bands van forumleden op youtube

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
deevit
Berichten: 16583
Lid geworden op: 21 okt 2006, 12:14

bands van forumleden op youtube

Bericht door deevit »

dr. Bassvibes schreef:'t Is absoluut niet mijn soort muziek, maar het is allemaal heel erg goed gedaan... Lekker bezig David! :)
Dank je! :)
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26364
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

bands van forumleden op youtube

Bericht door Hans58 »

deevit schreef:Nieuwe single en video. :)

Ik vind het weer erg prettig! Ik ben geloof ik wel een beetje fan. :wink:
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22645
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

bands van forumleden op youtube

Bericht door wombatboter »

deevit schreef:Nieuwe single en video. :)

Omdat het toch niet veel zin heeft om allemaal simultaan dit nummer te bewieroken gewoon mijn eerste gedachten..

Zeker bij dit nummer valt me te vaak een soort van "formule" op..het kalme stuk, het luidere stuk, het "wooo-ooo" stuk (dat Coldplay en andere groepen in stadions zo populair maakten), het stilvallen om dan weer in gang te schieten.
Ik weet dat het er allemaal bij hoort en dat radio-formats enz allemaal zeer traditioneel zijn maar ik mis toch een eigen "smoel" en wat eigenzinnigheid. Dit is goed gespeeld maar er zijn nogal wat groepen die in dezelfde vijver zitten en ook zo kunnen klinken.
Misschien moeten jullie de "prog-rock" (voor sommigen een vies woord) wat meer omarmen om boven het gitaargroepje-echelon te geraken..
Ik weet dat Deevit helemaal niet de bedoeling heeft om zich overdreven te profileren als bassist maar als je dan toch een kans wil krijgen om een gezicht als groep (ik weiger "band" te schrijven :-)) te krijgen kan je veel meer doen met de capaciteiten van de individuele muzikanten en er iets in verweven dat jullie meer uniek maakt...Ik vind het nu helaas wat te braaf maar ik vermoed dat jullie bedoelingen met deze muziek helemaal anders zijn dan die die ik er in zie..
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

bands van forumleden op youtube

Bericht door basloze fret »

wombatboter schreef: Ik weet dat het er allemaal bij hoort en dat radio-formats enz allemaal zeer traditioneel zijn maar ik mis toch een eigen "smoel" en wat eigenzinnigheid. Dit is goed gespeeld maar er zijn nogal wat groepen die in dezelfde vijver zitten en ook zo kunnen klinken.
Misschien moeten jullie de "prog-rock" (voor sommigen een vies woord) wat meer omarmen om boven het gitaargroepje-echelon te geraken..
I
Ik ben het wel met Geert eens. Maar ik denk dat het juist de bedoeling is van deze band om een grotere (commerciële) doelgroep aan te spreken dan prog rock (?). Dit is duidelijk meer radio gericht geschreven en dan werkt originaliteit soms zelfs tegen je. Met prog rock kom je ook niet ver deze dagen en dat is ook al lang over zijn hoogtepunt heen. Hoe meer leuke muzikanten dingen erin zitten des te kleiner de doelgroep lijkt het wel tegenwoordig. Ik vind het een beetje lijken op een bombastische versie van Kensington (niets ten nadele). Zit goed in elkaar allemaal. Ik vind wel het refrein het sterkst en de coupletten wat minder qua zanglijn in verhouding tot het refrein. Ik ben benieuwd hoe het zich gaat ontwikkelen qua succes.
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22645
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

bands van forumleden op youtube

Bericht door wombatboter »

Ik ben ook niet dat deel van de doelgroep dat ze vermoedelijk willen bereiken :-)
Ik had bij hun vorige singles een "beter" gevoel...het is niet makkelijk om je neus nog boven het maaiveld te krijgen.
Ik ben ook niet meer mee met huidige trends maar volgens mij kan je in een bepaald "circuit" nog aardig veel spelen wanneer je je daar genoeg in profileert, ook in progrock bvb. Ik zou al eerder daar meer op inzetten dan in "popmuziek" want daar is het voor mij toch heel lang koffiedik kijken met veel meer uniforme formules..
Maar alweer : ik ben echt niet meer mee en het Nederlands concertcircuit is me zeker een raadsel :-)
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
rich13
Rijk aan effecten
Berichten: 23334
Lid geworden op: 21 apr 2005, 10:57

bands van forumleden op youtube

Bericht door rich13 »

wombatboter schreef: Ik ben ook niet meer mee met huidige trends maar volgens mij kan je in een bepaald "circuit" nog aardig veel spelen wanneer je je daar genoeg in profileert, ook in progrock bvb
Dat durf ik tegen te spreken. De plaat van Sylvium is vorig jaar runner up (dat klinkt een stuk indrukwekkender dan nummer 2 geworden in de verkiezing van beste progplaat van de Benelux (verloren van Gentle Storm) wat makkelijk te accepteren is) maar het is heel, heel moeilijk. Wij lobbyen ons suf, maar meer dan 8 optredens per jaar zit er niet in. En dan helpen fans af en toe nog mee.
SYLVIUM

