Het Grote Centrale Voorsteltopic

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
Surferboy
Bas-Hobbit
Berichten: 1835
Lid geworden op: 17 dec 2003, 20:28

Bericht door Surferboy »

Thijzema schreef:Dit wordt dan de tigste keer dat ik me ga voorstellen, maar t blijft leuk :D

Naam: Matthijs Kwak (en als je achter thijsje, ma zet, krijg je Thijzema, ik heb het niet zelf bedacht)
Leeftijd: 18 lentes jong :P
Woonplaats: Beegden, een gat in de buurt van Roermond, geen flikker te beleven alleen maar klagende, zwarte-muziek hatende mensen :D
School: Ik zit nu in mn eindexamenjaar VWO (Natuur en Techniek) ik ga hierna Industrial Design studeren aan de TU/e, als ik daar mn Bachelor heb ga ik een poging wagen aan de RockAcademie.
Basgeschiedenis: Ben ruim twee jaar geleden begonnen met bassen, op een stagg GBK300 met een stagg 25 watt versterkertje. De bas na ruim een half jaar weggedaan en mijn huidige schoonheid gekocht, een Bass Collection SB321 HB, net een nieuwe stack gehaalt, een Ashdown MAG300H en een Glockenklang Heart Core 15"+10" kast.
Bands: What the Funk; staat nu op een laag pitje, we moeten een drummer hebben, maar zodra we die hebben gaan we weer flink er tegenaan (www.WhatTheFunk.tk). RioT; begonnen als een gelegenheidsbandje, maar al snel besloten om door te gaan, met kerstmis hebben we ons eerste optreden voor zo'n 500 man gehad (www.RioTonline.tk)
Invloeden: toen ik begon met bassen had ik geen helden, ben gewoon gaan bassen vanwege het algemene geluid. Nu zijn er verschillende helden/invloeden; Bootsy Collins, Flea, Larry Graham, Y. tim K, Louis Johnson, Bernard Edwards, Verdine White, Nick Fyffe en mn basleraar Jan Berendsen.
Is er meer dan bassen?: vrij weinig, muziek luisteren (en bassen te gelijkertijd) uitgaan (en airbassen tegelijkertijd) naar school gaan (en uitkijken naar het bassen na school)..... it pretty much controls my life :D
Koel! Ik ga IO doen in Twente! 8)
Gear:
Jazz 4
Gumika '70 Jazz (Fretless-proj.)

Peavey T-Max!!!
Eden NSP 410

Korg G5
Nobels ODRB
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26364
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

Surferboy schreef:
Thijzema schreef: ik ga hierna Industrial Design studeren aan de TU/e
Koel! Ik ga IO doen in Twente! 8)
Wel wat offtopic, maar ja: Mijn zoon Niels (19 en ook bassist :D ) studeert sinds september dit jaar telematica aan de TU/E en heeft het daar erg naar zijn zin. Ga er dus gerust naartoe :wink:
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
UP-B
Berichten: 1448
Lid geworden op: 11 okt 2004, 18:52

Bericht door UP-B »

Naam: Bert

Leeftijd: 19

Woonachtig in: Merksem (Antwerpen-België)

School / Werk: Boekhouden/informatica en zaterdagwerk bij de groothandel van groeten en fruit!!!

Interesses en bezigheden: Bas in het algemeen (zowel spelen als alle andere bijkomende zaken), muziek luisteren, bands gaan checken op het podium,...

Basgitaar: Fender American Series Jazz Bass 4string

Amp: Hartke 5500 dit gecombineerd met een 4x10 van Warwick en binne paar weken nog een 2x10 erbij

Effecten: Roland - Boss ME-50B

Geïnspireerd door: Eerst en vooral door een bassist in mijn dorp... die dude kan spelen en vond het super gewoon... daarna Flea leren kennen, en later kwamen al die handere wankers erbij :)

Muziekvoorkeur: Funk, Rock, Jazz, Rap
enkele bands: Jamiroquai, Red Hot Chili Peppers, Rage Against The Machine, Incubus, The Roots (sinds Q. me deze band leerde kennen), Jurassic 5,...

