Waardoor ben je bas gaan spelen?

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
Bazz Lightyear
Berichten: 5354
Lid geworden op: 27 okt 2007, 17:44

Waardoor ben je bas gaan spelen?

Bericht door Bazz Lightyear »

Voor mij wilde ik al tijd een instrument spelen en ik vond het lage geluid van de bas altijd al vet.

Toen ging ik letten op baslijnen in nummers, toen hoorde ik een nummer op de site van Gorillaz (wat ik nu niet meer kan vinden!!!) waardoor ik het zeker wist.

ik ben dus nu al 2 jaar weer op zoek naar het nummer waardoor ik bas ben gaan spelen, omdat ik dacht. Als ik dat kan spelen ill die a happy man. Of iets dergelijks.

waardoor was het bij jullie?
Everyones a pilot in the night sky
Moonlight that cures loneliness
Todays meal is Nissin Cup Noodle Cup Noodle Cup Noodle
Gebruikersavatar
LedZep
Berichten: 643
Lid geworden op: 29 dec 2006, 13:45

Bericht door LedZep »

Teveel gitaristen, en band opgericht waar 'r nog een bassist bij nodig was.. ..maar ondertussen zou'k bass nooit meer willen inruilen voor gitaar!(ben als gitarist begonnen)
Voer hier een onderschrift in.
Gebruikersavatar
Robbie
Java Guru
Berichten: 2213
Lid geworden op: 15 okt 2004, 11:50

Bericht door Robbie »

Ik was altijd een Level 42 fan en toen ik ongeveer 35 was hield ik eindelijk eens wat geld over af en toe, en kocht een basgitaar. Gewoon voor de heb. Eentje die bij de eiken meubels paste. Hij heeft enkele jaren ongebruikt in de huiskamer in de hoek gestaan, voor het zicht. Op mijn 38e ben ik begonnen met 'm af en toe eens op te pakken om te (proberen te) spelen.
The proof of the coffee is in the drinking
Don't judge the coffee by its cup
dejohan

Re: Waardoor ben je bas gaan spelen?

Bericht door dejohan »

Bazz Lightyear schreef:Voor mij wilde ik al tijd een instrument spelen en ik vond het lage geluid van de bas altijd al vet.

Toen ging ik letten op baslijnen in nummers, toen hoorde ik een nummer op de site van Gorillaz (wat ik nu niet meer kan vinden!!!) waardoor ik het zeker wist.

ik ben dus nu al 2 jaar weer op zoek naar het nummer waardoor ik bas ben gaan spelen, omdat ik dacht. Als ik dat kan spelen ill die a happy man. Of iets dergelijks.

waardoor was het bij jullie?
Bedoel je Feel Good Inc?
https://nl.youtube.com/watch?v=cgn3Dpm-lFE

Bij mij, tien jaar gitaar gespeeld, en dan voor de lol op bas overgeschakeld, en dat bevalt me veel meer.
Gebruikersavatar
Bazz Lightyear
Berichten: 5354
Lid geworden op: 27 okt 2007, 17:44

Bericht door Bazz Lightyear »

nee nee, het was in de tijd na het eerste album, het was van het Space Monkeyz remix album die ik nu op het spoor ben.
Everyones a pilot in the night sky
Moonlight that cures loneliness
Todays meal is Nissin Cup Noodle Cup Noodle Cup Noodle
Gebruikersavatar
Muller
Berichten: 334
Lid geworden op: 09 okt 2006, 22:34

Bericht door Muller »

Ik ben gaan bassen door de eerste bastoon in Another brick in the wall part 2.

En dan de versie van de Roger Waters dvd In the flesh.

Het komt alleen maar tot zijn recht met een goede audio-installatie, want elke keer als ik het op mijn eigen kamer beluister vind ik het tegen vallen. Luister ik het echter bij mijn ouders, te gek :p

Fender American Professional Precision Bass
MusicMan Stingray Special V
MarkBass LMT800 / Vanderkley 112MNT
MXR Bass Compressor M87 - MXR M81 Bass PreAmp - MXR Bass fuzz - MXR Octaver - MXR Bass Envelope Filter - Boss OC-5
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26348
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

Begin jaren '70 begon ik samen met een goede vriend (die ik nog steeds regelmatig zie!!!) als jongetje van 14, 15 jaar gitaar te spelen. Vriend had een krantenwijk, dus geld, en dus op enig moment een echte electrische gitaar en een primitieve versterker. Hij ging al snel in een bandje spelen en daar zag (en vooral hoorde) ik een bassist met een Höfner vioolbas en een Fender 100 watt Bassman set.
Op dat moment sloeg bij mij de bliksem in: IK GA BASSEN! Een jaar later (het was inmiddels 1974) kocht ik van de centjes van mijn eerste vakantiebaantje en Sakai bas voor 325 gulden. De rest is geschiedenis, zoals ze zeggen :wink:
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20939
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Bericht door BassAgent »

Geen idee, eigenlijk :shock:
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
Stinky
Berichten: 6728
Lid geworden op: 15 sep 2005, 19:00

Bericht door Stinky »

Lovegames! 8)
Gebruikersavatar
Irma
Berichten: 213
Lid geworden op: 20 mar 2004, 22:22

Bericht door Irma »

Henny Vrienten hè...
Gebruikersavatar
The Fourth Horsemen
Berichten: 1985
Lid geworden op: 27 apr 2006, 17:43

Bericht door The Fourth Horsemen »

Zeer toevallig.

Ik speelde toen nog gitaar in een band. Zou met een bevriende gitarist en drummer (die ook gitarist is) wat metallica jammen... we vroegen ook een bassist, maar die belde op het laatste moment af. Toevallig was er een drummer van een van mijn bands van toen aanwezig. Ik de bas gepakt. Degene de normaal zou drummen de gitaar, want hij is veel beter op gitaar dan mij... en nu zou ik het niet meer anders willen.
Æ

Bericht door Æ »

Ik wilde iets ter compensatie.

Nee hoor, maar er zijn nog maar 100 van dit soort topics, dus kijk eens daar voordat je weer een nieuwe start.
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22623
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Bericht door wombatboter »

McCartney, Mark King, Fischer Z, Joe Jackson.....bas stond altijd luid in hun mix en dat wekte mijn aandacht.
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
Droombolus
Junior Pensionado
Berichten: 8364
Lid geworden op: 02 mei 2006, 12:33

Bericht door Droombolus »

Iedereen wil toch bassen ? :lol:

Ik werd vooral geïnspireerd door de bassisten van de British R&B bands in de 60s: Chas Chandler ( The Animals ), Paul Samwell-Smith ( Les Yardbirds :wink: ), Muff Winwood ( Spencer Davis Group ) en natuurlijk Bill Wyman & "El Salvador" John Entwhistle .....
Experience is the ultimate teacher
Gebruikersavatar
Sanders
Bas-cyclo-pedie
Berichten: 19305
Lid geworden op: 27 okt 2007, 19:35

Bericht door Sanders »

Ik wilde groter hebben dan de gitarist :?


Nee, ik speel nog steeds gitaar (erg veel zelfs), maar soms vind ik het leuk om eens lekker goed hard aan dikke snaren te kunnen plukken, dusja, vandaar... Begonnen op een Musicmaster-basje...
rich13 schreef:Sanders is gek op kinderen!!! Gebakken dan...
dejohan schreef:Een hamer is nutteloos als je begonia's wil kweken.
Plaats reactie