je band op Lastfm ?

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
brampk8
Berichten: 114
Lid geworden op: 21 mar 2007, 12:01

je band op Lastfm ?

Bericht door brampk8 »

Wie heeft z'n eigen muziek op Lastfm geupload?
Zit er over te denken dat te doen maar schrik een beetje terug van de hele publishing agreement die je moet tekenen.

Zit nu niet bij buma/stemra en heb ook geen platendeal ofzo, maar misschien verandert dat in de toekomst wel. Vraag me af of dat geen problemen op gaat leveren bij Lastfm.

T klinkt me allemaal wat te mooi, je muziek uploaden en dan via die website betaald krijgen als je liedjes beluisterd worden. ..Wat zijn eigenlijk de voors en tegens? Kan dat niet goed inschatten..

Iemand ervaring?
1983 Squier JV JBass 62
???? Pedulla Rapture SB4
1982 Squier JV Stratocaster 62
1982 Ibanez LR10
2012 Martin 00028 VS
Fender PA 135
SWR Henry 8x8

Sold:
1983 Squier JV Pbass 57
1983 Squier JV Pbass 62
Aguilar GS 112
Marshall DBS 7400
Gebruikersavatar
QuoVadis
Kwoo
Berichten: 3418
Lid geworden op: 30 dec 2004, 18:32

Bericht door QuoVadis »

Nou ehh, ik heb voor Deleterious een profiel aangemaakt en één nummer geupload, maar ik heb helemaal niets gezien over betaald krijgen. We hebben nix geregistreerd bij Buma/ Stemra dus daar kan het aan liggen.
dejohan

Bericht door dejohan »

Je kan de wijze waarop royalties uitbetaald worden (direct aan jou of via de auteursrechtenorganisatie (BUMA/STEMRA in NL)) veranderen, zie puntje 5.4
https://musicmanager.last.fm/terms/view/


Dit is trouwens geen publishing agreement hoor, maar een royalty agreement, dat is iets compleet anders.
HJvK
Berichten: 867
Lid geworden op: 24 sep 2006, 08:06

Bericht door HJvK »

Nou jah, ik weet dat mijn neef zijn band daar ergens heeft rondzwaberen :P
Plaats reactie