Hoe lang spelend: Mijn eerste bas kocht ik in Juli 2001, maar toen nooit niet echt zoveel mee gedaan ( je kent dat wel, een bevlieging) later een bandje gestart maar baslijnen stelde niet veel voor.
2004 zal eigenlijk zowat het eigenlijk basjaar zijn van mij. waar ik enorm veel vooruitgang in gemaakt hebt en echt geinterseerd ben geraakt in bassen

Fotootje van mezelf:
Afbeelding

Ik ben de rechtse de ander AAP is mijn broer :)

als je ouders een foto vragen van de broertjes nuja.. dan maken wij er toch eentje!! :)


groet
Bert
https://www.stereoworx.com - Live & Studio Productions
Gebruikersavatar
Zubbie
Berichten: 300
Lid geworden op: 11 jul 2004, 00:00

Bericht door Zubbie »

Hans58 schreef:Mijn zoon Niels (19 en ook bassist :D )
Ik ben zen zoon niet btw ;)
Fender JB75-105US/L CIJ
Yamaha BBN5L II
Ibanez GSR200L
ND Customized Cyclone
BCB Bass of Spades

Ashdown MAG115-300
Wheezl
Berichten: 922
Lid geworden op: 07 okt 2003, 13:13

Bericht door Wheezl »

Aighty, hier ook dan maar nog eens

Naam: Daan
Leeftijd: 26
Woonachtig in: Amsterdam

School / Werk: Havo, en daarna werken om alle spulletjes te kunnen betalen.. On demand Publishing. Ofwel, kopietjs maken..

Hoe lang spelend: Sinds mijn 13e aan het prutsen, sinds mijn 16e serieus..

Interesses: Voornamelijk bas..

Basgitaar: Yamaha RBX 4snaar, Yamaha TRB5-II, MTD Kingston 5, Motion Accoustisch 4snarig ding, Chinese Contrabas, v/d Hoeve Leader 4snaar, MTD 535 USA, Custom Ritter Okon 6snaar, en een Custom Ritter Roya 6snaar fretless in de aanbouw. Alle basse die weer de deur uit zijn laat ik even achterwege.

Amps: Uit elkaar gesloopte trace 4x10 combo 250watt, Eden WT800 top, EBS Fanner top
Cabs: Ampeg svt 8x10 kast, Eden 410xlt in flightcase, Eden 212xlt in flightcase, Accugroove tri210L.
Effecten: EBS Octabass, Multidrive, Dynaverb, MultiComp en

Inspiratie: Momenteel oornamelijk het instrument zelf, vroeger Claypool, Wimbsih, Flea, Shootyz Groove, euh,, eigenlijk wel vanalles..

Bands: Haggis, Morbide Eenheid en Motherfed. Funk Rock, noise/math en hiphop metal.. Funk, rock en noise trekken me op het moment het meest, al tel ik niet echt graag meer tot 4..

Goals: In bands blijven spelen, nummer maken en opnemen, skills blijven pushen, nieuwe wegen blijven ontdekken.. Dit jaar wil ik beginnen met basbouwen.

Muziekvoorkeur: Echt vanalles, behalve de meeste radiorommel.

Favoriete bands o.a.: Wederom veel.. Van Mesjuggah en dillinger, tot NERD, Faith no More, Fishbone en Electro als Squarepusher en Venezian Snares.
Gebruikersavatar
PLukkie
Berichten: 156
Lid geworden op: 19 dec 2004, 23:11

Bericht door PLukkie »

Tja kan ook niet achterblijven he... :P

Naam: Vera
Leeftijd: 19
Woonplaats: Best
School/werk: HBO dier- en Veehouderij
Spelend sinds: mijn 16e, dus tel maar uit...
Bassen: Samick Precision, Soundgear SR1200, OLP Stingray 5
Amps: Peavey Musician + 4x12"
Bands: Strangled (zie www) en nog op zoek naar slachtoffers voor een jaren 60 coverband
Muziek: melodieuze moderne pop/rock
Inspiratie: Flea, John Myung, Jason Newsted, Sting, enz, enz.
Laatst gewijzigd door PLukkie op 02 mar 2005, 11:47, 2 keer totaal gewijzigd.
Blaat het niet, dan schaapt het niet
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26364
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

