Het Grote Centrale Voorsteltopic

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Sp00n
Berichten: 80
Lid geworden op: 13 okt 2004, 23:09

Bericht door Sp00n »

Haj
(Volgens mij heb ik me al ergens ooit voorgesteld, maja nu dan ngo maar een keer).


Naam: Geerd

Leeftijd: 22

Woonplaats: Afferden (limburg)

School: Aan het afstuderen -->Pabo Groenewoud te Nijmegen

Spelend sinds: ehm een jaar of 5 (denk ik)

Bassen: Ibanez EDB 6005 en een zelfontfrette Starfire

Bands: Over the styx (drop B punk) Www.overthestyx.nl, en punkrock
bandje genaamd State of flow

Muziek:punk, ska,ouwe rock beetje jazz, elctronick,dance, drum n bass, folk metalk enzo.
Gebruikersavatar
urje
Berichten: 1062
Lid geworden op: 26 jan 2005, 00:24

Bericht door urje »

ik had me ook nog niet voorgesteld, en ik denk dat ik wel blijf hangen, dus komt ie:

de standaard puntjes: Robert-Jan Geerts, 20, enschede, werktuigbouwkunde.
de specifieke puntjes:speel sinds najaar 2001, OLP MM4, samick p-bas (waar ik vrijwel nooit meer op speel), trace elliot AH350SMX ('93) met trace elliot 4x10" ('89), peavey mark III top ('80) (die in de verkoop staat), hartke bass attack pedal (die in de verkoop gaat), bands: druck 'n droll (rare feestmuziek: ska, tv-tunes, gekke pakken...), epicenter (driemansrock) favo muziek: punkrock, (post)rock, ska, emo
Gebruikersavatar
RetepV
Berichten: 52
Lid geworden op: 31 jan 2005, 21:59

Bericht door RetepV »

Hey, een voorstel topic. Ik dacht bij 'voorstel' dat het de bedoeling was om voorstellen om het forum te verbeteren te geven :).

Ahum, goed.

Naam: Peter de Vroomen
Leeftijd: mompelzevenendertigmompeldemompel
Woonplaats: Huizen N.H.

Ik ben software engineer, heb de HTS ComputerTechniek in Enschede gedaan. Dus eigenlijk heet ik ing. P.T.J. de Vroomen BSc :).

Ik speel basgitaar sinds mijn 25e ofzo, maar regelmatig een paar jaartjes tussenuit geweest. Zonder bandje kan ik me niet zo goed motiveren om te blijven spelen. Bij elkaar heb ik zo'n 4 of 5 jaar in bandjes gezeten, dus je zou kunnen zeggen dat ik zo'n 4 of 5 jaar basgitaar speel.

Bas: Music Man Sabre (uit 1979 :)).
Set: Ampeg B-1 (150W mosfet, buizen in de voorversterker, ik wil niks anders meer) op een Hartke 410TP 4x10" Transporter box.

Bands: geen op dit moment. Ik heb in een coverband gespeeld en in een band die eigen Nederlandstalige muziek schreef. Harde pop/rock was dat.

Muziek: Oei. Ska, Funk, Grunge, Metal. Misschien kan ik beter bands noemen, want ik hou meer van bands dan van genre's. In volgorde van ontdekken: Madness, Specials, Special AKA, Skatalites (argh, wat zijn die live GOED!), Red Hot Chili Peppers, Nirvana, Faith No More, Alice In Chains en ik heb zojuist Tool ontdekt. Ik hou niet van blues, nog minder van pop. Eigenlijk hou ik van alles waar de bass&drum belangrijk zijn en waar een goede zanger(es) in zit.

Wat verder nog? Ik ben geen omlaag gevallen gitarist, dwz. geen gitarist die het minste gitaar kon spelen van de band en dus gedwongen is bas te gaan spelen. Ik ben een originele bassman. Een gitaar is leuk, maar drum&bass maken het nummer en de gitaar mag meespelen om het af te maken.

Ik ben begonnen op een geleende 'Dolphin' basgitaar, een of ander goedkoop ding uit Japan. Daarna heb ik zelf één of ander goedkoop ding uit Japan gekocht, weet het merk niet meer :). Een P-Bass kopie. Daarna over een leuk Washburn basgitaar gestruikeld, een Force 4. Niet degene die ze nu verkopen, maar ook een P-Bass kopie. Die was beter dan de Japanse, de hals was dunner. Het geluid was eigenlijk hetzelfde, beetje 'beuh' geluidje. Toen zag ik de Music Man in de winkel hangen. Ik was verkocht, een paar weken later de Music Man ook (aan mij), en sindsdien hoef ik geen andere bas meer.

