Betalen aan een Amerikaan

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
riotriot
Berichten: 1708
Lid geworden op: 02 jan 2007, 17:18

Betalen aan een Amerikaan

Bericht door riotriot »

Hey, ik heb afgelopen nacht via ebay.com een bas gekocht, maar nu kom ik er achter dat betalen een probleem is. De cash heb ik natuurlijk wel, maar hoe krijg ik dat bij die Amerikaan?

Ik heb zelf paypal, maar kennelijk zit daar een limiet van 1000 per transactie aan vast en een limiet van 1500 per jaar..
Nu schijn je die limieten te kunnen verhogen, maar daar kom ik dus niet helemaal uit!

Misschien andere manieren van betalen?
Riot riot, it doesn't matter who!
Riot riot, what are you gonna do?
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18619
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Bericht door Pedullist »

Western Union, maar doe dat alleen in het uiterste geval. Er zit totaal geen controle op, en bij geval van fraude kunnen de mensen van Ebay écht niks meer voor je doen.

Ik heb nog nooit problemen met limieten op Paypal gehad. Volgens mij zijn dat creditcard limieten, en geen Paypal limieten.
Gebruikersavatar
simon
Berichten: 228
Lid geworden op: 13 nov 2003, 19:42

Bericht door simon »

Je kan je PayPal-rekening ook uitbreiden, wellicht met meer limieten enzo, maar het kan idd ook aan je creditcard liggen. Weet het niet precies.

Je kunt ook met een overschrijving betalen, hetzij een 'wire transfer' (van bank naar bank) of een 'money order' (jouw bank stuurt een cheque naar de verkoper). Meestal kan je dit gewoon regelen met je interbankieren-tool. Je kunt ook betalen via www.escrow.com (als de koper een account heeft), dat werkt ook met overschrijving alleen heb je dan wat extra veiligheid (en kosten) door de tussenkomst van een derde.
- Simon

Musicman Bongo 4HH (Sapphire black/moonstone)
G&L L-2000 Tribute

Markbass Little Mark I
EBS NEO-112 (2 stuks)
Gebruikersavatar
simon
Berichten: 228
Lid geworden op: 13 nov 2003, 19:42

Bericht door simon »

Ow en om wat voor bas gaat het trouwens? Daar zijn we uiteraard altijd benieuwd naar :roll: . Succes ermee!
- Simon

Musicman Bongo 4HH (Sapphire black/moonstone)
G&L L-2000 Tribute

Markbass Little Mark I
EBS NEO-112 (2 stuks)
Gebruikersavatar
berth
Berichten: 7351
Lid geworden op: 18 jun 2006, 23:30

Re: Betalen aan een Amerikaan

Bericht door berth »

riotriot schreef:Misschien andere manieren van betalen?
Als het een winkel is credit card? Je kan je paypal ook aan een gewone rekening zoals die van de postbank koppelen trouwens.
Gebruikersavatar
riotriot
Berichten: 1708
Lid geworden op: 02 jan 2007, 17:18

Bericht door riotriot »

ja dat laatste ga ik dus nu proberen, maar dat duurt 5 dagen, omdat Paypal dan een klein bedrag op je rekening stort ter controle ofzo..

Het gaat om een Fender - Telecaster bass uit '78...
Riot riot, it doesn't matter who!
Riot riot, what are you gonna do?
Gebruikersavatar
gothax
Berichten: 4088
Lid geworden op: 07 jun 2005, 13:51

Bericht door gothax »

jep, en je moet dan 2x het kleine bedrag als bevestiging invoeren. voordeel is dat je nu geen bedragen meer hoeft te storten naar je virtuele rekening..gewoon bij paypal invoeren hoeveel je op je rekening wilt zetten en alles wordt automatisch afgehandeld (hoeft zelfs niet meer bij je bank online in te loggen)

(wel ff een moeilijk paypal wachtwoord bedenken natuurlijk..aangezien geld afschrijven zo wel héél makkelijk wordt)
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18619
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Bericht door Pedullist »

gothax schreef:(wel ff een moeilijk paypal wachtwoord bedenken natuurlijk..aangezien geld afschrijven zo wel héél makkelijk wordt)
Ik raad KeePassaan. Kun je al je wachtwoorden in kwijt, en je kunt hem hysterisch moeilijke wachtwoorden (tot ver boven de 128 bits) laten genereren. Dan een flink stevig masterwachtwoord (maar wel eentje die je zelf kan onthouden) op de masterdatabase en je zit redelijk safe. Plus, het is ook een goeie plek om registratienummers van software enzo te bewaren. En niet vergeten de backuppen, deze password file! :D
Gebruikersavatar
simon
Berichten: 228
Lid geworden op: 13 nov 2003, 19:42

Bericht door simon »

riotriot schreef:ja dat laatste ga ik dus nu proberen, maar dat duurt 5 dagen, omdat Paypal dan een klein bedrag op je rekening stort ter controle ofzo..

Het gaat om een Fender - Telecaster bass uit '78...
Via internetbankieren zou dat wel in minder dan 5 dagen moeten kunnen. Heb het zelf onlangs gedaan en toen was het dacht ik in 2 dagen geregeld.