Zubbie schreef:
Hans58 schreef:Mijn zoon Niels (19 en ook bassist :D )
Ik ben zen zoon niet btw ;)
Jullie waren een tweeling die we allebei Niels genoemd hebben, maar die linkshander hebben we ergens in Zuid-Nederland weggestopt, zeun :wink:
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
RobertoEDB605
BassWeed
Berichten: 1040
Lid geworden op: 14 nov 2003, 19:21

Bericht door RobertoEDB605 »

Dan ik ook maar voor de zoveelste keer:

Naam: Robert
Leeftijd: 19
Woonplaats: Eindhoven Rockcity/zo af en toe Heythuysen (Limburg)
School: 2e jaars elektro- en informatietechniek op de Tu/e
Werk: Iedere zaterdag op de bouwmarkt
Interesses/bezigheden: Basgitaar en piano spelen, basgitaar spelen in meerdere bands, dus ook optreden en vooral ook veel uitgaan 8) (ohja en zo nu en dan ga ik ook nog wel 's wat sporten: cardiofitness en squash)
Basgitaar: Ibanez Ergodyne EDB605 en een "verneukte" Cort Action Bass 4
Amp: Hartke 5500 + 4*10, daar moet binnen afzienbare tijd nog een 4*10 bijkomen of een 1*15
Effecten: Ibanez PD7 Bass Overdrive
Muziekvoorkeur: Laat ik 't maar in bands ipv genres uitdrukken voordat we weer discussies krijgen ofzo, oa:
-Pennywise
-Rancid
-Anti-flag
-en vele anderen!
en in de niet-punk hoek oa:
-Incubus
-RHCP
-Muse
-RATM
-en ook hier natuurlijk nog veel meer

Nou, dat was't denk ik wel zo'n beetje....[/b]
Laatst gewijzigd door RobertoEDB605 op 07 jan 2005, 13:04, 1 keer totaal gewijzigd.
//DUMPWEED.NL\\ Punkrock since 2001
Rhinus
Berichten: 638
Lid geworden op: 07 dec 2003, 23:06

Bericht door Rhinus »

Naam: Pieter
Leeftijd: 20
Woonplaats: Tilburg
School/werk: 4e jaars HBO wiskunde
Spelend sinds: Mijn 18e, dus tel maar uit...
Bassen: (Slecht ontfrette) Squire P-bas (die een beethe gaat wegrotten), Washburn T24 (in Tilburg) en een Bass Collection SB 110 (bij mijn ouders voor in't weekend)
Amps: Randall 75 watt (bij ouders), PC & Panther (Met rooie knoppen! Oe!) 30 watt (Tilburg)
Bands: Geen (tenminste, 2 keer samen spelen per jaar noem ik geen band :p)
Inspiratie: Waarschijnlijk de muziek waar ik van houd.
Muziekvoorkeur:
Rhapsody, Sonata Arctica
Bad Religion, Pennywise, The Offspring, Alternative Allstars, Ignite, Zoli Band, AFI
Metallica (Load & ReLoad), Queen, G'N'R, Nickelback (State, Curb)
Acda & De Munnik (vooral eerste CD, die is geniaal)

Over het algemeen dus PunkRock, PowerMetal & HardRock..
Gebruikersavatar
J!
Berichten: 870
Lid geworden op: 11 jan 2004, 15:12

Bericht door J! »

eej People!

ik ben J!, 24 jr.
speel bas sinds m'n 18de

eerste les had ik op de Rock Academie en na 2 jaar stapte ik over op 't conservatorium waar ik 't na 1,5 jaar ook wel gezien had. (gestopt per 1 januari jl.)

ik speel nu in 3 bandjes. M'n coverband JenRog waarmee ik m'n geld verdien, m'n punkrockband Meltshifter, waarmee we nu een demo aan 't opnemen zijn (ik speel overigens gitaar in die band) en een bandje genaamd l'eve en daarmee zijn we nu een EP mee aan 't opnemen.

