Het Grote Centrale Voorsteltopic

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
BassKees
Rots in de branding
Berichten: 7925
Lid geworden op: 01 mar 2006, 13:57

Bericht door BassKees »

Haha dat zal met Marc ook zo zijn.
Gebruikersavatar
Vincent76
Berichten: 24
Lid geworden op: 16 nov 2014, 14:14

Bericht door Vincent76 »

Sinds een paar weken ook lid van dit forum en nu dan eindelijk tijd om eens goed voor te stellen. Ik, Vincent ben 38 en woon in Rotterdam. Begonnen met bassen in '91. In meerdere bandjes gespeeld en jaren les gehad op de SKVR. Begonnen op een beginnersbasje (een tweedehands Vantage oid als ik mij niet vergis), daarna overgestapt op Ibanez (had destijds mijn wilde haren nog en had een snelle hals nodig voor het ruigere werk). Twee SR600 gehad waarvan ik er nog steeds 1 uit '91 in mijn bezit heb. Sinds circa 2002 gestopt met bandjes wegens de komst van mijn kinderen en het actief deelnemen aan het arbeidsleven. Sindsdien hoofdzakelijk op de akoestische zessnaar gespeeld daar dit minder geluid maakt terwijl de kids op bed liggen. Onlangs begon de kriebel voor de bas toch weer de kop op te steken en ben ik weer fanatiek aan het oefenen geslagen. Beetje roestig in het begin, maar inmiddels zijn de vingers weer op volle snelheid :) Omdat ik weer zoveel plezier aan het bassen beleef mijzelf gelijk ook maar een nieuwe Ibanez SR1800 premier cadeau gedaan. Geweldig forum, maar wel gevaarlijk voor mij. Na het zien van al die mooie bassen slaat de wens om nog meer te kopen direct weer toe. Wellicht op korte termijn mijn jeugddroom de Stingray aanschaffen. Ik zal iig de verkoopsectie in de gaten houden.
Gebruikersavatar
Sanbass87
Berichten: 226
Lid geworden op: 25 okt 2009, 15:51

Bericht door Sanbass87 »

Wees welkom!
Mooi basje wat je jezelf cadeau hebt gegeven! ;)
Spector Performer 5
Blackstar FLY3 Bass
DiMarco schreef: maaruh... Precies! Als je ballen niet wapperen heb je niet genoeg plezier van het bassen. :jam:
Gebruikersavatar
ate_dv
Berichten: 22
Lid geworden op: 16 jul 2014, 11:26

Bericht door ate_dv »

Hallo,

Ik ben Ate, onlangs het bassen weer opgepakt na een pauze van ~2 jaar.
Ik lurk altijd op dit forum voor tips, en nu heb ik maar eens een account aangemaakt.
Gebruikersavatar
Kaasbaas
Berichten: 619
Lid geworden op: 16 aug 2014, 22:53

Bericht door Kaasbaas »

ate_dv schreef:Hallo,

Ik ben Ate, onlangs het bassen weer opgepakt na een pauze van ~2 jaar.
Ik lurk altijd op dit forum voor tips, en nu heb ik maar eens een account aangemaakt.
Welkom (=
Basjes:
- Fender Player Serie Jazz, Vintage V4, Sadowsky MetroExpress J5, Ibanez TMB100, Ibanez BTB 675, Fazley P
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Bericht door Erelid »

Pas maar op..

In 1996 kocht ik mijn eerste bas. Nooit op gespeeld.
In 2008 kocht ik mijn 2e bas. Daar ben ik wel op gaan spelen.
In 2011 werd ik lid van dit forum
Nu, in 2015, zit ik op bas nummer 26 waarvan ik er nog 7 heb.

Heel gevaarlijk forum dus :facepalm:
Gebruikersavatar
Sanbass87
Berichten: 226
Lid geworden op: 25 okt 2009, 15:51

Bericht door Sanbass87 »

Erelid schreef: In 2011 werd ik lid van dit forum
Nu, in 2015, zit ik op bas nummer 26 waarvan ik er nog 7 heb.

Heel gevaarlijk forum dus :facepalm:
Bijlagen
BoyThatEscalatedQuickly.jpg
Spector Performer 5
Blackstar FLY3 Bass
DiMarco schreef: maaruh... Precies! Als je ballen niet wapperen heb je niet genoeg plezier van het bassen. :jam:
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Bericht door Erelid »

In het kader van "Wist je dat..: nutteloze cijfers

-Van de 8444 leden van dit forum er zo'n 3750 nog nooit een bericht hebben geplaatst? Da's bijna de helft.
-Veel daar van na aanmelding nooit meer zijn ingelogd, vaak meer dan 10 jaar geleden zelfs.

ik zeg: opschonen! :wink:
Misha-w
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 mar 2015, 17:37

Netjes voorstellen

Bericht door Misha-w »

Hallo allemaal, mijn naam is Misha, ik ben 38 en woon in veendam, op dit moment speel ik nog geen bas, maar zit ik nog in mijn orientatie fase :) . wel speel ik al weer een jaar of 7 gitaar en heb ik een paar weken geleden besloten dat ik er bas bij wil gaan leren.
Kwa muziek speel en luister ik voor 50% metal, de andere 50% is heel erg breed, en vooral als oefening schuw ik geen vreemde muziekstijlen. Ik ben me op dit moment aan het orienteren op 5-snarige basgitaren en in mijn geval een grote kans dat het een Ibanez gaat worden, maar mischien dat ik via dit forum nog op andere gedachten. :)
BasSas
Berichten: 62
Lid geworden op: 12 mar 2012, 16:54

Bericht door BasSas »

