de giveaways al in huis te hebben als de actie gedrukt wordt (zoals de komende twee keren) of goede afspraken te maken met de bewuste leverancier. Mijn contacten met Höfner zijn zo goed, dat ik zeker wist dat dat goedkwam!

Dit is even een snelle mail, vanaf telefoon, dus vast met wat typo's vanuit het Bass Camp in Duitsland. Een aanrader, btw!!
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7148
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Bericht door HNZ »

TOF, Chris!

Bedankt voor de uitleg. Ik heb er niks aan, want ik doe nooit mee met die giveaways en heb de website uiteindelijk ook lang niet meer bezocht, maar toch. :D

Kan er een seintje komen als de nieuwe website up and running is? Eventueel op Facebook - daar volg ik jullie ook...
madmic
Berichten: 448
Lid geworden op: 09 jan 2007, 23:27

Bericht door madmic »

Ik snap dat het part-time runnen van een blad waar veel tijd in gaat zitten en maar weinig inkomsten tegenover staan niet altijd de hoogste prioriteit heeft.
Maar prioriteiten zijn over het algemeen vrij flexibel. Je ziet wat een paar negatieve posts doen met de redactie-reactie snelheid van reageren.

Ik blijf het blad overigens graag lezen.
Gebruikersavatar
Hagen
Berichten: 4592
Lid geworden op: 25 dec 2011, 18:40

Bericht door Hagen »

Dank je wel voor je uitleg, Chris.

Goed dat je de handschoen oppakt en hier uitleg geeft. Fijn voor William om te horen dat er nu echt wat aankomt. Ik stel mijn oordeel bij en een kompliment voor deze uitleg.

Succes met de komende wijzigingen. Laat ook hier even weten wanneer de site klaar is.
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26191
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

Dank voor de uitleg, Chris. Fijn dat je duidelijkheid hebt kunnen geven, en de Höfner-actie bleek inderdaad snel geregeld. Als het goed is komt de DHL bezorgmeneer vandaag (vanmiddag hopelijk) opnieuw om af te leveren.
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26191
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

Updeet:
Afbeelding
En ook nog een gitaarsnoertje maar dat was ik vergeten mee te vereeuwigen op de foto.
Er liggen nu nog rounds op het basje maar die zal ik nog wel eens veranderen naar flatwounds. Zo'n ding weegt echt niks; handig voor bassisten die een dagje ouder worden. :D :oudezak:
Ik ga er vanmiddag lekker nog wat Wyman-baslijntjes op spelen :mrgreen:

En dank aan De Bassist dat ik de gelukkige mocht zijn .
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22553
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Bericht door wombatboter »

Mooi ! Heb vroeger iets gelijkaardigs gehad en dat was handig want je kon dat ding zelfs op het vliegtuig meenemen in het opbergvak boven je hoofd.
Ook begrijpelijk dat Macca dit model prefereert boven de zware Rickenbacker (al klonk die voor mij beter) maar het Beatles-imago speelt natuurlijk ook mee.
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
we tigers
Berichten: 2229
Lid geworden op: 31 jan 2010, 15:54

Bericht door we tigers »

Veel plezier ermee! Flats en tea-cups erop en zoemen maar!
| Rickenbacker | Höfner | Peterbuilt | BassVI
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26191
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

Dank! Die tea cups is ook wel een leuk idee. :wink:
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
we tigers
Berichten: 2229
Lid geworden op: 31 jan 2010, 15:54

Bericht door we tigers »

Marnic verkoopt die geloof ik los. Dan ziet het er meteen behoorlijk classy uit. 8)
| Rickenbacker | Höfner | Peterbuilt | BassVI
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26191
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

Ok, dank voor de tip!
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26191
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

Heb even gemaild met Marnic en zij kunnen inderdaad die teacup knoppen leveren. Dus dat gaat zeker gebeuren!
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Plaats reactie