Northsea Jazz reviews ?

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Didi 1.0

Northsea Jazz reviews ?

Bericht door Didi 1.0 »

Net terug van de zondag NSJ.
Was weer om te smullen !
Gezien :
- Anthony Jackson in de Mike Stern Band - toppie ! Jackson was wel zo dik geworden dat ie nauwelijks kon staan maar zijn chops waren nog allemaal raak.
- Dave Holland op een kleine maat double bass. Met slechte vibrafonist maar geweldige trombonist
- Marcus Miller verving Amy Winehouse en maakte dat gemis meer dan goed ondersteund door Candy.
- Een fantastische Randy Brecker Electric Band met Victor Bailey op bass en waanzinnig goeie saxofoniste
- Hein van der Geyn in trio voor een half lege zaal laat op de avond maar daarom niet minder goed.
- Sly and the Family Stone : een nauwelijks levende Sly die pas halverwege de gig kwam aankakken en voortijdig vertrok. De begeleidingsband was retestrak en herinnerde ons er weer aan aan wie Prince schatplichtig is.

Wie waren er ook ? En wie waren er zaterdag en vrijdag. Hoe was het toen ?
Gebruikersavatar
Jurren
Berichten: 1438
Lid geworden op: 28 aug 2006, 19:48

Bericht door Jurren »

ik was er alleen vrijdag.

beste wat ik heb gezien: E.S.T.

zo goed! geweldige stukken! soms vergeet je even dat ze met z'n 3en zijn, zo vol klinkt het!
de toetsenist neemt ook goed de baspartij over als de bassist gaat soleren (met strijkstok en effecten over z'n contrabas!8))

kijk maar eens naar dit filmpje
je hebt wat gemist :wink:
Gebruikersavatar
Basvarken
Berichten: 7419
Lid geworden op: 01 dec 2005, 22:49

Bericht door Basvarken »

Gisteravond laat op TV Sly Stone gezien. Wat een genante vertoning. Een ouwe kreupele gek in een pyama die wat verdwaasd achter zijn keyboard zat te murmelen. En doodleuk aankondigde dat ie effe een break nodig had.
Meer dan de helft van het optreden was ie gewoon niet op het podium.

De band was poepstrak, daar niet van. Maar Sly Stone is dood.
Proost!

The Gibson Bass Book bestellen?
https://www.thegibsonbassbook.com
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26347
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

Mee eens. Volksverlakkerij, en die gast die bij Hassadah zat maar lullen dat het niks uitmaakte, omdat iedereen het gewoon fijn vond om Sly te zien. Onzin. :evil:
Helaas net le laat ingeschakeld gisteren, waardoor ik in het laatste restje Elvis Costello viel. Een van mijn helden. Jammer dat ik dat grotendeels gemist heb, want wat ik zag en hoorde vond ik geweldig.
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Didi 1.0

Bericht door Didi 1.0 »

Jurren schreef:
beste wat ik heb gezien: E.S.T.

zo goed! geweldige stukken!
Helaas moeten missen. Heb nog wel een prachtconcert van ze. Komt nog een keer voorbij in topic Didi's downloads.
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22622
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Bericht door wombatboter »

Hans58 schreef:Mee eens. Volksverlakkerij, en die gast die bij Hassadah zat maar lullen dat het niks uitmaakte, omdat iedereen het gewoon fijn vond om Sly te zien. Onzin. :evil
+1 : vreselijke vent die dit genante gedoe met een veel te grote mantel der liefde bedekte... Zelfde met Snoop Dogg die blijkbaar geprezen werd voor zijn arrogantie.
Costello was heel goed, Dulfer vond ik een beetje te veel supermarktmuziek (wie was die bassiste ?), Miller (Rehab) echt heel goed
Zo'n programma's zijn toch echt genieten ... Hulde aan de Nederlandse zender, hier in Vlaanderen kunnen we daar maar van dromen
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
Maup
Berichten: 874
Lid geworden op: 25 sep 2006, 16:57

Re: Northsea Jazz reviews ?

Bericht door Maup »

Didi schreef: - Dave Holland op een kleine maat double bass. Met slechte vibrafonist maar geweldige trombonist
Was Robin Eubanks toch meegekomen????????????????
Ga nog ongelukkiger worden zolangzamerhand..........
"...People like YOU are the reason, people like ME need medication..."