Nou, ok, ik zou nog wel een Alembic Spoiler 5-string willen hebben. Eentje van gewoon normaal hout, niet van die onzin houtsoorten. Maar ach, dat geld hé :). De kans is vele malen groter dat het een Yamaha RBX375 ofzo wordt :).

Ik kan dus alleen maar basgitaar spelen. Echt, ik kan misschien 3 akkoordjes op een akoestische gitaar spelen. Heb ik ooit eens moeite voor gedaan omdat een electrische basgitaar het niet zo goed doet bij een kampvuur.
Music Man Sabre ROCKS. They should bring it back.
Gebruikersavatar
Drob
Berichten: 230
Lid geworden op: 21 jan 2005, 11:34

Bericht door Drob »

Zal me dan ook nog even voorstellen,

Ik ben Rob 25 en woon in hillegom,

Luister eigenlijk naar alles, Dream Theater, Muse, Tool, Miller, Wooten, Baily (steve, en victor) enz.

Speel nu vijf jaar en heb hiervoor gitaar gespeeld.

Speel tegenwoordig eindelijk Fender Jazz. :D
Wilde ik al jaren hebben. zijn gewoon super mooi.

Heb hiervoor Yamaha RBX360 gehad als begin bas, later Washburn XB-500 gehad maar dat was niet echt mijn sound.
If Left is Right, than Right would be Wrong.

www.togglehead.com
myspace.com/toggleheadnl
Gebruikersavatar
Beestmens
Berichten: 1472
Lid geworden op: 27 dec 2003, 22:28

Bericht door Beestmens »

Bijna precies dezelfde muzieksmaak als mij 8)
Yamaha RBX JM2.
Gebruikersavatar
Freakske
Berichten: 52
Lid geworden op: 27 jan 2005, 20:08

Bericht door Freakske »

allez, k zal mij dan ook is voorstellen
k ben Lies, loop al 21 jaar rond op deze planeet, woon in antwerpen (das dus in België he:P)

Speel eigenlijk nog maar pas bas, een maand of 2 denk ik. Mijn basje is een echt onding, versterker een hartke B-200 combo.

Verder heb ik ooit nog gitaar geprobeerd, maar vind da nogal onhandig (snaren zitten zo dicht opeen he), trouwens bas is cooler :P
Drum ook, maar omdat ik door de week op kot zit, kan k bijna nooit spelen.

Qua muziek luister k vooral naar punk, hardcore, emo en aanverwanten
Aangezien iedereen zijn gear in zijn signature zet...

Heb ik besloten om dat NIET te doen
Gebruikersavatar
warner
Berichten: 31
Lid geworden op: 21 feb 2005, 14:08

Warner

Bericht door warner »

uit beleefdheid: :)

ben warner, 25. in m'n zoektocht naar een nieuwe bas kwam ik dit forum tegen en het ziet er hier gezellig uit, goed om je in het gezelschap van zo'n 700 lotgenoten te bevinden :D.

'k heb thuis een Ibanez soundgear staan. een erg prettig bespeelbaar instrument, snelle hals, prettige snaarspaties (nl), veel mogelijkheden voor het geluid. het geheel gaat door een limeter en een multi-effect en komt dan in een waardeloos maar zeer draagbaar versterkertje.

muzikale voorkeur ligt bij muziek van miller, level42, toto, satriani, tower o.p. en nog een hoop meer.

naast bas speel ik graag gitaar en piano maar de bas is al een jaar of tien favoriet.

groet
Gebruikersavatar
Bart
Berichten: 162
Lid geworden op: 23 feb 2005, 10:05

ff voorstellen

Bericht door Bart »

Hoi allen

Ik zal me ff voorstellen, is altijd wel zo sociaal ;)
Ik ben Bart, kom uit Veldhoven (tot zover de bekende dingen) en speel nu een blauwe maandag basgitaar.
Ik heb enkele lessen gehad, maar tot nu toe ben ik met name bezig mijzelf te leren spelen dmv tabs en mijn gehoor. Wel speel ik regelmatig samen met een wat ervarener gitarist en dat gaat me bij lange niet slecht af 8)
Wel heb ik ongeveer een jaartje gedrumt, wat hopelijk ten goede zal komen mbt maathouden en gitaar begeleiding.

Over een paar dagen begin ik samen met wat vrienden een workshop. Spelenderwijs leren bassen is toch het leukst!

