bands van forumleden op youtube

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
vincent136
Berichten: 2488
Lid geworden op: 22 jun 2008, 18:58

Bericht door vincent136 »

wombatboter schreef:
Didi schreef:[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=YxIcAThwu8U[/youtube]
Geweldige basklank overigens.. dat dat allemaal uit die kastjes komt :worship:
Dit lijkt me gewoon een soundboard opname?

Ik vind de bas net ff wat te wollig, maar dat is een kwestie van smaak.
Haico: Moraal van het verhaal. Vinnie heeft (bijna) altijd gelijk! :D :D
-
'Vintage' jazz (gepimpt) - Yamaha BB350 fretless
Eden WT550 - Glockenklang 2x10
-
Website
Persoonlijk
Gebruikersavatar
Basvarken
Berichten: 7418
Lid geworden op: 01 dec 2005, 22:49

Bericht door Basvarken »

Goed gespeeld.
Maar ik ben niet kapot van de zanger... :oops:
Proost!

The Gibson Bass Book bestellen?
https://www.thegibsonbassbook.com
Gebruikersavatar
Stinky
Berichten: 6728
Lid geworden op: 15 sep 2005, 19:00

Bericht door Stinky »

eigenlijk vind ik m'n sound op die track ook net iets te wollig maar ik was een beetje uitgeschoten met de passieve tone knop en heb die net iets te ver dicht gedraaid....ik ben nog steeds op ontdekkingstocht met de Fbass. :wink:

de bas sound is een combi van DI en mic maar verder niks mee gedaan en ik weet ook niet wat de verhouding was.

TM was iig wel onder de indruk van het grote geluid wat uit die kleine Markbass/Vanderkley combi kwam dus hey, wie ben ik om daar aan te twijfelen?! :mrgreen:

bedankt voor de complimenten alleszins.
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22622
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Bericht door wombatboter »

Ik ben meestal ook niet zo een voorstander van te wollig maar hier vond ik het net gepast... klinkt toch wel erg goed.
Ik moet mijn F-bass nog ontdekken.. heb de laatste dagen door de verhuis-toestanden geen bas meer vastgepakt.
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
Stinky
Berichten: 6728
Lid geworden op: 15 sep 2005, 19:00

Bericht door Stinky »

ik heb echt een probleem met spelen als ik te veel treble in mn aanslag hoor: tis dan net alsof ik het begin en eind vd noot minder voel en hoor omdat die boventonen op de één of andere manier afleiden en het geluid "dunner" maken.
mijn sound zoals ik die in mn hoofd heb moet ook vooral dik zijn en drukken en de definitie in het laagmid zoeken dus veel treble werkt dat tegen.

ik heb dit probleem bv ook in extreme mate als ik op mn Stingray speel want die typische snijdende sound met dat hoge randje zorgt ervoor dat ik constant met het geluid worstel.
ik probeer mn oren en spel er toch aan te laten wennen door er veel op te spelen want ik heb ondertussen wel gemerkt dat de bas sound in de mix zo veel beter klinkt als er meer hoog in zit.

tis alleen nog zo ontzettend wennen tijdens het spelen.... :x :mrgreen:
Gebruikersavatar
tjoepatjoep
Ban wegens Jazz
Berichten: 20322
Lid geworden op: 28 mar 2009, 20:36

Bericht door tjoepatjoep »

Afbeelding

Gegarandeerd dat je het hoog niet meer hoort... ;)
Joep

Rickenbackerfetisjist - Vintage gearfreak - Überspammer - Essaydeserteur

Rickenbacker | Fender | Gibson

Stunning Suzy | Pigtail
Didi 1.0

Bericht door Didi 1.0 »