Je hebt Fretted.
Fretless.
Maar ik speel "niet te Freten"
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20939
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Bericht door BassAgent »

Gisteren geweest. Met:
-Mike Stern Band. Ik vond het notenpoepende fusion, retestrak maar na een tijdje ging het me wel vervelen. Jackson was inderdaad te dik om te staan maar speelde als een trein ism Weckl, maar ik vind Stern gewoon niet zo tof om naar te luisteren, dus ben ik naar Ronald Snijders gegaan.
Afbeelding
-Ronald Snijders Extended Funk Band. Funk met een Surinaams jasje. Vet en strak. Meer valt er niet van te zeggen. Wat een energie heeft die man zeg! 8)
Afbeelding
-Marcus Miller. Beste optreden van de dag wat ik gezien heb, een geïnspireerde Miller met een vette band (bijna dezelfde als vorig jaar), 4(!!!) gastsolisten (Candy Dulfer, Roy Hargrove, Kirk Whalum en een gitarist uit Benin). Ik vond het heel erg dat Amy Winehouse niet kwam. NOT! Dit was echt beter dan vorig jaar!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
-ArtEZ Conservatorium plays the music of Minnie Ripperton. Vriend van me speelde erin mee, waren studenten van het Arnhemse conservatorium, dus ik vond het op zijn minst sympathiek om er even naartoe te gaan. Ik had ze al een keer gezien op het conservatorium, maar nu was het echt beter! Strak, vet, héél goed gezongen (want crikey, die dame ging HOOG) en de lol straalde er vanaf!
Afbeelding
-Sly and the Family Stone: Waardeloos. Echt klote. De band was retestrak, maar begon een kwartier te laat, en toen ze een kwartiertje gespeeld hadden had ik het wel gezien en ben ik naar huis gegaan. Vééél te glad, imho.
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
jazzywezzy
Berichten: 456
Lid geworden op: 05 jul 2004, 10:56

Bericht door jazzywezzy »

Ik heb toch maar bijgelapt voor het plusconcert van Steely Dan. En dat was weer ouderwets fijn. Retestrak, mooie composities en herarrangementen (toppertje: Dirty Work). je weet dan ook wat je krijgt bij deze mannen! En 'Ready' Freddie Washington op bas!
Minpuntjes:
-teveel hits
-de solo's van Walter Becker (echt suf terwijl daar John herrington staat die echt waanzinnig gitaarspeelt.

Ook uitgebreid naar Gino Vanelli geweest (wie? Vanelli, ja, van It hurts to be in love) maar wat een dijk van een stem. En hij is al 54. De samenwerking met Michile Borstlap is ook erg prettig. Tel daarbij een fijne drummert en degelijke bassist en je bent klaar.
Where's the 'uhh'?
Gebruikersavatar
Spinal Tap
Berichten: 3039
Lid geworden op: 22 jan 2005, 12:57

Bericht door Spinal Tap »

Wat ik van Sly op tv zag, daar werd ik heel erg treurig van. Die man hoort thuis in een bejaardentehuis, en niet meer op een Podium.
Heb net van een leerling alle 7 geremasterde albums gekopieeerd, en dan kan je zo'n optreden missen als kiespijn.
Een amateur top-40 band was beter op zijn plek geweest.

Ik was dus zelf zaterdag naar NSJ
Ging eigenlijk alleen voor Steely Dan, want de rest van het programma was behelpen vergeleken met de vrijdag, of de zondag.
Maar Steely Dan was waarnzinnig. Goede sfeer, enthousiast publiek, en super geluid, en de band staat als een huis. Veel kippenvelmomenten deze keer.
Drummer Keith Carlock speelde in de beste colaiuta stijl de zaal weer plat. En Donald Fagen blijft met zijn unieke combinatie van NY-coolnes, en autisme, toch een wonderlijk podium fenomeen.
Prachtige arrangementen. 'Beyond prefection!' De avond kon zowieso dus al niet meer stuk.

Voor de rest was het zoeken. Even Boris gecheckt, om mijn oude studiegenoot Glenn Gaddum te horen op de bas. Strak, goed, maar niet mijn cup-of-tea. Teveel de sound van USA-R'n'B van een jaar of 5 geleden.

