bands van forumleden op youtube

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Bericht door basloze fret »

Ik vind het stuk vanaf 0:48 wel apart, een beetje richting noise. Voor mij het tofste stuk van het nummer. Maar daarna rond 1:05 verspringt het naar een wat meer doorsnee stuk. Hierdoor weet ik niet precies welke richting jullie op willen, de wat aparte experimentele kant of de meer standaard rock kant.

Ben het eens met Stinky over de mix. De drums mix klinkt een beetje chaotisch met name door de erg harde snare, die ligt er veel te dik bovenop voor mijn gevoel. Vanwaar deze keuze?
Gebruikersavatar
Kosygin
Berichten: 1317
Lid geworden op: 30 aug 2007, 09:14

Bericht door Kosygin »

niet op youtube, wel bij Piet Paulusma :lol:

https://www.pietsweer.nl/videos/2015/25- ... erbericht/" onclick="window.open(this.href);return false;
MTD 535 --> Line 6 G30 --> Avalon U5 --> Crowd!
wezel
Berichten: 192
Lid geworden op: 05 jan 2008, 19:19

Bericht door wezel »

Op 1.40 lang haar gekregen? :dance:
duff mckagan signature
Bach black miller
yamaha rbx
TC electronic bh 550
Marshall mb4210
Marshall mbc 410

www.frendzferdinand.nl


pedaltrain2 inc sansamp dunlop wah exar distortion chorus/flanger ,korg tuner en footswitch marshall
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26360
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

dr. Bassvibes schreef:De promovideo van de Pink Floyd tribute band waar ik deel van uit maak, saxofoon en toetsen, Relic Floyd. Al het beeldmateriaal is geschoten door mijn broertje, in de ECI in Roermond. :)

We spelen zoals Floyd deed in de vroege seventies. Alleen maar materiaal t/m Animals en Wish You Were Here, in dezelfde bezetting, met dezelfde (zang)partij verdeling, dezelfde podium opstelling en ook de spullen die we gebruiken kloppen voor 90%. Hoezo nerds... :lol: :mrgreen:
Goed werk, doc. 8)
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
dr. Bassvibes
Berichten: 11915
Lid geworden op: 06 sep 2008, 12:59

Bericht door dr. Bassvibes »

Bedankt, leuk om te horen van een mede-Floyd tribute spelert. :)
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26360
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

Jullie benadering is wat puristischer dan de onze en vast ook natuurgetrouwer (maar wij hebben bv slechts 1 toetsenman met 2 handen, 2 keyboards en een aantal samples) en ik vind het echt heel goed gedaan. Wij benaderen zeker de sfeer en geluiden van de originelen zo goed mogelijk maar hebben her en der wel specifieke live-uitvoeringen van bijvoorbeeld Roger Waters' band als uitgangspunt genomen in plaats van de studio-originelen. En een permanent vrouwenkoortje natuurlijk. Daar zit een duidelijk verschil in maar ik denk dat we beiden met onze bands heel goed voor de dag komen. Wij hebben in de afgelopen 10 jaar (10 jaar? Ja, 10 jaar alweer) eigenlijk altijd alleen maar positieve reacties gehad. En kwa repertoire zitten we ongeveer in dezelfde hoek, al spelen jullie ook wat oudere dingen, merkte ik, zoals Set The Controls. Wij doen dan weer wat meer The Wall-dingen. Het is allebei leuk.
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
Rupert
Berichten: 588
Lid geworden op: 05 dec 2005, 17:59

Bericht door Rupert »

Ik speelde gisteren met mijn nieuwe band Greenfields bij studio de hallen voor die Giro 555 actie van radio 2. Nu hebben ze daar een filmpje van gemaakt, ben benieuwd wat jullie ervan vinden!

Gebruikersavatar
Droombolus
Junior Pensionado
Berichten: 8364
Lid geworden op: 02 mei 2006, 12:33

Bericht door Droombolus »

Het geluid houd niet over maar als sfeerbeeld goed genoeg ........ Toevallig hadden Hans58 en ik het in de pauze van het optreden over dit nummer en daar begonnen we nou net onze 2e zet mee ...... :lol:

Experience is the ultimate teacher
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26360
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

8) Was leuk!
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
BassEnders
Berichten: 117
Lid geworden op: 09 feb 2014, 18:36

Bericht door BassEnders »

Rupert schreef:Ik speelde gisteren met mijn nieuwe band Greenfields bij studio de hallen voor die Giro 555 actie van radio 2. Nu hebben ze daar een filmpje van gemaakt, ben benieuwd wat jullie ervan vinden!
Heel super ! Je speelt lekker relaxt. Was je zenuwachtig?
Een dag niet gespeeld is een dag niet geleefd
Gebruikersavatar
Rupert
Berichten: 588
Lid geworden op: 05 dec 2005, 17:59

Bericht door Rupert »

