Evidence Audio Snoeren

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Weckl
Berichten: 288
Lid geworden op: 20 jun 2006, 18:46

Bericht door Weckl »

Zo'n €100 voor een kabel vind ik best veel geld zeker als vervolgens heel de band er overheen gaat lopen. Ik heb nu al met mijn TM Stevens en Cordial kabels dat mijn tenen kromtrekken als er iemand op de kabel trapt, iets wat regelmatig gebeurt. En omdat wij met 8 mensen op een podium staan plus 2 geluidsmensen die af en toe langs komen banjeren zou ik dat erg jammer vinden van zo'n dure kabel. Moet je voorstellen hoe ik me voel als er dan een zangeres met d'r hakken op een kabel van €100 gaat staan.
Haico

Bericht door Haico »

SnarenPlankPlukker schreef:
ervaring
Dit spreekt voor zich zelf. :jam:
:?:

Jij zei toch dat meningen als poepgaatjes waren... en dat als je echt de waarheid wilde, dat je die kon vinden aan de hand van specificaties en meetresultaten?

Waarom spreekt dit dan voor zichzelf? Een AER is geen scope hoor! :wink:
Haico

Bericht door Haico »

Weckl schreef:Zo'n €100 voor een kabel vind ik best veel geld zeker als vervolgens heel de band er overheen gaat lopen.
Het heeft ook alles met budget te maken. Voor sommigen is 100 euro het verschil tussen een MIM Fender of een 2e handse MIA Fender... Keuzes, keuzes... dat moet iedereen zelf weten.
Monolith
Berichten: 1848
Lid geworden op: 06 mar 2005, 12:39

Bericht door Monolith »

Haico schreef:meetresultaten?
'expectation bias' is nog niet echt fatsoenlijk te meten ;)
Weckl
Berichten: 288
Lid geworden op: 20 jun 2006, 18:46

Bericht door Weckl »

Haico schreef:
Weckl schreef:Zo'n €100 voor een kabel vind ik best veel geld zeker als vervolgens heel de band er overheen gaat lopen.
Het heeft ook alles met budget te maken. Voor sommigen is 100 euro het verschil tussen een MIM Fender of een 2e handse MIA Fender... Keuzes, keuzes... dat moet iedereen zelf weten.
Heeft inderdaad ook met budget te maken en iedereen moet ook zeker zelf weten hoeveel geld hij of zij voor welk product dan ook uit wil geven. Maar laat ik het dan zo zeggen; als mijn geluid er beter van wordt heb ik het geld er zeker voor over maar als ik van te voren weet dat er heel veel mensen (inclusief ondergetekende) overheen gaan lopen vind ik het jammer van de kabel en van het geld.
Gebruikersavatar
The Liszt
Berichten: 354
Lid geworden op: 06 aug 2006, 12:51

Bericht door The Liszt »

Weckl schreef:als mijn geluid er beter van wordt heb ik het geld er zeker voor over maar als ik van te voren weet dat er heel veel mensen (inclusief ondergetekende) overheen gaan lopen vind ik het jammer van de kabel en van het geld.
...dus is je eerstvolgende aanschaf een high-end wireless systeem.

;-)
The Liszt
19-12 @ Groene Engel, Oss
06-02 @ W2, Den Bosch
14-03 @ 't Beest, Goes
11-04 @ De Klos, Emmeloord
Weckl
Berichten: 288
Lid geworden op: 20 jun 2006, 18:46

Bericht door Weckl »

:)
Nee, gewoon geen kabels kopen die duurder zijn dan €40.
Gebruikersavatar
VDBROEK81
Berichten: 544
Lid geworden op: 06 nov 2007, 10:45

Bericht door VDBROEK81 »

Zo gebeurt er nog eens wat op zo'n forum.

Maar ik vraag me toch in alle eerlijkheid af... wat nu als de geluidsman of studioman je versterker aansluit op de PA met een standaard Tasker kabel oid. Mocht het voordeel er al zijn dan gaat het alsnog verloren toch? Hoe dien je hier dan mee om te gaan?