Momenteel heb ik een Squier Precision bas te leen, maar ik hoop snel over te kunnen stappen op een Yamaha BB404 of 604. Ik heb er goede recenties over gelezen en ik vind ze erg mooi (natuurlijk in naturel). ff testen en snel voor het echie beginnen :)

Gegroet!
"It's a long way to the top, if you wanna Rock 'n Roll"
Gebruikersavatar
BartAtS
Berichten: 44
Lid geworden op: 24 feb 2005, 12:03

Bericht door BartAtS »

Mijn naam is eveneens Bart, maar die dude hierboven was mij voor...
Ik speel vanaf mijn 14e bas, ben nu 25.
Heb 4 basgitaren in mijn bezit en een versterker (top-kabinet).
Heb in 1996 een band opgericht en daar speel ik nog steeds in (metal-hardcore).
Onze website: www.abovethestruggle.com voor overige info en boekingen

Pic:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door BartAtS op 24 feb 2005, 14:36, 1 keer totaal gewijzigd.
* www.rising-tide.nl * - for your daily dose of hardcore -
Gebruikersavatar
4fridges
Berichten: 362
Lid geworden op: 22 feb 2005, 18:39

Bericht door 4fridges »

Heyhey, ik ben dus Emiel en speel ook bass en het toeval wil dat ik de 2e Bart hierboven toevallig ken. Ik speel nu sinds 2000 bass geloof ik, zeker weten doe ik het niet maar ik gok er maar op.

Gear:

Ampeg b4 amp
Ampeg pr1528 cab (= is te koop!!! zie https://www.basgitaarforum.nl/viewtopic.php?t=1975)
Musicman SUB bass
en 2 imitatie jazzbass planken.

sinds 2000 verzorg ik dus de lage tonen en de zang in een lame-ass (punk) rock bandje: https://www.4fridges.com let niet op de site, deze ligt eruit na wat probleempjes met die fuckers van de hosting blablabla. Verder maak ik wat grindcore en terror op mijn pc'tje en mac.

Oi!

Afbeelding

check voor vette pixx https://www.koenrutten.com voor al uw live/band/groeps fotografie!
Gebruikersavatar
JM
Berichten: 174
Lid geworden op: 13 jan 2005, 12:06

Bericht door JM »

Ik stond hier nog niet zag ik :oops:

Goed, ik ben een opa hier als ik het zo lees, ik ben 33 en speel een week of 5 bas intussen. Ik heb les en heb 4 lessen gehad zo ver.

Muziek: blues, motown, funk, beetje reggea, beetje ska, the Cranberries en algemene oudere top 40 shit.
j.zwaan
Berichten: 17
Lid geworden op: 24 feb 2005, 10:51

Bericht door j.zwaan »

Als jij al opa bent, hoe moet ik mezelf dan zien? Ben 48 en speel sinds een half jaar bas. Ach, een mens is nooit te oud om te leren.
Gebruikersavatar
QuoVadis
Kwoo
Berichten: 3418
Lid geworden op: 30 dec 2004, 18:32

Bericht door QuoVadis »

j.zwaan schreef:Als jij al opa bent, hoe moet ik mezelf dan zien? Ben 48 en speel sinds een half jaar bas. Ach, een mens is nooit te oud om te leren.
cool, dat bewonder ik echt 8)

...en ik maar zeuren dat ik pas op mn 19e begonnen ben :roll:
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26243
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

j.zwaan schreef:Als jij al opa bent, hoe moet ik mezelf dan zien? Ben 48 en speel sinds een half jaar bas. Ach, een mens is nooit te oud om te leren.
Ik word de 22e van deze maand 47 jaar jong en ik BEN al opa: kleinzoon Lucas wordt in mei 2 :lol: (maar bassen doe ik al wat langer :wink: )
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
j.zwaan
Berichten: 17
Lid geworden op: 24 feb 2005, 10:51

Bericht door j.zwaan »

Oké, ik zal me even verder voorstellen. Mijn naam is Arenda, ik woon in de Randstad vlak bij Leiden, ben sinds een maand 48 jaar en ben (nog) geen oma. Ik speel in een gospelband voornamelijk bas, maar ook af en toe gitaar of percussie en ik zing 2de stem. We schrijven zelf onze nummers in diverse stijlen. Wat muzieksoort/stijl betreft ben ik volgens mij wel een buitenbeentje op dit forum, maar ik wil graag heel veel weten over het basspelen en heb door dit forum al heel veel antwoorden op vragen gekregen. Oh ja, en ik heb net een nieuwe bas gekocht! M'n eerste, een Cort Artisan A5.

Arenda
Plaats reactie