Waardoor ben je bas gaan spelen?

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
Madmac
geen ondernaamdinges
Berichten: 5674
Lid geworden op: 21 nov 2006, 22:04

Bericht door Madmac »

Na twee gitaarlessen met een kamaraad gaf ik het op ! Die onnozele dunne snaartjes en die belachelijk kleine stringspacing ! Wie wil daar nu op spelen :roll:

Een jaar of wat later dan maar een bas aangeschaft door drie belangrijke factoren:

-Een vriendenkring bestaande uit een drummer, gitarist en zanger.
-Vakantie geld getrokken van mijn weekendjob.
-Geen akkoorden te hoeven nemen !
Bijna terug actief op muzikaal gebied.
Gebruikersavatar
Luifel jr.
Berichten: 439
Lid geworden op: 23 dec 2005, 11:56

Bericht door Luifel jr. »

Met 3 vrienden een metalbandje opgericht. 2 gitaristen en een zanger en ik als drummer. (Allemaal vanaf punt 0 begonnen)
Na 1,5 maand kon ik niet meer drummen als gevolg van slechte techniek en daardoor enorme pijn in mijn rechter pols. Kon dus niet meer drummen. De bassist die we op dat moment hadden (via een advertentie) was niet een type wat bij ons in de band paste. Dus als gevolg van de drum blessure hebben we de bassist verzocht een andere band te zoeken, ik ben gaan bassen en hebben we ipv mij een nieuwe (veel betere) drummer gevonden.

Dus niet door een gitaristenoverschot gaan bassen maar door een blessure en wat was ik daar blij om.

Na 5 jaar was het afgelopen met die metal band en hebben de 2 gitaristen en ik een ramones coverbandje gehad. Ik weer drummen, 1 gitarist bassen en de andere gitarist nam ook de vocalen over. Dit hebben we een 3 tal jaren vol gehouden met ons 3-en tot we weer een drummer hadden waar het goed mee klikt. Zie daar het ontstaan van Acid Eaters en ik kon gelukkig weer gaan bassen in bandverband. Dat had ik toch gemist. Onze gitarist was een leuke invaller maar bleef gitaar spelen op de bas....hehehe (waar hebben we dat eerder gehoord)
Fender Precision, gepimped tot een '62 oudje
Peavey Cirrus BXP4
Hohner bas (paars met goud, best leuk)
Ashdown Mag 300H
Ashdown Mag 210
Gebruikersavatar
Bazz Lightyear
Berichten: 5354
Lid geworden op: 27 okt 2007, 17:44

Bericht door Bazz Lightyear »

Dennis schreef:
Bazz Lightyear schreef:nee nee, het was in de tijd na het eerste album, het was van het Space Monkeyz remix album die ik nu op het spoor ben.
KLIK

hier kun je van elk nummer een stukje horen


Link ingekort - RUIS
heb het gevonden hier is het: https://www.laikacomehome.com/

ik zit nu achter een laptop dus ik kan niet horen of de bas zo geweldig is of niet...

Edit:
oh yeah ik kan hem horen =D

Edit2:
oh yeah ik kan hem spelen =D

G:-----------------------------------------
D:-----------------------------------------
A:-6-4-------------4-6--222-2------2----
E:------6-6-6-6-6--------------22-2---2-

eerste gedeelte 3 keer, 2de keer variatie in tempo enzo
Everyones a pilot in the night sky
Moonlight that cures loneliness
Todays meal is Nissin Cup Noodle Cup Noodle Cup Noodle
Gebruikersavatar
DiFontaine
Berichten: 85
Lid geworden op: 17 okt 2007, 16:42

Bericht door DiFontaine »

Sid Vicious !!

als broekkie groot punk fan ...
zag een paar optredens van the sex pistols op vhs , en dacht dat kan ik ook :P
Laatst gewijzigd door DiFontaine op 24 nov 2007, 19:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Jäärvjester
Berichten: 349
Lid geworden op: 14 jul 2006, 13:33

Bericht door Jäärvjester »

Toen ik op gitaar alleen nog maar Jamiroquai-basloopjes aan het spelen was :lol:
NURZE
basflatulent
Berichten: 8644
Lid geworden op: 19 jul 2005, 16:11

Bericht door NURZE »

