Waar sta jij op het podium?

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!

waar sta jij op het podium?

links
61
55%
rechts
26
23%
midden
11
10%
overig
13
12%
 
Totaal aantal stemmen: 111

Gebruikersavatar
SnarenPlankPlukker
Berichten: 1918
Lid geworden op: 05 sep 2005, 18:12

Bericht door SnarenPlankPlukker »

Vanuit de zaal gezien rechts naast de drummert zijn highhat.
Vanuit mijn positie dus aan de linker kant.
Heb dus rechts getemd. :wink:
Proud to play Cheap ass garbage gear like: Basscollection SB320 en SB331, Hartke HA5500a, modified Vx410, vx115. Modified met van den Hul kwaliteits kabels.
Trace Elliot AH200GP12, Roland GP16 multi fx, Sennheiser G1. Ashdown 410 T Deep Classic.
Gebruikersavatar
Weylin
Niks
Berichten: 1480
Lid geworden op: 21 jan 2007, 04:22

Bericht door Weylin »

Afbeelding

Daar sta ik!

De eerste 5 minuten, tijdens het stemmen en het aan- en uittrappen van pedaaltjes...

Versterkers staan (op het plaatje) links op het podium de bas, schuin. Voor, onder en naast het drumpodium staan die van de gitaristen. Toetsen staat rechts schuinachter het toetsenpodium omhoog, schuin naar voren. En die van de viool staat rechts op het podium, schuin.
Gebruikersavatar
gilles
Domesticus
Berichten: 14303
Lid geworden op: 06 jun 2004, 22:15

Bericht door gilles »

Zo, da's een flink grote band!
de grote storthoop heeft gesproken
Gebruikersavatar
Weylin
Niks
Berichten: 1480
Lid geworden op: 21 jan 2007, 04:22

Bericht door Weylin »

Best wel he? :P We spelen/zingen ook allemaal draadloos (op drums en toetsen na dan), anders kunnen we de kabels elke keer allemaal uit elkaar proberen te krijgen.
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20939
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Bericht door BassAgent »

We hebben met de J-Stars een vaste opstelling, waarbij ik naast de hi-hat van onze drummer sta.
Dat is mijn vaste plek, waar mijn monitor ook altijd staat, maar ik loop vaak wel het hele podium over.
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Britsie
Panta Rhei
Berichten: 3030
Lid geworden op: 27 jan 2006, 12:23

Bericht door Britsie »

Tijdens optredens sta ik ook links van de drummer en tussen drummer en ritme-gitarist. Zo hoor ik alle 'ritme'-instrumenten in de band perfect.
Wat de lead-gitarist aan de andere kant van het podiuim allemaal uitvreet hoor ik eigenlijk alleen op opnames. :)
Bandwerk ook op Feestboek, rockband
De meningen in deze post dienen enkel als tijdsverdrijf en mogen onder geen enkele voorwaarde worden gezien als een officiëel standpunt van de schrijver (behalve als het over het klimaat gaat).
WilMario
Berichten: 181
Lid geworden op: 15 mei 2007, 22:55

Bericht door WilMario »

In mijn ene band sta ik links vanuit de band gezien, maar in de andere band ben ik ook zanger dus sta ik in het midden. ...hmm welke kant zal ik kiezen voor de poll...
Gebruikersavatar
naut
stoeipoes
Berichten: 6104
Lid geworden op: 06 dec 2005, 19:57

Bericht door naut »

Links naast de drummer (bij hi-hat/snare idd). Nuja, bij Quramitry sta IK links naast de drummer, bij Sundown Magic staat mijn versterker ergens links naast de drummer, waar ik sta is altijd afwachten geblazen :mgreen:
And never even ask the reason why
She said so
Gebruikersavatar
Witchfynder
Berichten: 1144
Lid geworden op: 30 apr 2008, 02:06

Bericht door Witchfynder »

Ik sta overal! :D
Ja, ik ben linkshandig! :P

Samick AS w/ DiMarzio pups // Dean Edge 4 w/ EMG electronics // Rogue LX200B (Fretloos) // Squier VM Jazz
Hartke LH-500+Hartke HyDrive 410+Phonic PPC8000+BBE BMax+Korg DTR-1000+TC Electronics G-Sharp

Conorach||MySpace
Gebruikersavatar
Pyroman
Berichten: 1714
Lid geworden op: 19 sep 2006, 16:48

Bericht door Pyroman »

Startpositie is bij de hihatt maar dat veranderd wel eens, dat hangt ook van het podium af. Maar ik heb ooit met een linkshandige drummer gespeeld dus toen stond ik aan de andere kant..
Gebruikersavatar
ikheetbas
Berichten: 2124
Lid geworden op: 06 feb 2008, 14:42

Bericht door ikheetbas »

Witchfynder schreef:Ik sta overal! :D
gisteren stond je te ver weg, anders was ik even komen kijken/luisteren... was het leuk?
die hier zo nu en dan weer is
Gebruikersavatar
gothax
Berichten: 4088
Lid geworden op: 07 jun 2005, 13:51

Bericht door gothax »

links.. want rechts hangt de china en dan hoor je dus echt niks meer van de snare/hihat :lol:
Gebruikersavatar
robinh00d
Berichten: 604
Lid geworden op: 27 jun 2007, 13:31

Bericht door robinh00d »

Links scoort 62%. Wellicht een andere verklaring: als je rechthandig speelt sta je 'open' naar de drummer (en de rest van de band) toe. De gitarist aan de andere kant van het podium staat meer met z'n rug naar iedereen toe. In zijn eigen wereldje ...
Gebruikersavatar
yhcmarc
Berichten: 3490
Lid geworden op: 20 apr 2005, 10:43

Bericht door yhcmarc »

Bij Bivouac (waar ik dus gitaar speel ;) ) sta ik ook links aan de hi-hat kant en heb ik de bassist naar rechts verbannen :twisted: .. gelukkig hebben we geen china bij de drummer, klotedingen vind ik dat, helaas krijg ik mijn andere drummer (van de stonerband nog niet zo ver om dat ding weg te doen :( ..

Bivouac stage plot, altijd wel handig om even op te sturen, weet de zaal iig waar ze aan toe zijn.
https://perimeteraudio.bandcamp.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.reverbnation.com/herder/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://feast.bandcamp.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
robinh00d
Berichten: 604
Lid geworden op: 27 jun 2007, 13:31

Bericht door robinh00d »

Wat bedoel je met een china?
Plaats reactie