De combinatie Gino Vanelli/Michel Borstlap trio leek mij van te voren een bijzonder optreden. En kwalitatief was ik erg onder de indruk. Toch leek er iets te ontbreken waardoor het niet echt een heel optreden kon boeien. Misschien is een trio-bezetting daarvoor net te sober.
Maar op somige momenten was het magisch, zoals in 'wild horses' met zelfs een waarnzinnige drumsolo (en daar heb ik altijd een enorme hekel aan...)

Daarna nog kort wat optredens bekeken, maar nergens blijven hangen.
We hebben dan ook niet op Maceo Parker gewacht, die ik al vaker gezien heb, en zijn op een wel heel erg beschaafde tijd weer terug naar Amsterdam gegaan.
Laatst gewijzigd door Spinal Tap op 16 jul 2007, 13:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Weckl
Berichten: 288
Lid geworden op: 20 jun 2006, 18:46

Bericht door Weckl »

Spinal Tap schreef:
Een amateur top-40 band was beter op zijn plek geweest.
Dat is precies wat ik dacht toen ik tv aan het kijken was.
jazzywezzy schreef:toppertje: Dirty Work
Door de zangeressen gezongen, kippenvel!
Didi 1.0

Bericht door Didi 1.0 »

Niemand Michael Brecker Electric Band gezien ? Zijn versie van " Skunk Funk " was echt mijn highlight voor die dag. Bailey ging los en de blazers waren fenomenaal.

Tof die foto's , Hidde. We stonden bij elkaar in de buurt bij Stern. Ik moet je zeggen dat ik ook wat moeite had met Stern. De combi Weckl-Jackson daar ging ik voor.
Ja , enne Sly .... soms heb ik toch echt mijn bedenkingen bij al die revivals. Straks komt James Brown in zijn kist ook nog het podium op gereden.
Gebruikersavatar
Gerben van Nazareth
Berichten: 308
Lid geworden op: 31 okt 2003, 22:57

Bericht door Gerben van Nazareth »

North Sea Jazz quizvraag: Wat stuift daar boven 't podium?
Antwoord: het is de as van Jaco!
Fat Time check cd Fox Farm Fusion
kijk voor Fat Time & andere muziek op https://www.martenschulp.nl * https://www.twitter.com/martensc * https://www.linkedin.com/in/martenschulp
Gebruikersavatar
Jurren
Berichten: 1438
Lid geworden op: 28 aug 2006, 19:48

Bericht door Jurren »

Didi schreef:
Jurren schreef:
beste wat ik heb gezien: E.S.T.

zo goed! geweldige stukken!
Helaas moeten missen. Heb nog wel een prachtconcert van ze. Komt nog een keer voorbij in topic Didi's downloads.
ik kijk niet echt met regelmaat in dat topic van je... :oops:
kan je me op de hoogte houden? :roll:
je zou er mij en behoorlijk wat vrienden van me behoorlijk blij mee maken!
Gebruikersavatar
bassmart
Berichten: 249
Lid geworden op: 26 mar 2007, 08:28

Bericht door bassmart »

net thuis gekomen van 3 dagen jazz festival.. ik vond de begeleidings band van sly and the family stone egt heel erg strak.. ik hoorde dat sly zich al 20 jaar niet meer van zich had laten horen, klopt dit? die bassist was overigens wel goed.
Marcus Miller vond ik vrijdag een beetje tegenvallen, maar vond ik gisteren als vervanger egt stukken beter spelen, leuke gastoptredens ook .. stond helemaal vooraan
Zawinull was ook wel goed, de bassist had een hele goede solo vond ik.. ik had bij zawinul alleen gehoopt op victor baily, maar die zat bij Brecker..
Van snoop dogg had ik eigenlijk niet zo'n hoge verwachtingen.. maar het publiek ging egt helemaal uit z'n dak.. t publiek moest ook meezingen : fuck the police xD. toen hij wilde weten wat voor publiek het was, was ook comisch
al met al was 't festival egt helemaal geweldig
Fender/Gibson/Bravewood/Music Man/Tokai
Aguilar/TC-Electronic/Ampeg
Plaats reactie