Maar ik geloof wel in andere aspecten van een duurdere kabel. Ze zijn mogelijk slijtvaster, beter bestand tegen mechanische belasting, de pluggen zijn vast steviger en niet op de laatste plaats het ziet er gewoonweg mooier uit. Een 50 euro voor een 6m kabel lijkt me in dat geval dan ook best redelijk.
Monolith
Berichten: 1848
Lid geworden op: 06 mar 2005, 12:39

Bericht door Monolith »

The Liszt schreef:...dus is je eerstvolgende aanschaf een high-end wireless systeem.

;-)
Heb je toch weer een air gap filter he?

;)
Gebruikersavatar
SnarenPlankPlukker
Berichten: 1918
Lid geworden op: 05 sep 2005, 18:12

Bericht door SnarenPlankPlukker »

Jij zei toch dat meningen als poepgaatjes waren... en dat als je echt de waarheid wilde, dat je die kon vinden aan de hand van specificaties en meetresultaten?

Waarom spreekt dit dan voor zichzelf?
Eden wordt gezien als boven gemiddeld materiaal, toch.
Dan was dat op het gebied van hoorbaarheid een duidelijk gegeven, toch? Daarnaast heeft hij enkele zogeheten betere kabels er tegen over gezet. Dan is het toch pas geloofwaardig? Dat is hier het geval en daardoor spreekt het voor de gemideld aangenomen maatstaaf op het BGF voor zichzelf.
Ah kijk, een gebruikerstest!

Evidence Audio staat genoteerd.
Dit zegt inderdaad meer dan al die lappen tekst van jou
Dit is nu wat ik bedoel met blind volgen en je hoeft die lappen tekst niet te lezen, als het te veel moeite kost, hoor.
Niet persoonlijk bedoeld. :wink:

Ik bedoel te zeggen dat als iemand zijn mening vormt op basis van andermans mening of de uitspraak van 1 enkele persoon, je vermoedelijk niet echt begrijpt waar het eigenlijk over gaat en je naar alle waarscheinlijkheid een verkeerde keuze of beslising gaat maken die die daar immers op is gebaseerd. Als men mijn lappen tekst had begrepen had men dat ook kunnen begrijpen. Kortweg: ga zelf op onderzoek uit!! :wink:
Zo'n €100 voor een kabel vind ik best veel geld zeker als vervolgens heel de band er overheen gaat lopen.
Dat heb je helemaal zelf in de hand. Bij ons loopt er niemand over mijn kabels heen. Kwestie van communicatie. Mijn kabels hangen aan mijn stack en pas als ik de bas heb omgehangen gaat de kabel er in. Willen ze er toch over heen lopen moeten ze eerst door mij heen lopen. Ik ga dan behoorlijk in de weg staan. Werkt ook prima. :twisted:
Het heeft ook alles met budget te maken. Voor sommigen is 100 euro het verschil tussen een MIM Fender of een 2e handse MIA Fender... Keuzes, keuzes... dat moet iedereen zelf weten.
Helemaal mee eens. Maakt goede kabels echter niet onzinnig zoals velen beweren.
Maar ik vraag me toch in alle eerlijkheid af... wat nu als de geluidsman of studioman je versterker aansluit op de PA met een standaard Tasker kabel oid. Mocht het voordeel er al zijn dan gaat het alsnog verloren toch? Hoe dien je hier dan mee om te gaan?
Tja, zoals je dat zelf wilt natuurlijk. :wink:

De grootste winst haal je uit de kabels van je bas naar de versterker. Daar is het signaal het zwakste en het meest beinvloedbaar. Dan krik je het signaal op met je pre amp en is het al een stuk sterker en minder beinvloedbaar. Er zit een verschil in functie tussen de instrumentkabel en de speakerkabels. Speaker kabels zijn veel minder kritisch dan de instrument kabel door het grotere vermogen dat er doorheen gaat. Groter vermogen=minder beinvloedbaarheid. Kleiner vermogen=grote beinvloedbaarheid. Het signaal van je DI is al van een veel grotere orde dan het signaal uit je bas.
In dat stuk tussen je bas en de pre amp zit de grootste winst.