m'n gear:
Fender Jazz MIM voorzien van Bartolini elementen, hipshot D-tuner en LED's op de toets.
Samick fretless (zelf fretloos gemaakt), welke voornamelijk in de hoek staat :?
Aria Pro II (gekocht van De Teng) voorzien van Bartolini humbucker en single coil (deze ga ik in een jazzbasje bouwen zodra ik een geschikte heb gevonden)
Shure ULXP4 wireless system
Korg DTR1000 racktuner
Pedalboard met daarop:
EBS multicomp, LINE6 FM4, EBS bassIQ, EBS octabass, EBS unichorus, EBS multidrive, AKAI headrush, Ernieball 6166 volume pedal, EBS Microbass II
M'n versterker heb ik onlangs verkocht en ben op m'n gemak een beetje naar wat nieuws aan 't kijken. We spelen met In-Ear dus ik heb ff geen amp nodig.

daarnaast heb ik een lespraktijkje met 12 leerlingen en heb ik sinds kort m'n eigen studiootje waar ik demo's voor bandjes opneem en met 2 eigen bandjes nu ook een demo en EP opneem.

oh jah.. en ik hou van vleeeeesch!

latorrrrrrrrrr
J! 8)

Afbeelding
netjes?

TWITTERRRRRRRRRR

netjes!
Gebruikersavatar
roberto
Berichten: 496
Lid geworden op: 09 okt 2003, 13:07

Bericht door roberto »

Nou, voor de laatste keer dan.

Mijn naam is robbert-jan, ik ben 29 jaar en ik ben werkzaam in de financiele dienstverlening. Ik speel al een jaar of 11 bas, 3 jaar les gehad, toen vond ik het niet leuk meer. Ik speel op een warwick thumb en een fretloze yamaha, dit alles wordt versterkt door een eden wt550 en een eden d410t maar dat verandert binnenkort weer. Ik speel momenteel in un5ound, rockbandje. M'n muzieksmaak is erg breed dus daar begin ik niet aan. M'n hart ligt voornamelijk bij funk en soul.

Als je vragen hebt moet je vooral niet bij mij wezen.

Roberto
Laatst gewijzigd door roberto op 12 jan 2005, 02:00, 2 keer totaal gewijzigd.
'Let Beavis & Butthead preach to our youth about fire'
Gebruikersavatar
Goose
Berichten: 2179
Lid geworden op: 03 aug 2004, 22:59

Bericht door Goose »

Naam: Lex.

Leeftijd: 32.

Stad: Rhenen.

Werk: Technisch Graficus bij een drukkerij in Veenendaal.

Interesses en bezigheden: Bass, Gitaar, Contrabass, allerei andere instumenten, versterkers, effecten enz.

Basgitaar: Lakland 55-94 standaard, Vester 4snr ak.

Amp/Speaker: Hartke 5000 met Ampeg SVT610

Effecten: DOD FX35 (Octoplus), EBS Unichorus, MXR M-80, Boss BF2 (Flanger).

Geïnspireerd door: Johan, goeie vriend van mij die al heel wat jaren bass speelt.

Muziekvoorkeur: Stoner, Noise, New Wave, Speedrock, Powerrock, Alto?emo, Metalfunk enz enz enz.

Hoe lang spelend: Begonnen toen ik 21 was met gitaar. Maar omdat ik nogal grote handen had en mij zelf wel enige kans van slagen om in een band te komen maar over gestapt naar bass. Nooit les genomen. Wel gespeelt in verschillende bandjes en in 2 Harmonieën. Laatste band was Loot uit Utrecht (Stoner/grunge achtig).

