Hoe lang is een chinees?

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
Bassfreak
Berichten: 1247
Lid geworden op: 09 okt 2003, 21:58

14

Bericht door Bassfreak »

Ik speel zo'n 5 jaartjes bas, en ben nu 14 jaar... dus ik ben op mun 9e begonnen :D .

Groeten Eriks :wink:
Gebruikersavatar
Surferboy
Bas-Hobbit
Berichten: 1835
Lid geworden op: 17 dec 2003, 20:28

Bericht door Surferboy »

Woow! Ik wou dat ik toen begonnen was!! :shock:
Gear:
Jazz 4
Gumika '70 Jazz (Fretless-proj.)

Peavey T-Max!!!
Eden NSP 410

Korg G5
Nobels ODRB
Gebruikersavatar
Dirk
a.k.a. Paul
Berichten: 2246
Lid geworden op: 08 jan 2004, 19:16

Bericht door Dirk »

Jah ik speel sinds de Zomervakantie, kep een bass (peavey CN4 neck-thru) en een versterker gekocht. ben sinds een paar weken op les.
Ik ben nu het slappen aan het leren...
Marcel
Berichten: 11
Lid geworden op: 24 okt 2003, 18:40

Bericht door Marcel »

Mijn gegevens trekken de gemiddelde leeftijd aardig omhoog denk ik: liep al jaren met het idee om eens een instrument te leren bespelen en het enige dat me echt leuk leek is de basgitaar. Na jaren van baslijntjes meeneurieen in de auto eindelijk een bas gekocht (Yamaha BBN4III) en nu bezig om e.e.a. in de vingers te krijgen (uit boeken: FastTrack deel 1 en 2). Ben nu een half jaar bezig en ik ben 37 (was ik maar veeeeeeeel eerder begonnen!).
Wheezl
Berichten: 922
Lid geworden op: 07 okt 2003, 13:13

Dang ja

Bericht door Wheezl »

Dang ja, ik wou dat ik op mijn 9e begonnen was..

Nou ja, rest de vraag of ik dan nu supergoed was geweest of dat ik nu al lang gestopt was met bassen.. Mijn eerste 3 jaar waren nogal inspiratieloos nl.
Gebruikersavatar
Dozo
Berichten: 123
Lid geworden op: 18 okt 2003, 16:17

Bericht door Dozo »

Marcel schreef:Mijn gegevens trekken de gemiddelde leeftijd aardig omhoog denk ik: liep al jaren met het idee om eens een instrument te leren bespelen en het enige dat me echt leuk leek is de basgitaar. Na jaren van baslijntjes meeneurieen in de auto eindelijk een bas gekocht (Yamaha BBN4III) en nu bezig om e.e.a. in de vingers te krijgen (uit boeken: FastTrack deel 1 en 2). Ben nu een half jaar bezig en ik ben 37 (was ik maar veeeeeeeel eerder begonnen!).
pfoei ik dacht ff dat ik de enige was van die leeftijd.
Ik heb een paar jaar geleden al een bas gekocht van segovia of zo.
maar die heb ik toen in de hoek laten verstoffen.
En verkocht, nog steeds spijt van maar goed.
Tot ik sinds een halfjaar weer de kriebels kreeg en ik er weer een kocht om het ditmaal met les te proberen.
Nu gaat het een stuk beter en heb ik er lol in.
En ja ik ben dan 36 maar wou ook dat ik er veel eerder aan begonnen was.
Marcel
Berichten: 11
Lid geworden op: 24 okt 2003, 18:40

Bericht door Marcel »

He Dozo,

grappig dat het bij jou ook min of meer je 2e poging is. Ik was vergeten te vermelden dat ik een jaar of 16 geleden (ik was toen dus ook AL 21) al eens bezig ben geweest (op een Vester bas met een Gorilla versterker). Met een paar vrienden zouden we een band beginnen.... Ik een bas gekocht, haakt de rest af.....
Na een paar maanden ben ik naast m'n werk de avond-HEAO gaan volgen, de rest laat zich raden.....

Ben nog wel van plan om les te gaan nemen; bij de boeken heb ik toch het idee dat je op een gegeven moment te lang op een punt blijft hangen.

