Het Grote Centrale Voorsteltopic

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
QuoVadis
Kwoo
Berichten: 3418
Lid geworden op: 30 dec 2004, 18:32

Bericht door QuoVadis »

Gebruikersavatar
pkeijsers
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 sep 2004, 21:43

Bericht door pkeijsers »

UP-B schreef:
pkeijsers schreef:Muzikale voorkeur: Vooral punk/hardcore, maar luister de laatste tijd ook meer naar The Dillinger Escape Plan en Killswitch Engage
horen die 2bands ook niet tot de hardcore scene :)
ik dacht van wel :lol:

bert
mja, maar het is toch net weer even wat anders als agnostic front en blood for blood, DEP en KsE zijn volgens mij wat meer metalgericht
Gebruikersavatar
Zubbie
Berichten: 300
Lid geworden op: 11 jul 2004, 00:00

Bericht door Zubbie »

dan noem je het toch metalcore... BFB eb Agnostic front zijn old school respectievelijk unity te noemen ;)
Fender JB75-105US/L CIJ
Yamaha BBN5L II
Ibanez GSR200L
ND Customized Cyclone
BCB Bass of Spades

Ashdown MAG115-300
UP-B
Berichten: 1448
Lid geworden op: 11 okt 2004, 18:52

Bericht door UP-B »

pkeijsers schreef:
UP-B schreef: horen die 2bands ook niet tot de hardcore scene :)
ik dacht van wel :lol:

bert
mja, maar het is toch net weer even wat anders als agnostic front en blood for blood, DEP en KsE zijn volgens mij wat meer metalgericht
mja ergens wel...

maar ja evolutie van de hardcore scene laten we het dan zo noemen :)

bert
https://www.stereoworx.com - Live & Studio Productions
Abathur
Berichten: 339
Lid geworden op: 26 mei 2004, 18:23

Bericht door Abathur »

The Dillinger Escape Plan
Mathcore
Killswitch Engage
Metalcore... hoewel NWOAHM ook inraakt als term... voor o.a. KsE, Lamb of God, It Dies Today etc...

(New Wave Of American Heavy Metal)


JA
Ik ben een hokjes-mens :wink:
Gebruikersavatar
Bassfreak
Berichten: 1247
Lid geworden op: 09 okt 2003, 21:58

Bericht door Bassfreak »

okee gaat ie dan

Hoooi Ik ben Erik:D
Ik Woon in hengelo ov.
Ik doe derdejaars Havo.

Ik speel bas sinds toen ik net 9 was. al 6 jaar dus.

Ik speel momenteel in de volgende bands:
Smoke That Funky Jazz.
Dit is een 6 koppige, zoals de naam al aangeeft funk/jazz band. We hebben al behoorlijk wat boekingen, en t word steeds meer.. gaat best lekker dus. We spelen pas 3 maanden ofzo samen.
Analyze this:
Een Pop/Rockband dat gigantisch momenteel een beetje op zijn gat ligt. Wel behoorlijk wat gig's mee gedaan, en ook op de radio gespeeld. We hebben wel weer een optreden staan dus word wel weer nieuw leven ingeblazen.
Simon Haverkate Jazztrio
Jazztrio dus. Laatste optreden in februari, daarna stoppen we ermee, vooral omdat ik het niet red/veel te druk ben.
Schoensoul
Is een Nieuwe Soulband. Nummers Van Angie stone, Joss stone, Stevie wonder, Erikah Badu enzo.
Verder Zit ik in een naamloos bandje met nummers van gun's n roses enzo dat soort muziek. Vooral voor de lol.. lekker auwehoeren en spelen.

Ik heb al een half jaar een vriendin---> Myrthe..:)

Afbeelding Vlrn: Ik met een schele kop, RIK mijn fovoriete drummer :D , En myrthe.. :D

Wat doe ik als ik niet bas? Slapen, Gitaren, Gas aanvallen krijgen, Op de eden site ronddwalen, Bij myrthe zijn, op school zijn, eten. Verdere hobbies: Heb ik niet...

[/url]
Gebruikersavatar
Equalizer
Berichten: 967
Lid geworden op: 25 dec 2003, 17:27

Bericht door Equalizer »

Ik na ruim een jaar forummen ook maar ff.. :)

Naam: Joost

Leeftijd: 19

Woonachtig in: Groningen

School / Werk: Studie taalwetenschap (ATW).

Interesses en bezigheden: Bassen (kun je beluisteren bij m'n www), muziek luisteren, tekenen, sporten.

