Waardoor ben je bas gaan spelen?

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Dennis
Berichten: 901
Lid geworden op: 19 jul 2005, 20:58

Bericht door Dennis »

Bazz Lightyear schreef:nee nee, het was in de tijd na het eerste album, het was van het Space Monkeyz remix album die ik nu op het spoor ben.
KLIK

hier kun je van elk nummer een stukje horen


Link ingekort - RUIS
Gebruikersavatar
Bazz Lightyear
Berichten: 5354
Lid geworden op: 27 okt 2007, 17:44

Bericht door Bazz Lightyear »

ik zat daar ten tijde van die post net op.. nog niet gevonden.
Everyones a pilot in the night sky
Moonlight that cures loneliness
Todays meal is Nissin Cup Noodle Cup Noodle Cup Noodle
Frenk
Berichten: 173
Lid geworden op: 17 nov 2006, 15:47

Bericht door Frenk »

nouu ben op me 9e begonnen met drummen (doe ik ook nog steeds) ben 2 jaar geleden begonnen met gitaar gewoon voor de grap en me broer deed het ook (doe ik ook nog steeds) maar ik was altijd al fan van rhcp en toen ontdekte ik dat vette geslap van flea en elke keer als ik dat weer zag kreeg ik gewoon een drang om basssss te spelen :twisted:


maar @ bazzlightyear
weet je nog beetje hoe dat nummer ging? want ik ben ook groot fan van de gorillaz heb al die albums dus zou je misschien wel kunnen helpen :lol:
Squier VM Jazz>---<EHX Bassballs>---<EDEN N8
Gebruikersavatar
Bazz Lightyear
Berichten: 5354
Lid geworden op: 27 okt 2007, 17:44

Bericht door Bazz Lightyear »

het was een soort dub remix van een nummer, als je op de site van gorillaz aan het rondklikken was kon je op een radio klikken. Dan zag je een radio zweven in de ruimte waar de spacemonkeyz omheen zag zweven. Heb dat nummer zovaak geluisterd, kan hem niet meer vinden op de site :(
Everyones a pilot in the night sky
Moonlight that cures loneliness
Todays meal is Nissin Cup Noodle Cup Noodle Cup Noodle
Gebruikersavatar
Madame Clapotis
Berichten: 1794
Lid geworden op: 30 aug 2007, 22:06

Bericht door Madame Clapotis »

Tot vorig jaar sprak bassen me niet aan... Waarom nu bassen?.. Ik droomde van een elektrische gitaar, prachtige solo's,....

Vorig jaar, ergens in maart geloof ik (ik speelde toen anderhalf jaar klassieke gitaar), kwam opeens een vriend van me op mijn kruin tikken met de boodschap "You will be the bassist". Gewoon om eens iets te spelen op het freepodium van de school, een gelegenheidsgroepje samengesteld!

Die gelegenheidsgroep bestaat nog steeds, mijn neef speelt nu ook mee als gitarist, terwijl die feitelijk meer het 'wooooow'-effect van de bas zag dan ik.
Tijdje "bas" gespeeld op men akoestische (niet te doen :D , maar geen geldjes enjah, geen plannen om het echt verder te maken met basgitaar).
In de paasvakantie kocht ik een tweedehands Washburn XB100 en een even tweedehandse oefenversterker van Randall.

Ik hou nu echt van het bassen, heeerrlijk; op mn stereo staat de bass steevast open, en ik heb niet van die fug-oortjes maar een Senheisser koptelefoon: zo hoor ik ook steeds de baslijntjes :P .
RESPECT :wink:
GEZ: CIOKS SOL | Source Audio Aftershock | Beyerdynamic DT770Pro 80Ohm
TK: Disaster Area DMC-8D g2 MIDI-controller

Mme Clapotis
Gebruikersavatar
Basvarken
Berichten: 7385
Lid geworden op: 01 dec 2005, 22:49

Bericht door Basvarken »

Toen The Police in 1978 een hit scoorde met Roxanne zat ik in de vijfde klas van de lagere school (dat heet nu groep 7).
Ik vond die Sting toch wel bijzonder cool en ik bouwde van spaanplaat een basgitaar. De potmeters waren doppen van een colafles en de snaren waren visgaren. Dit was vóór het Playbackshow tijdperk!