There is still no cure for stupidity

'~~~~nutteloze info~~~~'
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22645
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

bands van forumleden op youtube

Bericht door wombatboter »

Ok, dan had ik een verkeerd beeld....jammer eigenlijk voor dat segment van muziek
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
evertalbers
Berichten: 915
Lid geworden op: 13 jan 2009, 22:43

bands van forumleden op youtube

Bericht door evertalbers »

Wat betreft die discussie hierboven: er is altijd al een 'overaanbod' van bandjes geweest maar tegenwoordig komt daar bij dat veel mensen naar muziek uit een doosje luisteren, tevreden zijn met een DJ of uberhaupt thuis blijven bij HBO. Dat maakt het er allemaal niet makkelijker op, zeker als je eigen repertoire hebt en geen covers doet.
Bij mijn salsaband zijn er 4 man betrokken bij acquisitie en dat levert nu niet meer dan 12 gigs per jaar op, ook in zo'n niche dus, en strikt gesproken zijn we ook een coverband.

WilMario schreef:Ik ben al een tijdje niet meer actief geweest hier, maar wilde jullie de videoclip van mijn nieuwe band Frontstreet niet onthouden. Check hem uit! Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden. :D
Ik vind dat quasi stoere imago altijd een beetje lachwekkend maar die muziek vind ik geweldig!
Gebruikersavatar
deevit
Berichten: 16583
Lid geworden op: 21 okt 2006, 12:14

bands van forumleden op youtube

Bericht door deevit »

Bedankt voor de reacties mensen! :) Er zal zeker meer alternatief werk (progressief is wellicht niet het goede woord, al neigt het er soms wellicht naar) op het aankomende mini-album. Een single van 6min uitbrengen heeft echter geen nut, dat zal nooit opgepikt worden. Logischerwijs kies je dan voor de radio-vriendelijke track(s). Met dat in het achterhoofd werken we zo'n track uit in de studio, maar we schrijven zeker niet met het idee, 'nu gaan we een single maken'.
Ik zou ook heel moeilijk kunnen gaan spelen in dit bandje, maar dat past niet en voegt alleen maar rommel toe in het geheel. De uitdaging hier voor mij is een zo vet mogelijke basis neer te leggen. En dat is zeker een uitdaging! Niet dat ik niet heel af en toe een tokkel of akkoordje in een track verstop. :wink:
Nogmaals dank voor de reacties, dit is voor mij minstens zo leuk dan enkel lezen dat het gaaf is. Niet dat dat niet wordt gewaardeerd overigens! :)
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22645
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

bands van forumleden op youtube

Bericht door wombatboter »

Het is maar dat je zo'n geweldige bassist bent, wie zijn kind liefheeft spaart de roede niet :-)
Succes met de groep alleszins...!
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
Badazza
Berichten: 121
Lid geworden op: 04 okt 2011, 22:22

bands van forumleden op youtube

Bericht door Badazza »

Hier ook maar eens plaatsen :D :) :D :)

Nieuwe Videoclip...!!!
LOVE SONG om bang van te zijn...
ITS ALL ABOUT THE GROOVE......
Gebruikersavatar
Kaasknaap
Berichten: 1728
Lid geworden op: 24 jan 2010, 23:15

bands van forumleden op youtube

Bericht door Kaasknaap »

Altijd leuk nummer om te spelen!
Gebruikersavatar
HansK
Berichten: 202
Lid geworden op: 01 jan 2012, 21:52

bands van forumleden op youtube

Bericht door HansK »

Ik heb jullie enkele malen live bezig gezien;
Hoge amusementswaarde, mijn complimenten.
Gebruikersavatar
Kaasknaap
Berichten: 1728
Lid geworden op: 24 jan 2010, 23:15

bands van forumleden op youtube

Bericht door Kaasknaap »

Dat hoor ik graag, dankjewel! Blijven ook altijd wel leuke nummers om te spelen, dus dat helpt wel. :dance:
Gebruikersavatar
Neo Land
Berichten: 313
Lid geworden op: 14 aug 2007, 10:16

bands van forumleden op youtube

Bericht door Neo Land »

Daar is tie weer, alle gitaargeluiden zijn bas, en verrassend, bas is bas :D

Nee, de zanger/drummer heeft géén last van zijn voortanden!!

Headless nut!
Steinbergers en nog veels te veel meer...
https://youtube.com/channel/UCmhm62xlZvq4xNITaZH1b7g
Plaats reactie