Basgitaar: Yamaha BB404 (zie avatar).

Amp: Hartke HA3500

Effecten: EHX Mini Q-tron

Geïnspireerd door: Flea in het begin.. verder door zo'n beetje alle bekende bassisten.

Muziekvoorkeur: Funk, rock, jazz, reggae (luister naar van alles: RHCP, Anouk, Foo Fighters, Ratm, Incubus, Radiohead, oude No Doubt, Jamiroquai, Qotsa, Skunk Anansie, Larry Carlton, John Scofield, Muse, O'Funk'Illo, Dave Weckl Band, Beef, Rush, Stevie Wonder, Dream Theatre, Coldplay, Bløf etc.).

Hoe lang spelend: 2,5 jaar. Zit nu in m'n 3e band... die nog geen (vaste) gitarist heeft.

Fotootje ook nog maar (oud en nieuw '04/'05):

Afbeelding

DISCLAIMER: zowel pruik als bril waren niet van mij. Ik distanciëer mij dan ook volledig van deze attributen.
Gebruikersavatar
Q.
moddergegeten
Berichten: 2547
Lid geworden op: 30 nov 2003, 18:17

Bericht door Q. »

Ik heb me ook nog nooit voorgesteld :), goed, beter laat dan nooit...

Naam: Quintin
Leeftijd: 19
Woonachtig in:
Gouda

School / Werk: Studie Geschiedenis en met half oog op zoek naar bijbaan, wel vrijwilliger bij het lokale filmhuis
Interesses en bezigheden: bassen, muziek in het algemeen, films en de gebruikelijke dingen
Basgitaar: fender jazz usa, niet-werkende ibanez soundgear 300dx zonder fretten, zonder snaren en kapotte toonregeling (komt wel een keer goed)
Amp: eden vt40, 2x aguilar gs112, fender bxr 300c en een trace elliot boxer 15 als oefenamp, verder nog een overgenomen zelfbouwversterker met 15" kast die ik nog een keer moet repareren.
Effecten: ebs multicomp, shin-ei mutebox
Geïnspireerd door: Sting, Paul McCartney, James Jamerson, Rocco Prestia, Aston Barret, Adam Clayton, Flea, Pino Paladino, Henny Vrienten een beetje het gebruikelijke dus. Verder ook vaak wat ik toevallig hoor. Speelmotto blijft zo ongeveer altijd: Keep it simple (ben niet zo heel goed 8) ), ik heb dan ook een grafhekel aan Jaco Pastorious (maar wel respect), alhoewel sommige stukken wel een goede vingeroefening zijn.
BandsSemafoor: conceptuele, instrumentale kunstzinnige muziek, 3mansformatie, valt eigenlijk niet onder de gebruikelijke soort muziek, ook volledig instrumentaal, misschien zien we voor de zomervakantie tijd om een demo op te noemen, het valt lastig te omschrijven. Band treed niet op (sporadisch 2 of 3x per jaar, maar goed, das niet echt een vol schema te noemen).
Higher Purpose: jongerengospelrockband, 6mansformatie. Nog een beetje in ontwikkeling, de huidige formatie speelt sinds september samen. Loopt nu al redelijk goed. Valt te boeken voor (jongeren)diensten in kerken, maar ook als 'gewone' band zijn we in principe te boeken etc. Later dit jaar wordt ook eigen werk gecreëerd hopelijk. De stijl is een beetje rock/hiphop/reggae/pop/latin/jazz.
Naamloze Jazzband is nog in oprichting, we willen standards gaan spelen, maar het kan ook nog een soort van jimi hendrix meets black rebel motorcycle club band worden heb ik het idee. Maar das voor de langere termijn.
Muziekvoorkeur: (alternatieve)rock, pop, hiphop, rap, reggae, latin/cuban, elektronisch, jazz, klassiek, lounge, funk, drum and bass. Eigenlijk alles behalve hardcore, metal, volksmuziek en daaraan gerelateerde stijlen.
Favoriete bands o.a.: Beatles, Blur, Radiohead, BRMC, The Vines, Katie Melua, U2, Bob Marley, Acda en de Munnik, Squarepusher sinds kort ook etc.
Gebruikersavatar
Q.
moddergegeten
Berichten: 2547
Lid geworden op: 30 nov 2003, 18:17

Bericht door Q. »

Neenee, ik ben idd nog jong en vitaal :) .
Gebruikersavatar
Beestmens
Berichten: 1472
Lid geworden op: 27 dec 2003, 22:28