Na een jaartje zeuren mocht ik van mijn ouders op gitaarles. Om te kijken of het serieus was. Weer een jaartje later zat ik inmiddels op de brugklas en besloot ik met vriendjes uit de klas een bandje te beginnen. Nu kon ik eindelijk bas gaan spelen in een band, want daar was het dus sinds Roxanne van The Police om begonnen.
Alleen was mijn muzikale smaak op dat moment al weer aardig opgeschoven richting de hardrock/heavy metal. Steve Harris was dé man in die tijd.
Proost!

The Gibson Bass Book bestellen?
https://www.thegibsonbassbook.com
Gebruikersavatar
gilles
Domesticus
Berichten: 14280
Lid geworden op: 06 jun 2004, 22:15

Re: Waardoor ben je bas gaan spelen?

Bericht door gilles »

Omdat ik overbodig was geworden in mijn zelf opgerichte bandje, en we nog een bassist tekort hadden..... Ik heb uit pure noodzaak maar een bas gekocht, en daar heeft mijn vrouw nu al jaaaaaaaaaaren spijt van :mrgreen:
de grote storthoop heeft gesproken
Gebruikersavatar
Marijn
Berichten: 858
Lid geworden op: 11 sep 2004, 09:18

Bericht door Marijn »

Ik deed vrijwilligerswerk in een pop en cultuurpodium. Zo kwam ik in contact met bandjes. Die dewd/dame die altijd bij de drummer stond met te weinig snaren vond ik interessant. Ik speelde toen al gitaar en ben toen ik op de middelbare school zat overgestapt op bas.
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18616
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Bericht door Pedullist »

In een nachtelijk visioen zag ik in de wolken des hemels een engel verschijnen wiens glans en heerlijkheid alle beschrijving te boven gaan. Hij droeg een los kleed van allerheerlijkste witheid. Het was een witheid die al het aardse dat ik ooit had gezien, overtrof. Toen het licht op mij rustte, sprak deze engel tot mij, mij bij de naam noemende. Hij gebood mij om mij aan te sluiten tot de orde van de bassisten. Toen ik weer tot mijzelf kwam, bemerkte ik dat ik op mijn rug lag en omhoog keek. Toen het licht verdwenen was, had ik geen kracht meer; maar al gauw kwam ik enigszins op krachten en ging naar huis.

Aldaar aangekomen vroeg ik mijn vader een bas voor mij te kopen. Waarom? vroeg hij nog. Ik vertelde hem over de engel. Sindsdien heb ik nooit meer maanzaadbolletjes mogen eten...
Gebruikersavatar
RUIS
uitgesmurft
Berichten: 22172
Lid geworden op: 26 mar 2005, 15:39

Bericht door RUIS »

En hij zag dat het goed bas...
Haico

Bericht door Haico »

Tsja, je moet toch wat met je leven...

Ik was al finaal mislukt. Bas spelen kon er ook nog wel bij...
Gebruikersavatar
RUIS
uitgesmurft
Berichten: 22172
Lid geworden op: 26 mar 2005, 15:39

Bericht door RUIS »

Ik heb gewoon teveel talent om gitaar te spelen....
Gebruikersavatar
BarryII
Berichten: 98
Lid geworden op: 19 jul 2007, 23:17

Bericht door BarryII »

Bij mij net zo, ik was te goed op gitaar...en ook nog verrekte goodlooking, dus had ik alle meisjes.
Toen moest ik maar gaan bassen van die gemenerikken.
Maar eigenlijk vind ik dat tegenwoordig leuker dan gitaar spelen.
Hey, ik ben niet meer zo nieuw hier! O-jee
Gebruikersavatar
Bertjefred
Berichten: 3065
Lid geworden op: 20 aug 2007, 22:18

Bericht door Bertjefred »

ah ik weet het goed een paar vrienden van me hadden allemaa instrument en oefenende in een garage war ik dus wel eens die instrumenten om hing dus op een dag ook die bas. en ik een open-E en ik dacht gelijk dit is het dit ga ik voor altijd doen!!!
Didi 1.0

Bericht door Didi 1.0 »

gitaristenoverschot
en Lynott ( was in 1977 )
Plaats reactie