bands van forumleden op youtube

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
Stinky
Berichten: 6728
Lid geworden op: 15 sep 2005, 19:00

Bericht door Stinky »

ik heb al lang niets meer gepost want meestal vind ik de filmpjes die verschijnen maar matig...en da's een understatement...maar vd week is het volgende filmpje gepost die voor de verandering eens een acceptabele kwaliteit heeft dus waarom ook niet:



met de Guy Smeets Band bij Jack in het dorp. ;)

de eerste twee nummertjes is nog flink tweaken voor de geluidsman en ff inkomen voor ons maar vanaf het derde nummer begint iedereen een beetje warm te worden. hehe.
het was niet ons allerbeste optreden maar het was een hele leuke en gezellige gig daar in het openlucht theater van Losser.

mede BGF-er en top bassist Donald van der Goes stond er ook die avond en het was geweldig om weer eens ff bij te kletsen!
hopelijk weer tot gauw Donald! 8)
Gebruikersavatar
tieleman
Berichten: 3373
Lid geworden op: 14 jan 2012, 12:19

Bericht door tieleman »

Haha, ik was even in verwarring door het openingsnummer. Die hebben wij met m'n vorige damesband destijds ook nog regelmatig gespeeld. 8)
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22645
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Bericht door wombatboter »

Pfew...dat setje in combinatie met de F bass klinkt wel echt als een huis, heel strak gedefinieerd en ondersteunend genoeg zonder in dat sompige te belanden. Bewijst dat je best met moderne gear blues kan brengen zonder de gedoodverfde Precision mee te sleuren.
Lekker gespeeld ook, geen franjes maar dat hoeft ook niet hier, prima job !
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
Stinky
Berichten: 6728
Lid geworden op: 15 sep 2005, 19:00

Bericht door Stinky »

dankjewel voor het compliment Geert.

en idd, je zult mij zelden op een noot teveel betrappen maar dat ligt ook een beetje aan de muziekstijlen en klusjes die ik voornamelijk speel en de rol vd bas binnen die genres.
maar ironisch genoeg zijn het dan weer juist de vervangings/cover gigs waar ik weleens wat meer los kan gaan op de bas en bv weer eens wat mag slappen: thank god for You Can Call Me Al bv! :D


tis tegenwoordig trouwens zo dat je op grotere blues festivals opvallend veel bassisten tegen komt met VdK spul: speelde laatst op een festival in Zottegem en daar had iedereen een rooie stack achter zich staan!

ik merk trouwens ook dat ik in deze band vooral boven de voorste pickup vd Fbass speel: dáár zit dat geluid ook dat jij zo tof vindt.
en ik durf nu bijna niet meer te zeggen dat ik mn P als backup mee had...
maar idd, je hoeft echt geen ouwe meuk meer te spelen om een toffe blues(rock) sound neer te zetten.


@ Tiel: tof nummertje van Kenny Wayne Sheppard. True Lies. die had ik zelf ook al eens met een andere band gespeeld.
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26364
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

Lekkere band, dat had ik al eerder mogen zien via clipjes hier. En idd tof baswerk, er zit niks in de weg en het doet precies wat het moet doen. Klasse.
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
Mach1
passantenhaven
Berichten: 8337
Lid geworden op: 31 aug 2010, 18:13

Bericht door Mach1 »

Droombolus schreef:
Mach1 schreef:Afgelopen zaterdag in Hilversum:

https://m.youtube.com/watch?feature=share&v=gUHZe_XQEBk" onclick="window.open(this.href);return false;
Op het Last Waltz podium ? :wink: Lekkere zang, degelijke band, maar die toetsenist is toe aan 2 bier ( allebei vast te houden ) .......
Toetsenist was een invaller en heeft MS. En niet gerepeteerd...
1955 Fender Precisionbass
2022 Fender Roadworn Flea Sig Jazzbass
2023 Squier Sonic CAB Precisionbass


1969 Dynacord Hifi Favorit II
Euphonic Audio NL210.
Gebruikersavatar
Dr Teng
Paardenvoeler
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 jan 2004, 17:28

Bericht door Dr Teng »

Ja, goed bezig mannen! Ritmesectie tof. Ik verwacht op een gegeven moment een gitaarsolo in RHCP stijl die dan helaas niet komt, maar dat is mijn eigen gitaristenhoofd. De rap vind ik beslist niet slecht, maar sommige stukken zitten duidelijk beter in het ritme dan een ander. Als je het strakker neerzet als zanger, kan je een keer ter inspiratie Matisyahu luisteren.