Stuff die ik binnenkort toch wel erg graag zou willen hebben maar wegens geld gebrek waarschijnlijk nog niet snel zal komen:
-Orange AD200B
-Zvex Whooly Mammoth
-Zvex Machine
-Rickerbacker 4003
-Fender Vintera P
-Gretsch G5442BDC
-Randall RB500
-Dynacord Exquisit
-Eden 212
-Peavey 115 (Eminence Kappa Pro 15)
-en teveel effect pedalen....
Gebruikersavatar
rologica
Berichten: 354
Lid geworden op: 25 mei 2004, 00:43

Bericht door rologica »

Gekopieerd uit die andere lijst, en da's meteen de laatste keer dat ik dat doe...
rologica schreef:Voorstellen: Rogier (40 jaar, samenwonend, en een zoon van 20)
Woonplaats: Vught
Werk: Webdesigner/Interface designer

Basgitaar: Status-Graphite Electro 5-string, Reverend Rumblefish 5L
Buiten deze twee, waar ik live mee speel, heb ik ook nog een Status Energy5 en een EKO acoustische viersnaar (die even oud is als ikzelf)

Geluid: SWR 350x met een Triad box

Muzikale voorkeur: Eigenlijk bijna alles, als er maar een lekkere groove in zit en niet blikkerig klinkt. (ik haat dat standaard radio-pop-geluid)

Geïnspireerd door bassisten: Bruce Thomas (Elvis Costello & The Attractions) & Bruce Foxton (The Jam). Deze mannen hebben mij aan het basspelen geholpen, zo wilde ik ook spelen... Uiteindelijk toen ik al een bas had ook veel geluisterd naar Stanley Clarke.

Interessante bassisten van de laatste tijd: Les Claypool, Flea, Charlie Hunter (eigenlijk een gitarist maar speelt ondertussen (!) ook nog eens zeer top de bassnaren van zijn 8-string), Sebastian Steinberg en Chris Wood.
Status-Graphite Electro 5-string
Status-Graphite Energy 5-string
Reverend Rumblefish 5L
Radial Bassbone
SWR 350X & Triad
Abathur
Berichten: 339
Lid geworden op: 26 mei 2004, 18:23

Bericht door Abathur »

Hmm... tja... nog ff officieel dan:

Naam: Rieks
Leeftijd: 18
Woonplaats: Grunn metalmetropool ;)
School: 2e jaars hbo communicatiesystemen
Werk: Klust bij als kok en grafisch ontwerper/webdesigner
Interesses/bezigheden: Basgitaar, band, photoshoppen enzo, uitgaan.
Basgitaar: Nu nog een Ibanez GSR200... besluiteloos opzoek naar wat anders...
Amp: Torque t200bxh (200 watt top), Torque celestion 4x10, Hartke 210tp
Effecten: Ibanez SYB7 synth
Muziekvoorkeur: Metalcore, noise, mathcore en veel varierende dingen...
Bands: Recoil ( www.recoil.nu = under construction)
Geinspireerd door: bands die ik gaaf vind... niet specifiek bassisten ( caliban, opeth, dillinger, atreyu, between the buried and me, killswitch engage, the haunted, at the gates, converge etc.)
Gebruikersavatar
HALFWITT
Berichten: 93
Lid geworden op: 04 jul 2004, 22:02

Bericht door HALFWITT »

Ok, zover ik me kan herrinneren zijn bijna al (allemaal? jah, allemaal jah... :wink: )mijn posts op dit forum soortgelijke geweest, maar goed komt ie:

Naam: Toine
Woont: Bij ouders in n Hazerswoude-dorp (kutgat ongeveer tussen leiden en gouda)
Hobby's:...lijkt me duidelijk...
Band: Halfwitt, als dr iemand uit de omgeving nog een zanger kent, wij zoeken dr nog een...
Stijl Halfwitt: kort samengevat: tussen Rage against the machine en the Doors, met punk, jazz en grunge invloeden.
Muziekale voorkeur: Punk, Rock'n'roll, reggea, ska, etcetera...
Speelt: Voorlopig nog steed Ibanez EDA900JBF, maar er komt (als ik geld heb :? ) hopelijk een P-Bass bij, verder alleen nog oefenversterkertje voor thuis (ibanez SW 65, maar dat gaat zeer binnekort veranderen, kweet alleen nog niet wat hem gaat worden)
School:HAVO
Leeftijd: 18

dat was het,

later

en Q., Doe de groeten aan Sander en Frank (voor Semafoor bestond zat ik met hun in the soja, of is dat een andere semafoor?)
-- infant -- Give me a chance to shine and I'll blind the world! -- Halfwitt --
Plaats reactie