Gave bas trouwens!
- Simon

Musicman Bongo 4HH (Sapphire black/moonstone)
G&L L-2000 Tribute

Markbass Little Mark I
EBS NEO-112 (2 stuks)
Gebruikersavatar
AmericanIdiot
Berichten: 6227
Lid geworden op: 12 feb 2005, 10:41

Bericht door AmericanIdiot »

Pedullist schreef:Western Union
Dat is naar mijn idee de meest beruchte bank op deze aardkloot. NIET DOEN! Tik voor de gein eens in google in: opgelicht western union

Gezien dat je aan 1500 euro niet genoeg hebt zou ik altijd op safe gaan met zulke bedragen...liever iets meer kosten maken en een stuk zekerheid inbouwen.
Marleaux JB-5 DiMarzio's Hotwire Funky 77 5str Fender US Jazz '83 EMG's Fender Dimension Deluxe V Eden D410XST D210XLT EBS 112 Neo
Crown XTi1000 MarkBass F1
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18619
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Bericht door Pedullist »

Ik zei er dan ook nog iets anders achteraan (raadde het eigenlijk meteen af). :) Die andere betaalmethoden kosten de verkoper meestal te veel tijd. Western Union is het snelst, maar inderdaad zeer fraudegevoelig. Ik heb er 2 goede ervaringen mee, een vriend is voor 1200 opgelicht (hij had dan ook 5 fouten op een rij gemaakt). Aan de andere kant is er op mijn creditcard wel eens voor 3000 gefraudeerd. Ach ja... :D

De mogelijkheden zijn gewoon beperkt. Paypal is de beste optie voor Ebay. Ik was even vergeten dat je je bankrekening tegenwoordig kan koppelen, dus ik zou dat gewoon doen doen.

Als ik geen Paypal zie staan, begin ik er eigenlijk niet eens aan.
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20938
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Bericht door BassAgent »

simon schreef:
riotriot schreef:ja dat laatste ga ik dus nu proberen, maar dat duurt 5 dagen, omdat Paypal dan een klein bedrag op je rekening stort ter controle ofzo..

Het gaat om een Fender - Telecaster bass uit '78...
Via internetbankieren zou dat wel in minder dan 5 dagen moeten kunnen. Heb het zelf onlangs gedaan en toen was het dacht ik in 2 dagen geregeld.
Inderdaad. Volgens mij heeft iedere aardbewoner met een bankrekening een IBAN, een "International Bank Account Number", waar je geld naar kan overmaken.
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18619
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Bericht door Pedullist »

Ik maak regelmatig geld over naar een amerikaan die in duitsland woont en dat is inderdaad binnen 2 dagen op zijn rekening (met IBAN codes enzo).

Je moet die gast hoe dan ook wel vertrouwen, want je krijg het geld echt niet meer terug van de bank als hij toch onbetrouwbaar is. In dat opzicht even veilig als alle andere methoden zonder creditcard...
Gebruikersavatar
AmericanIdiot
Berichten: 6227
Lid geworden op: 12 feb 2005, 10:41

Bericht door AmericanIdiot »

Je kunt het beste een soort 'onder rembours' dienst gebruiken maar het risico blijft altijd de 'doos met bakstenen horror'.

Probeer info over de verkoper te vinden, talkbass etc. Wie weet is hij daar bekend en weet je iets meer.

Anderzijds hebben veel mensen hier ook goede ervaringen...ik geloof dat The Mule ook één (of meerdere) bas(sen) uit de US heeft laten komen.
Marleaux JB-5 DiMarzio's Hotwire Funky 77 5str Fender US Jazz '83 EMG's Fender Dimension Deluxe V Eden D410XST D210XLT EBS 112 Neo
Crown XTi1000 MarkBass F1
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18619
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Bericht door Pedullist »

Ik zit zelf op 21 instrumenten. :)

Je moet gewoon altijd goed uitkijken. En wat checkjes doen.

- hoe is de feedback? (op hoeveel producten, goeie feedback met maar 3 items is nogal makkelijk)

- reageert ie een beetje snel op mails (ik stuur altijd test mailtjes met wat vragen, ook al heb ik ze niet...verzin er gewoon een paar om even te kijken hoe hij of zij communiceert)?

- welke betaalmethoden accepteert hij? Als hij alléén maar WU accepteert, ren dan hard weg. :) Paypal is meestal een goed teken.

- inderdaad checken op talkbass en dudepit raad ik ook aan. Vaak kennen ze de verkoper (in positieve of negatieve zin)

En als je de bieding niet gewonnen hebt, maar toch daarna een mailtje krijgt van zogenaamd de verkoper die zegt dat de winnende bieder toch niet kan betalen en dat jij hem toch mag overnemen maar ineens geen Paypal meer accepteert alleen Western Union en een adres opgeeft in London ipv Canada (waar de bas volgens Ebay was), REN DAN OOK HARD WEG! :D (zo is die vriend van mij geflest)
Plaats reactie