De Guy Smeets band is inderdaad goed zeg. Goede muzikanten die mooi op elkaar anticiperen. Basgeluid lekker, gitarist weet ook wel wat ie doet. Nu wil ik ook een F-bas. :mrgreen:
'.. and you keep a foot in his ass!' Reggie Washington aan de bar met ons in Amersfoort.

Hans58 schreef: Ik heb zo'n hekel aan dat modieuze "stack". Vroegâh had je het eigenlijk gewoon over je "installatie".
Gebruikersavatar
Hagen
Berichten: 4608
Lid geworden op: 25 dec 2011, 18:40

Bericht door Hagen »

Mooi die rust in het samenspel, bij beide bands. Wij (bandje TBS) willen allemaal nog te veel.
Wat is een F bas? Vijfsnaar?
Gebruikersavatar
Dr Teng
Paardenvoeler
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 jan 2004, 17:28

Bericht door Dr Teng »

Het merk van een Canadese basbouwer.

https://www.fbass.com" onclick="window.open(this.href);return false;
'.. and you keep a foot in his ass!' Reggie Washington aan de bar met ons in Amersfoort.

Hans58 schreef: Ik heb zo'n hekel aan dat modieuze "stack". Vroegâh had je het eigenlijk gewoon over je "installatie".
Certifiable
Berichten: 367
Lid geworden op: 10 dec 2011, 17:28

Bericht door Certifiable »

https://www.youtube.com/watch?v=wWGwgKR16KY
Mijn nieuwe bandje... the snakedogs.
Gebruikersavatar
Meowmix
Berichten: 2472
Lid geworden op: 28 dec 2011, 17:55

Bericht door Meowmix »

Er is flinke tijd aan gewerkt, maar dat zie je er dan ook aan af! Onze derde single staat vanaf nu ook op Youtube, en we zijn er blij mee - het is niet m'n favo nummer van de plaat, maar de clip is echt gaaf geworden :)
Fender MIJ E series Precision | Rickenbacker 2060 JetGlo
Gebruikersavatar
Hagen
Berichten: 4608
Lid geworden op: 25 dec 2011, 18:40

Bericht door Hagen »

Meowmix schreef:Er is flinke tijd aan gewerkt, maar dat zie je er dan ook aan af! Onze derde single staat vanaf nu ook op Youtube, en we zijn er blij mee - het is niet m'n favo nummer van de plaat, maar de clip is echt gaaf geworden :)
Moest even wennen aan de zang, zeker in het kalme eerste gedeelte. Best lekker nr en veel sfeer in de clip. Sound van de solo is de ahw vervorming van de nacht? - zo voel ik het. Een vondst.
Gebruikersavatar
Meowmix
Berichten: 2472
Lid geworden op: 28 dec 2011, 17:55

Bericht door Meowmix »

Het is ook met afstand het rustigste nummer wat we hebben ;) De solo is inderdaad lekker apart en toch passend, in gevoel een beetje afgeleid van de solo van I want to break free (die diende al tijdelijke solo voor de gitarist wist wat 'ie er in wilde zetten). Thanks!
Fender MIJ E series Precision | Rickenbacker 2060 JetGlo
Britsie
Panta Rhei
Berichten: 3030
Lid geworden op: 27 jan 2006, 12:23

Bericht door Britsie »

Lekker nummer. :yes:
Ik heb het helemaal uitgeluistert.
Bandwerk ook op Feestboek, rockband
De meningen in deze post dienen enkel als tijdsverdrijf en mogen onder geen enkele voorwaarde worden gezien als een officiëel standpunt van de schrijver (behalve als het over het klimaat gaat).
Gebruikersavatar
Harm190
Berichten: 53
Lid geworden op: 07 jun 2011, 21:13

Bericht door Harm190 »

Mijn vorige band, helaas sinds 2010 ter ziele.....

https://youtu.be/nT1ho2NLWs8
Fender Precision USA (1977)
Fender Precision Classic 50s MiM (2019)
Marshall VBA 400
GR One 800
GR One 212 slim
Plaats reactie