[/code]
Proud to play Cheap ass garbage gear like: Basscollection SB320 en SB331, Hartke HA5500a, modified Vx410, vx115. Modified met van den Hul kwaliteits kabels.
Trace Elliot AH200GP12, Roland GP16 multi fx, Sennheiser G1. Ashdown 410 T Deep Classic.
Gebruikersavatar
Thunder
Berichten: 3547
Lid geworden op: 14 jul 2007, 17:51

Bericht door Thunder »

SnarenPlankPlukker schreef:
Ah kijk, een gebruikerstest!

Evidence Audio staat genoteerd.

Dit is nu wat ik bedoel met blind volgen en je hoeft die lappen tekst niet te lezen, als het te veel moeite kost, hoor.
Niet persoonlijk bedoeld. :wink:
Maar wél verkeerd begrepen :wink:
Gebruikersavatar
VDBROEK81
Berichten: 544
Lid geworden op: 06 nov 2007, 10:45

Bericht door VDBROEK81 »

Wat betreft het signaalnivo: mbt de signaal-ruisafstand heb je gelijk maar de frequentie karakterestiek wordt niet zozeer beinvloed door het signaalnivo zelf. Buiten dat, de meeste bassen zijn om die reden actief, het signaalnivo ligt dan al behoorlijk veel hoger. Zeker met een 18volt pre-amp. Daarnaast ik kan me een betoog herinneren over versterkers versterken met een microfoon voor de speakers, dan is het signaalnivo (de dynamische microfoon) denk ik zelfs lager dan dat van je instrument.

Punt blijft hoe dan ook de zwakste schakel en er zijn denk ik zwakere schakels dan de kabel. En die geven je uiteindelijk meer waar voor je geld. Dat is een beetje mijn punt. Maar verder vooral doorgaan met waarin je geloofd. :)
Monolith
Berichten: 1848
Lid geworden op: 06 mar 2005, 12:39

Bericht door Monolith »

SnarenPlankPlukker schreef:Het signaal van je DI is al van een veel grotere orde dan het signaal uit je bas.
Ehm, nee.

Kwestie van gebalanceerde signalen en impedantie.
Gebruikersavatar
Rodi
Berichten: 1654
Lid geworden op: 13 mei 2005, 11:46

Bericht door Rodi »

Ik heb zelf planet waves gekocht na, een aantal jaren kabeltje gebruikt te hebben van een paar euro.
Het verschil in geluid kan ik me niet meer herinneren, maar na een poosje ervaring wel het verschil in duurzaamheid.
De goedkope kabel ging regelmatig stuk, de planet waves zien er stevig uit en zijn dat dus ook.

Onlangs heb ik mijn planet waves vergeleken met een audio kabel van €100,-. volgens mij een evidence kabel.
Er was verschil hoorbaar, maar het was nu niet wereldschokkend. De dure kabel gaf was iets sprankelender in het hoor en daardoor wat neutraler, daar waar de planet waves het laagmid iets harder door geven.

Al zou ik moeten kiezen zou het puur op smaak zijn en dan doet de portemonnee ook mee. Want ik vond het allebei goed klinken, maar gewoon verschillend. Het is maar net wat je wilt horen.

Tijdens een luidruchtige gig met een lading andere muzikanten(welke voor een band voorwaarde zijn :wink: )ik zou het verschil niet horen denk ik. Dus ik zie nog niet zoveel reden voor mij om de duurdere kabels te kopen, hooguit misschien als ik studiowerk ga doen. Want daar wordt er wel geneuzeld over iedere 0,1dB. En dan nog: als ik vind dat een goedkope gammakabel "mijn" geluid beter maakt, dan heeft de studioman zich maar daar naar te schikken.
Haico

Bericht door Haico »

SnarenPlankPlukker schreef:De grootste winst haal je uit de kabels van je bas naar de versterker.
Correctie... winst moet zijn "beperking van verliezen". Een kabel is een passief ding en kan alleen maar geluid weghalen, niets toevoegen. Dat vind ik een wezelijk verschil.
Plaats reactie