Hallo Misha. Welkom op dit forum.
Gebruikersavatar
Hagen
Berichten: 4608
Lid geworden op: 25 dec 2011, 18:40

Bericht door Hagen »

Welkom. Genoeg leesvoer en reviews op dit forum. Als gitarist weet je al wat belangrijk is.
Fotootje van je gear, als je alles hebt?
Misha-w
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 mar 2015, 17:37

Bericht door Misha-w »

Foto van mijn aanstaande bassetje komt goed, zal zoals het er nu naar uit ziet wordt het een Ibanez SR 5 snaarig en een 50 watt hartke versterker. Kwa overige gear zal ik het maar laten, is eigenlijk of topic en na een jaartje of 25 muziek maken ook erg veel :-)
JeffreyV
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 mar 2015, 11:06

Even voorstellen

Bericht door JeffreyV »

Hallo Iedereen,

Ik ben Jeffrey, 28 jaar jong en woon in Arnhem.
14 jaar geleden ben ik begonnen met bassen echter ben ik een aantal jaren geleden gestopt en begin nu alles weer op te pakken ben onlangs een nieuwe band begonnen. Op aanraden van een kennis ben ik nu hier terecht gekomen!

Groetjes Jeff
Skippy1007
Berichten: 156
Lid geworden op: 13 mar 2015, 14:27

Even voorstellen

Bericht door Skippy1007 »

Hoi iedereen,

Na veel meelezen toch maar eens besloten om mijzelf te registreren en voor te stellen. Ik ben een wat oudere jongere (ahum) van 60 jaar inmiddels. En ja, ik weet het, voordat je het weet ben je oud, maar gelukkig nog niet afgeschreven. Ik speel al geruime tijd en net zoals vele met mij, eerst begonnen met een gitaar (moest wel, er was al een bas bij iemand anders). Na een jaar of 8 gestopt, diensttijd, trouwen en kinderen, maar het is altijd blijven kriebelen. Nieuwe band, Fender Strat gekocht en de blues gespeeld, bassist ging weg en toen ben ik gaan bassen. En dat is inmiddels 20 jaar geleden, sindsdien verschillende bands gehad en de laatste 10 jaar in dezelfde band.
Natuurlijk verschillende bassen gehad, nu heb ik : Fender Jazz (2006) Fender Precision (1971) Rikkers Bodyline (1986) Piet VIsser 5 snaar (2012) en een Spector uit 1986 Korea made.
Als versterker een Ampeg Anniversary all tube en 2 Trace Eliott 4 x10 kasten.
Foto's komen wel een keertje.
Laatst gewijzigd door Skippy1007 op 13 mar 2015, 19:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 4850
Lid geworden op: 04 aug 2012, 18:48

Bericht door Green Goblin »

HilkoBass schreef:Hallo

Mijn naam is Hilko ik ben 26 en kom uit Groningen. Ik speel nu ongeveer 2,5 jaar bas.
Ik speel al vanaf mijn 10de op de drums maar vond al snel dat basgitaar ook interessant was. ik heb op mijn +/- 16e met een oude bas een beetje uit zitten vinden maar was er toen nog niet echt serieus mee bezig. toen ik ging studeren kwam er niet zoveel meer van muziek dus lag dit op een laag pitje. Ongeveer 2,5 jaar geleden heb ik het weer opgepakt en ben wat serieuzer gaan spelen. Boek gekocht om mezelf wat beter te leren spelen.

Gear:
Ik heb een paar verschillende basjes gehad maar speel nu op een imitatie van een 5 snarige musicman (OLP).
Deze bevalt mij erg goed moet ik zeggen.
Amp en cabs zijn van Hartke: XL115, XL210 en een HA2500.
Wat effecten betreft ben ik nog ea aan het proberen en verzamelen. Heb een halfjaartje een multi effect gehad om ea uit te proberen. Ben nu mijn pedalboard aan het verzamelen en indelen.Heb tot nu toe: Hartke Bass Attack, Century volume pedaal, EHX crying bass, EHX the Mole, EHX Steel Leather, EXH LPB-1 booster (om de buis van de bass attack te oversturen) GLX bass chorus.

groet
Welkom Hilko. Mag ik je wijzen op de 4e BGF-meeting Noord in Groningen over een tijdje ? Zo'n OLP heb ik toevallig ook trouwens (maar ik speel er nooit op).
Misha-w schreef:Hallo allemaal, mijn naam is Misha, ik ben 38 en woon in veendam, op dit moment speel ik nog geen bas, maar zit ik nog in mijn orientatie fase :) . wel speel ik al weer een jaar of 7 gitaar en heb ik een paar weken geleden besloten dat ik er bas bij wil gaan leren.
Kwa muziek speel en luister ik voor 50% metal, de andere 50% is heel erg breed, en vooral als oefening schuw ik geen vreemde muziekstijlen. Ik ben me op dit moment aan het orienteren op 5-snarige basgitaren en in mijn geval een grote kans dat het een Ibanez gaat worden, maar mischien dat ik via dit forum nog op andere gedachten. :)
Misha ook welkom, voor jou geldt hetzelfde vwb de meeting. En had ik al verteld dat ik een 5-snarige OLP heb, waar ik nooit op speel ? :mrgreen:

Alle andere nieuwe leden ook welkom natuurlijk ! En ook mensen uit Rotterdam zijn welkom op de meeting hoor !
Ibanez SR370EF - Motion B-05 - Schecter Diamond-J - Squier Contemporary Active Jazz - Westone "The Rail" - Yamaha BB414 OM
8e BGF-meeting NOORD - Groningen - 5 november 2017
BGF gewichtenlijst
Plaats reactie