Vraag aan degenen die les volgen: doen jullie dat bij een muziekschool of bij een prive leraar? Hoe vaak en hoe lang moet je naar les om er merkbaar resultaat mee te behalen (hoeveel uur les per week / maand)?
aLeX
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 dec 2003, 12:19

Bericht door aLeX »

Ik volg nu 2 jaar les bij een prive leraar. 1 keer in de week. Ik denk dat snel merkbaar resultaat behalen erg van jezelf afhangt, of je veel oefent of niet. Ik begon na enkele maanden duidelijk vooruitgang bij mijzelf te zien.
Gebruikersavatar
RobertoEDB605
BassWeed
Berichten: 1040
Lid geworden op: 14 nov 2003, 19:21

Bericht door RobertoEDB605 »

Marcel schreef:He Dozo,

grappig dat het bij jou ook min of meer je 2e poging is. Ik was vergeten te vermelden dat ik een jaar of 16 geleden (ik was toen dus ook AL 21) al eens bezig ben geweest (op een Vester bas met een Gorilla versterker). Met een paar vrienden zouden we een band beginnen.... Ik een bas gekocht, haakt de rest af.....
Na een paar maanden ben ik naast m'n werk de avond-HEAO gaan volgen, de rest laat zich raden.....

Ben nog wel van plan om les te gaan nemen; bij de boeken heb ik toch het idee dat je op een gegeven moment te lang op een punt blijft hangen.

Vraag aan degenen die les volgen: doen jullie dat bij een muziekschool of bij een prive leraar? Hoe vaak en hoe lang moet je naar les om er merkbaar resultaat mee te behalen (hoeveel uur les per week / maand)?
ik heb bij een muziekschool een half uur per week privé les...

gaat echt supergoed. ik ga kei hard vooruit.. nog steeds!
//DUMPWEED.NL\\ Punkrock since 2001
Gebruikersavatar
en Adriaan
Berichten: 4083
Lid geworden op: 02 jan 2004, 19:44

Bericht door en Adriaan »

Ik speel nu ongeveer 3 jaar bas. Ik ben van oorsprong percussionist en heb als zodanig in de jaren '80 in verschillende bands gespeeld. Een jaar of 8 geleden ben ik bij onze locale muziekschool met gitaarles begonnen. Volgens mij ben ik met mijn 46 jaar de Methusalem van dit forum.
Gebruikersavatar
Dr Teng
Paardenvoeler
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 jan 2004, 17:28

Bericht door Dr Teng »

De Teng is: 23 jaar
Speelt gitaar : 13 jaar
Speelt bas sinds: 3 jaar.

Vindt het leukst: BAS!!!
'.. and you keep a foot in his ass!' Reggie Washington aan de bar met ons in Amersfoort.

Hans58 schreef: Ik heb zo'n hekel aan dat modieuze "stack". Vroegâh had je het eigenlijk gewoon over je "installatie".
Gebruikersavatar
Q.
moddergegeten
Berichten: 2547
Lid geworden op: 30 nov 2003, 18:17

Bericht door Q. »

Ben 18, speel 3 jaar, waarvan 3 jaar in bandjes en zit 2,5 jaar op les, waarvan 0,5 jaar echt goed les.
En uiteraard is het ook mijn grootste hobby, de juiste spullen heb ik al... nu nog wat beter leren spelen, misschien na mijn huidige studie eens kijken of we misschien naar het conservatorium willen...... zou toch wel leuk zijn (maar dan heb ik nog 3 jaar om me voor te bereiden, moet te doen zijn).
Gebruikersavatar
J!
Berichten: 870
Lid geworden op: 11 jan 2004, 15:12

Bericht door J! »

Yo dudes!

ik ben 24 jaar en speel nu 6 jaar bas waarvan 5 jaar in een prof. top100 band. M'n eerste les kreeg ik op de Rock Academie in sept 2001 en ik ben na 2 jaar (sinds september jl.) overgestapt naar het Conservatorium. Ik geef nu zelf ook les aan 14 leerlingen. Ondertussen heb ik 6 bandjes en speel zo'n beetje alle stijlen.

J. :o
netjes?

TWITTERRRRRRRRRR

netjes!
Gebruikersavatar
Surferboy
Bas-Hobbit
Berichten: 1835
Lid geworden op: 17 dec 2003, 20:28

Bericht door Surferboy »

basssssplayer schreef:Yo dudes!

ik ben 24 jaar en speel nu 6 jaar bas waarvan 5 jaar in een prof. top100 band. M'n eerste les kreeg ik op de Rock Academie in sept 2001 en ik ben na 2 jaar (sinds september jl.) overgestapt naar het Conservatorium. Ik geef nu zelf ook les aan 14 leerlingen. Ondertussen heb ik 6 bandjes en speel zo'n beetje alle stijlen.

J. :o
Cool, welke top 100 band? :? :D :wink:
Gear:
Jazz 4
Gumika '70 Jazz (Fretless-proj.)

Peavey T-Max!!!
Eden NSP 410

Korg G5
Nobels ODRB
Gebruikersavatar
J!
Berichten: 870
Lid geworden op: 11 jan 2004, 15:12

Bericht door J! »

INSANE! ehehe
netjes?

TWITTERRRRRRRRRR

netjes!
Plaats reactie