Blauwe pickguard voor fender jb

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
Q.
moddergegeten
Berichten: 2547
Lid geworden op: 30 nov 2003, 18:17

Blauwe pickguard voor fender jb

Bericht door Q. »

Ik ben al eent tijdje opzoek naar een een blauwe pickguard, en dan zo´n parelachtig ding (ja, ben even het woord kwijt), weet iemand waar ik deze kan krijgen of bestellen?
En ik heb gehoord dat er verschil zit in de slagplaten voor een jb uit mexico, japan of usa (qua afmeting en gaten voor de pickups), weet iemand daar iets meer over?
(en nope, vox humana heeft het niet)
Bij voorbaat dank.
And Button is not yet a zebra
Gebruikersavatar
iglo
Berichten: 346
Lid geworden op: 17 nov 2003, 23:16

Bericht door iglo »

da's ook toevallig...
sta nu op het punt om naa VH te gaan voor een tortoise slagplaat voor m/n MIJ JB4, hahaha

let idd goet op het gatenpatroon, verschil enorm.

wat hebbie zelf voor Jazz??
Thijzema
Berichten: 581
Lid geworden op: 07 okt 2003, 19:59

Bericht door Thijzema »

als je een beetje op t net zoekt zul je vast wel een hobbyist vinden die dat kan maken, zal wel wat gaan kosten denk ik zo. T voordeel is wel dat je de slagplaat helemaal krijgt zoals jij hem wilt.
Gebruikersavatar
Q.
moddergegeten
Berichten: 2547
Lid geworden op: 30 nov 2003, 18:17

Bericht door Q. »

Jep, aan custom heb ik ook gedacht. Ik ga nu zelf proberen zo´n plaat te vinden of vraag aan vox humana of zij er niet misschien aan kunnen komen. Bestellen via internet is trouwens ook nog een mogelijkheid, alleen dan zit je weer met het probleem van de buitenlandse sites (die meestal niet naar het buitenland willen versturen, of waar de manier van betalen me weinig aanstaat etc.).

Maar goed, mocht ik er eenmaal één hebben dan wordt mijn bas in nederland wel meteen uniek :).
Aan tortoise heb ik ook nog even gedacht, ook mooi eigenlijk. Maar ik wil dus een blauwe slagplaat, witte pu covers en gouden p bas knoppen op mijn sunburst usa met voor de rest nog chromen hardware (´02).

Geen smaak, is ook smaak.
And Button is not yet a zebra
Gebruikersavatar
Surferboy
Bas-Hobbit
Berichten: 1835
Lid geworden op: 17 dec 2003, 20:28

Bericht door Surferboy »

Warmoth verstuurt naar het buitenland! (ps Pearloïd! :wink: )
Niels
Berichten: 3576
Lid geworden op: 02 okt 2003, 21:37

Bericht door Niels »

Q. schreef:Maar ik wil dus een blauwe slagplaat, witte pu covers en gouden p bas knoppen op mijn sunburst usa met voor de rest nog chromen hardware
:shock:

Dat wordt toch wel ultiem lelijk denk ik zo. Maar als je het af hebt willen we graag foto's zien ;).
Gebruikersavatar
Surferboy
Bas-Hobbit
Berichten: 1835
Lid geworden op: 17 dec 2003, 20:28

Bericht door Surferboy »

Ik zou zeggen Pimpy!! Niet geheel mijn smaak, maar altijd leuk om een "custom" bas te zien! 8)
Thijzema
Berichten: 581
Lid geworden op: 07 okt 2003, 19:59

Bericht door Thijzema »

Zo ontzettend fout dat t interessant wordt :wink:
Gebruikersavatar
Surferboy
Bas-Hobbit
Berichten: 1835
Lid geworden op: 17 dec 2003, 20:28

Bericht door Surferboy »

Eigenlijk moet je wel een P-bas hiervoor gebruiken....die zijn sowieso al pimpy! :lol: 8)
Gebruikersavatar
iglo
Berichten: 346
Lid geworden op: 17 nov 2003, 23:16

Bericht door iglo »

www.pickguards.com
www.allparts.com

en nog een heleboel....
Gebruikersavatar
RobertoEDB605
BassWeed
Berichten: 1040
Lid geworden op: 14 nov 2003, 19:21

Bericht door RobertoEDB605 »

Thijzema schreef:als je een beetje op t net zoekt zul je vast wel een hobbyist vinden die dat kan maken, zal wel wat gaan kosten denk ik zo. T voordeel is wel dat je de slagplaat helemaal krijgt zoals jij hem wilt.
Reijnen Roermond kan ook custom slagplaten laten maken (als je kleur/afmetingen e.d. doorgeeft, of je bass meegeeft komt het helemaal goed).

Ik denk dat veel andere muziek winkels ook wel een "slagplaten-mannetje" hebben.
//DUMPWEED.NL\\ Punkrock since 2001
Thijzema
Berichten: 581
Lid geworden op: 07 okt 2003, 19:59

Bericht door Thijzema »

zowiezo zullen ze bij de meeste muziekzaken wel iemand weten, of ze ook iemand zelf hebben dat weet ik niet, is toch niet echt iets waar je je brood aan kunt verdienen pickguards customizen :D
Gebruikersavatar
RobertoEDB605
BassWeed
Berichten: 1040
Lid geworden op: 14 nov 2003, 19:21

Bericht door RobertoEDB605 »

neej maar dat soort mensen zijn vaak gitaarbouwers natuurlijk :wink:

in ieder geval, voordat je een hoop geld in het buitenland gaat uitgeven, vraag gewoon 's na bij de muziekzaken in de buurt!
//DUMPWEED.NL\\ Punkrock since 2001
Gebruikersavatar
Q.
moddergegeten
Berichten: 2547
Lid geworden op: 30 nov 2003, 18:17

Bericht door Q. »

Bij pickguards.com hebben ze 'em idd, kheb al een mailtje gestuurd met de vraag of ze verzenden etc. maar helaas nog geen reactie gehad :(.

Het grote nadeel is niet dat slagplaten in het algemeen niet te vinden zijn, maar blauwe pearloid (dank voor het woord) is niet echt goed aan te komen.... Maar goed, ik zal de komende tijd even wat gitaarzaken een mailtje sturen met mijn vraag, bedankt voor de tips :).
En ik dacht ook eerst dat het lelijk zou worden, maar goed, stel je het eens voor......... wordt echt mooi. Sunburst jazzmasters en jaguars hebben ook witte pu covers en vaak tortoise slagplaten en dat staat ook vrij sexy toch?
Mocht alles lukken dan volgen er uiteraard foto's.
And Button is not yet a zebra
Gebruikersavatar
pompompom
Berichten: 448
Lid geworden op: 11 nov 2003, 10:35

Bericht door pompompom »

Ik zelf een slagplaat gemaakt van RVS traanplaat, al had ik wel het voordeel dat ik stage liep op een bedrijf waar ze een lasersnijmachine hebben, een nog groter voordeel was dat ik ook op afdeling werkte waar ze t apparaat programmeerden :D
Plaats reactie