Door Walter Beckers.
2 black Musicman stingrays 3eq - 1 natural Musicman stingray 3eq - boss effects - Ampeg svt classic - Ampeg 810

www.instagram.com/xhakonx
Gebruikersavatar
Jerry
Berichten: 2766
Lid geworden op: 17 nov 2006, 11:49

Bericht door Jerry »

DiFontaine schreef:Sid Vicious
Whehe, werkelijk?? Dat is echt de slechtste bassist OOIT... en tevens ook mijn anti-held :D
Krøpèl
Berichten: 23
Lid geworden op: 06 nov 2006, 13:51

Bericht door Krøpèl »

Ik stond in een muziekzaak eens naar gitaren te kijken, daar zag ik zo'n ding met die dikke snaren staan. Ik duwde eens met mijn duim tegen de dikste snaar, en liet hem los DONGGGG. Sindsdien moest en zou ik zo'n ding hebben. Raak mijn gitaar nauwelijks nog aan.

Eigenlijk ben ik dus bas gaan spelen door mijzelf :oops:
'07 corvette std. bubinga met SD Quarter Pounders.
Spectorbass
Berichten: 1765
Lid geworden op: 22 jan 2006, 21:24

Bericht door Spectorbass »

Ik was eigenlijk zat om steeds de snaren van m'n crappy spaanse gitaar omlaag te draaien. Ook wou ik het geluid van Fieldy hebben (hoe ik daar ooit bij gekomen ben, het is me een raadsel)
schorrebass
Berichten: 698
Lid geworden op: 09 nov 2007, 19:08

Bericht door schorrebass »

Mijn basgevoel is gevormd door MORPHINE.
Gebruikersavatar
Droombolus
Junior Pensionado
Berichten: 8364
Lid geworden op: 02 mei 2006, 12:33

Bericht door Droombolus »

schorrebass schreef:Mijn basgevoel is gevormd door MORPHINE.
Er zijn slechtere aanledingen ........
Experience is the ultimate teacher
Gebruikersavatar
No Class
Berichten: 201
Lid geworden op: 10 dec 2005, 18:41

Bericht door No Class »

Mijn band had geen bassist meer en 3 gitaristen een jaar of drie geleden, dus iemand was de lul. Aangezien ik de enige was die enigszins een bas kon hanteren mocht ik dat doen. Gelukkig vond ik het nog leuk ook, en heel geleidelijk aan werd het steeds meer bas en steeds minder gitaar. Nu raak ik die gitaar nog 1 keer in de maand aan ofzo.
Dream Theater Bass Highlights
https://www.youtube.com/watch?v=Tsu9r9bKU8c
Gebruikersavatar
Jumpsuit
Berichten: 144
Lid geworden op: 23 jun 2005, 14:43

Bericht door Jumpsuit »

Als adolescent in een bandje gespeeld als leadgitarist-zanger. Toen al regelmatig in off-time zitten pielen op de bas, omdat ik dat eigenlijk leuker vond. De melodieuze bas van McCartney, Police, Joe Jackson, Level 42, Pretenders...
Wegens huisje-tuintje-carrièretje-kindjes 14 jaar stilgelegen, maar het bleef wel kriebelen, en steeds meer...
De begintune van "Northern Exposure" (een huppelloopje op een fretless) heeft me toen wakker geschud: ik wist gewoon dat ik niks anders wou.
neem het me nu maar niet meer af 8)
Yamaha BB415
Markbass CMD102P
Markbass Standard 151HF

https://www.chris-hageland.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
QuoVadis
Kwoo
Berichten: 3418
Lid geworden op: 30 dec 2004, 18:32

Bericht door QuoVadis »

Jerry schreef:Door de ex van mijn nichtje/pleegzusje, de wijlen bassist van Autumnal Reaper.
Bedoel je Roeland? Die was toch gitarist in AR (hoewel ik weet dat hij wel een bas had, want die heeft Royy nu)?
schorrebass
Berichten: 698
Lid geworden op: 09 nov 2007, 19:08

Bericht door schorrebass »

Droombolus schreef:
schorrebass schreef:Mijn basgevoel is gevormd door MORPHINE.
Er zijn slechtere aanledingen ........
De plaat "Cure for pain" was voor mij de aanleiding om vier snaren van de gitaar knippen.
Plaats reactie