Stinky schreef:ik heb echt een probleem met spelen als ik te veel treble in mn aanslag hoor: tis dan net alsof ik het begin en eind vd noot minder voel en hoor omdat die boventonen op de één of andere manier afleiden en het geluid "dunner" maken.
mijn sound zoals ik die in mn hoofd heb moet ook vooral dik zijn en drukken en de definitie in het laagmid zoeken dus veel treble werkt dat tegen.
Fijn om dit te lezen. Ik heb dat namelijk ook altijd en denk soms dat ik de enige ben .
De enige keren dat ik echt veel treble in mijn sound wil is als ik op een jazz speel op de brugpup en die echte droge knor wil horen.
Gebruikersavatar
Stinky
Berichten: 6728
Lid geworden op: 15 sep 2005, 19:00

Bericht door Stinky »

ha! ik dacht ook dat ik de enige was met dit probleem want ik zie altijd zoveel lui met een trebelige sound met veel plezier en gemak spelen terwijl ik met hun sound werkelijk geen meter vooruit zou komen.

mss zijn er wel nog meer spelers die met dit probleem worstelen en moeten we anders eens een therapeutisch gespreksgroepje oprichten: Treble Anonymous ofzo. :wink:
Gebruikersavatar
Squire
Berichten: 6066
Lid geworden op: 29 jul 2004, 10:33

Bericht door Squire »

:D

En dan allemaal met zo'n Talkbass shirt, hoewel die niet meer te koop zijn geloof ik..
Afbeelding
Rickenbacker 4001CS
Fender 'Geddy Lee' Jazz bass

Ampeg V4 '70s
Ampeg pf115lf
Gebruikersavatar
Hvitekrist
Berichten: 3391
Lid geworden op: 24 nov 2008, 08:43

Bericht door Hvitekrist »

Zag ik net op youtube van mijn band :)
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=tRY01P1dNfU[/youtube]
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=AfFk3FrnJ0s[/youtube]
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=5k2je1GDVQE[/youtube]
Gebruikersavatar
David jonasse
Berichten: 1175
Lid geworden op: 13 feb 2008, 15:13

Bericht door David jonasse »

Didi schreef:
Stinky schreef:ik heb echt een probleem met spelen als ik te veel treble in mn aanslag hoor: tis dan net alsof ik het begin en eind vd noot minder voel en hoor omdat die boventonen op de één of andere manier afleiden en het geluid "dunner" maken.
mijn sound zoals ik die in mn hoofd heb moet ook vooral dik zijn en drukken en de definitie in het laagmid zoeken dus veel treble werkt dat tegen.
Fijn om dit te lezen. Ik heb dat namelijk ook altijd en denk soms dat ik de enige ben .
De enige keren dat ik echt veel treble in mijn sound wil is als ik op een jazz speel op de brugpup en die echte droge knor wil horen.
ik heb t ook! :mrgreen:
BC Rich Mockingbird Heritage
Ibanez GSR205
Ashdown Little Giant 1000
London City LCG412c
EHX Bass Big Muff Pi
Cool RV-100 Digital Reverb
Cool BOD-I Overdrive
Gebruikersavatar
GeertdeJonge
Berichten: 2575
Lid geworden op: 13 nov 2008, 10:29

Bericht door GeertdeJonge »

@Gerben/Gerwen/Gerwin: elke keer weer onder de indruk van je baslijnen en vooral technieken.
Gebruikersavatar
Hvitekrist
Berichten: 3391
Lid geworden op: 24 nov 2008, 08:43

Bericht door Hvitekrist »

Als je het tegen mij hebt, dan is het Gerwin en bedankt :)
Moeten jullie binnenkort eens in de buurt van Weert spelen?
Gebruikersavatar
GeertdeJonge
Berichten: 2575
Lid geworden op: 13 nov 2008, 10:29

Bericht door GeertdeJonge »

Hvitekrist schreef:Als je het tegen mij hebt, dan is het Gerwin en bedankt :)
Moeten jullie binnenkort eens in de buurt van Weert spelen?
Ik heb t zeker tegen je. Wij spelen binnenkort niet in Weert, binnenkort een Ep opnemen en daarna dan miss wel weer een keer.
Gebruikersavatar
Hvitekrist
Berichten: 3391
Lid geworden op: 24 nov 2008, 08:43

Bericht door Hvitekrist »

Als je dan in de buurt speelt, dan laat het weten!
Plaats reactie