Tikkie nerveus, niet echt zenuwachtig, eerder gestresst. We waren gepland om ongeveer half zes, dus ik kwam rond kwart voor vijf aan en de drummer stond toen nog in de file. Bleek dat we direct na het journaal moesten. 5 minuten om op te bouwen en sounchecken en zorgen dat we 2 minuten erna weer van t podium waren omdat Douwe Bob toen moest...Maar als je eenmaal speelt vallen die randzaken wel weg.
Gebruikersavatar
dr. Bassvibes
Berichten: 11915
Lid geworden op: 06 sep 2008, 12:59

Bericht door dr. Bassvibes »

Hans58 schreef:Jullie benadering is wat puristischer dan de onze en vast ook natuurgetrouwer (maar wij hebben bv slechts 1 toetsenman met 2 handen, 2 keyboards en een aantal samples) en ik vind het echt heel goed gedaan. Wij benaderen zeker de sfeer en geluiden van de originelen zo goed mogelijk maar hebben her en der wel specifieke live-uitvoeringen van bijvoorbeeld Roger Waters' band als uitgangspunt genomen in plaats van de studio-originelen. En een permanent vrouwenkoortje natuurlijk. Daar zit een duidelijk verschil in maar ik denk dat we beiden met onze bands heel goed voor de dag komen. Wij hebben in de afgelopen 10 jaar (10 jaar? Ja, 10 jaar alweer) eigenlijk altijd alleen maar positieve reacties gehad. En kwa repertoire zitten we ongeveer in dezelfde hoek, al spelen jullie ook wat oudere dingen, merkte ik, zoals Set The Controls. Wij doen dan weer wat meer The Wall-dingen. Het is allebei leuk.
Wij zetten Floyd neer zoals ze dat zélf live ook deden tot en met 1975, dat zijn niet altijd de album versies maar ze zitten vaak wel in die richting. De podium opzet is exact zoals Floyd ook had in die tijd, alles netjes op een lijn dus. Daarnaast zijn 95% van de partijen verdeeld zoals dat origineel ook was, inclusief de vocalen. De saxofonist speelde bijvoorbeeld ook toetsen live! :D We spelen niet exact de studio versies, maar pakken juist een aantal bootlegs bij elk nummer dat we gaan spelen en kijken hoe we diezelfde sfeer neer kunnen zetten. Daarnaast hebben we toch wel minstens 75% van alle originele gear die zij ook toentertijd gebruikten, een aantal uitzonderingen daargelaten natuurlijk.

Het gaat vrij ver, maar we durven wel te zeggen dat wij de enige tribute band (ter wereld?) zijn die dit zó gedetailleerd aanpakken en juist specifiek voor deze periode gaan. We spelen dus alleen materiaal tot The Wall. Érg tof om te doen allemaal en het is onstage ook elke keer weer een feestje waar we ook ruim voldoende ruimte krijgen om te freaken en gekke dingen te doen, zoals de heren Floyd zelf ook deden. 8)

Jullie aanpak is wat wij hiervoor ook deden! Het net iets modernere werk pakken waar de grootste hits toch wel tussen zitten. Hartstikke tof om te doen en ook iets dat heel erg goed werkt bij je publiek. 10 jaar bezig alweer? Lang zeg! Dan zijn jullie vast een van de eerste tribute bands geweest hier in Nederland toch? Bloeit de afgelopen paar jaar pas echt op die scene heb ik het idee... Wij zijn nu sinds 2008 aan de gang, ik zit er sinds 2009 bij. :) 't Is ongeacht je aanpa hoe dan ook gewoon ontzettend leuk om te doen, en daar gaat het uiteindelijk om!
wernerroozen
Berichten: 71
Lid geworden op: 07 aug 2014, 23:43

Bericht door wernerroozen »

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=U3ssvU5 ... e=youtu.be[/youtube]
1ste optreden met de band, zenuwen alom
Gebruikersavatar
Stinky
Berichten: 6728
Lid geworden op: 15 sep 2005, 19:00

Bericht door Stinky »

dr. Bassvibes schreef:10 jaar bezig alweer? Lang zeg! Dan zijn jullie vast een van de eerste tribute bands geweest hier in Nederland toch? Bloeit de afgelopen paar jaar pas echt op die scene heb ik het idee... Wij zijn nu sinds 2008 aan de gang, ik zit er sinds 2009 bij.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Tributeband

https://nl.wikipedia.org/wiki/Action_in_DC

en de Tumblin Dice, Rolling Stones uit Landgraaf, zijn ook al sinds '88 bezig dus zo ontzettend nieuw is die tribute scene in Nederland niet hoor.
je kunt zelfs stellen dat die inmiddels ruim over zn hoogtepunt heen is en over een jaartje of 10 wss hetzelfde lot beschoren zal zijn als de top 40 cover bands vd 80's en 90's.


ik móest gewoon ff de jonge garde wat geschiedkundig besef bij brengen... :oudezak: :twisted:
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

Toch vermoed ik eerder dat hij specifiek een Floyd tribute band bedoelde :wink:
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Plaats reactie