Bericht door Beestmens »

Hahah Q! ik dacht altijd dat je een ouwe zak was maar dat is niet zo 8)
Yamaha RBX JM2.
Gebruikersavatar
QuoVadis
Kwoo
Berichten: 3418
Lid geworden op: 30 dec 2004, 18:32

Bericht door QuoVadis »

Bassfreak schreef:okee gaat ie dan

Afbeelding Vlrn: Ik met een schele kop, RIK mijn fovoriete drummer :D , En myrthe.. :D

[/url]
wat cool, de Dr. Evil-pink 8)
Gebruikersavatar
Bassfreak
Berichten: 1247
Lid geworden op: 09 okt 2003, 21:58

Bericht door Bassfreak »

:lol: :twisted:
Gebruikersavatar
Surferboy
Bas-Hobbit
Berichten: 1835
Lid geworden op: 17 dec 2003, 20:28

Bericht door Surferboy »

Naam: Stefan
Leeftijd: 17
Woonachtig in: Lelystad

School / Werk: 6 Vwo N/T en parttime vakkenvuller en kassier bij de Ah...

Interesses en bezigheden: Bassen, mountainbiken, surfen (niet vaak meer jammergenoeg) etc

Basgitaar: Fame Baphomet Blonde 5

Amp: Behringer BX3000T ---> EBS 2*10"

Effecten: Korg G5 Bass-synth, EH Big Muff, Nobels Bass OVerdrive

Geïnspireerd door: Jason Newsted, Flea, Rob Trujillo etc...

Muziekvoorkeur: Metal, Punk, Ska, Reggae, 70ties Rock, etcetc

Hoe lang spelend: 16 maanden ofzo
Gear:
Jazz 4
Gumika '70 Jazz (Fretless-proj.)

Peavey T-Max!!!
Eden NSP 410

Korg G5
Nobels ODRB
Thijzema
Berichten: 581
Lid geworden op: 07 okt 2003, 19:59

Bericht door Thijzema »

Dit wordt dan de tigste keer dat ik me ga voorstellen, maar t blijft leuk :D

Naam: Matthijs Kwak (en als je achter thijsje, ma zet, krijg je Thijzema, ik heb het niet zelf bedacht)
Leeftijd: 18 lentes jong :P
Woonplaats: Beegden, een gat in de buurt van Roermond, geen flikker te beleven alleen maar klagende, zwarte-muziek hatende mensen :D
School: Ik zit nu in mn eindexamenjaar VWO (Natuur en Techniek) ik ga hierna Industrial Design studeren aan de TU/e, als ik daar mn Bachelor heb ga ik een poging wagen aan de RockAcademie.
Basgeschiedenis: Ben ruim twee jaar geleden begonnen met bassen, op een stagg GBK300 met een stagg 25 watt versterkertje. De bas na ruim een half jaar weggedaan en mijn huidige schoonheid gekocht, een Bass Collection SB321 HB, net een nieuwe stack gehaalt, een Ashdown MAG300H en een Glockenklang Heart Core 15"+10" kast.
Bands: What the Funk; staat nu op een laag pitje, we moeten een drummer hebben, maar zodra we die hebben gaan we weer flink er tegenaan (www.WhatTheFunk.tk). RioT; begonnen als een gelegenheidsbandje, maar al snel besloten om door te gaan, met kerstmis hebben we ons eerste optreden voor zo'n 500 man gehad (www.RioTonline.tk)
Invloeden: toen ik begon met bassen had ik geen helden, ben gewoon gaan bassen vanwege het algemene geluid. Nu zijn er verschillende helden/invloeden; Bootsy Collins, Flea, Larry Graham, Y. tim K, Louis Johnson, Bernard Edwards, Verdine White, Nick Fyffe en mn basleraar Jan Berendsen.
Is er meer dan bassen?: vrij weinig, muziek luisteren (en bassen te gelijkertijd) uitgaan (en airbassen tegelijkertijd) naar school gaan (en uitkijken naar het bassen na school)..... it pretty much controls my life :D
Robin Vos
Berichten: 184
Lid geworden op: 18 okt 2003, 21:07

Bericht door Robin Vos »

Naam: Robin
Leeftijd: 20
Woonplaats: Almelo
Werk: Kelner
Basgitaar: Aria
Effecten: Bass V-Amp
Invloeden: Jason Newsted
Muziek: Verschillende soorten rock en metal
Plaats reactie